Keresés

Részletes keresés

Smancs Creative Commons License 2015.06.02 0 0 170772

na, most épp még nekem is némi gát egy két kiló... de eddigi tapasztalatom az, hogy amikor belendülök, két három hét alatt egyszerűen eltűnik, és egyre könnyebb a futás. Csak olyankor szoktam egyből vagy 3 hét szünetet tartani:) most az a cél, hogy nincs szünet, futok tovább. aztán csak lesz belőle vmi :)

 

cipőválasztás... Na azt éve venni újat.. már egy éve veszem, de még mindig nem vettem... azóta kétszer leaszfaltoztak a környéken mindent :) szerencsére hagytak jó padkát, azon küzdök, de kéne cipő, zokni, nadrág... ilyeneken agyalok közben általában :) aztán legközelebb is kimegyek a régi kinyúltban :)

Előzmény: Tompus999 (170771)
Tompus999 Creative Commons License 2015.06.02 0 0 170771

Hát dagad is! :-) Kellett vagy 8-9 hónap, amíg a szervezetem úgy igazából ráállt a futásra, kisebb-nagyobb sérülések kísértek, meg volt rossz cipőválasztás is, de az elmúlt két hónap mondhatni tökéletes lett már. Április már 150 km volt. És semmi nem fáj. Igaz, közben fogytam is vagy 5 kilót, ami szintén sokat segít. Meg változatosabbá tettem a futást, sokat megyek terepre, hegyre, elkezdtem iramokat , résztávokat is futni.

Előzmény: Smancs (170770)
Smancs Creative Commons License 2015.06.02 0 0 170770

azért az elég szép!  bár már ott tartanék :) dagadna is a mellem a büszkeségtől:)

Előzmény: Tompus999 (170769)
Tompus999 Creative Commons License 2015.06.02 0 0 170769

:-)

Nekem most májusban lett az eddigi legtöbb, kissé frusztráló 179,92 km

Előzmény: Smancs (170768)
Smancs Creative Commons License 2015.06.02 0 0 170768

Éjjel? akkor is már hűvös van... nekem első 10 km felettim így lett anno. gondoltam na, életemben először lefutom a hetet.. végül 11 lett, olyan klassz idő volt este 11 körül már nyáron. :) Hajnalban már szembesüt a nap... Szóval minden hajnali futó egy hős! gratula!!

Előzmény: Tompus999 (170757)
Smancs Creative Commons License 2015.06.02 0 0 170767

fogalmam sincs mi volt az eredeti téma.. de basszus, pont erre gondolok most, hogy na fussunk újra, hogy basszus, összevissza kocogok 20 éve ha rámjön... más meg ilyenkor kezdi... Nekem vannak fiatalkori demoralizáló élményeim :)  szerintem sose vágok neki majd egy maratonnak se...

 

Amúgy tudom hogy izésék, de szurkoljatok, ha már PB... távban próbálom megdönteni magam. tudom az ittenieknek nem nagy cucc, de eddig legjobb hónapom 136 km volt.. most gondoltam így 38 évesen nekivágok a 200 km es hónapnak... hátha... :)

Előzmény: Tompus999 (170759)
U T A Creative Commons License 2015.06.02 0 0 170766

Végre, hogy sok keresgélés után megtaláltam ezt a fórumot. 

 

Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy Olaszországban futott-e már közületek valaki maratont vagy félmaratont ?

Ugyanis beregisztráltam a Verona maratonra, el is utaltam nekik a nevezési díjat, csak később esett le, hogy Olaszországban kötelező a nevezés mellett egészségügyi igazolást csatolni. 

Ha valaki ez irányban tudna segíteni, hogy működik ez akkor megköszönném és további kérdéseket tennék fel.

 

viktor a takarító Creative Commons License 2015.06.02 0 0 170765

Nem vagyok egy nagy szakértő, de szerintem az edzésmennyiség és a változatosság rendben van. Igazából optimalizálni kéne a dolgot, azt pedig vagy érzésből/tapasztalatból csinálod, vagy szakembert kérsz hozzá, aki összerendezi a futásaid. Esetleg adsz magadnak több időt, mivel a szervezet sokat alakul az évek alatt, a lábak erezettségétől az oxigénfelvételig, és ehhez sok év kell. 

Előzmény: lallaj (170753)
Pinyo Creative Commons License 2015.06.02 0 0 170764

Ez azért meglehetősen sok és változatos edzés,van itt még tartalék.

