Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
Bateman 5 napja Creative Commons License 629033

nem hiszem, hogy komoly tudatosság lenne benne.

Előzmény: Inner Circle (629032)
Inner Circle 5 napja Creative Commons License 629032

"Still before"? Eddig az volt a szöveg, hogy Abu után announcolnak.

Előzmény: Bateman (629031)
Bateman 5 napja Creative Commons License 629031

úgy tűnik Fernando még nem tudott hozzáférkőzni a merc fényásolóihoz:)

 

McLaren still plans driver announcement before Abu Dhabi

 

McLaren racing director Eric Boullier says his team is still hoping to make a driver announcement before the end of the season, but is currently in the process of weighing up its options

F1 Hierro 5 napja Creative Commons License 629030

Az Egyenes beszédben ma Wégével lesz beszélgetés Bianchi balesetéről.

 

Az utolsó vendég lesz, szóval aki nem akarja a többi témát végigszenvedni, valamikor nyolc óra után érdemes odakapcsolnia.

RyanHunterRay 5 napja Creative Commons License 629029

De, meg Kvijat vagy Kvjiat vagy vmi ilyesmi....

Előzmény: JarnoTrulli (629028)
JarnoTrulli 5 napja Creative Commons License 629028

most nem Magnussen a közellenség?

Előzmény: Inner Circle (629026)
RyanHunterRay 5 napja Creative Commons License 629027

Már lassan sajnálom szegényt. :D

Előzmény: Inner Circle (629026)
Inner Circle 5 napja Creative Commons License 629026

Nanda örülhet, mert Vettel nem vesz majd részt az austini időmérőn. Miután motort fog cserélni, büntetésből a pitlane-ből rajtol majd, ettől persze kimehetne körözni, de minek is tenné?

Cold Heart 5 napja Creative Commons License 629025

húha, akkor Hierro meg mindenkinek fanja, egyszerre?

Előzmény: candle (629023)
Inner Circle 5 napja Creative Commons License 629024

Semmiképpen sem nem-fan! :D

Előzmény: candle (629023)
candle 5 napja Creative Commons License 629023

Értem. Te vagy Kimifan.

Előzmény: Inner Circle (629022)
Inner Circle 5 napja Creative Commons License 629022

Én se néztem utána, de nem hiszem, hogy bárki nyert rosszabb helyzetből VB-t, mint Raikkönen 2007-ben, amikor két futam alatt 20 pontot szerzett, Hamilton meg kettőt. Ilyen a mesében sincs.

Előzmény: F1 Hierro (629020)
Csűrdöngölde 6 napja Creative Commons License 629021

Azért milyen érdekes ebben a felsorolásban, hogy a hőskorban milyen rosszul szerepeltek az utolsó futamon a bajnokesélyesek.

Előzmény: F1 Hierro (629011)
F1 Hierro 6 napja Creative Commons License 629020

Persze az az esély igencsak minimális volt: neki győznie kellett volna, Alonsónak meg nullázni (és persze tovább bonyolították a helyzetet a Red Bullok).

 

Ennek nem néztem még utána, de szerintem ilyen helyzetből még nem nyert senki sem vb-t.

Előzmény: Helter Skelter (629018)
F1 Hierro 6 napja Creative Commons License 629019

1956

1. Fangio 30, 2. Collins 25 3. Behra 22

 

Itt annyiban javítanom kell, hogy természetesen Moss (Maserati) lett a második, azáltal, hogy megnyerte a monzai szezonzárót, de vb-esélye akkor már nem volt. Collins 3., Behra 4. lett a bajnokságban.

Előzmény: F1 Hierro (629011)
Helter Skelter 6 napja Creative Commons License 629018

Tényleg Hambi is esélyes volt, ezt már el is felejtettem...

Előzmény: F1 Hierro (629006)
wégé 6 napja Creative Commons License 629017

Na, látod, ez egy korrekt válasz volt. A neved meg sajnos a nickek ellenére sem tudom. 

Előzmény: sunnysun333 (629005)
F1 Hierro 6 napja Creative Commons License 629016

Fejből felidézve, mióta a Williams mai formájában színre lépett 1978-ban (1977-ben még nem volt saját konstrukciójuk, a régebbi csapat pedig a Wolffal olvadt össze), nem volt még olyan idény, hogy ebből a három nagycsapatból egyik se győzzön.

 

Arra, hogy se a Ferrari, se a McLaren ne nyerjen futamot, utoljára 1967-ben volt példa!

 

Idén még van három verseny arra, hogy ez ne törjön meg...

