Összehasonlító: Renault Twingo 90 - Suzuki Celerio 1.0 - Toyota Aygo 1.0

Lesz-e ebből Suzuki-verés?

Vajon kapsz ezen a szinten autót a családnak? Ha igen, van-e olyan, amelyik nemcsak szükségmegoldás, de szívesen haza is vinnéd? Nagy kérdések kis gúnyában.

Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
Darklighter 5 napja Creative Commons License 633388

Így már mindjárt más az a 55 pont! 

Előzmény: Bateman (633384)
candle 5 napja Creative Commons License 633387

formulaponthu megint alakított. ROC-os cikk:

 

"...Az idei versenyt összesen 180 ország televíziócsatornáján fogják közvetíteni, és a becslések szerint közel egy billió ember izgulhatja majd végig az eseményeket...."

 

Ha már angolul kihívás lefordítani a billiót, legalább az általános műveltségük kiterjedne arra, h mennyi ember él a Földön.

candle 5 napja Creative Commons License 633386

Honnan van? Angol esetleg?

Előzmény: Bateman (633384)
candle 5 napja Creative Commons License 633385

Hoppáhoppá.

 

"...McLaren racing director Eric Boullier hinted at the possibility of Magnussen finding a drive for another Honda-powered team in 2016...."

 

http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/187337.html

Bateman 5 napja Creative Commons License 633384

és a cikk, ami értelmes magyarázatokkal szolgál a foteltalálgatásokhoz képest. kiemelések tőlem:

 

Nem túlzás kijelenteni: Kimi Räikkönennek a 2014-es volt F1-es pályafutása leggyengébb szezonja. Nulla dobogó, hatalmas vereség a csapattárs Fernando Alonsótól, egész éven át tartó szenvedés és szürkeség. Hogy mennyire csalódást keltő volt 2007-bajnokának szezonja, azt jól szemlélteti az Autosport szezon végi elemzésében megemlített tény: ha első, 2001-es sauberes évének eredményeit a mostani pontrendszerre vetítjük, aaz újonc Räikkönen 11 egységgel veri mai bajnoki, ferraris énjét…

A „Jégember” idén számtalanszor elmondta, küszködését idei autójának gyenge első tengelye, jellemző alulkormányzottsága okozta. „Már a gokartban sem szerettem soha, amikor az eleje nem akart fordulni – a stílusomat az jellemzi, hogy próbálok minél nagyobb sebességet vinni a kanyarokba és próbálom megtartani azt a kanyar közepén. Ehhez szoktam hozzá. Alapvetően minden év és minden autó más, de továbbra is úgy gondolom, ez a leggyorsabb módja a vezetésnek: amikor az autó úgy működik, ahogyan akarod” – idézte Räikkönent az Autosport.

„Ezzel szenvedtek most. Ha nem vagy képes olyanná alakítani az autódat, amilyenre szeretnéd, és nem tudsz úgy fékezni, ahogy akarsz, mert folyton csúszkálsz és blokkolsz, az autó eleje kiszámíthatatlanná válik. És ha kicsit is veszítesz a kanyarban, a következő egyenesben is lassabb leszel. Talán ez kis dolognak tűnik, egy teljes körön viszont sokkal nehezebb, és az időkülönbség is jelentős lesz.”

Hogy mennyire, az persze pálya- és gumifüggő volt. Ennek köszönhető, hogy Räikkönen az olyan helyszíneken, mint Spanyolország vagy éppen Spa közelebb tudott férkőzni csapattársához. Az Autosport elemzése azonban arra is rávilágít, hogy Räikkönennek az idei évre megváltozott autók sem játszottak a kezére.

James Allison, a Ferrari technikai igazgatója az elmúlt két évben a Lotusnál is együtt dolgozott 2007 bajnokával, így pontosan tudja, mitől a nagy eltérés a tavalyi és az idei „Jégember” között. A brit a szabályváltozásoknak is komoly szerepet tulajdonít. „Kimi sajátossága, hogy elég keményen bánik az autó elejével, és gyengéden a hátuljával. Az F1-es autóknak összességében a hátulja a meghatározó, a múltban ez volt Kimi ütőkártyája. Ennek ellenére Kiminek ezen előnye kiaknázásához olyan autó-gumi kombinációra van szüksége, amely lehetővé teszi számára az első rész kemény igénybevételét” – magyarázza Allison.

Majd Alonsóval is összeveti a finnt. „Fernando és Kimi mindketten bajnokok és rendkívül gyors versenyzők. Ha Kiminek olyan autót adsz, amellyel érvényesülhet, olyan közel lennének egymáshoz, hogy nehéz lenne akár egy dohánypapírt kettejük közé helyezni. A kezdetekkor Fernando az autó hátsó részét érezte nehézkesnek, Kimi viszont az elejét. Ez annak tudható be, hogy Fernando hozzá képest sokkal kevesebbet dolgozik a kanyarbejáraton, de sokkal többet a kanyarkijáraton.”