Előzmény: lallaj (170753)
amatőr Creative Commons License 2015.06.02 0 0 170763

Eszk
A "Fussunk PB-t" mozgalomba beszállok veled.
Ha másképp nem, fejben.

Pom-pom
Sajnos nagy lábon élek, 45-ös civil cipő, a futó meg ehhez plusz plusz.

Előzmény: esz-ki-mo (170761)
rrroka Creative Commons License 2015.06.02 0 0 170762

tuti kamuzol, néztem a fényképeket UTH-ról és tuti nem lehetsz 40++-os! :D

Előzmény: Pinyo (170760)
esz-ki-mo Creative Commons License 2015.06.02 0 0 170761

Ja, sajnos nem azért nem ment eddig a javítás, mert az a 99-es (egyébként elsőbálozóként futott) eredmény annyira demoralizáló lett volna ;)))

 

 

Eszk

Előzmény: Pinyo (170760)
Pinyo Creative Commons License 2015.06.02 0 0 170760

Túl fiatalon kezdted. 38 évesen futottam először félmaratont és 41 évesen maratonoztam először. Tehát nincsenek demoralizáló fiatalkori eredményeim :-)

Előzmény: esz-ki-mo (170756)
Tompus999 Creative Commons License 2015.06.02 0 0 170759

Amúgy én szeretem a meleget, meg bírom is, de futni én is sokkal jobban szeretek hidegben, télen.

Előzmény: Ogf_Soron (170758)
Ogf_Soron Creative Commons License 2015.06.02 0 0 170758

Ahogy mondod. Tegnap majd megdöglöttem 10 óra után, olyan meleg volt, pedig csak 5.40-eseket futottam. Vagy kora reggel, vagy este felé kell kimenni. Én mindig is a reggelre szavaztam, szinte csak akkor járok ki. Én mondjuk személy szerint szeretek hidegben futni, hóban pedig kiváltképp. Persze sokkal kényelmesebb ilyenkor, mert nem kell annyit pepecselni az öltözködéssel. Legging, póló, uccu neki.

Előzmény: Tompus999 (170757)
Tompus999 Creative Commons License 2015.06.02 0 0 170757

Ez klassz, gratulálok.

 

Más

Sosem szoktam reggel futni, de gondoltam hgoy ma kipróbálom. Hát állat volt! 5kor indultam, kellemes, hűvös idő, éppencsak felkelő nap. Futottam egy olyan PB-t 10 kilométeren hogy alig hittem el, 56.01 lett, az első 2 km mint mindig bemelegítés, a végén 1 levezetés. De futottam volna még tovább, nagyon bírtam, csak a gyereket még kell suliba vinni :-) De látom, hogy nyáron reggel fogok futni, sokkal jobb mint este a melegben.

Előzmény: Mr Long (170754)
esz-ki-mo Creative Commons License 2015.06.02 0 0 170756

Úgy látom, ezt az évjáratot felülreprezentáljuk  ;)

 

Sajna én gyorsulásról nem tudok beszámolni, pedig azt a '99-es félmaratoni PB-t jó lett volna még egyszer megjavítani...

 

Persze a remény hal meg.....

 

 

Eszk

Előzmény: Pinyo (170739)
Mr Long Creative Commons License 2015.06.02 0 0 170755

Es a legjobb benne, hogy nem faradtam ki benne, csak olyan joleso nyugalom szalt meg.

Előzmény: Mr Long (170754)
Mr Long Creative Commons License 2015.06.02 0 0 170754

Vasarnap megvolt az elso 10 km-es kocogasom. 1:21:42 alatt sikerult 151-es atlag es 160 max pulzussal. Eletkor alapjan 153-nal kezdodik a negyes pulzusszona, szoval egesz jol tartottam a tartomanyt (magamhoz kepest). Van meg hova fejlodni, de ez eddig a leghosszabb tavom, szoval buszke vagyok, mint allat! :D

lallaj Creative Commons License 2015.06.01 0 0 170753

Általában egy pihenőnapom van hetente. Most a maraton miatt volt több kihagyás. Így a múlt hétre csak 62 km jött ki. Régebben a hétfő volt a pihi nap, de most átszervezés alatt vagyok, mert a munkám miatt nem igazán tudom a gyorsító, nagyobb tempójú edzéseket rendesen megcsinálni. Munkába és haza bicajozom, ami kb. 11km, napközben megmászom durván 1200-1500 lépcsőt. Előfordul, hogy futva megyek dolgozni, utána az edzés, majd levezetésnek hazakocogok.

