"Már csak azért is, mert őket nem lőtték sz_rrá / rabolták ki rögtön az F1 kezdetére."
Azért az efegy kezdetén, az első két évben még a II. világháború előtti autóval nyerték a vb-t az olaszok. Majd jött még 2 év digó uralom, majd 2 német, majd digó és csak 59-ben nyert angol konstrukció.
"A II. világháború előtt a náci németország kirakatba tette az autósportot (is) és elképesztő pénzeket toltak bele, így a merci, valamint az auto union nagyon húzta az autósportot."
.
Ez igaz, de valójában repülőgép motorok fejlesztése volt ez a program, mivel az konkrétan tiltva volt a németeknek.
"Egyébként van bármi hagyománya a német autóiparnak a Forma1-ben? "
Az 50-es években nyertek másfél vb-t és Lemans-ban az ő autójuk csapódott a közönség közé, ami után kivonultak.
Ha jól emlékszem, a w196 egyik változata fedett kerekű volt , ami szintén forradalminak számított.
A II. világháború előtt a náci németország kirakatba tette az autósportot (is) és elképesztő pénzeket toltak bele, így a merci, valamint az auto union nagyon húzta az autósportot.
"De egyébként pont ezt írtam: .... az autójuk megvolt hozzá"
Ezt írtad, csak nem így van. Nem tudom, miért kell hajlítani a valóságot csak azért, h neked legyen igazad. A csaló motorral sem voltak azonos szinten a mercivel.:-DDDDDDD
Az már csak a veszett fejsze nyele volt, h ha egál lett volna, a ferka akkor sem tudta volna úgy managelni a bajnokságot, mint a merci.
nem nagyon értem miért akarod magad leválasztani fitóról, amikor nagyon hasonszőrű dolgokat vetsz ide. úgyhogy legyen úgy, ahogy szeretnéd, nyilván minden ugyanaz, semmi különbség nincs múlt és jelen dominanciája között. további jó gyönyörködést a futamokban;)
Az első kettővel maximálisan egyetértek. Sajna a 3-4 közötti különbséget csak az első pár futamig érzem, utána amikor előre lehet tudni a végeredményt, akkor már nem olyan izgalmas nekem, hogy elől milyen jól elcsatáznak, senki által nem zavartatva.
Meg ez Bottasra nem volt egyáltalán igaz, ugyebár.
Valamiért a Lotus, Bentley, Cosworth, Climax kimaradt a fejemből, meg még biztosan mások is. Ezt azért szégyenlem, pl a Lotus a monocoque vázzal, meg a wingcarral nagyot gurított, vagy a Cosworth a motorjával, ami évtizedekig ott volt, persze fejlesztésekkel a mezőny elején.
De azért a germánokat nullának nézni, erős túlzás!
És a legszebb F1 kocsi a Lotus volt, a JPS festés, meg a hatvanas évek kopprsói, a kalácsra font kipufogókkal.
A mai aero csodák nem szépek, nem szobrok, de hatékonyak.
Nekem Senna vs. Prostnál véget ért az F1, igaz, félálomban megnézem most is. Jó, még Mansel vs. Piquet belefér.
Van az a szerencsés eset, amikor az ember kedvence az első helyért harcol. Nyilván ez a legjobb.
Van az, amikor az embernek van egy kedvence, ugyan nem esélyes az első helyre, de jó csatákat megy, ÉS közben az első helyért is van csata, csapatok között. Szerintem még ez is nagyon nagy százalékot fed.
A következő amikor az embernek van kedvence, nem esélyes az első helyre, és arra egyébként csak egy csapat esélyes, viszont van harc csapaton belül. NEm ideális, de még mindig nézhető szerintem sokaknak.
És az utolsó, amikor egy csapat, ott is egy ember, és senki más oda se szagolhat. Na ebben tényleg szerintem lényegesen kevesebben látják meg a szépséget.
"Bárkinek, aki pl a Senna-Prost érát is értékelte. Tetszik vagy nem, a többségnek egy sportban két dolog igazán érdekes, a személyes kedvencének a teljesítménye, és az első hely sorsa. Igen szűk az a réteg aki a késre menő csatát élvezi a vert mezőny közepén kibontakozva."
