Keresés

Részletes keresés

Csempa Creative Commons License 3 napja 0 0 186081

Léphetnél kevesebbet előre (a súlypontod elé), de nem vészes így sem. Úgy érdemes tudatosan alakítani a formát, hogy közepes tempóban futsz 10 percet, és figyelsz a mozdulataidra minden egyes lépésnél, próbálgatod: dőlj kissé előrébb és próbálj kisebbeket lépni, rövidebb ideig a talajon tartani a lábad. Abból is tudható ilyenkor, hogy jól csinálod, hogy gyorsulsz. Sem a túl lassú, sem a túl nagy erőfeszítést igénylő futás nem igazán alkalmas a forma tudatos alakítására. A másik lehetőség még, hogy növeled a lépésszámot, az is e felé terel, de ehhez először számold meg a jelenlegit, aztán ha kevés, akkor lehet fokozatosan növelni. 

 

Ez pronálás? Látnád az enyémet! :)

Előzmény: sequelguru (186075)
rrroka Creative Commons License 3 napja 0 0 186080

nem olyan vészes ez, pont látszik, hogy becsapódás előtt nem konkrétan sarkad ér le, hanem előtte. talán több dőléssel még előrébb érkeznél, de ez már most elég jó.

javítani lehet futósikolával, gyakorlással, tudatossággal, ha sok pénzed van tanfolyammal. de ha amúgy nem fáj semmid nem kell drasztikusan változtatni, cska szép apránként.

Előzmény: sequelguru (186075)
Tompus999 Creative Commons License 3 napja 0 0 186079

Baszki :-)))))

Előzmény: Bakter1234 (186064)
amatőr Creative Commons License 3 napja 0 0 186078

sequelguru
Eggyel növeltem a nézettségedet itt és ott. :)
Szerintem a futópad eleve nem ugyanaz, mint a talaj, lábtartás, talajfogás szempontjából sem, illetve túlmisztifikálják ezt a futóstílus dolgot icipicit.

Az embernek a naturális, ösztönös, saját magára jellemző futómozgása alapból nem lehet annyira tragikus, hogy hirtelen mindenképp át kellene programozni.
Persze, ha nagyon extrém és káros terhelést jelent a futóstílus, akkor egyrészt úgyis hamar jelez a test, sérülés formájában, másrészt inkább a túlerőltetést, edzettségi állapothoz képesti túlvállalást érzem veszélynek, semmint az enyhe sarokra érkezést.

 

Akkor mára be is fejezem a "bort iszik, vizet prédikál" gyakorlatomat!
Előre a szigeti 50-esért! :)

Előzmény: sequelguru (186075)
amatőr Creative Commons License 3 napja 0 0 186077

Üdv sequelguru!
Éljenek a korai 40-es férfiemberek! :)
És az amatőr futók, ugyebár. Bár, mi az a futás?! :)
Ezen a héten eddig tartom magam az elmúlt hét rendszerességéhez, amikor is pénteken volt meg az első futásom. Végül is rá kell pihenni a nagy célra.

Előzmény: sequelguru (186052)
Spenót Creative Commons License 3 napja 0 0 186076

Én voltam chi futás tanfolyamon. Ott az oktatás mellett van videóelemzés és egyéni tanácsadás. Voltam ismélő órán is. Tökéletes nekem sose lesz a futóstílusom, de legalább a térdemet nem nyírom ki.

Előzmény: sequelguru (186075)
sequelguru Creative Commons License 3 napja 0 0 186075

Ha már tudomány - a minap gondoltam egyet, elég vacak idő is volt, bementem egy edzőterembe, mondom jól levideózom hogyan is futok. Itthon már jó ideje osztottam az eszet, hogy nem sarokra érkezünk, stb. 

Felvettem magam futás közben oldalról, hátulról. Amikor megnéztem az eredményt, majdnem besírtam... :(

https://youtu.be/lLQxa2Q5oL0

https://youtu.be/jfwMtq6Zy3k

 

Hát, ahogy én látom, van ebben minden - pedig futás közben semmit nem vettem ebből észre.

