Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
Bateman 6 napja Creative Commons License 634673

a video végén azt írják, nem ismételni akarják a történelmet, hanem történelmet írni. ennek fényében tuti valami új festéssel jönnek elő.

Előzmény: RyanHunterRay (634668)
NewmanHaas 6 napja Creative Commons License 634672

Bateman 6 napja Creative Commons License 634671

hasonló gondolatokat írtam én is le korábban. az előny biztos megmarad, mert a többieknek őket kell utol érniük, de közben ők is fejlődnek. a motorfejlesztés befagyasztását kikerülő kiskapu rájuk is vonatkozik. aki ez ellen sír, az az ellen sír, hogy mesterségesen ne konzerválódjon egy bizonyos előny. ez olyan noid hozzáállás:)

Előzmény: Csűrdöngölde (634662)
NewmanHaas 6 napja Creative Commons License 634670

 

:)

Bateman 6 napja Creative Commons License 634669

jó gondolatok.

Előzmény: Inner Circle (634666)
RyanHunterRay 6 napja Creative Commons License 634668

Na pár futam előrébb került időben, korán kelés rulez.

 

Honda kitett egy vidit, piros szín tuti lesz az autójukon sztem, mert a srác aki szerepel enne kifestőzik és piros színre festi a kocsit, közben a háttérben a régi meki honda sikerek vannak.

Cold Heart 6 napja Creative Commons License 634667

kicsit messzire szaladtunk itt a címkézésben.

én kifejezetten nem örültem neki, viszont ha már van egy ilyen szabály, és ennek fényében készülhetett mindenki, nem tartom sportszerűnek ezt az eljárást. 

Előzmény: Inner Circle (634666)
Inner Circle 6 napja Creative Commons License 634666

Igen, ez a befagyasztós sztori nem sokban különbözött attól, mintha minden motorgyártó dobott volna egy kockával, és annyiszor 10 lóerőt vettek volna le a V8-asuk erejéből, aztán mehettek volna azzal tovább. Aki szerint egy éles tesztek nélküli fejlesztési időszak után a további fejlesztés befagyasztása egy szakmailag teljesen indokolt és vállalható eljárás, az egyszerűen teljesen hülye a műszaki dolgokhoz. A befagyasztásnak nem mérnöki okai voltak, hanem pl. a költségcsökkentés, de ez sem életszerű, hiszen minden motorgyártónak csak egy típusa lehet, és minden csapatnak kötelező ugyanazt adnia (még ha nem is ugyanazzal a támogatással). Vagyis nem a csapat költ, hanem a motorszállító, így egyrészt ha többet költ, akkor szükségszerűen több csapat is jobb terméket kap, vagyis a verseny megmarad. Másrészt ha a költségvetési plafont a trükközések és az ellenkezés miatt nem is tudják bevezetni, szerintem a motorok árát azért lehetne maximalizálni. Itt sokkal kevesebb a kiskapu, ráadásul míg mondjuk a Mercedes GP összes költését kb. reménytelen lenyomozni, ha minden érintett el akarja titkolni, addig a motorszállításnál a vásárló csapat egyáltalán nem érdekelt abban, hogy eltüntesse a kiadásait. A fent említett MGP-nek nehéz lenne a Williamsszel, a Lotusszal és az FI-vel is levajazni, hogy hogyan csúsztatják át a plusz zsetont, nem beszélve arról, hogy nem a motorszállítás a főprofil, hanem a gyári csapat versenyeztetése, amit hülyék lennének olyan háttéralkukkal beárnyékolni, ami az egész költségvetéshez képest gombokat hoz. Vagyis ha X millióért motort és meghatározott támogatást KELL nyújtania egy motorszállítónak, akkor ő költhet többet a bevételénél, viszont ebből mindenki részesülni fog, ugyanolyan kiadás mellett. (Persze nyilván a kiemelt csapat tarol a legjobban, de ez amúgyis majdnem mindig így van, pl. a Williams-Toyotához, Jordan-Hondához és Brawn-Mercedeshez hasonló ritka kivételekkel - és ilyen a jövőben is lehetséges).

Előzmény: Bateman (634655)
candle 6 napja Creative Commons License 634665

Szintén a wing car-os hasonlat. Mindenki azt másolta, mert az adott szabályokból azzal lehetett kihozni a legtöbbet.

Előzmény: Csűrdöngölde (634663)
candle 6 napja Creative Commons License 634664

Nem látom, ki és mi mellett érvel, de egy gondolatot engedjetek meg.

