Van egy Clio II kishaszongépjárműm, 1.5 dCi motorral, 2003-as évjáratú. Azt vettem mostanában észre, mintha sokat fogyasztana a kocsi, mert az üzemanyag mutató elégé gyorsan szokott lefele menni. Voltam ma tankolni, és 35 litert tankoltam bele úgy, hogy a mutató már a pirosba volt, nem tudom, hogy a pirosba még általában mennyi gázolaj szokott lenni, de ha azt jól tudom akkor 50 literes a tartálya és az úgy egy kicsit mintha fúra lenne, részemről. Meg azt is észre vettem, hogy ha teli tankolom akkor totálisan fullt mutat, de mondjuk a következő beínditásnál, vagy gyújtás ráadásnál már lejeb van kb. egy csíkkal a mutató.
Sziasztok ! Vanegy 2004-es espace IV. 2.2 dci. Probléma: amper szag az utastérben, azonnal megálltam és mindent kikapcsoltam. Motorháztető fel szaglászás nincs szag. Visszaültem indítottam a szag elmúlt de a ventillátorom megállt, lepárásodtam, iskolánál megálltam gyerekeket bevittem. Kijöttem indítás, ventillátor megy max fordulaton és nem állítható, így ment 3 napig aztán teljesen megállt, azóta nincs fűtés mert nincs ami behozza a levegőt. Az elektromos szerelőm kereste a resistort de ott nem találta ahol a többi renaultnál, így a javítás abbamaradt azt mondta majd utána néz, tudja valaki, hogy hol találom a a fűtés ventilátorhoz tartozó resistort?
Tud esetleg ajánlani valaki egy olyan elektromos szerelőt aki ért is az espésekhez, mert én még nemigen találtam!
Lenne több elektromos problémám is, ( rádió kijelzése a műszaerfalra, tetőablak nem működik, motorok megvannak, állítólag valami vezérlőnek is kellene ott lenni, de ez csak tipp)
Sziasztok márkatársak. Mitől lehet, hogy 92-es Clionál a jobb hátsó futóműben a torziós rugó recseg mikor meglökdösöm az autót, vagy felemelem, néha pattan egy nagyot menet közben is ha nagyobb gödörbe belemegyek lassan? Lehet, vagy kell azt valahol zsírozni?
Más. Időnként gondol egyet és elkezd vibrálni villogni, vagy egyfolytában világítani a töléslámpa. Aztán gondol egyet s elalszik. Amikor világít, vagy vibrál a töltés akkor is megy, mert látom a fogyasztókon, hogy élénkebben világítanak, ha gázt adok mint alapjáraton. Mitől lehet ez a jelenség. valahol olvastam már másnál is, talán a Totalcarban.
Egy Renault master 2,5 dci vel van olyan gondom, hogy nem indul. DF070es hibát ad rá a Clip, és narancssárgán villog. Merre lenne érdemes keresni a hibát?
