még nem tudjuk, ki jön Hami helyére, de pilótáknál is valószínű egy romlás (ahogy Alonso roastolta őket, miért akarna oda menni, amikor az Aston mögött vannak?)
mint fun fact hoztam, nem elemeztem az okait, nyilván van mit árnyalni rajta, de az biztos, hogy a jelentősége jóval kisebb, mint a közvélemény gondolja
Hamiltons pole lap of 81.164 seconds around the 16-turn, 3.295-mile Albert Park street circuit in Melbourne, Australia was more than six-tenths of a second faster than the fastest qualifying lap of 2nd place qualifier Kimi Raikkonen of Scuderia Ferrari, and it was more than seven-tenths of a second faster than Red Bull Racings top qualifier, Max Verstappen, in fourth place.
Horner believes that as a result of this dominance that Hamilton displayed in qualifying for the Australian Grand Prix, it is time to neutralize qualifying engine modes.
De amúgy csak ügyesebb PR szakember, pontosan tudja hogy nem azért fognak belenyúlni, ha belenyúlnak mert ő visít, hanem mert a Liberty lépni fog, ha a nézettség, és ezáltal a bevételek kárát látják. Ő meg maradhat a fehér lovag, aki ellenezte, de hát...
ez a butaság már közhelyszintű. hogy csak a motorjuk miatt voltak jók. Jó aero nélkül szart sem ért volna a jó motor. Toto öregszik, a mindent nyerő csapatát meg széthordta a többi csapat.
2013-ban, már Hamiltonnal hozták azt nagyjából (19 futam vs. 22, 409 pont vs. 360), mint tavaly is. Ha nem is kutyaütők, de bottal ütik a jó irány nyomát.
A fene tudja. 2009-ben behúzták, 2010-ben meg csak estek-keltek, pedig az MS-Rosberg páros összességében nem hozott kevesebbet az asztalhoz, mint Button és Barrichello. Aztán jött Lajos, ekkor se nagyon váltódott meg a világ, majd a csúcsmotor, és ezzel a tarolás; de sokszor elmondták, hogy OK hogy a hajtáslánc piszkosul ott van, de ugyanilyen magas szinten vannak pl. gumihasználatból. A többi Merci-motoros csapat a közelükben sem volt (OK, a Williamsnek összejött pár jó futam, de pl. a McLaren teljesen elveszett). Ha meg minden klappolt, akkor 2010-13 közt se lehettek teljesen kutyaütők. Mondhatni, hogy a hajtáslánc annyira jó volt, hogy nem kellett minden mást a végletekig kihegyezni; de akkor ki tudja, hogy most a Red Bull kihegyez-e minden mást a végletekig? Toto ugyan egyre vacakabbul néz ki, de csak nem hülyült meg ő sem, a negyven segédje meg pláne.
Nyilván laikus vagyok, de nekem ebben a szélcsatornás szabályozásban nem jön le, hogy miért így szabad csak csinálni. Miért nem lehet valami egységes jellegű szélcsatornát építeni vagy építtetni a csapatokkal (biztos lehet ezt is homologizálni, mittomén, ha van öt a világon, ami azonos, kb. le is fedné a mezőny érdekeltségi viszonyait), ahol mindegyik csapat azonos időt tölthet csak el, de 100%-os méretarányú cuccal, és olyan szélerősséggel, amilyennel jónak látják?
én már párszor beírtam ide idén, hogy a Merci már nem topcsapat ezzel a teljesítménnyel, még kell pár év míg a fejekben átalakul a kép róluk. (az enyémben is)
hát, én képes vagyok úgy is összekeverni, de pár nap múlva lejár a politikás tiltás és onnantól peace lesz, meg amúgy is most egy ideig elég volt abból ami ott van. köszönöm a megértést :)
párszor már feljött a topicban, hogy régen se voltak nagy húzásaik, amikor taroltak, csak hát egyrész 2014-2020 között egyedül Ferrari volt valós ellenfél tartósabban, ő meg még náluk is rosszabbak voltak, másrészt erőből megoldottak sokmindent.
ilyen apróságokkal kevésbé kellett foglalkozniuk, pedig nem ártana, sok kicsi sokra megy. Astontól is bosszantó volt tavaly a sok, lassú csere, legalább már ebben javulnak
egy ötlet: használj több böngészőt, lehet, egy indával nem megy, de kettővel biztosan tudod garantálni, hogy ide nem ismeretlen neveken írsz, hanem azzal, amiről mindenki tudja, kicsoda.
egyébként igen, ezen elsőre átszaladtam, hogy te is írtad, hogy a valóságban is megvan, leginkább Hooshee hsz-e volt még a fejemben.
érdekes az egész. a szélcsatornában is 60%-os modellek vannak, és a levegő sebessége is maximálva van 50 m/s-ra - ami nem igazán fedi le a gyors kanyarokat, főleg úgy, hogy kisebb modellnél elvileg nagyobb sebességre lenne szükség ugyanolyan áramlási képnek, szóval 100%-os modellnél 30 m/s-ből lesz 50 m/s a 60%-osra, így pláne messze vagyunk a gyors kanyaroktól.
az kis különbségnél alakul ki, hogy rajta tud maradni, egyébként simán elhúznak. de ebben egyetértek, lehetne korlátozni, pl két egymás követő körben oké, aztán pár körig pihi, de így még káoszosabb lenne az egész. már-már majdnem sunny-s érveket használok :D
itt a +70 egy adott Melbourne-i kanyarban, szenzorokkal mért érték, szóval ez nem csak a CFD adatban jelentkező eltérés. (később is ráerősít, hogy eddig azt hitték, nincs jelen a leszorítóerő, de itt van, csak vmiért tempót nem adja ki az autó)
hogy a pont az meg micsoda, arra nincs egyértelmű találat,
egyes cikkek szerint minden csapatnál mást takar 1 pont, azért is, hogy ne adjanak ki pontos számot, máshol egy forrás nélküli képlet is előkerül, kg-ra átszámolva.
szóval nehéz ezt bárhova tenni, de a linkelt cikknek az tényleg érdekessége, hogy az eddig sejtett CFD/szimuláció diszkrepancia nem a fő gond, hanem vmi más.
Nem is állítottam, hogy nincs benne, sőt szerintem a Hamilton időszakban kevésbé volt nagy a technikai domi, bár éppen 2014-2016 igen, de ott legalábbb a csapaton belül jó kis csata volt. Csak azért ezeket soroltam fel mert ezekre emlékszem, ekkor éltem már, mondhattam volna 99-et vagy 94-et, de 99-ben 4 éves se voltam mire véget ért a szezon, 94-ben pedig nem is éltem még...
legújabb amit olvastam hogy + 70 (valami) leszoríterő van a szim szerint, kimérték és megvan a valóságban is, de a kocsi mégis lassú, nem értik mi a fasz van :D
Minden évben elmondják, hogy a terveken meg a szimulátorban ez a legfaszább autó ever, csak aztán a pályán mégsem azt mutatja amit a szimulátorban. Nem lehet hogy előbb szimulátort kéne fejleszteni?
Semmi sem derült ki. Ez továbbra is a saját hisztidről szól. Senki sem mondta hogy más ne tudná megcsinálni. Rózsi is meg tudta volna csinálni, csak Lajos volt az ellenfele, ezért nem tudta :D. Nem is volt ez téma itt a topikban a 8 év alatt soha. Ez arról szól,hogy neked fájt és fáj, hogy Lajos sokat nyert, és most próbálsz ezekkel a hülyeségekkel elégtételt venni magadnak.