Eddig úgy nézet ki a hetem, hogy kedden voltak az erősebb edzések, másnap regenerációs futás, csütörtökön egy erős edzés (gyengébb a keddinél), péntek regenerációs futás, majd szombaton és vasárnap hosszú futások, a vasárnapi alacsonyabb pulzuson.

Most kb. ugyan ez lenne a terv, csak péntek lenne a pihenő nap, szombaton gyorsító, vasárnap hosszú regeneráló, hétfő a gyengébbik gyorsító és így tovább.  Viszont most már be kellene iktatnom a tekerést is és az úszást is, de ezeket nem szeretném a futás rovására csinálni.

Nem egyszerű ezt kitalálnom.

 

Na meg szülinapomra vettem/kaptam egy új órát, ami annyi mindent tud, hogy lassan már azt sem tudom mit kell néznem.

Előzmény: viktor a takarító (170741)
Spenót Creative Commons License 2015.06.01 0 0 170752

Jajj de jót kocogtam. Rendesen beijedtem ám, hogy végleg elmúlt a futhatnékom. Nem múlt el :)

viktor a takarító Creative Commons License 2015.06.01 0 0 170751

Nekem a Polar ilyenkor alacsonyat mutat. A Sigmával anno volt ilyesmi problémám, de arra már nem emlékszem, hogy annak kódolt-e a jeladója, vagy be tudja zavarni más. 

Előzmény: Spenót (170750)
Spenót Creative Commons License 2015.06.01 0 0 170750

Nekem egyébként akkor mutat a Polar túl magas értéket, ha túl laza vagy száraz. Ilyenkor rányomom a mellkasomra és akkor jó lesz az érték. Próbáld ki te is!

Előzmény: pom-pom57 (170745)
Spenót Creative Commons License 2015.06.01 0 0 170749

Próbáltad vizezni? Elemcsere jó 5let amúgy, de ha visszaviszed, akkor nem kell bizonyítanod, hogy rossz. Bizonyítsák be ők, hogy jó. Barátnődre felraktad már? Nála mit mutat?

Előzmény: pom-pom57 (170745)
Zolihome Creative Commons License 2015.06.01 0 0 170748

Sziasztok

kicsit off, de eladó egy Nike+ Sportband (csak karpánt + adó)

A kijelzős usb egységet elhagytam, a másik kettő viszont szinte új. hátha valaki tartalékba keres adóegységet és karpántot

ára ennek megfelelően mondjuk 2500 ft

Ogf_Soron Creative Commons License 2015.06.01 0 0 170747

Én most jöttem haza futásból. Nem jön be nekem ez a meleg. Lelassít, bár hoztam a szokásos sebességet, de jobban leamortizált.  Korábban kellett volna kimennem, mondjuk fél 8-ra. És én még átlagos testalkatú vagyok. Milyen rossz lehet egy túlsúllyal küszködőnek. 

viktor a takarító Creative Commons License 2015.06.01 0 0 170746

Apróság: pénteken vettem egy Mizuno wave sayonara 2 cipőt, ami az újabb változata a kedvencemnek. Kaptafa nem változott, ugyanaz a méret ugyanúgy állt, általánosságban hozza az előd karakterét. A cipőfűző a jó kis hengeres helyett valami lapos cucc, amit szokni kell. Rövidebb is lett, így a nyuszifüles fűzésre, ami mostanában terjed videós magyarázattal, már nem elég hosszú. 

A piros talpa eszméletlen jól mutat futás közben, imádom, pedig csak kétszer futottam benne. Ja igen, zsír új cipő, 41 km, és semmi extra a lábamon, a szokásos vízhólyagok is alig-alig, térdfájás nuku. Szóval búcsút mondok az Adidas response vonalnak, a maradékot még elhasználom rövid távokra, de most azt mondhatom, nincs szükségem további kísérletezésre. Ja igen, az előd (amiben vasárnap is futottam) 1000-1200 km-nél tart, a gyöngyvászon egy apró helyen kilyukadt a jobb lábamon, a sarka már laposabb vagy 3 mm-rel, de továbbra is teszi a dolgát, megbízhatóan. A sarkát belül szétszedte a sarkantyúm, de hát ezt nem róhatom fel neki.

