Zsland-nak is igaza van meg akos51-nek is, de ezek aprosagok. amig nincs klimas huto a klimas autoban, addig nincs mirol beszelni. nyilvan azert kulonboztette meg a gyar a klimas/nem klimas kiviteleket az eltero hutovel, mert igy tudja a kello hutofeluletet (es tobb hutokozeget) az auto. a td valoban megnagyobb (ha mar ujat veszel) M20-nal nem tudom, de M40/42-nel a huto elott/mogotti muanyagok is elteroek. ahogy olvasom belepo levegod mar van, menet kozben pedig leginkabb hatrafele a valto korul lep ki. talan ezt nem akadalyozza a kartervedo. az aljara en sem tennek nyilast, elol a ferde reszen tok jo hogy van. en is szeretnek felrakni egyet (M42), de ez lenne az egyik szempont es meg nem talaltam ilyet. egyedit kell tervezni mar latom. nalam a klimas motor alatti burkolaton is van harom teglalap alaku nyilas, amin keresztul kozvetlen a karter hutobordaira megy a menetszel, ezt nem akarnam megszuntetni. olajhuto ezeknel ugye nincs. valoszinu nem forrna fel a motor, de ha mar ott vannak, akkor legyen ertelme.
Hát ez úgy volt, hogy amúgy én beraktam egy másik óracsoportot a fordulatszámmérő miatt ám az "új" óracsoportba a bizonyos Nicd akksik vannak és a forrfülekre ráfolyt a sav, illetve a board alján a forrasztásnál is savas, ergo ahogy olvastam kb kuka a board. Szóval kivettem a régi óracsoportból a boardot és beletettem ebbe, tehát kicseréltem a nicd boardot egy lithiumosra, mert tudtam, hogy az működött. De elkezdte produkálni a bizonyos fordulatszámmérős mutatványát, tehát hogy leállítás és a kulcs kivétele után a ford.szám.mérő beállt 1100as fordulatra és asszem valami 5 literes fogyasztást írt ki - hiába a bmw mindig menni akar:D - Ezt az első indítás után abbahagyta, viszont resetelni ezek után sem tudtam az Oil service lámpát.. (Régebben mikor még az eredeti óracsoportban volt bent az si board, akkor is ilyen szar volt:D)
Resetkor amúgy eltűnik az inspection és visszajönnek a zöld ledek.
"láttam egy hondát, aminek egy ilyen kivágás elakadt a kertkapu pihentetőjében és letépte az egész bölcsőt." Azért az E30 ahogy tapasztalom elég magas, nem valószínű, hogy bármi is letépje szerintem. -feltéve, hogy nem ültetett. Ha pedig mégis, akkor az a védőburkolat nélkül is rombolna. De ha esetleg nem lyukakat vágsz rá, hanem konkrét darabot esetleg kivágnál a végéből? - bár akkor ha levágsz a végéből, akkor már kb felesleges is volt felrakni, de ez végülis függ attól is, hogy meddig takar a burkolat.
A 3V még jó is lehet. Pláne, ha már hosszabb ideje ki van szedve.
Biztos nem forrasztási hiba? Az ilyen nehéz alkatrészek az elsők, amiknek körbe reped a forrasztása.
Zsland:
Ezt a klímás kötényt úgy oldottam meg, hogy nagyobbra vágtam az alsó szellőzőt, és hálót raktam mögé. :) (de mivel sötét a kocsi abszolút nem feltűnő vagy gagyi. Alig észrevehető.)
Szemeztem már a ráccsal is, hogy kireszelem a még befalazott nyílásokat. Az a legegyszerűbb módosítás.
akos51:
Pedig én is mennyire rigolyás vagyok az ilyen gordon blő jellegű hibákra, nem tudom hogyan sikerült ezt megszülnöm. Bocsi.
A védőlemez elején vannak kivágások, még a ferde részen, de az aljára nem mernék. A lakatosnál, ahol csináltuk a kocsit, láttam egy hondát, aminek egy ilyen kivágás elakadt a kertkapu pihentetőjében és letépte az egész bölcsőt.
Akkor marad a keskenyebbre vágás.
Tehát a TD hűtő is pont akkora mint a benzines, csak vastagabb? Annak a csövei úgy mennek ahogy a benzinesnek?
Szia! Nagylámpás esetében a klímás kötény (dupla kivágással) sokat számíthat. Illetve van nyári vese, ami teljesen nyitott. (a tetején a lamellák között is)
Elvileg a 324td a legnagyobb felületű és legvastagabb hűtő, ami e30ban volt. Kartellvédő biztosan nincs a kocsidban, a kartervédőt meg vagy szabd kisebbre vagy tegyél rá nyílásokat, hogy tudjon áramolni a levegő.
