Keresés

Részletes keresés

Tompus999 Creative Commons License 2015.12.23 0 0 171937

eléggé. bár végülis az unikum-sör sem rossz :-)

Előzmény: borgyur (171935)
rrroka Creative Commons License 2015.12.23 0 0 171936

Én úgy tudom, hogy ezt nem szokták javasolni, mert az még több szénhidrát egyszerre. 

Előzmény: borgyur (171935)
borgyur Creative Commons License 2015.12.22 0 0 171935

Az nagyon extrém ha a zselét izotóniás itallal kísérem le?

Vagy ez gyomorfüggő, kinek víz, kinek izotóniás ital?

Előzmény: barefootBushman (171934)
barefootBushman Creative Commons License 2015.12.22 0 0 171934

Sztem jól írják a srácok, meg te is jól teszed, ha próbálgatod a hatását. Nekem eddig a PowerBar, a Gatorade, az összes többi olasz, fra, angol gélek gyomorforgást okoztak, csak az amcsi Sponzer nem. Vízet mindenképp inni kell rá, amit kézikulacsban szoktam vinni (terepfutó), + hátul van1 gatyazseb.

Előzmény: borgyur (171933)
borgyur Creative Commons License 2015.12.22 0 1 171933

Sziasztok!

Köszönöm Nektek a hozzászólásokat zselé ügyben.

Ahol lakunk nem nagy a választék, úgyhogy BioTechUSA PRO Energy Gel-t tudtam venni, ezt is

olyan kiszerelésben hogy jó nagy zseb kell hozzá a nadrágon plusz még a kezemben vizet is kell

vinni hogy a futás közben leküldjem valamivel.

Mindenesetre ma este kipróbálom.

Pinyo Creative Commons License 2015.12.21 0 0 171932

Azért egy félmaraton pulzuson felszívódás még bőven van. Csak bonyolultabb dolgot nem tudsz emészteni.

Előzmény: rrroka (171931)
rrroka Creative Commons License 2015.12.21 0 0 171931

azért kell figyelni, mert a zselé magas pulzuson nem szívódik fel, és akkor fosás lehet a vége. :)

Előzmény: siroki2 (171930)
siroki2 Creative Commons License 2015.12.21 0 0 171930

Vigyél 1-2 zselét és ha úgy érzed, fogyasztasz belőle...

Nekem kell a félmaratonon, legutóbb 2-t toltam és rekord született:)

Sok sikert!

Előzmény: borgyur (171923)
Pinyo Creative Commons License 2015.12.21 0 0 171929

Nem a távtól függ, hanem hogy mennyi idő. Mert nyilván 1:10-es félmaratonhoz nem kell semmi, én az 1:30 körüli félmaratonon tolok egy biztonsági zselét félúton.

De két órát nyélen szerintem nem bírnék ki pótlás nélkül, ott már az eléhezés veszély fennáll.

 

Italkérdés:

utcai maratonon (SPAR) bízok a frissítőállomásokban, futás közben elvehető a pohár, nincs időveszteség.

Terepes eseményeken időspórolás végett viszek kulacsot/ivózsákot.

Előzmény: emillesz (171925)
Tompus999 Creative Commons License 2015.12.21 0 0 171928

Nekem amúgy ilyen van:
http://www.decathlon.co.hu/kulacstarto-ov-2x-260-ml-id_8312244.html

 

De mondom, csak hegyre viszem, mert ott nem találok kutat, meg egy 3+ órás futáshoz már kell valami szénhidrát.

Előzmény: borgyur (171923)
rrroka Creative Commons License 2015.12.21 0 0 171927

és kb ilyen övet használok, hátsó két kulacstartó rekeszbe megy a pia, elsőkbe kaja, zsepi, telefon.

https://www.google.hu/search?q=run+and+move+belt&espv=2&biw=1505&bih=897&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi57-7upuzJAhVJ_iwKHShMBK8Q_AUIBigB

Előzmény: borgyur (171923)
rrroka Creative Commons License 2015.12.21 0 0 171926

Félmaratonra nem szükséges kaja, ha amúgy normálisan eszel előtte (pl nem hajnal 4-kor kell indulni a versenyre, 5 óra utazással, ami közben nem tudsz enni...). hosszabb futásra (mondjuk 3 óra fölött) én már szoktam vinni egy zselét (Sió Vitatigris, legjobb, legolcsóbb) meg csokit, ami sima mars vagy sport szelet. Nem kell nagyon túlkombinálni, a kifejezetten sport célú termékek az amatőr szinten nem nagyon változtatnak fizikailag az eredményen, de ha esetleg fejben magabiztossá tesz, hogy egy biotech célterméket veszel be, akkor is úgy kell, hogy előtte hosszabb edzéseken kipórbálod, megkóstolod őket, és ami neked legjobban csúszik, azt viszed versenyre.