Én a '14-es dominanciát a wing car-ok dominanciájához tudom hasonlítani. Ha ott is befagyasztották volna a fejlesztéseket, akkor simán hozták volna a vb-ket az idők végezetéig. Hiába a balesetveszélyes porszívó és a hat kerék.

Előzmény: Bateman (634658)
Csűrdöngölde 6 napja Creative Commons License 634663

Igen, mivel most arról szól, hogy ha valakinek előnye van, akkor vagy be kell tiltani amitől gyorsabb, vagy gyorsan le kell másolni.

Előzmény: F1 Hierro (634609)
Csűrdöngölde 6 napja Creative Commons License 634662

Nekem azért az a gyanúm, hogy idén is Mercedes dominancia lesz, még ha nem is akkora, mint tavaly. Ebben az egész technológiában még vannak bőven lehetőségek, hogy ők is rengeteget tudjanak fejlődni, a riválisok akkor tudnak jelentősebben közelebb férkőzni, ha már a lehetőségek nagy részét kiaknázta a Mercedes, nincs tovább hová fejlődni, a többieknek meg még van. Persze így még mindig közelebb fognak kerülni, mint ha nem fejleszthetnének év közben.

Előzmény: Bateman (634579)
RyanHunterRay 2015.01.20 Creative Commons License 634661

Persze hogy nem mert Vettel fényévekre van Alonsotól. :D

 

Előzmény: Bateman (634660)
Bateman 2015.01.19 Creative Commons License 634660

nagy esély van rá idén is. de remélem ROS ezúttal nem balfaszkodja el.

VET vs RAI remélem jobban jön ki, mint a tavalyi csapat helyzet. nehéz tippelni. talán nem lesz akkora difi köztük.

Előzmény: Helter Skelter (634659)
Helter Skelter 2015.01.19 Creative Commons License 634659

És mit szólnál, ahhoz ha Lewis behúzná a harmadik wdc-jét?  ;)

 

Tényleg  VET vs RAIra mit tippelsz?

Előzmény: Bateman (634658)
Bateman 2015.01.19 Creative Commons License 634658

nem kell ezt szajkóznod. azt kellene látnod, hogy ez most nem csak a ferkának jó. azt bírnám, ha ezek után egy RB vinné el vb-t RIC-vel:))) nagyot fordulna a topik a tengelye körül.

Előzmény: Helter Skelter (634657)
Helter Skelter 2015.01.19 Creative Commons License 634657

Nem kell ebbe ilyen nemes, versengést elősegítő szándékot belelátni, sokkal egyszerűbb okai vannak ennek, főleg a Ferrarinál. :)

Pont ezt neked kell magyarázni, aki sokszor elítélte már a Ferrarit a passzátszeles korszakában, amikor gyakorlatilag rá írták a szabályokat?

 

Én csak azt kérem, hogy ne akarjuk egymást becsapni! ;)

 

Előzmény: Bateman (634655)
candle 2015.01.19 Creative Commons License 634656

Hülki, Lotti és Bourdais másik pilóta, másik reklám értékkel.

Előzmény: JarnoTrulli (634639)
Bateman 2015.01.19 Creative Commons License 634655

egy fejlesztés mikor volt a F1-ben hosszútávú azáltal, hogy a következő években nem engedtek hozzányúlni? soha. tehát ez a szabály tesz azzal kivételt, aki egy fejlesztéssel belenyúlt valamibe. ezért nem jó, ezért kell a kiskaput engedélyezni. ne kelljen már ezt ennyire magyarázni. főleg neked.

 

persze a kiskapu csak egy lehetőség, nem garancia. simán lehet mág 1-2 év merga domina ennek ellenére. nem kell paráznod;)

Előzmény: Helter Skelter (634624)
Helter Skelter 2015.01.19 Creative Commons License 634654

Az szar volt, nagyon szar. :)

Mondjuk meccsélményben is elmarad ettől bőven, nem caak az eredmény miatt mondom.

Előzmény: RyanHunterRay (634653)
RyanHunterRay 2015.01.19 Creative Commons License 634653

Én meg a Giants Pats döntőket. :D az pont elég ahhoz h vki megszeresse ezt a sportot.

 

Amúgy fura mert most pont nekik fogok szurkolni a döntőben.

Előzmény: Helter Skelter (634652)
Helter Skelter 2015.01.19 Creative Commons License 634652

OFF:

Ha valaki még nem követné az amerikai focit és el akarja kezdeni követni, akkor ajánlom a SEA vs GB meccset tegnapról!

;)

Helter Skelter 2015.01.19 Creative Commons License 634651

Akkor nem lettem volna durci, ha mondjuk a Michelin a Bridgestone és a csapatok közös elhatározása lett volna a befagyasztás.