Ez addig van így, míg nem drukkolsz komolyan valakinek. Mert, amikor megint 100+ ponttal lemarad a VB-től, akkor épp annyira érdekes, hogy előtte hogy küzdenek, mint hogy mögötte.
Amikor 17-ben valós esély volt, hogy Feta VB lehet, akkor 18-20 még szarabb, mert minden verseny után egyértelmű lett, hogy többé ilyen nem lesz itt.
Én nem sajnálom az átlagnézőtől a szórakozást, ha csatát akar csapaton belül az 1.-2. helyért, de megértem azokat is, akik meg a saját kedvencüket akarják győzni látni, és kevésbé érdekli őket, hogy bő fél körrel a mezőny többi része előtt milyen izgalmas csaták vannak.
"de Steppen szerintem epekedve szeretne idén legalább egy olyan futamot, mint akár 14'-15'-19' vagy akár 20' volt Hamiltonnak, amikor a csapattársa 4-6-4 futamgyőzelmet is tudott mellette szerezni, mert olyan képességei voltak és mert mert megtehette."
Ez a Te egyéni szemszöged, és nem egy általános F1 minőségellenőrző ISO méretszám, lol.
Elhiszem, hogy Hami fanként biztos élvezetesek voltak a csaták Rosberggel, meg később a pályák zsenijével Bottassal, aki többször is megszorongatta a csapattársát /s.
De, aki nem Merci drukker, annak ez nem hoz extra élvezetet, hogy úgy verik a mezőnyt, hogy a csapatnak nem kell taktikáznia, hogy ne veszítsenek lényeges pontokat. Ez most is így van, csak nem Hamilton arat, hanem Verstappen.
Mielőtt ráveted magad felháborodva a billentyűzetre, talán idézd fel, miket írtál te Jediéknek, amikor ők panaszkodtak a Merci/Hami domi miatt. Akkor speciel egyet is értettem veled, maximálisan.
Meg tudom én, hogy húzod fitót, csak néha összekevered, hogy kinek válaszolsz... :)))
Azért csalós ez a dolog, mert az F1 pont nem a márkákról szólt elég sokáig, vagy legalábbis túlnyomórészt nem a gyári csapatok voltak a jellemzőek. Viszont ha így nézed, szerintem inkább az angolok és az olaszok valahol fej-fej mellett lehetnek.
Autóiparban viszont szerintem is jó lesz a megérzésed.
Nem számolok utána, de gyomorból, a német márkák az olasz márkák után, második helyen állnak.
Igaz, az Olaszok mindig “teljes” csomagot csináltak, a BMW, Porsche “csak“ motort adták hozzá.
Na jó, Porsche próbálkozott gyári csapattal is, nem túl sikeresen (60-as évek?), meg a BMW a Brabamh-mel, Laudával, nem túl sikeresen. Inkább szarul.
De a Merci és az Audi ott volt, az Olaszoknál meg a Ferka, Maserati.
Arra azért keressünk már rá, hogy a Ferka miből lett az F1-ben! Lehet, rosszul emlékszem, de mintha a Maseratit vette volna át, vagy részét az első sikereiknél.
Nem tudsz különbséget tenni versenyzői és technikai domi között. M4X olyat csinál, amire senki más nem volt képes (a látensed egy Botasz mellett sem) azt a pluszt a versenyző teszi hozzá, ezt látod, amikor megnézed M4X rekordjait.
A technikai domi, amikor csak az autóra számítasz és a tekidomi nélkül jön egy két éves nyeretlenség.
Aham. Még jó, hogy a Forma1-et kérdeztem. :D Tájékozatlan vagyok, de annyira nem, hogy azt hittem, semmilyen köze nincs az autósportokhoz a németeknek...
Legközelebb, ha a hegyek és a Forma1 kapcsolatát kérdezem, írd be, hogy a cipész is síelt...
Á, semmi, az ezüstnyíl elnevezést csak a kisujukból szopta valami marketinges a múlt évtizedben, a DTM az valami hobbiautózgatókör, a Porsche meg az Audi (és amúgy a Mercedes) meg csak lézengeni jártak a 24 órásra.
