Keresés

Részletes keresés

TotalCar címlap TotalCar fórumok
appache10 Creative Commons License 4 napja 0 0 648882

Feldobok neked akkor egy változot az egyenletedbe. :D

 

Folyamatosan csökkenű súlyterhelés az üzemanyag fogyásának köszönhetöen. ;)

Előzmény: sunnysun333 (648879)
sunnysun333 Creative Commons License 4 napja 0 0 648881

 

Aha... Ez nagyon szép. És bölcs elméletek, igazán....:)

Előzmény: Sch.Lacika (648880)
Sch.Lacika Creative Commons License 4 napja 0 0 648880

Két keréken. Elég ismert voltam amatőr gyorsulási versenyeken. Van valahol egy OB.3. helyem is.

Megjegyzem, ha a SBK versenyzőktől kunyerált széthajtott Michelin slickekbe "mintát" flexeltünk, és az nem robbant szét 250 felett sem, akkor ennek a Pirellinek sem kellett volna.

Elmúltál nagycsoportos? A kislányom középsős, de szerintem hamarabb megértené nálad a probléma lényegét...

Előzmény: sunnysun333 (648864)
sunnysun333 Creative Commons License 4 napja 0 0 648879

Kedves Wégé, amennyire te nagyon jól értesz angolul, én majdnem annyira értek (még) németül...

 

Az első sor, Vettel kérdése stimmel. A 29. körben. A 32. körben kapott választ - no, ez már hiányzott az én "forrásomból"...  Ezért is utálom az ilyen-olyan bulletineket, közleményeket, édibédi udvarias nyilatkozatokat, semmitmondó mellébeszéléseket... Csak a konkrét tények számítanak, azokat meg innen a F1-ből elég nehéz és aprólékos meló kibányászni...

 

Látod, ezt papolom mindíg. Hogy a szövegkörnyezet is számít fontos esetekben, ami előtte és utána elhangzott. Nem csak az., amit hallani-olvasni szeretnék...:))

/Merthogy pl. miként is hangozhatott el egészében és valójábanaz az ominózus "40 kör"?????.../

 

Egyébként ez a kiszólásos sztori is többféle képpen értelmezhető. Vettel a 14. körben cserélt lágyról közepesre és ha ezután 15 körrel érdeklődik, akkor mindenképpen szó lehetett a 2 kiállásról, illetve természetesen opcióként az egy stopról - ha majd úgy adódnak az összes körülmények.

 

A "megnyugtató" választ 3 körrel később kapta meg, de azért az is picit kétértelmű volt. A telemetria szerint minden OK.... Nem azt mondták neki, hogy menj, hanem azt, hogy a telemetria szerint a gumi rendben - aztán te döntsd el, hogy mi legyen, mit érzel, mit látsz stb...

... És akkor már 18 kör volt a gumiban és hátra volt még 11 kör....

 

A mindenféle táblázatok szerint közepes gumival Perez ment a legtöbbet, 23 kört, Massa, Raikönnen, Grosjean 22-t... A leggyorsabbak közül Hamilton 17-et, Rosberg 21-et...   És akkor Vettel megpróbált 29-et megcsinálni az ő nem csekély tempójával, hogy meg legyen legalább a 3. hely.....

 

Akkor mi volt ez Vettel és a Ferrari részéről, mint egy őrült pókerjáték???  Mert a telemetria azt mondja???? Hányszor robbant fel úgy motor, hogy a telemetria egy mukkot se jelzett???

 

 

Előzmény: wégé (648874)
Bateman Creative Commons License 4 napja 0 0 648878

az adott verseny honlapján full hd-ben, ingyen lehet követni + minden versenynek megvan a maga youtube csatornája. így vissza is nézhető. pl. amerika kupa:  https://www.youtube.com/user/AmericasCup/videos