 

Megértem a te álláspontodat és van is benne igazság, de képzeljük el azt hogy engedélyezik a fejlesztést és a Merga még jobban ellép a Ferkától.

A köv. hiszti majd azért megy, hogy legyen új motorformula? ;)

 

 

Előzmény: Titi120 (634645)
candle 2015.01.19 Creative Commons License 634650

"Mindenki más ugyanúgy fejleszt."

 

Ha feltételezem, h egy adott technikai háttérre építhető egy 100%-os autó, akkor szerintem egy 80%-osat nehezebb és drágább fejleszteni 85%-ra, mint egy 50%-ost 80%-ra.

Előzmény: F1mre (634648)
candle 2015.01.19 Creative Commons License 634649

"Allisonban én nagyon bízok... , nagyon csalódnék, ha nem tudna ütőképes autót összehozni."

 

Megy mellé Rory Byrne.

Előzmény: 1Forma (634647)
F1mre 2015.01.19 Creative Commons License 634648

na azért nemár....ennyire nem lehet minden szar. Elvileg kicserélik az egész teljesen elfucserált gépezetet és még majdnem hogy hátrább lépünk? :D Ez mégis hogy lehet....

 

A többiek meg fejlesztik tovább a nem elfuserált autót. Miért következik egy új autóból, hogy jó lesz, amit csinálnak??? 3 napja írod, hogy ezt cserélik, azt fejlesztik, így, úgy és milyen jó lesz az autó ettől. Ugyan miért? Mindenki más ugyanúgy fejleszt.

Előzmény: RyanHunterRay (634643)
1Forma 2015.01.19 Creative Commons License 634647

Elvileg kicserélik az egész teljesen elfucserált gépezetet és még majdnem hogy hátrább lépünk? :D Ez mégis hogy lehet....

Én csak arra tudok gondolni, hogy koncepcionálisan van elrontva a kocsi. Newey eredetileg aero guru volt, de rá kellett jönnie, hogy a kiváló aerodinamika önmagában nem elég. 1990-ben a Leyton House a szélcsatorna-teszteken fantasztikus volt, elméletben kiváló autónak kellett volna lennie, de az eredmények nem jöttek. Mexikóban, a híresen egyenetlen aszfalton még csak be sem jutottak az első 26-ba és el sem indulhattak a versenyen. Newey-t ekkor kirúgták, erre a következő futamon, a kiváló felületű Paul Ricardon a verseny nagy részén át vezető Capellit alig tudta leelőzni Prost két körrel a vége előtt. Newey-t szerződtette a Williams, ő meg rájött, hogy a külön-külön kihegyezett alkotóelemekből nem állítható össze a legjobb autó. Ki kell dolgozni egy koncepciót és a kocsit a koncepció minél hatékonyabb teljesítésére kell fejleszteni. Ezt csinálta a Williamsnél, a McLarennél és a Red Bullnál is. Nem azért ő a legnagyobb, mert jól tud fogaskerekeket meg diffúzorokat tervezni, hanem mert jól eltalálja, hogy mi az, ami az adott körülmények között döntő fontosságú tulajdonság és arra építi rá a kocsit.

 

A Ferrarinál azt látom, hogy sorra vásárolják a jobbnál jobb szakembereket, akiket utána nem tudnak használni. Allisonban én nagyon bízok, a következő Newey-nak tartom, nagyon csalódnék, ha nem tudna ütőképes autót összehozni.

Előzmény: RyanHunterRay (634643)
and0626 2015.01.19 Creative Commons License 634646

Csórikáim... mekkorát röhögnék, ha a szombati hírek ezzel kezdődnének: "Sem a Ferrarik, sem Alonsoék nem jutottak be a Q2-be" : )))

Előzmény: RyanHunterRay (634643)
Titi120 2015.01.19 Creative Commons License 634645

"Ja hogy úgy gondolod, hogy akkor minden év végén módosítsanak a szabályokon?"

 

Nem feltétlenül szükséges, de az sem ördögtől való ha éppen igen.

 

Szerintem kicsit durci lettél volna, ha azokban az években, amikor pl a Bridgestone előnyben volt a Michelin-el szemben, azt mondták volna, hogy innentől kezdve nem lehet hozzányúlni a gumikhoz, nemhogy év közben, de még a következő évre sem.

Előzmény: Helter Skelter (634630)
autodata 2015.01.19 Creative Commons License 634644

"Még pikánsabb, hogy a Habsburgok lemondtak az osztrák trónról, de a magyarról nem."

 

A magyarok mondtak le a Habsburgokról 1921-ben ;-)

 

Előzmény: Inner Circle (634597)