Hozzáértők segítségét kérem az alábbiak miatt: Egy Renault Grand Espace 2.2 dci-vel rendelkezem, 2001-es évjárat. Eddig az autó rendben működött, egészen addig, amíg a nyáron egy hibakód után szerelő javaslatára kicseréltettem az EGR szelepet egy állítólag gyári beszállító állítólag ebbe való termékére. Legalábbis a Renault szerviz ezt állította. Ezután kezdődtek a problémák. Az autó nem akart úgy menni, mint korábban. Teljesítményvesztést és fogyasztás emelkedést tapasztaltam. Majd kb. 1.000 km megtétele után egy elektromos hibajelet. A szakszervíz egyértelműen EGR szelep hibát adott meg, ezért garancián belül elvitték kivizsgálni a szelepet Németországba, ahonnan visszaadták két hónap múlva egy szakvéleménnyel, hogy hibátlan. Újra visszaszerelték az autóba, de szinte azonnal ( 10 km megtétele után) jelezte az elektromos hibát a komputer. Reklamációmra a szervíz - aki beszerelte az EGR-t - finoman elküldött a fenébe. Szóval maradt az autóban az EGR és lassan előjöttek a hibák. Minden indításnál jelzi az elektronika a hibát, de a kocsi megy, csak erőtlenebb továbbra is. Legújabb tapasztalat, hogy néha alulról gyorsításkor nem veszi fel a fordulatot, de aztán húz, mint ahogy kell neki. Mai tapasztalat, hogy ingadozik a hideg alapjárat és valami zúgást hallok a motortérből a motor jobb oldalán felül a fék szervóhengere környékén. Valami nagyobb baj megelőzés miatt szeretnék segítséget kérni, hogy mi is lehet a probléma, mivel a környékünkön nincs olyan szerelő aki ért is az ilyen autókhoz. Mindezt okozhatja az EGR ( olyan érzésem van, hogy nem ebbe a típusba való, de a Renault szervíz aki beszerelte ezt tagadja. Köszönöm.
Van egy 2004 es Kangoonk ami 4x4 es. Egyik napról a másikra a hátsó hajtás elment benne.
Szerelő szétszedte, azt mondta hogy a difi rendben van, viszont a difi és a kardán között van egy rész amiben elvileg lamellák vannak, szerinte ez a rossz mert megcsúcsik.
A kérdésem, hogy mi a neve ennek a darabnak, lehet-e javítani, ha igen hol tudnám megcsináltatni? Vagy esetleg tudtok-e valahol olyan bontót ahol kaphatok ilyet.
Korábban azt gondoltam, hogy radiátor hiba az tipikusan az eltömődés, mondjuk vízkő miatt (bár normálisan karbantartott autó esetében a fagyálló miatt ezt sosem értettem). A kilyukadásra nem gondoltam sosem. Mitől lyukadna ki (a beleálló csavarhúzótól eltekintve)? Ez az elválasztó lemezke átlyukadás még végképp nem jutott eszembe (mondjuk ehhez tudnom kellett volna, hogy hogyan is van ez felépítve). Azt gondoltam a radiátor az egy csőkígyó (plusz a hőleadást segítő lemezek) vagy több párhuzamos csőkígyő uniója.
Eleinte amikor átmostam, akkor nagyon nehezen kezdett el átfolyni rajta a víz, de szép lassan kimosta. Sok kosz jött ki belőle. Utóbbi időben (1-2-3 éve) pedig könnyen ment az átmosás, cserébe alig lett jobb. Gondoltam nincs annyi kosza rendszerben, így nem is gyűlt össze annyi kosz a radiátorban. Ehhez a leíráshoz teljesen passzol, amit írsz. Lehet, hogy nem is kevesebb a kosz (sokkal)? És az átmosás sem átmosás?
Az autó még gázosított is, de gondolom ennek nem sok köze van hozzá, mert a beszerelés után nem tapasztaltam problémát a fűtéssel.
A kimosott fémes homokszerű anyag gondolom a korrozió eredménye.
Már gyanakodtam a levegőterelő lemezre is. Azaz, hogy nem jól zárja el a hideg levegő útját és túl sok hideg levegővel keveredik a meleg levegő. De ezt nem sikerült igazolni.
Ezek szerint a radiátor csere lehet csak a megoldás. Kösz!
Laguna (1)-mban évről-évre egyre rosszabb a fűtés. Minden évben kiszedem ősszel és kimosom belőle a szmötyit. Eleinte sok "fémes-homokos" szmötyi jött ki és a fűtés is jobb lett, de az utóbbi pár évben alig jött ki belőle valami kosz és a fűtés is alig lett jobb. A radiátorhoz menő csövek melegek, szinte égeti a kezem ha csak megtapintom, de a befújt levegő nem forró. Meg nem fagyunk az autóban, de -10 fokban nem tudom hogyan fog helytállni. Azt tudom, hogy kb 5 éve a -10 fok nem volt gond a kifűtésben, de mostanság 0 fokban is elég gyenge a teljesítménye.