Fölöttébb különös ez a dilettáns szentbeszéd, aminek megint a Hatmilton mosdatása és szentté avatása a cél. Na de vajon hihetünk e annak, aki 2021 tudatában képes azt mondani, hogy egyenlő autó, egyenlő bánásmód. Vagy higgyünk Bottasnak, aki azt mondta 2021 végén, hogy nem ugyanolyan az autója, mint a csapattársé. Vagy higgyünk a szemünknek, hogy csak az egyik merci ment úgy, mint a rakéta. Nagy dilemma ez, de nem nekem.
2022 Imola, miközben Russell parádésan versenyez az élmezőnyben, addig Hatmilton a mezőny végén a kiállásról fantáziál, és ezt az óriási versenyzőt úgy kell győzködni, hogy maradjon, versenyezzen. Mindeközben Farkasch az élmezőnyben versenyző csapattárssal mit sem törődve, Hatmi elméjének pátyolgatásával foglalatoskodott, és a pocsék teljesítményt magára és a csapatra hárította át. Hogy tud valaki egyenlőség jelet tenni a két versenyzőhöz való hozzáállás közé?
Van erre egy elméletem.
Atya, fiú és a szentlélek. Van az atya, van a fiú (anya nincs) és van egy megmagyarázhatatlan lélek, aki szentté lett avatva, mint Bellarmin Szent Róbert főinkvizitor elvtárs, akinek nevéhez sok-sok vér tapadt. Nem Róbertünk az egyetlen véreskezű szent, a szentek többsége kegyetlen volt, kivéve az apácának állt hölgyeket, akik csak magukkal kegyetlenkedtek. Ugorjunk vissza 66 millió évet az időben, amikor az első dinoszaurusz szekta megalakult, és amit megváltónk apukája egy kődarab földhözvágásával törölt el az élők sorából. E hősies dínókat senki nem avatta szentté, pedig küzdöttek, mint az oroszlánok. Nincs olyan, hogy I. Szent T-Rex, ahogy lovaggá ütött Stegosaurus sincs. De olyanról sem tudunk, hogy egy T-Rex vegánná vált volt volna a végóráiban, pedig az legalább akkora hír lenne, mint egy vegán bulldog. Itt is volt valaki, aki elmondta, miért jó, ha egy húsevő állat vegánná válik, és hogy gyakorlatilag a kutyatáp csak elméletben kutyatáp. Képes volt hosszú oldakon át bizonygatni, hogy miért jó annak a kutyának, ha zöldségeket zabál. Tudom, ez így szomorúan hangzik, de ha a dolgok mögé nézünk, akkor látjuk, hogy nem a vegánságról és nem is a kutyáról van szó, hanem a gazdáról. Ebben az esetben nem a kutya lefetyelt a gazdinak.
18' és 20' volt talán az a két év, ahol Hamiltonnak nem nagyon volt ellenfele. de Steppen szerintem epekedve szeretne idén legalább egy olyan futamot, mint akár 14'-15'-19' vagy akár 20' volt Hamiltonnak, amikor a csapattársa 4-6-4 futamgyőzelmet is tudott mellette szerezni, mert olyan képességei voltak és mert mert megtehette. ez jelen pillanatban egy álom neki is, nekünk is. már azzal is megelégednének sokan, ha legalább házon belül lennének ilyen lehetőségek és ki lenne hívva a holland, lenne valami minimális meccs, de tudjuk ilyen nincs és nem is lesz egyelőre.
egyszóval ez a 8ból kettő, hát izé, nem az, aminek te láttatod és megállná az elmúlt évek légüres tereivel való összevetésedet. ráadásul itt már a harmadik 'sohanemvolt még ilyen légürestér'-ben járkálunk!
Mercedes = a németek Renault-ja, csak tovább bírták
Egyébként van bármi hagyománya a német autóiparnak a Forma1-ben? Zsinórban 7 konstruktőri, aztán annyi. Kb. nyom nélkül fognak eltűnni, vagy legalábbis beleszürkülni a közegbe. És akkor az Auditól se lehet majd sokat várni.
Úgy adod elő mintha ez a Lajos fanokról szólna, pedig ez valójában rólatok szól, arról, hogyan tudjátok minnél jobban ledöngölni a szarba. Bosszúból amiért a domi éveit végig kellett szopnotok :)