-Sarokra érkezek (meg voltam győződve hogy talpközépre)

-Csámpás futás (főleg jobb láb)

-Tán még befelé dőlő boka is (amit különösen furcsállok, mert egy éve amikor cipőt vettem, a Spuri futóboltban csináltak _statikus_ elemzést, és aszerint neutrális vagyok)

-Hogy a viccesen alacsony sarokemelést ne is említsem....

 

Vígasztaljatok már meg, hogy nektek is ilyen, vagy még rosszabb, mert kiugrok az ablakon.. :(

 

Hogy lehet ezeken javítani? MErt azt is kipróbáltam, hogy tudatosan korrigálni nem igazán tudom (videó nem hazudik, azok a próbák sem sokkal jobbak az "ösztönös" mozgásomnál)

 

Kösz!

9:3 Creative Commons License 4 napja 0 0 186074

legalább lesz mire fognom, hogy nem sikerül - ugyan ki lenne képes a 21- században gps-es, pulzusmérős óra nélkül pb-t futni? :)

Előzmény: Spenót (186072)
Mr Long Creative Commons License 4 napja 0 0 186073

Kár érte, szerettem a tempóját! :D

Előzmény: Spenót (186072)
Spenót Creative Commons License 4 napja 0 0 186072

Én úgy tudom, hogy a félmaratoni rekordkísérletek előtt a legveszélyesebb... 

Kár érte.

Előzmény: Mr Long (186065)
Ermak Creative Commons License 4 napja 0 0 186071

Nyugi, nem Te kezdted...

Előzmény: Bakter1234 (186069)
9:3 Creative Commons License 4 napja 0 0 186070

azok a csajok fészbúkon meg instagramon "futnak". Az index fórum már oldschool hellyé vált. 

Előzmény: Ermak (186068)
Bakter1234 Creative Commons License 4 napja 0 0 186069

Elnezest ha elriasztottam a csajokat....

Ez a B modszer viszont egy igazi gyongyszem. Nagyon jot nevettem.

Előzmény: Ermak (186068)
Ermak Creative Commons License 4 napja 0 0 186068

Lehet, hogy az ilyen hozzászólások miatt maradnak távol a csajok...

 

Orosz módszer, B változat:

http://regiszotar.sztaki.hu/docs/lowy.html?vers=25_Testveriseg.html

Előzmény: Bakter1234 (186064)
9:3 Creative Commons License 4 napja 0 0 186067

persze, feneketlen pénztemető ez, de azért a márciusi maratonig szeretném beszerezni az Adventurert.

Előzmény: Mr Long (186066)
Mr Long Creative Commons License 4 napja 0 0 186066

Tisztelet a bátraknak!

Tavaly éltem túl ennek nagy részét, de azért még azért pár csillárcsere és bútor visszavan. 

Előzmény: 9:3 (186060)
Mr Long Creative Commons License 4 napja 0 0 186065

Egy nem mért futás legalább 3 hét visszaesést jelent!!!

Előzmény: 9:3 (186055)
Bakter1234 Creative Commons License 4 napja 0 0 186064

"Ha otthon marad a zsebkendő, a kesztyű kiválóan helyettesíti."

 

Én mivel főleg erdőben futok, az "orosz módszert" preferálom.

 

Életem első próbálkozása elég viccesre sikeredett: Futás közben gondoltam elvégezni, de mivel minden másodperc számít :) nem lassítottam, így szépen hassal le is vettem a repülő csomagot. És hogy fokozzam dolgot, ahelyett hogy hagytam volna úgy ahogy van, elkezdtem letörölni. A futás végére sikerült lángos méretűre szétkenni, jól bele is száradt a ruhába. Szép látvány voltam :)

Előzmény: Ermak (186048)
Tompus999 Creative Commons License 4 napja 0 0 186063

:-))))

Előzmény: Ermak (186061)
Tompus999 Creative Commons License 4 napja 0 0 186062

Üdv és hajrá!