Ahogy melegszik az idő, azzal együtt a motorom is. :)
Régebben nem volt gond vele, de aztán tavalyelőtt belekerült a klíma, egy hengerenkénti leömlő, és egy motorvédő lemez alulra. Ezek együtt teljesen felborították a motor hőháztartását. Gondolom a klíma hűtő miatt kevesebb levegő tud bejutni a motortérbe (az is melegebb), a kartellvédő miatt meg kilépni is alig tud a meleg levegő, mindeközben vagy 3 méter forró kipufogó cső fűti a motor oldalát.
Szóval azóta városban szinte folyamatosan megy a ventilátor.
Azt gondoltam, hogy egy nagyobb vízhűtő segíthetne, mert a mostani pont akkora mint a klíma, közben mag van egy 20 centis üres sáv a hűtő mellett.
De hiába keresgélek nem találok nagyobbat. Illetve ami szélesebb, az szerintem nem e30, mert teljesen mások a tartófülei, meg a csatlakozói.
Közben leszigeteltem a kipufogó csövet, meg kapott egy olajhűtőt, de ezek csak minimálisan segítettek.
Ami öteletem még van, hogy átalakítani a motorháztető rögzítő füleit, hogy legyen egy olyan állása, amikor pár centit nyitva van a szélvédő alatt, és akkor faszán kikapja a meleglevegőt a motortérből.
Mondjuk ha már kiszedted a műszeregységet rámérhetnél az akksik feszültségére, mert az többet elárul az állapotukról, mint bármilyen észosztás itt a fórumon. :)
Lehet a tanárod a retró hangulatot pozitiív jelzőként gondolta, és kedveskedni akart, nem leszólni. :)
Hát nagyon nem:D A fizika tanáromat bírom mondjuk, múltkor vittem neki egy karburátort a Pannóniámról, mert meg akarta mutatni hogy mennyire egyszerű szerkezet, meg a régi termosztátot a bmwből hogy szemléltethesse a hőtágulást:D Jó arc amúgy, múltkor megnézegette az autót, azt mondta hogy elég retro hangulata van:D - nem is értem miért mondta ezt:) Most ilyen projekt szerű dolog keretein belül majd kéne építenem év vége fele egy kis Morse távírót, meglátjuk hogy sikerül:D
Időközben elfelejtettem írni, ez nem azért van, mert azóta nem jöttem ki a suliból, hanem mert szimplán elfelejtettem:D Teszteltem mindenhogyan - elég sokat próbálkoztam és konkrét turista látványosság lettem, mert az arra járók nem hogy e30at nem láttak talán, de olyan e30at végképp nem ami az út szélén felnyitott motorháztetővel áll és egy egy random srác reménytelen arccal valami kábeleket basztat meg forgatja a kulcsot- (röviden resetelni, hosszan resetelni) az Oil Service lámpa továbbra is töretlenül ég. Csekkolás után elmentem egy elektronikai boltba, de gyorsan még az utcán lebontottam ez egész óracsoportot és az Si Boarddal a kezemben beléptem az üzletbe vagy nem tudom minek nevezzem:D ahol egy kedves idős hölgy volt az eladó. Ő ránézett az akksira és annyit mondott, hogy ilyet legalább 20 éve nem vett tőle senki és hogy már nem is tart mert mind elromlott az idők alatt. Mondtam neki, hogy akkor most itt van 20 év után az első potenciális vevő, ennek hallatára nagyjából 10 perc keresés után meg is rendelte az akksikat, ráadásul forrfüleset:) Szóval nagyon boldog voltam, mert találtam végre ilyen akkumulátorokat, igazából a boldogságomat most jelenleg egy dolog törheti le, az pedig az ha ezek után sem fog működni a board normálisan.
Nem sajnos, mindenhol 10 másodpercet írtak a resetre. Köszi ezt az infót is, pár óra múlva ránézek, csak a suliból -sajnos- nem engednek ki azért, mert resetelni akarom az olaj és szervízintervallum kijelzőt, pedig ha tudnák, hogy milyen fontos dolog:D
De ezt a fordulatszámmérős dolgot még mindig nem értem miért csinálhatja:( - bár most megint megszűnt.
Majd te is rájössz, hogy 40 felett már másként értékeled a szabadidődet, és amivel még szívesen elszoptál 20 évesen hetekig, azt már a hátad közepére se kívánod ennyi idősen.
