Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Aki mer az Creative Commons License 5 napja 0 2 685858

figyelj, nekem is van szakmám mégse azzal offolom tele a topikot hogy milyen ügyes vagyok benne.

Előzmény: BZoltan (685852)
Aki mer az Creative Commons License 5 napja 0 1 685857

"Nem,nem tudja, mert mert nem ért hozzá."

 

de ért hozzá, aki nem tudja elmondani hogy mitől tudna gyorsabban menni az nem f1es pilóta. nem a fejlesztésről volt szó. olvass vissza. a fekete lovag mindig győz: szalmabábbal megváltoztatja miről volt szó.

Előzmény: BZoltan (685850)
Jam Clerk Creative Commons License 5 napja 0 0 685856

A "Nagyon nem az" helyett én a "Nem nagyon az" sorrendet jobbnak érzem. Egy kis (korántsem elhanyagolható) mértékben azért ez egyéni sport is. Legalábbis, ha azt nézzük, hogy minden csapat két versenyzőt és kocsit indít hétvégente, és jellemzően tudni (vagy legalábbis kialakul), hogy az adott konfigurációval ki boldogul jobban - ez pedig már emberi tényező.

Előzmény: BZoltan (685854)
shadowbull Creative Commons License 5 napja 0 0 685855

jo, hat ebben nem fogunk egyeterteni, de mindegy.

Előzmény: BZoltan (685852)
BZoltan Creative Commons License 5 napja 0 0 685854

Igen, pontosan ezt mondom.

Elismerem a versenyzők kontribúcióját, de szerintem méltatlanul gyakran gondolják sokan azt, hogy az F1 egy egyéni sport. Nem az. Nagyon nem az.

Ha a konkrét fejlesztéseket nem is néznénk, csak ez egyes futamokat akkor szerintem a háttércsapat aktív munkáj nélkül egy futamot sem tudnának végigmenni a versenyzők

Előzmény: Jam Clerk (685848)
BZoltan Creative Commons License 5 napja 0 0 685853

"A celok es az iranyok megfogalmazasa az bizony a fejlesztes egyik legfontosabb resze, es a pilotanak ebben oriasi szerepe lehet."

A célokat és irányokat szerintem a csapatvezetők, főmérnökök és szakmai vezetők szabják meg.

 

Előzmény: shadowbull (685844)
BZoltan Creative Commons License 5 napja 0 0 685852

"Te valami egeszen masra gondolsz, ha belekevered a minosegbiztositast."

Én arról beszélek, hogy az elmúlt években a technológiai fejlesztések területén (hw, sw, bármi) elterjedt az úgy nevezett  test driven development ami azt jelenti, hogy a fejlesztéssel egy időben vagy akár azt megelőző módon a QA (quality assurance, ezt fordítottam sután minőségbiztosításnak) mérnökök a fejlesztőkkel együtt csinálják a unit teszteket és a funkcionális teszteket. Ez egy aránylag új modell. Ezért van az, hogy manapság a haladóbb fejlesztő csapatoknak akár a fele is lehet teszt fejlesztő mérnök. Ezek nem teszterek, hanem teszteket fejlesztenek.
A teszter az egy bio-drone.

Ezek a teszt mérnökök lényegében kompetes fejlsztők, csak ők a tesztelés (rendszerint, robotizált, automatizált, szimulált, emulált) rendszerében gondolkodnak. De ez is egy szakma, ehhez sem értenek az F1 versenyzők. Az F1 versenyzők a field teszterek akiknek tudniuk kell beszélni és érezni sok dolgot. De a fejlesztésnek ők csak fontos segítői... nem résztvevői. 

Előzmény: shadowbull (685842)
BZoltan Creative Commons License 5 napja 0 0 685851

"egy F1 csapat barmikor kap olyan mernokot amilyet akar"

Dolgoztam már olyan csapatokban és olyan projekteken amikre pontosan ugyanezt mondták akik nem voltak benne. A nagy büdös valóság pedig az, hogy nem, nem kap olyan mérnököt amilyent akar.