Előzmény: borgyur (171923)
emillesz Creative Commons License 2015.12.21 0 0 171925

Egyetértek Tompus999-al.
Félmaratont "csak" végig kell futni egy szuszra. :)
Annyit még, én még a maratonra sem vittem eddig semmit.
De 25 °C fok fölött volt amikor megpróbáltam inni a frissítö állomásnál. 
A logisztika meg adott, rajt - cél.

Előzmény: borgyur (171923)
Tompus999 Creative Commons License 2015.12.20 0 0 171924

Félmaratomra nemhogy néhány zselé nem kell, de egy sem. Szerintem. Amúgy mindenfélét lehet kapni, tubusost, zacskosat min amilyen a vitatigris. Javaslom a decathlont ahol sokfelet lehet kapni. Sima felmaratonra nem viszek semmit, ha hosszabb futast tervezek hegyen oda viszek ovtaskas kulacsot ami fel liter viz es belefer a zselé is. versenyen meg van frissites oda nem kell semmi

Előzmény: borgyur (171923)
borgyur Creative Commons License 2015.12.20 0 0 171923

Sziasztok Profik!

Most kezdek ráhangolódni a félmaraton távra, eddig csak kisebb távokat futottam.

Az energiazseléről lenne néhány kérdésem, még sosem használtam.

A kiszerelés--> a neten csak olyan tubus félében látom. Kisebb zacskóban nincs amiből a nadrág-

zsebbe is be lehetne tenni néhányat?

Melyiket használjátok illetve szerintetek melyik a legjobb?

Még valami.

Maraton versenyen van rajtatok öv amiben víz, zselé stb van?

Az érdekelne hogy oldjátok meg a logisztikát.

Válaszotokat köszi

lkcar Creative Commons License 2015.12.20 0 0 171922

Helló,

 

Minden reggel időjárástól függetlenül 6 és 7 közt (ekkor jut rá idő) lekocogom a 3km-t. Nem jó eredménnyel (az eddig elhangzottak szerint) mert az átlagom 6:18/km. De javuló tendenciát mutatok, tracklog alapján***.

De ez a kis táv mintha agyilag felfrissítene, valahogy optimistább közérzetet kölcsönöz. Ha nem megyek ki szinte hiányzik.
Rendszeres sportmult nincs. Csak amit egy átlagember csinál, úszás, bringázás, túrázás.

(***Az hogy logolom amerre futok ezt jelenti: GTL Ez kml file ba beteszi a logot részidőkkel és GoogleEarth en megnézhető, vagy az app ban.)

Előzmény: amatőr (171911)
Bozótkutya Creative Commons License 2015.12.19 0 0 171921

A legtöbb ízületi kattogás-ropogás ártalmatlan, de ha sérülés után jön elő, fájdalom kíséri, öreg vagy ( ;-) ) stb, akkor érdemes lehet megnézetni....

Előzmény: Fázisceruza (171920)
Fázisceruza Creative Commons License 2015.12.19 0 0 171920

Ennél nehezebbet nem is kérhetnél. 

Heti 10-13L nyers tejet fogyasztunk a fiammal(3) és csokifüggő vagyok. :)

 

 

Két hét telt el a sérülés óta. 3napig szedtem aspirint, de az kicsinálta a gyomromat. 

A fájdalom megszűnt mostanra, viszont ha egyenesen állok és felhúzom a jobb lábam, akkor visszaengedéskor akkorát kattan a csípőm, hogy egész testemben érzem a rezgést és kívülről is hallható. -mondjuk, ilyen kattogások több helyen is vannak bennem, de nem szoktak problémát okozni, csak rossz hangja van. 

 

Lehet, hogy ma megpróbálok 2-3Km-t futógépen...

Előzmény: barefootBushman (171904)
Tompus999 Creative Commons License 2015.12.18 0 0 171919

Na, szerencsére ez eddig elkerült engem. És nagoyn remélem hgoy ez így is marad!

Előzmény: barefootBushman (171917)
rrroka Creative Commons License 2015.12.18 0 0 171918

Sean Conway-t nézte vki a TV-ben? Vélemény?



Sean Conway: Átfutottam Britannián - egy elég fura futás témájú TV sorozat

A  Discovery Channel -en volt nemrég az első epizódja ennek a " Sean Conway: Átfutottam Britannián " című futós doksinak, bár lehet, hogy inkább reality, vagy nem is tudom, majd megkérdezzük Simonyi Balázstól. Nyilván minden futós témájú műsorra lecsapok, mert érdekel, de[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

barefootBushman Creative Commons License 2015.12.17 0 0 171917

Örülök. Az ízületek persze más tészta, sokkal nehezebben gyógyulnak, de azokra is érvényes az anyagcsere-gyorsítás szükségessége sérüléskor. A második leggyakoribb meg ez a sarokprobléma.