Előzmény: F1 Hierro (629013)
F1 Hierro 6 napja Creative Commons License 629015

És persze ne hagyjuk ki a Williams abszolút dominanciájánál 1992-t és 1993-t sem. :)

Előzmény: F1 Hierro (629013)
F1 Hierro 6 napja Creative Commons License 629014

Igen, sőt közvetlenül a gumibotrány kitörése előtt már úgy tűnt, neki állhat a zászló.

 

Azt az idényt is így is nevezhetjük háromcsapatosnak, hiszen míg egyéniben Kiminek maradt némi esélye Schumacher ellen, addig a Ferrarival szemben a Williamsnek.

 

2010-ben pedig még öt bajnokesélyes volt két futammal a vége előtt (Interlagos után Button szállt ki a versengésből).

Előzmény: RyanHunterRay (629008)
F1 Hierro 6 napja Creative Commons License 629013

főleg a Williams, Ferrari és a McLaren győzelmét hiányolom

 

Milyen furcsa is ezt olvasni... 6-7 éve nem nagyon gondoltuk volna, hogy lesz ilyen. Olyan megesett, hogy egy-egy csapat ezek közül gyengébb periódust fogjon ki (a Ferrari 1991-től 1993-ig, a McLaren 1994-től 1996-ig, a Williams 1998-tól 2000-ig, majd 2005-öt követően), de alapvetően ők uralták a mezőnyt a 80-as évek közepétől majdnem az előző évtized végéig. Sőt, nem egyszer éppen valamelyikük abszolút dominanciája volt jellemző (Ferrari 2002 és 2004, McLaren 1988-89, Williams 1987 és 1996). Mellettük legfeljebb a Benetton, majd a helyébe lépő Renault jutott szóhoz. Aztán 2009-ben ez teljesen megborult.

Előzmény: 1Forma (629009)
RyanHunterRay 6 napja Creative Commons License 629012

Szép lista. Szépen összegyűjtötted, a 2010, 2007es idények külön brutálisak voltak ,sztem az f1 legjobb idényei között vannak, de a 2007es toronymagasan. :D

F1 Hierro 6 napja Creative Commons License 629011

De hogy ne tagadjam meg önmagam, legyenek itt egy csokorban azok az alkalmak, amikor legalább három bajnokesélyes várta a zárófutamot (tabella a zárófutam előtt, helyezéseik a zárófutamon és a vb végeredménye). Utánanézve, Clark mégsem volt esélyes az 1967-es zárófutamon.

 

1950

1. Fangio (Alfa Romeo) 26 2. Fagioli (Alfa Romeo) 24 3. Farina (Alfa Romeo) 22

Olasz GP, Monza: Farina 1., Fagioli 3., Fangio DNF + leggyorsabb kör

1. Farina 30 2. Fangio 27 3. Fagioli 24

(megjegyzés: a pontozás 8-6-4-3-2 volt és járt +1 a leggyorsabb körért. Az összesítésbe a legjobb négy futam számított, Fagioli ezt négy második hellyel kihasználta, ezért nem szaporította pontjait a harmadik helyezéssel)

 

1956

1. Fangio (Ferrari) 30 2. Collins (Ferrari) 22 3. Behra (Maserati) 22

Olasz GP, Monza: Fangio és Collins megosztott autóval 2. (Fangio Castellottival megosztott autóval 8.), Behra DNF (első kiesése után Maglioli autóját vette át, de szintén kiesett)

1. Fangio 30, 2. Collins 25 3. Behra 22

(megjegyzés: megosztott versenyzés esetén a versenyzők között egyenlő arányban szétosztották a pontokat, feltéve, ha mindketten értékelhető távot tettek meg. Egy versenyző csak egy helyezésért kaphatott pontokat. Az összetettbe öt futam eredménye számított, így a felezett második hellyel Fangio pontszáma változatlan maradt. Collins az autó átadásával tulajdonképpen saját vb-esélyéről mondott le.)

 

1959

1. Brabham (Cooper-Climax) 31, 2. Moss (Cooper-Climax/Rob Walker Racing) 25,5 3.Brooks (Ferrari) 23

USA GP, Sebring: Brooks 3., Brabham 5., Moss DNF

1. Brabham 31, 2. Brooks 27, 3. Moss 25,5

(megjegyzés: öt eredmény számított a bajnokságba, Brabham ezt már kihasználta, ötödik helye nem szaporította pontjai számát)

 

1964

1. G. Hill (BRM) 39, Surtees (Ferrari) 34, Clark (Lotus-Climax) 30

Mexikói GP, Mexikóváros: Surtees 2., Clark 5., G. Hill 11.