A mérnök is olyan mint a versenyző. Van hogy elképesztő nyomás alatt kell, elképesztő határidőkkel csodát művelni...A mérnköi szakmáknak is megvannak a Hamiltonja, Vetteljei, Schumacherei és Kimijei. Csak nem szupersztárok. De az igazi világbajnok mérnök az pont olyan ritka mint a világbajnok F1 pilóta.

Előzmény: shadowbull (685841)
BZoltan Creative Commons License 5 napja -1 0 685850

"de tudja, mert pilóta mióta nem pelenkába tojik, ezért ért hozzá."

Nem,nem tudja, mert mert nem ért hozzá. Az F1 versenyzőknek lélnyegében minimálisnél is kevesebb szakképzettségük, tudásuk vagy tapasztalatuk van azon mérnöki szakmák és tudományok területein amelyek az F1 autók konkrét fejlesztéséhez kell. A laikusok szokták azt hinni, hogy szaktudás nélkül csak úgy lehet csinálni dolgokat. 
De hagyjuk, nem hiszem, hogy te beszélgetni akarsz... a pöcsméretversenyhez pedig nincsen kedvem. Egyezünk meg, hogy igen, a tied nagyobb és haladjunk tovább.

Előzmény: Aki mer az (685838)
BZoltan Creative Commons License 5 napja 0 0 685849

"de tudom: a fekete lovag mindig győz :)"

Nem, nem győz mindig.  Értő jó szándék nélkül senki nem győz.

 

Előzmény: Aki mer az (685836)
Jam Clerk Creative Commons License 5 napja 0 0 685848

Mindenesetre megértem BZoltán álláspontját is, ha jól értelmeztem, ő azt nehezményezi, hogy a pályán elért eredményt nem (csak) annak (azoknak) tulajdonítják sokan, akiknek abban hasonlóan oroszlánrésze van. Rendben, a látványos részét 1 ember csinálja, ő viszi a pályára a gépet, de azt a gépet, ami 1.000+ ember munkájából állt össze, és ami egy folyamatosan változó állapotú helyen és időtartamban (= egy futam ideje alatt) van működtetve. Nem nagyon lehet ebben százalékokat megadni, hogy melyik mozaik mennyit jelent.

Előzmény: shadowbull (685846)
Jam Clerk Creative Commons License 5 napja 0 0 685847

Ez is tiszta, valamelyest azért szoktak olyan mondatok is elhangzani csapatváltások után, hogy "ezt a kocsit még az elődöm stílusára szabták, és nem lehet (ilyen gyorsan) koncepciót váltani, nem találom az összhangot a géppel." De ez akkor is oda-vissza dolog, készül valami, ami vagy passzol, vagy nem a stílushoz, visszajelzés alapján valahogy módosítják, megint visszajelzés, és így tovább. Nincs ezzel semmi gond.

Előzmény: Aki mer az (685843)
shadowbull Creative Commons License 5 napja 0 0 685846

en szemely szerint azt gondolom, hogy a versenyzon rengeteg mulhat, olyan inputokat adhat egy fejlesztesi folyamatba amik nelkul az egesz nem mukodik rendesen. Lehet azzal sem, nyilvan nem kizarolagos a szerepuk, de sokkal jobb helyzetben van egy olyan csapat akinek erre hajlamos es kepes versenyzoje van, mint az akinek nem.

Előzmény: Jam Clerk (685845)
Jam Clerk Creative Commons License 5 napja 0 0 685845

Semmilyen értelemben nem vagyok érdekelt a fejlesztésben (közszolgaként ez fura is lenne, ugyebár). Amit pedig most írtam, az inkább arra utalt volna, amit itt többen pedzegettek, hogy a "fejlesztésben az egértologatás az egyedüli kulcs" vs. "fejlesztő-építő-tervezőisten-versenyzők nélkül egy csavar sem készülhetne" álláspont között valahol félúton lehet a csúszka.

Előzmény: shadowbull (685844)
shadowbull Creative Commons License 5 napja 0 0 685844

" egyes pilóták ezt jobban is meg tudják fogalmazni, mint mások, de hogy ezeket hogyan valósítják meg a "droidok", akik több százan állnak mögötte a gyárban és a fejlesztőrészlegen, ahhoz már sok köze nem nagyon van szerintem."