Előzmény: sequelguru (186052)
Ermak Creative Commons License 4 napja 0 0 186061

Üdv, nagyrészt 40-50-es pasik vannak a topikban, jól elleszünk!

 

(Persze a 20-30-as csajoknak még jobban örülnénk, de hát ez van. :-) )

Előzmény: sequelguru (186052)
9:3 Creative Commons License 4 napja 0 0 186060

Jézuska nálunk még mindig csempében, csaptelepben és bútorban gondolkozik. Túlságosan pragmatikus. :)

Előzmény: Spenót (186057)
9:3 Creative Commons License 4 napja 0 0 186059

ja, nem, az november végén lesz

Előzmény: 9:3 (186056)
sequelguru Creative Commons License 4 napja 0 0 186058

Köszönöm mindenkinek a bíztató szavakat - Vácon próbálkozok, a BUdapestiről lemaradtam felkészülésileg...

Előzmény: 9:3 (186056)
Spenót Creative Commons License 4 napja 0 0 186057

Nem képzeled, hogy bevesszük, hogy úgy is lehet futni és utólag nem bántad meg!?!?!

Jézuskának baromi szerencséje, hogy a sryd vagy micsoda nem kompatibilis az órámmal.. :) 

 

Előzmény: 9:3 (186050)
9:3 Creative Commons License 4 napja 0 0 186056

üdv, az életcélod szimpatikus :)

 

Csak nem Siófok lesz az első félmaraton helyszíne?

Előzmény: sequelguru (186052)
9:3 Creative Commons License 4 napja 0 0 186055

most aggódom is, hogy mikor érem utol Kipchogét :)

Előzmény: Mr Long (186051)
Spenót Creative Commons License 4 napja 0 0 186054

Légy üdvözölve, óratárs!

Én szeretem, ha valaki nálam is lassabban tud félmaratont futni, akkor is, ha ez ideiglenes dolog. ;)  (mármint a lassabban futás, nem a szeretés)

Előzmény: sequelguru (186052)
Csempa Creative Commons License 4 napja 0 0 186053

Üdv a topicban!

Előzmény: sequelguru (186052)
sequelguru Creative Commons License 4 napja 0 0 186052

Én is múlt héten vettem ugyanezt az órát :) (Polar M430) Nekem is nagyon tetszik, bár a pulzusméréstől tartottam egy kicsit (ezért vettem webáruházban, hogy 14 napig visszavihessem ha nem jönne be).De gyönyörűen működik.

A recovery ábrám nekem is hasonlóan néz ki, mert nagyon nem passzolnak rám a default pulzustartományok - de ma futottam egy "laktátmérést" (=melyik maximális tempót bírom 30 percig, az alapján kb-ra belőni a zónáimat (HR Max 189, 4-es zóna alja pedig a mai alapján 169)), és be is állítgattam ennek megfelelően a flow-ban - kiváncsi leszek a holnaputáni futásomra, előre félek hogy legagyizza majd az óra.. :)

 

Nem tudom mi itt a szokás, de gyorsan be is mutatkoznék - korai 40-es férfiember vagyok, amatőr futó kb 1 éve. Célom, hogy 80 évesen ha magam alá is fogok vizelni, azért fel tudjam takarítani, ne a családomnak kelljen ezt megtennie... S mivel eddig sokat nem sportoltam, itt az ideje, különben fetrenghetek majd benne.. :)

 

A futásban találtam meg az örömöt - bár a teljesítményem nem éppen acélos. Most készülök az első félmaratonomra december elején, amit előreláthatólag séta nélkül, 2:20 körül fogok abszolválni. (ehhez vettem az órát). Ha mondjuk hozzáveszem hogy amikor elkezdtem futni, az 500m-es táv (méter, nem mérföld!) komoly mérföldkőnek számított... :)

 

Csatlakozhatok díszes társaságotokhoz itt a fórumon?

Előzmény: Bakter1234 (186046)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!