1. Surtees 40, 2. G. Hill 39, 3. Clark 32

(megjegyzés: a pontozás 9-6-4-3-2-1 volt, hat eredmény számított a bajnokságba, Hill kihasználta, így Clark több győzelemmel bajnok lehetett volna akkor is, ha nyer és Hill legfeljebb negyedik, Surtees pedig legfeljebb harmadik.)

 

1968

1. G. Hill (Lotus-Ford) 39, 2. Stewart (Matra-Ford) 36, 3. Hulme (McLaren-Ford) 33

Mexikó GP, Mexikóváros: G. Hill 1., Stewart 7., Hulme DNF

1. G. Hill 48, 2. Stewart 36, 3. Hulme 33

 

1974

1. Fittipaldi (McLaren-Ford) 52 (több győzelemmel), 2. Regazzoni (Ferrari) 52, 3. Scheckter (Tyrrel-Ford) 45

USA GP, Watkins Glen: Fittipaldi 4., Regazzoni 11., Scheckter DNF

1. Fittipaldi 55, 2. Regazzoni 52, 3. Scheckter 45

 

1981

1. Reutemann (Williams-Ford) 49, 2. Piquet (Brabham-Ford) 48, Laffite (Ligier-Matra) 43

Ceasars' Palace GP, Las Vegas: Piquet 5., Laffite 6., Reutemann 8.

1. Piquet 50, 2. Reutemann 49, 3. Jones (Williams-Ford) 46, 4. Laffite 44

(megjegyzés: Jones a futam előtt 37 ponttal 5. helyen állt a tabellán, tehát nem volt vb-esélyes)

 

1983

1. Prost (Renault) 57, 2. Piquet (Brabham-BMW) 55, 3. Arnoux (Ferrari) 49

Dél-afrikai GP, Kyalami: Piquet 3., Prost és Arnoux DNF

1. Piquet 59, 2. Prost 57, Arnoux 49

 

1986

1. Mansell (Williams-Honda) 70, 2. Prost (McLaren-TAG) 64, 3. Piquet (Williams-Honda) 63

Ausztrál GP, Adelaide: Prost 1., Piquet 2., Mansell DNF

1. Prost 72, 2. Mansell 70, 3. Piquet 69

(megjegyzés: a 11 legjobb eredmény számított, Prostnak két pontot kellett mínuszolnia)

 

2007

1. Hamilton (McLaren-Mercedes) 107 2. Alonso (McLaren-Mercedes) 103, 3. Räikkönen (Ferrari) 100

Brazil GP, Interlagos: Räikkönen 1., Alonso 3., Hamilton 7.

1. Räikkönen 110, 2. Hamilton 109, 3. Alonso 109

(megjegyzés: 10-8-6-5-4-3-2-1 volt a pontozás)

 

2010

1. Alonso (Ferrari) 246, 2. Webber (Red Bull-Renault) 238, 3. Vettel (Red Bull-Renault) 231, 4. Hamilton (McLaren-Mercedes) 222

Abu-Dzabi GP, Yas Marina: Vettel 1, Hamilton 2., Alonso 7., Webber 8.

1. Vettel 256, 2. Alonso 252 3. Webber 242, 4. Hamilton 240

 

Az 1982-es évben furcsa volt a helyzet ebből a szempontból, ugyanis a zárófutam előtt K. Rosberg (Williams-Ford) 42 ponttal vezetett a 39 pontos Pironi (Ferrari) és a 33 pontos Watson (McLaren-Ford) előtt, csakhogy Pironi a hockenheimi lábtörése miatt nem versenyezhetett, így már csak Watsonnak volt halvány esélye megelőzni Rosberget, aki azonban Las Vegas-i 5. helyével bebiztosította a bajnoki címét, Watson pedig csak második lett a futamon és helyezései révén harmadik a tabellán)

Előzmény: F1 Hierro (629006)
Helter Skelter 6 napja Creative Commons License 629010

Rosberg nem hibázhat? Vagy mi ez az értetlenség?

Vibrálást nyilván senki nem érez aki nem ennek a két pilótának a fanja. Gondolom KK-ékat is hidegen hagyja ez a meccs, mert nem Alo megy a WCD-ért.

De ez sem volt másképp régen sem. Engem sem izgatott túlzottan a 2010-es csata, na jó a végét azért élveztünk páran a pártatlanok közül is.

 

Amiket leírtál az általában így van és ez jellemzi az F1-et : 2 pilóta és max 2 csapat küzd a VB címért.