 

Persze, de az nem is a dolga. A celok es az iranyok megfogalmazasa az bizony a fejlesztes egyik legfontosabb resze, es a pilotanak ebben oriasi szerepe lehet.

 

Valahogy az az erzesem, hogy ti a fejlesztes folyamatabol csak azt tekintitek valodi fejlesztesnek, amikor az egertologato droid CADben meghuzigalja a vonalakat. Pedig az csak egy kis resze az egesznek.

Előzmény: Jam Clerk (685840)
Aki mer az Creative Commons License 5 napja 0 0 685843

ennél sztem sokkal több feedbacket ad egy driver:http://www.ferrarichat.com/forum/f1/143915-how-important-feedback-f1-driver.html

 

In Daytona we had a pro-driver, Mike Johnson running in one of our GrandAM cars. His driver feedback was excellent. We were talking for 10-15min after a session. Sometimes longer than he was actually in the car. Based on his input and explanations I went to our data guy and we looked at the car data. From there we made adjustments to the setup. Tried different things and bingo...solved his bus-stop problem.

 

de ez leginkább a setupra érvényes a fejlesztés hogy merre indulnak el mi a koncepció az autó tervezésekor abba sztem sincs beleszólása.

Előzmény: Jam Clerk (685840)
shadowbull Creative Commons License 5 napja 0 0 685842

"Az akikről te beszélsz, azok kompetens fejlesztők akik a minőségbiztosításal foglalkoznak."

 

Nem. Ok fejlesztessel foglalkoznak, semmi kozuk a minosegbiztositashoz. Mondom, a teszteles az a fejlesztes resze, ugyanugy mint az egertologatas a CADben.

 

Te valami egeszen masra gondolsz, ha belekevered a minosegbiztositast.

Előzmény: BZoltan (685835)
shadowbull Creative Commons License 5 napja 0 0 685841

Olyan osszefuggesben ertelmezd ezt a kijelentest, hogy egy F1 csapat barmikor kap olyan mernokot amilyet akar, olyan versenyzot viszont sokkal nehezebben, aki kepes es akar is jo visszajelzeseket adni.

 

 

Előzmény: BZoltan (685832)
Jam Clerk Creative Commons License 5 napja 0 0 685840

Azért remélem, azt te sem gondolod komolyan, hogy egy versenyző - sarkítva - annál többet tudna elmondani arról, hogy hogyan tudna gyorsabban menni, mint hogy "adjatok mögém egy erősebb, jobb, és jobb vezethetőségű motort, több leszorítóerőt kérek előre (vagy hátra), stabil fékezést a féktávokon és még ennél is jobb tapadást itt meg itt, ezekben a kanyarokban". Magyarán az igényeit elmondhatja, esetleg az is elképzelhető (illetve valószínű), hogy egyes pilóták ezt jobban is meg tudják fogalmazni, mint mások, de hogy ezeket hogyan valósítják meg a "droidok", akik több százan állnak mögötte a gyárban és a fejlesztőrészlegen, ahhoz már sok köze nem nagyon van szerintem.

Előzmény: Aki mer az (685838)
Aki mer az Creative Commons License 5 napja 0 1 685839

"had kérdezzem meg, hogy milyen területen dolgozol és milyen beosztásban?"

 

"így most belemehetnénk egy kinek a pöcse nagyobb virtuális vitába :)"

 

súlyos kisebbségi komplexusod van az látszik. tényleg nem azért kérdezed, de közben azért. te vagy a mindenhez értő szupermérnök, mindenki más meg hülye :)

Előzmény: BZoltan (685832)
Aki mer az Creative Commons License 5 napja 0 1 685838

"" ha meg tudja mondani, o hogyan lenne gyorsabb."

De nem tudja... mert nem ért hozzá.
"

 

de tudja, mert pilóta mióta nem pelenkába tojik, ezért ért hozzá. pontosan tudja milyen a vezetési stílusa ahhoz milyen autó kell és azt ehhez hogyan kell beállítani, és mik a technikai fizikai részletek mögötte.