 

amikor arról írogattam neked tegnap, hogy a közvetítésekben hatalamas innovációk történtek, akkor nem a levegőbe beszéltem. a hajókon nagyon modern közvetítési technika van. itt semmilyen operatőr nem rohangál, hanem egy fejlett kamerarendszer van, és helikopterekről lövik a totál képeket, amelyeket real time animálnak az aktuális szélirány/erősség/áramlatok/hajótávolság stb. adatokkal, sőt a látható taktikai információkat is kirajzolják, hogy a néző értse mi miért történik a hajón. továbbá a hajókon dolgozó versenyzők hangját is hallani, el lehet csípni érdekes infokat, a néző teljesen ott lehet, ha nagyon akar a hajón;) mégegyszer. ez egy sokkal kevésbé nézett sportág, mint a F1, de az elmúlt 10 évben megsokszorozta a nézetsségét ezen innovációk meglépésével és a hajók felgyorsításával. ezért hoztam példának. ehhez képest a F1 egy egy helyben toporgó sportágnak tűnik. pedig van mit innoválni ott is és nem feltétlenül a cockpit befedése a megoldás többek között erre.

Előzmény: sunnysun333 (648868)
Bateman Creative Commons License 4 napja 0 0 648877

igen, ebben egyetértek veled. ennél komplexebb a kérdés, de azért bevallhatjuk, hogy a nyitott karosszéria elég alapvető ebben a kategóriában. elvesztése bizonyára sokat változtatna a megítélésén.

 

Előzmény: Titi120 (648876)
Titi120 Creative Commons License 4 napja 0 0 648876

"a F1 ilyen sport. lehet, hogy egy biztosabb megoldással az a F1 már nem adhat ilyen kihívásokat, ezáltal elvesztené a varázsát mindenki számára. ez a veszély benne van."

 

Ha ezt a megközelítést alapvető dogmaként kezelte volna a sportág, akkor nagyjából még ma is ott tartanánk biztonsági területen, mint a Jackie Stewart előtti korszakban.

 

"talán a nyitott kasztni veszélye jelenti azt a pluszt, ami miatt királykategóriának szokás hívni és a legtöbb autóversenyző ide akar eljutni és itt bajnok lenni. mondhatni, ez az autóversenyzés Mount Everest-je."

 

Azért a Forma-1 -en kívül sok más nyitott karosszériás széria van, nem gondolom, hogy ez lenne a nagy titka a sportág felsőbbrendűségének.

 

Az F-1 evolúciója során sok olyan jelentős változáson átment, ami után azt mondták, hogy ez már sosem fog olyan értékekkel bírni, mint amilyenekkel eredetileg megálmodták. Azt hiszem, hogy Colin Chapman is alaposan rácsodálkozna a mai autókra és valószínűleg nem nagyon értené, hogy ennek az egésznek meg mégis mi köze van az ő által ismert Forma-1 -hez ...

 

Nem lehet szerintem azt kijelenteni, hogy pusztán a cockpit befedésétől elveszítené a sportág a varázserejét, ez annál azért jóval komplexebb kérdés.

 

Előzmény: Bateman (648820)
wégé Creative Commons License 4 napja 0 0 648875

Egy utcai gumi és egy versenygumi semmiben nem hasonlít egymásra, maximum mindkettő kerek és fekete. Az igénybevételük, meg amire tervezték őket, az sem. A kerékvetőt mindenki használja, a középmezőny is, nem azért mennek lassabban, mert ők nem a határon vezetnek, hanem azért, mert az autó nem tud többet. A gumi tapadási életartamát meg lehet nyújtani megfelelő fékezési, bekormányzási és kigyorsítási technikával, de a kerékvetőnek ehhez semmi köze alapesetben. A tapadási élettartam viszont nem ugyanaz, mint a szerkezeti "halál".

Előzmény: Bigyula2 (648870)
wégé Creative Commons License 4 napja 0 0 648874

Rosszul fordítottad a németet, épp az ellenkezője hangzott el a rádióban, angolul. Íme az eredeti verzió, körszámokkal:

 

29Sebastian VettelRiccardo AdamiThink about an extra stop if it makes sense.

29Riccardo AdamiSebastian VettelOK we are looking into it..

32Riccardo AdamiSebastian VettelTyres, from the data, looks pretty good to go to the end.

