Keresés

Részletes keresés

Kucorkae Creative Commons License 2023.09.24 0 0 104797

Sziasztok!

 

Egy olyan kérdésem lenne, hogy nekem az első képen szereplő rakoncáim vannak, viszont én a második képen szereplő rakoncákból szeretnék vásárolni mahagóni barna színben. Esetleg tudja valaki, hogy a ROCO forgalmaz-e ilyet és ha igen akkor milyen cikkszámon fut? A válaszokat előre is köszönöm!:)

 

1.                                   2.

  

Tyapa Creative Commons License 2023.09.23 0 0 104796

Nem vagyok benne biztos, az egyenesek hossza stimmel, de az ívek rádiusza már nem és a HobbyLine rendszerben kevesebb vágányelem és kitérő van.

Az AnyRail-ben is van a 2,5-es rendszer és külön a HobbyLine is (meg persze a GeoLine és a RocoLine is, ágyazattal és anélkül).

Előzmény: Trackmen (104795)
Trackmen Creative Commons License 2023.09.23 0 0 104795
Előzmény: Tyapa (104792)
Trackmen Creative Commons License 2023.09.23 0 0 104794

Szuper, köszönöm a tippet!

Előzmény: Tyapa (104792)
Tyapa Creative Commons License 2023.09.23 0 0 104793

Még annyi, hogy én csak az AnyRail pályatervezőt ismerem, de az pl. ismeri ezt a vágányrendszert is, abból is ki lehet puskázni talán a geometriát, ha valami adat hiányzik.

Előzmény: Tyapa (104792)
Tyapa Creative Commons License 2023.09.23 0 2 104792

Szia,

 

én nem emlékszem, hogy külön neve lett volna, csak a  Roco Line volt külön névvel megkülönböztetve a régi rendszertől amikor megjelent.

Innen le tudod tölteni a 1980/81-es katalógust abban  a 61-67 oldalakon megtalálod a sínek és kitérők típusát és geometriáját, itt Roco-Norm-Gleissystem-nek hívják:

 

https://1drv.ms/b/s!Ap54z8sIdwjAgqxjoKTm_QpJydE9mg?e=opXvHj

 

 

 

Előzmény: Trackmen (104791)
Trackmen Creative Commons License 2023.09.23 0 0 104791

Sziasztok,

Tud valaki segíteni?

Hogy hívták a Roco 2,5 mm-es sínrendszerét? Aminek kb. 15 éve állt le a forgalmazása.

Van esetleg valakinek adata, rajza, hogy milyen sínek és kitérők voltak benne? Milyen hosszakkal, sugarakkal, szögekkel?

Köszönöm!

Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2023.09.19 0 0 104790
Előzmény: rocoline (104789)
rocoline Creative Commons License 2023.09.19 0 0 104789

Segítséget kérek kis horgásztó építéséhez.

A sokfajta vízutánzó anyag közül melyiket érdemes használni.

Ami nem igényel nagy előkészületet és gyakorlatot.

Kucorkae Creative Commons License 2023.08.29 0 0 104788

Köszönöm a választ, már világos!:D

Előzmény: gas136 (104787)
gas136 Creative Commons License 2023.08.29 0 4 104787

A konkrét modellt kéne megkeresned a Brawa oldalán. Ott táblázatosan fel van tüntetve, hogy melyik változat mit tud pontosan.

 

Pl itt: https://www.brawa.de/produkte/h0/lokomotiven/elektrolokomotiven/traxx-ellok-br-146-der-db-ag/

A sima Basic nincs digitálisan előkészítve, nincs benne dekóderfoglalat, csak alapvilágítás van beépítve.

A Basic+ pedig egy normál előkészített modell, egy dekóderrel szerelve az összes felsorolt funkció használható

Előzmény: Kucorkae (104786)
Kucorkae Creative Commons License 2023.08.28 0 0 104786

Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni. Többször láttam, hogy a Brawanak vannak BASIC, illetve BASIC+ modelljei. Mi a különbség eközött a kettő között? A válaszokat előre is köszönöm!:)

Bálint23-24 Creative Commons License 2023.08.28 0 0 104785

Sziasztok! Lenne olyan modellező Pécs környékén, aki tudna segíteni beüzemelni egy analóg terepasztalt egy elektromos témában kezdő modellezőnek? Egy barátnak keresek segítséget... A címem publikus! Bálint 

rm40 Creative Commons License 2023.08.17 -2 3 104784
Előzmény: rm40 (104783)
rm40 Creative Commons License 2023.08.12 -2 5 104783
Geronimoo Creative Commons License 2023.08.04 0 4 104782

Kijott a Hornby Csoport eves penzugyi riportja:

 

 

https://wp-hornby-2020.s3.eu-west-2.amazonaws.com/media/2023/07/42393-HORNBY-%E2%80%93-AR23_Web.pdf

 

55 millio font osszbevetel es 5.9 millio veszteseg, ami massziv csalodas mert a tavalyi nyereseg utan meg tobbet vartak.

Nyakukon van egy raktar- tobblet.

Ugy tunik kifulladt a covid okozta eladasi euforia es a csaladok megalltak kolteni a hobbira. Hallottam hogy egy csomoan visszamondtak az elorendelest. Raadasul a Hornby kesik a behirdetett ujdonsagokkal is.

Filmtechnika Creative Commons License 2023.07.11 0 0 104781

Sziasztok.