 

egyébként pár hsz-al előbb még azt mondtad a pilóta ÉS a mérnök is kell hozzá (car setup), erre kiderül hogy a pilóta nem is ért hozzá és nem is tudja megmondani :)

Előzmény: BZoltan (685829)
Aki mer az Creative Commons License 5 napja 0 1 685837

"így most belemehetnénk egy kinek a pöcse nagyobb virtuális vitába :)"

 

kb folyamatosan ezt csinálod érdemi vita helyett. okoskodsz.

Előzmény: BZoltan (685825)
Aki mer az Creative Commons License 5 napja 0 1 685836

lol, még a rövidebb idézet is minimum egy bővített mondat, és minimum bizonyítanod kellene hogy változott a jelentés, de tudom: a fekete lovag mindig győz :)

Előzmény: BZoltan (685824)
BZoltan Creative Commons License 5 napja 0 0 685835

"En is a fejlesztesrol beszelek. A fejlesztes resze a teszteles, nem pedig egy mellette letezo folyamat."

Pontosan.  Ezért nem is tesztelésről meg teszterről szokás manapság beszélni, hanem QA mérnökről. De ezek mérnökök akik teszt rendszereket fejlesztenek.  A droid aki a gombokat nyomkodja tesztelésként az nem feltétlenül mérnök.
De vannak field teszterek akik tényleg csak mint júzerek hajtják a gépet és aztán elmondják a tapasztalataikat. Na ők, nem fejlesztők.

Az akikről te beszélsz, azok kompetens fejlesztők akik a minőségbiztosításal foglalkoznak.

 

Előzmény: shadowbull (685822)
BZoltan Creative Commons License 5 napja 0 0 685834

Igen, vannak olyan szakképzett és tapasztalt mérnökök akik field teszterként is dolgoznak.

 

A jelenlegi F1 mezőnyből kik számítanak mérnöknek és melyiknek van fejlsztési tapasztalata?

Most lépjünk túl azon a móká felvetésen, hogy egy kantinban esznek a mérnökökkel és ettől megtanulnak körintegrálni :)

Előzmény: shadowbull (685828)
Jam Clerk Creative Commons License 5 napja 0 0 685833

De hát ez sem field testing, egyszer se ment le a field-re, maradt a track-en :)

Előzmény: shadowbull (685828)
BZoltan Creative Commons License 5 napja 0 0 685832

"En szemely szerint azt gondolom hogy pont a szarnyrajzolgato mernok a cserelheto droid"

Tényleg abszolut jó szándékkal, de had kérdezzem meg, hogy milyen területen dolgozol és milyen beosztásban?

A szárnyrajzolgató mérnök az egy kaszttal a alatt a mérnök alatt van aki a szélcsatorna adatgyüjtő és analizáló rendszerét fejleszti és a tervező szoftverhez megcsinálja az ezen adatokból készített plugin-okat.

Előzmény: shadowbull (685809)
Jam Clerk Creative Commons License 5 napja 0 0 685831

Nem a Honda csinálta a kocsit, ők csak a motort építik, és az állítólag jól működött a próbapadon. Innen nézve egyértelmű, hogy csak a kocsi lehet sz*r, meg persze a pályák.

Előzmény: Inner Circle (685827)
shadowbull Creative Commons License 5 napja 0 0 685830

en nagyon szeretem a a szimulaciokat, mert tok szep szines kepeket es animaciokat tudnak gyartani a sracok :) Nyugodtan meg akkor alszom, amikor szepen vegigment a fekpadi meg a kozuti teszt.

Előzmény: Jam Clerk (685823)
BZoltan Creative Commons License 5 napja -1 0 685829

"az autot megiscsak be kell tolni meg ma is a szelcsatornaba, ha valos meresi eredmenyt akarunk latni..."

Persze... ezért írtam le vagy tucatszor, hogy áramlástan PhD mérnökök nélkül a pilóta max a haját tudná összekócolni a szélcsatornában. 

" ha meg tudja mondani, o hogyan lenne gyorsabb."

De nem tudja... mert nem ért hozzá.

Előzmény: shadowbull (685809)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!