Ilyenkor jön inkább a mentorálás, hogy én semmi pénzért nem állnék neki, de ha valaki nekiáll én szívesen ellátom napi két jótanáccsal és segítem a tapasztalatommal. :)
Szerintem szinte száz százalék, hogy az akksi baszakodik, mert megint visszajött ez a fordulatszámos dolog, de ráadtam mégegyszer a gyújtást és eltűnt.. És ami még változott az az, hogy már nem csak az olajos cucc világít hanem az Inspection felirat is ami eddig nem világított. Asszem már csak az utolsó három kérdésem aktuális:D
Oh hiszen 40 felett is lehet ilyen jó dolgokat csinálni:D Most hogy így mondod én is szívesen nekiállnék, (elvileg egyetemen kelleni is fog) de tulajdonképpen nem tudom hogy kellene, ehhez tudásom meg nincs és perpillanat nem is tudom hogy honnan lehetne táplálkozni (valami ötlet?:D)
Végülis az utóbbi problémát talán az megoldaná, ha a "komfort" modulok vezérlését megtartanád a gyári ecunak és magát a motort egy külön ecuról futtatnád.. - vagy ez nem így működik?:D
Régebben felhoztam ezt az elemes témát, hogy nem működik meg minden, de ma vettem rá az erőt hogy szétszedjem az óracsoportot teljesen. Szóval a helyzet, hogy az előző Nicd SiBoardra kiömlött a sav, tehát nem fog működni a szervizintervallum..stb. DE van nekem itthon egy Lithiumos Si Boardom aminek volt egy pár fura dolga amit nem tudok hova tenni. Ilyen pl az, hogy mindkét elemen megvan a 3V aminek kell is lennie, de az a helyzet, hogy ha leállítom az autót pár másodperc után a fordulatszámmérő beáll nagyjából 1100as fordulatra (bár ez most megszűnt nem tudom miért.) a másik amit nem értettem az az, hogy resetelem a szervízindikátorokat, de az olajas visszajelző még mindig ég és nem tudok vele mit kezdeni, már reseteltem kb 4szer. Ilyenkor mi a helyzet? Attól hogy megvan a 3V még lehet szar az akksi, vagy milyen indokkal baszki ki velem megint az óracsoport?:D
Másrészt valaki nem tudja hol lehet rendelni/venni ezt a SANYO LITHIUM CR14250 akksit? Láttam itthon is, csak 17ezer forintért kicsit drágának érzem:D Esetleg más fajta akksi jó lehet bele? Az addig okés hogy lithium és 3V, de ez valami Mno2-li akkumulátor és nem igazán értek hozzá, hogy mivel helyettesíthető esetleg, ha nincs olcsóbban?
En csereltem, de nekem volt keznel. Emlekeim szerint tisztitas is volt, de nem hasznalt. Ugyanigy cserelgettem minden szart, haverom autojabol pakoltunk at dolgokat proba keppen, stb, aztan az injektor cseretol megjavult. En is hallottam, hogy szokott ilyen lenni. A jelenseg az, hogy hidegen-melegen poccre indul, de ha rovid ideig all, akkor marha nehezen. Melegen becsopog par csepp, az ott jol bedusitja inditasnal a kevereket, aztan szevasz. Hidegen nem problema, mert addigra elillan, meg akkor ugyis dusitani kell. Melegen meg azert nem problema, mert nem telik el eleg ido ahhoz, hogy zavaro mennyisegu benzin bejusson.
helyileg sopronban. légtömegmérő csak tipp....gondoltam szerzek vmi bontottat, kipróbálni, h fennáll e a probléma azzal is. injektorra nem gondoltam. azzal mi a helyes eljárás? csere, felújítás?
En atalakitottam katosra es nem kellett cserelni a legtomegmerot. Mibol gondolod, hogy azzal van a baj? Ra mernem tenni a bal heremet, hogy melegen csepeg az egyik injektorod es az okozza a bajt. Honapokig szivtam vele. Valahol megvan meg a 16 lmm-em, egy proba erejeig be lehetne tenni. Hol vagy helyileg?
sziasztok! m40b16 kérdés, légtömegmérővel kapcsolatban! sztem cserélnem kell, rövid állás után nehezen indul az autó, csak gázfröccsel! az én autóm katalizátor nélküli kivitel, csak az a légtömegmérő jó hozzá, amit katalizátor nélkülihez írnak? vagy rakhatom bármelyiket? mert cikkszám alapján 2 féle van, c/o potis és c/o poti nélkül! köszi előre is, ha vki tud segíteni