Az autó sokat futott már és bizonyosan sok alkatrésze elhasználódodott már, de mégis mi lehet a baja?
Köszönöm a válaszokat! Vásárlás előtti átnézéshez tudtok ajánlani scenic -hez értő, műszerezettséggel rendelkező pesti vagy hozzá közeli szerelőt? Vagy elegendő egy márkaszervizes átnézés?
Még annyit, hogy hozzáértővel szabad csak használt autót venni. Az előélet jó szervízben kiolvasható, megéri egy okmányolt átvizsgálást megfizetni! A kopogás is érdekes lehet, de a vezérlés cseréje méginkább, szíjas ugyanis. Ennek elmulasztása tönkreteszi a motort, ha elszakad a bordásszíj. Húzós, mindent kell cserélni és nem érdemes megvárni a gyári periódust. A gyár optimista... A szíj gyártók 40 ezerrel kevesebbet javasolnak, ők tudják. Az eladó meséje egy dolog, ha van szla, az már jobb, km óra állással. Szóval lutri, de ne spórold meg, ugymond, mert esetleg sokkal több lehet a tervezettnél...
Ha az 1,6-os benzinmotorról van szó,akkor a gyújtótrafó jut eszembe... Volt ugyanis egy ilyen autóm, mindenféle jó dolgot tudok mondani róla, kivéve ezt. 3x lettek cserélve a trafók, ezek hengerenként egy egységek, a mese szerint párban kell cserélni és egy pár az ötvenest közelítette - akkoriban. Megmagyaràzták a párban csere indokoltságát, de nem volt igaz, lehet egyesével is, nem probléma. A lényeg, hogy nem szabad áztatni mosással, és cserélni a gyári beszállító helyett japán Denso tipussal érdemes. Tanácsra vettem a bontóban 4 db-ot és nyolcvanezer kmt mentek hibátlanul, persze lehet többet bírt, nem tudom, mert azután adtam el az autót. Már magam cseréltem, érdekes torx csavarok és nem lehet simán hozzáférni, de hát... francia:-)
A másik, hogy az autó szélérzékeny, nagyon szokatlan, de úton van ő, csak elsőre ijesztő, ha nem tudod. Ezenkívül kb.150 körül, legalábbis nekem, sírtak a tükrök.
Kíváló autóm volt, az első egyterű, jó volt és lehetett szeretni, más probl. nem volt vele.
(persze olaj, fékek stb. Kopó dolgok,egy pár lengéscsillapító előfordult)
Kis segítséget ill. tapasztalatokat kérném.Scenic -ről van szó 2000 utáni ráncvarrott kivitel. Mire kell odafigyelni ennél a típusnál, az 1,6-os motornál? Automata váltó mennyire strapabíró? Használt autó vásárlásnál milyen jelenségekre (olajfolyás, kopogás stb) kell odafigyelni? A km -ert csak a km órában rögzíti vagy máshonnan is kiolvasható a - valóshoz talán közelebb álló - km? A karosszéria hol hajlamos rohadásra?
Segítséget szeretnék kérni a topiklakóktól ... Keresek egy felhasználót, itt is kommentelt párat ... ezüstgolyó a fh. neve nem kérem az elérhetőségét, de kérem aki esetleg ismeri látta tudja értesítse, kérem nézzen be az MMSK-ra és keresse Dreamfactory-t vagy engem.
Üdv ! Kérdezném ! Tudja e valaki ,hogy miként kell leszerelni a Renault Megan autóról a ködlámpa üvegrészét ? belül egy fénytörő foncsor van ! szeretném megszüntetni ,de nem férek bele a ködlámpa belsejébe ! ha volna bármilyen megoldás ? azt szívesen venném ! Köszönöm ! T. G. Bálint