Előzmény: sunnysun333 (648873)
sunnysun333 Creative Commons License 5 napja 0 0 648873

De, óriási az ellentmondás... Mert pl. Vettel nem kényelmesen kacsázott, hanem széltéban hosszában küldte a gépet...

 

Az én olvasatomban nagyjából a következő történhetett. Pénteken Hembery még a lehetséges 40 körről tájékoztathatta a csapatokat, de szombaton, az addig történtek és mértek alapján módosította 2 v. 3 kiállásra a taktikát.

 

Állítólag Vettel a 29. körben kiszólt a boxba és ő sürgette, hogy gondolják át mégegyszer az egyszeri kiállást. Vagyis ő erőltette a dolgot, nem is a csapat..

 

Vettel erklärt mit seinem Statement auch die Verwirrungen um seinen Funkspruch in Runde 29, bei dem er sein Team gebeten hatte, noch einmal zu überlegen, ob ein Boxenstopp nicht doch sinnvoll wäre..

 

Majd utána ő állítja a legutóbbi közleményében, hogy a döntés "közös" volt....   Nnnna most akkor lehetne előkeresni megint a rádiózás naplóját, hogy valójában mit is mondott a 29. körben a boxnak......

Előzmény: Bigyula2 (648870)
sunnysun333 Creative Commons License 5 napja 0 0 648872

Egy friss ábra a Pirellitől a gumicserékről...     (Nem tudom, mi lesz belőle látható...)

 

Előzmény: sunnysun333 (648868)
goyko14 Creative Commons License 5 napja 0 0 648871

Pont ez a probléma és leginkább emiatt hisztizett Vettel, hogy nem tudják mi az ok. Meg az, hogy a Pirelli sem tudja még mindig - mert gondolom ha lenne náluk olyan adat ami védi a seggüket már előjöttek volna vele. Sem Rosberg eseténél, sem Vettelénél nem történt ez meg.

 

Annak a guminak ÍGY nem szabadott volna eldurrannia, és ez független attól hogy hány kört tett már bele. Minden csapat próbálja minimalizálni a kockázatot, még ilyen szélsőséges stratégia esetében is mint amit a Ferrari meghúzott Vettellel. Kontrollálták a dolgot, működtek a köridők, a rendelkezésükre álló adatok (incl Pirellis mérnök a Ferrarinál) alapján semmi nem utalt arra hogy szétrobban a gumi. 

Láttunk már kockázatos stratégiákat (vö 'széthajtotta') ami végül nem jött össze és megadta magát a gumi (vagy más) - senki nem vernyákolt. Nem emlékszem, de minden bizonnyal Vettelnél is volt már ilyen.

 

Ami itt más, hogy egy jól kontrollált veszélyes üzembe egy ilyen viszonylag kiszámíthatatlan kockázati tényező beúszik - és emiatt szerintem is joggal akad ki Vettel. Mert ugye nem csak a pódium eldobása volt a gondja, hanem hogy ottmaradhatott volna egy olyan tényező miatt amire nem számíthatott. Továbbá elég erősen utalt arra hogy ez nem egy egyszeri, új probléma a Pirellivel.

Előzmény: Inner Circle (648843)
Bigyula2 Creative Commons License 5 napja 0 0 648870

Szerintem nincs itt ellentmondés:

 

40 kör = kényelmes autókázás a középmezőnyben, kerékvetők érintése nélkül

 

15-20 kör = komoly versenytempó, kanyarok levágása, kerékvetők támadása

 

:)

 

Egy utcai gumi élettartama is nagy mértékben függ a vezetési stílustól.

 

Előzmény: sunnysun333 (648863)
1Forma Creative Commons License 5 napja 0 0 648869

Nem hiszem, hogy úgy gondolnák, hogy kivédhetetlen volt, de a fatális talán nem túlzás. Sok tényezőnek egybe kellett esnie, hogy ez a baleset bekövetkezzen és halálos sérülést okozzon. Sajnos a tényezők közül több emberi hiba, vagy egyenesen emberi mulasztás, sőt még rosszabb, emberi hülyeség miatt következett be. Én hibáztatom azt, aki kitalálta a parc fermé szabályt, ami miatt nem a körülményeknek megfelelő optimális beállításokkal mehetnek a versenyen. Hibáztatom azt is, aki kitalálta, hogy az ázsiai versenyek késő délután rajtoljanak. Hibáztatom azt, aki nem küldte be a safety cart és végül azt, aki nem lassított eléggé a sárga zászló ellenére. Viszont miután bekövetkezett a baleset, vélhetően a búra sem segített volna, mert a G erők miatt és nem fizikai behatás miatt keletkezett a halálos sérülés.