 

Itt vettem (reklám helye, megérdemlik), 28800 Ft-ért (=hivatalos ár -10% kedvezmény, mert regisztráltam a weboldalukon), ami hazai boltokhoz képest verhetetlen (talán csak a dekás kifutó cipők tudnak jobbat, amikor 35-40% kedvezménnyel adják őket):

roplabdavilag.hu

pom-pom57 Creative Commons License 2015.06.01 0 0 170745

Ma laza futás  a szokásos 5040 méter 29:46. 177 átlagpulzus 207 max. A múltkor is  állandóan 195-ös értéket mutatott folyamatosan ,pedig a barátnőmmel ,kutyánkkal,beszélgetve kocogtunk.  Szóval ez nem lehet igaz.Lehet,hogy az elem kezd lemerülni,azért mutat ilyen értéket? Sigma órám van amit javasoltál.Mit tegyek?Hogy tudjam bizonyítani a szervizben,hogy  csak futás közben nem a valós értéket mutatja?

Előzmény: Spenót (170737)
viktor a takarító Creative Commons License 2015.06.01 0 0 170744

A hétvégére péntek-vasárnap viszonylatban 3 félmaratont terveztem, közepes, erős majd regeneráló tempóban. Persze a tervek azért vannak, hogy tudjuk, mihez képest mennyivel térünk el - tehát a delta t és delta v, netán delta hr meghatározása a fő feladat -, így nem ezeket futottam. 

 

Általános: egy kör 3,4 km és cca 20-25m emelkedés (összesen 3 emelkedő töri meg a lendületet, amit 15 km után kezdek igazán érezni) , így ezt 3,5 km ekvivalensnek veszem, tehát 6 kör egy félmaraton.

 

Péntek délután végül 5 közepes kört futottam 153-165 között fokozódó pulzussal, tehát maratoni alatt 5-8 értékkel. Utána jött egy rövid lazítás, összesen 18,1km, 160-as átlag pulzus, 1:36:00 idő. 

 

Szombaton erős félmaraton délben, 27C és napsütés. 1:45:19, 168-as átlag hr (162-174 között változott), és 3 kg fogyás (75,5-ről 73,5-re 1,5 liter víz pótlásával együtt). Nagyon megütött a meleg, pedig frissítettem, benyomtam egy sportszeletet is, de a végén percekig csak ültem az árnyékban, mire össze tudtam annyira szedni magam, hogy a gyerekekkel még fussak 3 km-t át a Viadukton és vissza. Összesen 23,5 km.

 

Vasárnapra izomlázam lett - nem volt hosszú hosszú ideje -, így a gyermeknapi program után abban reménykedtem, hogy valamiképp lefutok 15-20 km-t, 2 órán belül. Ezek után este felhúztam a kompressziós nacit, a combomból hirtelen kiszállt a fáradtság nagy része, majd kisétáltam az utcára, és 152-160-as pulzus között 5 kör alatt jobb részidőket futottam, mint egy nappal korábban az erős félmaratonon. 17,1 km, 1:27:10-es idő. Az utolsó körre már nem maradt időm, majdnem 1/2 10 volt már, de simán benne volt az 1:45-ön belüli félmaraton nagyon alacsony pulzussal. Közben kipróbáltam egy új sportkaját (dekából valami optonia mézes-rostos-gyümölcsös szelet, ami nem olvadt, közepesen könnyen lehetett rágni, és 1 dl víz elég volt rá, gyomromat is békén hagyta)

 

A futás után azon gondolkodtam, hogy mi változott szombatról vasárnapra: rosszabb állapotban volt a gyomrom, de nem ezért siettem; déli napsütés helyett este 22 C-ban futottam (összesen egyszer álltam meg frissíteni és kipróbálni a kaját, tehát ez sokat számított); jókedvvel és könnyedén futhattam, mert tudtam, hogy összehozom a hétvégi tervet, és már nem kell tartalékolnom a maradék 1-2 napra; erős izomlázam volt.

Azt hiszem, a meleg/napsütés és a lelki tényezők együtt nagyon sokat nyomhattak a latban, de hogy ennyit, azt nem feltételeztem volna. Nem is a tempó. hanem az alacsony, közepes hosszúfutásaimra jellemző pulzus, és az egyenletes körök/lassulás nélküli futás lepett meg. 

Szóval nagyon kellett ez a befejezés a 3-i maraton előtt. :-))

pom-pom57 Creative Commons License 2015.06.01 0 0 170743

Hányas is a lábad? Nekem 42-es. Pont vettem volna egy új cipőt,remélem hasonló cipőben járunk.Köszi az ajándékot előre is. 

Előzmény: amatőr (170730)