Hátha valaki tud segíteni.

 

Ragacsos gumifelulet kialakulását mivel lehet megelőzni?

 

Köszönöm.

Fibrillofuttern Creative Commons License 2023.07.02 -1 1 104780

Sziasztok! Biztos volt már kérdés, de nem találom a választ sehol. 
A Fuggerth V43 ha jól tudom hossztorzított (erre utal a Piko V43-mal való összehasonlítás, ugyanis nemcsak a főkeret hossza tér el a két modell közt), melyek a torzított elemek? Jól gondolom, hogy a fülkeajtó és a fülke oldalablak?

Köszönöm!

somytomy Creative Commons License 2023.06.19 0 0 104779

Így késő este olvasgatva valamiért azt hittem, a későbbi TGV rekordról van szó

Előzmény: rezgaras (104773)
V63-017 Creative Commons License 2023.06.18 0 2 104778

A BB-9004 áramszedőjének cseréje 250km/h-s sebességnél történt meg, mivel az addig használt áramszedő állapota annyira megromlott, hogy a vonóerő hirtelen megszűnt, a forgóváz elkezdett úgy szitálni, hogy több tíz méteren megegyengette a pályát is. A másik áramszedő felengedése után tudtak a vonattal tovább gyorsítani, amik a sebességrekord után így néztek ki:

Forrás: https://docrail.fr/le-record-du-monde-de-vitesse-du-28-et-29-mars-1955/

A pályáról is láttam valahol képet évekkel ezelőtt, de azt most nem találtam meg.

Előzmény: rezgaras (104768)
Romike Creative Commons License 2023.06.18 0 1 104777

Üdvözletem tisztelt modellezők!

 

Az A.C.M.E. ezévi katalógusában szerepelt a szlovák államvasutak (ZSSK) 350-es sorozatú megjelöléssel rendelmező gorilla kakadu festésben. Tudna valaki kérem adni pár infót a jelenlegi állapotáról? (A Báthory EC élére kéne) 

Előre is köszönöm a választ további pihentető vasárnapot kívánok mindenkinek!

Balint Norbert85 Creative Commons License 2023.06.18 0 1 104776

Tisztelt Fórumozók!

Eladó HO mozdonyhoz és kocsikhoz is keresek gyűjtővitrint/Clear Display Case/.
Nem kell hogy új legyen. 
Akinek van esetleg eladó, kérem írjon a részletek miatt: norbert.balint3@yahoo.com

 

Tisztelettel és köszönettel:
Norbi

train999 Creative Commons License 2023.06.09 0 0 104775

 

Köszönöm a segítséget!

Előzmény: somytomy (104771)
Geronimoo Creative Commons License 2023.06.09 -3 1 104774

A Wikipedian minden reszletezve van az SNCF sebessegrekordok kapcsan. Nem kell talalgatni, el kell olvasni.

rezgaras Creative Commons License 2023.06.09 -1 0 104773

Ez hogy jön ide? (amúgy nem csak az LGV vonalak, Franciaországnak nagyjából a fele 25kV 50Hz-el van villamosítva)

Előzmény: somytomy (104772)
somytomy Creative Commons License 2023.06.09 0 0 104772

Az LGV vonalak a francia vasút többi részével ellentétben a nálunk megszokott 25kV 50Hz-es rendszert használják, a rekordhoz ezt 29.5kV-ra emelték.

Előzmény: rezgaras (104768)
somytomy Creative Commons License 2023.06.09 0 2 104771

Új gyártású nem volt a kezemben sose, de a tizenévvel ezelőttieken közvetlenül a sínszálból kiálló tüskére van forrasztva a vezeték, pákával pár másodperces művelet leszedni.

Előzmény: train999 (104763)
Atis57 Creative Commons License 2023.06.08 -1 2 104770

Szia!

 

 Régi kollégáim emlegették, hogy a Kandón  a fázisváltó gyorsitásakor, meg a hajtómotor pólusváltásakor két áramszedő kellett.

 A V60al  emelkedőkön  tehervonatot  húzva. Szintén az áramfelvétel miatt.

 

Ugratták is egymást --A LEO-n is igy csinálod?

Előzmény: manhattani (104767)
manhattani Creative Commons License 2023.06.08 -1 1 104769

A TGV Atlantique áramszedője a rekord futása alatt folyamatosan szikrázott. A vonatból kamerával figyelték az áramszedőt, biztosan látták ezt, de hagyták a vonatot futni.

 

Talán vastagabb volt a munkavezeték? Vagy, a nagy sebesség miatt az ív hőhatása hosszabb vezetékdarabon oszlott el? Induláskor egy nehéz tehervonat mozdonya egy vezetékponton vesz fel nagy áramot. De ez csak okoskodás.

 

Előzmény: rezgaras (104768)
rezgaras Creative Commons License 2023.06.08 -1 2 104768

Az 1500V DC-vel működő francia mozdonyok sokkal több áramot vettek fel (tízszer annyit). Mégis, a híres 331km/h világrekord során egy szedővel indultak. Aztán cseréltek. Állítólag azért kellett 331-nél leállítani a gyorsulást, mert a felettük kísérő repülőgépről távcsővel látták, hogy a szedő palettája fehéren izzik. Akkor a mozdony több, mint 10000kW-ot vett fel, tehát több, mint 6000 Ampert (a feszültséget a kísérlethez kicsit megemelték).

Előzmény: manhattani (104767)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!