Előzmény: Cold Heart (648859)
sunnysun333 Creative Commons License 5 napja 0 0 648868

 

Kedves jó Bateman, még visszatérve a vitorlás világkupák közvetítéséhez: hol lehet ezeket rendszeresen látni???

 

Mint már említettem, én láttam egy ilyen filmet  éppen a közelmúltban, feltehetően valamelyik német csatornán. A film fantasztikusan volt megcsinálva, csak tátottam a számat... Többek között egy női mancsaftot is bemutattak, meg még sok mindent...

 

De már akkor is szöget ütött a fejembe, hogy ez most mi is volt: egy konkrét verseny beszámoló, vagy egy ismeretterjesztő, szenzációhajhász média bravúr??? 

Ép ésszel ugyanis el nem tudom képzelni, hogy ilyen versenyvitorláson Élesben a személyzet mellett még operatőrök és mindenféle segédeik is kóricáljanak a kameráikkal, mikrofonjaikkal meg mi minden... Végig a hajókon vannak, napokig, hetekig, vagy csak odaviszik őket pár órára helikopteren, gumicsónakon??? Akkor ilyenkor mitől versenyközvetítés a film??? Mitől lesz ez annyira izgalmas annak, akinek gőze sincs amúgy a vitorlázásról???

 

Azt se tudom, hogy ezeken az őrült távú versenyeken vannak-e kisérő hajók például? Hogyan követhető kívülálló nézők számára egy adott hajó verseny pozíciója, amitől mi úgy lerágnánk a körmünket izgalmunkban, mint vasárnap a belgiumi közvetítés alatt????

 

És hát még rengeteg kérdésem lenne, de hát azokra elfogultság nélkül kellene válaszolni...:)))))

 

 

Előzmény: Bateman (648861)
conducteur Creative Commons License 5 napja 0 0 648867

Henry. Igazad van, csak már sok volt a feszültség, és nem csípem, amikor hülyeségeket írnak, már úgy, hogy oltári nagyot. Tévedni lehet, de ekkora marhaságokat nehéz összehozni. Ahhoz már tehetség kell. ;)

Előzmény: Helter Skelter (648847)
xtremetuning Creative Commons License 5 napja 0 0 648866

- Nem helyi hülye vagy.

- DE. Helyi.

 

:D

Előzmény: xtremetuning (648865)
xtremetuning Creative Commons License 5 napja 0 0 648865

sunnysun333 Creative Commons License 5 napja 0 0 648864

Nekem gyakorlatilag semmi közöm a motorsporthoz, de vajjjon neked mi közvetlen közöd van hozzá????

 

Magamról csak annyit, hogy elmúltam már nagy csoportos ovis és az "időveszteség" szó tartalmáról a F1-ben és úgy általában van némi fogalmam... További részletekre pedig tényleg nem kéne belemászni...:)))   Hiszen ez a vasárnapi meccs is elégé sok ismeretlenes egyenlet volt ebből:  a gumik szempontból...

Előzmény: Sch.Lacika (648858)
sunnysun333 Creative Commons License 5 napja 0 0 648863

 

1. Óóóóh, látod, akadnak pillanatok és morzsák, amikben még egyet is lehet érteni velem...:)))

 

2. Először az volt a kérdés, hogy egyáltalán elhangzott-e a 40 kör? Ez ugyan nagyjából nem volt kérdéses, de tekintettel a második verzióra, a 2 v. 3 kiállásra, amivel viszont kibékithetetlen logikai ellentmondásban van a 40 kör, hát igenis fontos tudni, hogy egyáltalán mi hangzott el.....