 

Előzmény: Khars (628936)
1Forma 6 napja Creative Commons License 629009

1981 stimmel, Laffite is esélyes volt. 1983-ban is hárman voltak három különböző csapatból: Piquet, Prost, Arnoux.

 

Alapvetően unalmasnak tartom az olyan szezonok végkifejletét, ahol ugyanazon csapat versenyzői között dől el a vb. Az 1986-tal zárult kis aranykort követően 1987-1989 elég megkeseredett és egyhangú vb-t hozott, 1990-1991 felüdülés volt ezek után. Az idei év sem túl jó (főleg a Williams, Ferrari és a McLaren győzelmét hiányolom, 1988-ban is három futamgyőztes volt, mint idén), de persze a kétezres évek eleji Ferrari TO éveknél azért érdekesebb. Lehetett rá számítani, hiszen a nagy szabálymódosítások után gyakran alakul ki egyeduralom és szerencsére eleget hibázik a Mercedes ahhoz, hogy legalább Ricciardo is győzni tudott, de remélem, hogy a következő években szorosabb lesz az élmezőny.

Előzmény: F1 Hierro (629006)
RyanHunterRay 6 napja Creative Commons License 629008

És kishíján 2003 is. :D Az egy jó idény volt, csóri Monty.

Előzmény: F1 Hierro (629006)
Helter Skelter 6 napja Creative Commons License 629007

...hogy segítsem ezt a fantasztikus csapatot...

 

Már látom Alo jövő évi onboard-ját:

 

 

:)

Előzmény: Bateman (629002)
F1 Hierro 6 napja Creative Commons License 629006

2010-ben ugyebár négy volt, az Alonso, Webber, Vettel trió mellett matematikailag még Hamilton is esélyes volt.

 

És igen, amiket már elmondtak: 2007-ben Hamilton, Alonso, Kimi, 1986-ban Mansell, Prost, Piquet, de azt hiszem, 1981-ben is Reutemann és Piquet mellett mintha Laffite-nak is lett volna matematikai esélye (ugyanakkor ő végül csak vb-4. lett a zárófutamot megnyerő Jones mögött).

 

Ami így emlékezetből eszembe jut még: 1967-ből Hulme, Brabham és Clark, és az első szezonban Fangio, Fagioli, Farina (ami érdekes, hogy Fagioli egy futamot sem nyert).

Előzmény: Helter Skelter (628927)
sunnysun333 6 napja Creative Commons License 629005

Kedves jó Wégé, van nekem egsetlen jó nevem - és van pár nickem, mert a Zindex időről időre tönkreteszi az aktálisat. A DErekbell-lel is egészen jól elvoltam évekig, de aztán valaki vagy valami legyilkolta. Ennyi...

 

ÉS hát öregnek se vagyok azért annyira vén, hogy hamut is mamunak mondjam és persze megkeseredett se vagyok - legalábbis a F1 miatt biztosan nem... A rali mélyrepülése még jobban fáj, mert azt jobban szerettem és szeretem, minta F1-et és az még inkább a padlón van, hiába is tömjénezi most magát a éppen a VW...

 

Oszt itt nem "optimalizálásról" van szó, hanem egy kétségbeesett macska-egér játékról, merthogy az egyre gyorsuló műszaki-technológia fejlődés mindig jóval nagyobb tempóval száguld, mint az igazán hatékony szabályozásra képtelen sporthatóság tompa észjárása...

 

És bizony hiába is "találták ki" az autógyárak az autósportot, a "támogatásukkal" most szépen rombolják is szét a csúcsát, itt is, ott is F1-ben, raliban is...

 

Az autógyáraknak legalább 20 éve nincs már szükségük az autósportra a saját és az autóipar egyetemleges technológia fejlődése érdekében.  Marketingre persze szükségük van és lesz is, bármiféle eszközre-módra - de ezt lehetne ésszerűbben is csinálni, nem ilyen állandó, görcsös "optimalizálás" keretén belül...

 

Persze ez az egész súlyos politika, olyan, mint napjainkban itthon és Európában és a világon. Sokaknak volna ötlete, hogy miként lehetne másképpen csinálni, de ilyen meg olyan okok miatt nem csinálják és inkább nézik a szenvedést meg az összedőlést. 

Ami egyébként a boga istennek se akar összedőlni. Akár csak a F1.....

 

Legyen eza végszó.....:))))))))))

 

 

Előzmény: wégé (628968)
Bateman 6 napja Creative Commons License 629004

épp 2-3 hónapja volt ez az esemény, amelyen jelen volt és megnyilatkozott:

 

http://autoweek.com/article/formula-one/ferrari-may-be-close-launching-le-mans-prototype

Előzmény: Bateman (629002)