Előzmény: Tompus999 (171916)
Tompus999 Creative Commons License 2015.12.16 0 0 171916

köszi szépen! Szerencsére tejet egyáltalán nem iszom, édességet nem szeretem. Amúgy a sérülés 4 nap kihagyással helyrejött, úgy tűnik kis pihentetés elég volt.

Előzmény: barefootBushman (171915)
barefootBushman Creative Commons License 2015.12.15 0 0 171915

a gyulladások és izomrosti mikroszakadások regenerációját lassítják, gátolják

Előzmény: Tompus999 (171907)
regulator Creative Commons License 2015.12.14 0 0 171914

Ha azért kérdezed, mert mostanában kezdtél futni, akkor az a pulzus javasolt, amely mellett még viszonylag kényelmesen tudsz beszélgetni. 

 

Amennyi idő alatt így összejön a 3 kili, Neked az az átlagos idő.

 

Ha hetente 3x futsz így fél-egy órát, akkor egy év múlva minimum 3 perccel jobb lesz ez az idő.

 

De mindenképpen javasolnék egy vérnyomás+ EKG-t előtte, vagy méginkább még egy szív ultrahangot és terheléses EKG-t is. Ez TB-re is megy. 

 

/mondom ezt inkább egészségügyi, mint futó hátérrel/

 

Előzmény: lkcar (171905)
Pinyo Creative Commons License 2015.12.14 0 0 171913

Azt hiszem, olyan 50 évesekről van szó akik hajlandóak heti 1-2 alkalommal futni. Én is hiába aggódnék az 500 méteres evezésem várható idejéről, ha egyszer nem is evezek.

Előzmény: amatőr (171911)
budai10 Creative Commons License 2015.12.14 0 0 171912

Nem teljesen állja meg a helyét a megközelítés  mert aki 50 év  körül van és azt hiszi,hogy 3k 5-6 tempó az ő korában simán jó. Mondhatja mit akarna  már az ember  50 körül?

Sok ultrás 40-50 korosztály ami lehet sebességben nem nagy de távolságban annál inkább(igaz van mögöttük 10-20 éves futómúlt) . 

Előzmény: Pinyo (171908)
amatőr Creative Commons License 2015.12.14 0 0 171911

Ajjaj, nagyon közel az ötvenhez én más dimenziókat látok jónak és közepesnek... :9

Merthogy szerintem 50 körül, pláne túl azon 3 km-t 4 perces km-ekben lenyomni nagyon-nagyon kiváló időnek számít, és az 5 perces tempót tartani sem közepes szint, sőt.
Na persze, minden nézőpont kérdése: ha sportmúlttal futunk neki a témának (és a 3 km-nek) , akkor akár össze is jöhetnek e fenti tempók, de ha az átlagembert nézzük, akkor szerintem az 51 évesek legnagyobb része ugye le sem tud futni 3 km-t egyben, de a komolyabb amatőr futók sem repesztenek 4 perces kilikkel.

 

Vagy csak túlaggódom a témát?! :)
Pénteken amúgy kocogtam 5 és fél km-t, melyre novemberben 0 km-rel alapoztam, októberben egy darab 4 km-rel. Sikerült a táv, csak kétszer kellett belegyalogolnom, hogy épségben hazaérjek.

Előzmény: emillesz (171909)
rrroka Creative Commons License 2015.12.14 0 0 171910

220 mínusz életkort szoktak maondi max pulzusra, de ez olyan pontatlan és valótlan, hogy +- 20 ütés is lehet. A mi futócsapatunkban van két azonos korú, súlyú férfi és 40 ütés az eltérés a max pulzusuk között... azóta én már nem mondok senkinek semmilyen pulzusszámot, ki kell futni beszédteszttel.

Előzmény: lkcar (171905)
emillesz Creative Commons License 2015.12.14 0 0 171909

A kérdésre válaszolva, 3.000 m-en jó idönek számit abban a korban a 4 percen belül futott 3 km tehát 12 perc.
Közepesnek az 5 percen belül futottak tehát a 15 perc alatti idök.
Rossz idö pedig szerintem nincs, csak lefutott táv.  :)

Előzmény: lkcar (171905)
Pinyo Creative Commons License 2015.12.14 0 0 171908

Ötven évesen már elég kevesen futnak, öt és hat perc közötti kilométerek lehetnek az átlagosak. Jó tág tartomány, mi? :) Ha van túlsúly, akkor ezen kívül is van élet, persze.

 

Én 45 múltam, 180 fölé ritkán, külön elhatározásra tudom csak felküldeni a pulzusomat (emelkedő tetején még rásprintelve). De egyéni. És minden tartomány egészséges, ha nincs szívbetegséged. A durvább pulzust úgysem bírod sokáig. A kocogós beszélgetős pulzust pedig órákig tudod tartani, ha már kiépült az állóképességed.

Előzmény: lkcar (171905)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!