    De nem csak annak van jelentősége, hogy elhangzott-e a 40 kör, hanem a szövegkörnyezetének is!!!!

    OK, igen, Dr. Wéber igazolta, hogy elhangzott a "40 kör"  egy Sky riportban élőben ott volt. Remek. Viszont WG úgy állította ezt, mintha akkor meg az a bizonyos "2 v. 3 kiállás" nem létezett volna. És a logikai ellentétre se válaszolt továbbra sem senki...

 

Niki Lauda, már vasárnap délután fél 6-kor ezt mondta:

 

Vettels Vorwurf, Pirelli habe vor dem Rennen gesagt, die Reifen seien für bis zu 40 Runden unbedenklich (sein rechter Hinterreifen ging nach 28 kaputt), möchte Lauda nicht unkommentiert stehen lassen: "Paul Hembery hat uns allen gesagt, dass es ein Zwei- oder Dreistopprennen ist. Damit kann man nicht von 40 Runden reden. Sebastian hat einen Stopp gemacht und die Rechnung ist ihm nicht aufgegangen. Deswegen würde ich mich nicht aufregen, sondern den Fehler beim nächsten Mal nicht mehr machen."

"Die Strategievorgabe von Pirelli war an alle Teams die gleiche: zwei oder drei Stopps. Punkt", stellt Lauda klar.

 

3. NEM Vettel taktikai döntésével volna baj. Számára ez volt az egyetlen logikus szalmaszál az elfuserált időmérő és ócska rajtpozíció után, hogy esetleg mégis dobogóra léphessen. Esetleg...   Ezt mindenki (?) meg is értette. 

A hisztije verte ki sokaknál a biztosítékot és a hisztije osztotta meg a belső és külső közvéleményt... 

 

És ne is haragudj, de ez egy nagyon fura állítás, hogy Vettel döntését meg nem az igazolja, hogy a többiek mit választottak taktikának. 

 

Szegény Vettel egyértelműen rizikós döntést hozott, ami végül nem jött be.  A 17 célba érkezett versenyző közül 16 nem így döntött - tehát akkor mind a 16 volt a hüjjjje  seggfej és nem a végletekig kockáztató Vettel????

 

Előzmény: Cold Heart (648854)
xtremetuning Creative Commons License 5 napja 0 0 648862

Felesleges. Leírtuk, sokan, nem érti. IQ light. Vagy szándékosan trollkodik.

Előzmény: Sch.Lacika (648858)
Bateman Creative Commons License 5 napja 0 0 648861

szépen megértetted a párhuzamom lényegét te is:)))) a F1-et sem tartja izginek mindenki és az is elég bonyolult sport ahhoz, hogy ha valaki nem versenyez, vagy nem totális F1 fan, akkor mindent értsen, mi, hogyan zajlik. mindegy. majd ha megnéztél 1-2 ilyen versenyt a tv-ben/online, amiről beszéltem, akkor dumálgassunk erről.

Előzmény: Cold Heart (648857)
toto92 Creative Commons License 5 napja 0 0 648860

Nyilván vannak különbségek (akár amit írtál, akár hogy egy oválon kisebb az esélye, hogy úgy állj bele a falba mint De Jong a hétvégén*), de például egy ütközés miatt is repülhet le valami az autóról, így bolyban autózva ugyanúgy fejen találhat bármi. Na mindegy, szóval röviden azt akartam mondani, hogy veszélyesség tekintetében nagyságrendi különbség nincs a két széria közt mint mondjuk egy WTCC meg egy Turismo Carretera között.

 

*: tudom, Indianapolisban idén alacsonyan szálltak a Chevy motoros autók, de ez a jelek szerint egyszeri és ottani probléma volt.

 

Szvsz valamit tenni kellene a fej védelme érdekében. És nem hinném, hogy mondjuk a búra ölné meg a sportot (az F1 és az IC más-más okból így is szarban van, nem ez fog osztani vagy szorozni), de ez már-már hitvita.

Előzmény: Cold Heart (648859)
Cold Heart Creative Commons License 5 napja 0 0 648859

én ettől kapok hülyét, hogy Bianchi haláláról úgy beszélnek itt páran, mint vmi kivédhetetlen, fatális véletlenről, miközben az elmúlt években többször szisszentünk fel hasonló, majdnem darunak csapódásnál, és a sárga zászló jóideje nem volt komolyan véve.

ami hihetetlen, kivédhetetlen pech volt, az Massa.

 

Indycar annyiban veszélyesebb az alkatrészeivel, hogy a fal miatt sokkal inkább a pályán pattoghatnak,

ha vki egy aszfaltozott bukótér vagy kavicságy után a gumifalba csapódik, abból a távból a törmelék nem fog visszamenni a pályára.

 

Előzmény: toto92 (648855)
Sch.Lacika Creative Commons License 5 napja 0 0 648858

Én ugyan 99.9%-ban "read only" módban vagyok itt, de most válaszolok:

Azért, mert a többiek IDŐVESZTESÉGTŐL tartottak az elkopó gumik miatt.

Vettel bevállalta az esetleges IDŐVESZTESÉGET, de nem a biztonsági határon belüli szétszakadást. (Egyébként zseniális húzás volt a Ferraritól)

Nem tudom mi közöd a motorsportokhoz, de remélem semmi...

Előzmény: sunnysun333 (648853)
Cold Heart Creative Commons License 5 napja 0 0 648857

azt osztom, hogy totálisan értelmetlen a két sport összehasonlítása, és sokkal marginálisabb az egész. semmi értelme vele példálózni, és azért, mert te izginek látod az egészet, nem azt jelenti, hogy mindenki így van vele.

 

a nyitott/nem nyitott autókhoz meg:

én nem azért nézem, mert húú, akár meg is hallhatnak.

f1-ben meg folyamatosan fejlődött a biztonság, még a 70-es évek autóit sem lehet összevetni a mostaniakkal, erre megy a sport, ez a közönség és az f1 közösségének is az igénye, miért pont egy buroknál veszne el vmi?

Előzmény: Bateman (648856)
Bateman Creative Commons License 5 napja 0 0 648856

osztod, mert kb. annyira értesz te is hozzá és látod át:D

Előzmény: Cold Heart (648854)
toto92 Creative Commons License 5 napja 0 0 648855

Nyiláv egyetértesz vele, mert ahhoz túl hülye vagy, hogy mélyebben felfogd mi is történt. Ő meg akkora profi, hogy meg se néz valamit és anélkül is tudja osztani az észt róla. Igaz faszságokat beszél, de ez őt sose zavarta.

 

F1-ben is bárki meghalhat úgy, ahogy Wilson, nem azon múlik, hogy milyen biztonságos az orrkúp. Massát pl. egy elhagyott rugó juttatta majdnem a túlvilágra, az se egy pattogó tekegolyó. Az autók pedig az F1-ben is el tudnak repülni, onnantól kezdve meg a jóisten meg nem mondja, hogy mikor, hogy áll meg és mit talál el.

 

Biztonság tekintetében nem érzek nagyságrendi különbséget az Indycar és az F1 között. A következő versenyen ugyanúgy meghalhat valaki mintdkét kategóriában.

Előzmény: RyanHunterRay1 (648812)
Cold Heart Creative Commons License 5 napja 0 0 648854

sunny, pl a vitorlás témánál eléggé osztom a véleményed, de az általad itt járatott verklivel nem.

jött válasz Wégétől, a Pirelli hivatalosan elismerte a 40 körös ajánlást.

Vettel döntését meg nem az igazolja, hogy a többiek mit választottak taktikának.

Előzmény: sunnysun333 (648852)
sunnysun333 Creative Commons License 5 napja 0 0 648853

Ja. Persze... Ha te(és mindenki más) annyira értesz hozzá és annyira tudsz mindent A-tól Z-ig erről a vasárnapról, akkor megpróbálnál válaszolni az immár klasszikus kérdésemre, hogy miért egyedül Vettel választotta az egyszeri kiállást, pontosabban, hogy akkor ki nem döntött helyesen......?????????

Előzmény: appache10 (648849)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!