 

Érvényesülni képtelen tehetség

Felvetődik az a kérdés is, vajon a Ferrari melyik versenyzője tanácsait követte inkább az autó fejlesztésénél. Az Allison által elmondottakból, valamint Räikkönen most következő szavaiból ugyanis arra következtethetünk, talán a spanyol határozta meg az irányt az olaszok számára. „Az autó hátulja egyértelműen javult, az eleje viszont problémát okoz számomra és úgy érzem, lekorlátol. A gyors kanyarokban, a lassú kanyarokban – mindenütt ugyanaz a történet, és egész körön át hátráltat” – mondta Räikkönen.

Más kérdés persze, hogy a finn problémáin a mérnökök elmondása szerint jóval nehezebb volt segíteni. Allison ráadásul úgy véli, Räikkönen helyzetét csak tovább súlyosbították az új V6-ossal kapcsolatos problémák, valamint az új technológiák is. „A 2014-es autók alapvetően trükkösek. Ráadásul az F14 T nem egy egyszerű eset. Az év során jelentősen fejlesztettük, de a riválisokhoz képest még mindig hiányzott a leszorítóerő és az erő, a kezelhetőségét pedig az enyhe kiszámíthatatlanság jellemzi.”

„Kimi egész életében versenyautókat vezetett, és a tehetségét remekül képes kamatoztatni a kanyarbejáratokon, ami lehetővé teszi, hogy a hátsó kerekekkel kíméletes legyen a kijáratnál. Idén ha kíméletes voltál a hátsó résszel, az aranyat ért, nekünk viszont nagy kihívás volt olyan autót Kiminek adni, amivel használni tudja a tehetségét.”

A Ferrari másik mérnöke, Pat Fry ugyancsak régről ismeri Räikkönent és vezetési stílusát, hiszen a Ferrari előtt a McLarennél is együtt dolgozott vele. A brit versenyzője idei nehézségei kapcsán egyetért Allisonnal. „Kimi sokkal többet szenved az autó elejével Fernandónál, és ha nem boldogulsz az elejével, az autó hátulja és problémát okoz. A lágyabb gumikon kevésbé rossz a helyzete. Elég csak megnézni Szingapúrt, ahol a szuperlágy gumin rengeteg időt nyert. Az első gumik felmelegítése nehezen megy neki, és elég nehéz megérteni ezt.”

„Sokszor halljuk a versenyzőktől, milyen nagy kihívás boldogulni ezekkel a gumikkal. Amint elkezdesz spórolni az üzemanyaggal, a gumi hőmérséklete csökkenni kezd, és képtelen vagy megtartani az egyensúlyt. Aztán jobban nyomod és visszatér. Minél keményebb vagy, annál jobb leszel. Fernando stílusa remekül illik ezekhez a gumikhoz, és ő képes is alkalmazkodni a problémákhoz. Kimi sokkal érzékenyebb az első részre. Ugyanez volt már a McLarennél is. Emlékszem, az egyik szezon során hét különböző első felfüggesztést használtunk…” – magyarázta Fry.

 

Két tényező, ami reményt adhat

A bírálók persze joggal kérhetik számon Räikkönenen: ha Alonso képes alkalmazkodni a problémákhoz, világbajnokként tőle is elvárható lenne ugyanez. Ő viszont úgy látja, az alkalmazkodásnak is megvannak a határai. Szerinte erre a legjobb példa, hogy 2013-ban a Lotusa sem volt tökéletes, a szezon elején mégis jól boldogult vele, miközben a második félévre megváltozott gumikkal már kevésbé. „A múlt év első felében gondjaink voltak a fékezéssel és az első gumikkal. Aztán jöttek a kevésbé jó gumik, és nem voltam túl boldog, mert jobban tetszettek az év első felében használt abroncsok. Sok tényező kombinációja volt ez, és időnként korlátoltak a lehetőségeid. Idén egy olyan területnél rekedtünk meg, amire nehéz megoldást találni” – érvelt.

Räikkönen rajongói most abban bízhatnak, Alonso távozásával a Ferrari talán többet tesz majd azért, hogy az ő ízlésének megfelelően alakítsa autóját. És akár az is kedvezhet neki, hogy – az idén szintén nehéz szezont futó, s hozzá hasonló problémákkal küszködő – új csapattársa, Sebastian Vettel vezetési stílusa jobban hasonlít az övéhez.

Fry elmondta, elsősorban a csapattól függ, Räikkönen mire lesz képes a jövőben. „Meg kell próbálnunk megfelelő kompromisszumot találni számára. Szerintem még mindig úgy vezet, ahogyan mindig is. Hogy ki tudjuk hozni belőle a legjobbat, megfelelő autót kell biztosítanunk a számára” – vonta le a következtetést a mérnök, akit egyébként a hírek szerint hamarosan meneszteni fog a maranellói csapat.

Hogy a Ferrarinak ez mennyire sikerül, nagyon is meghatározó lehet Räikkönen szempontjából. Amennyiben a finn szeretné meghosszabbítani 2015 végén lejáró szerződését a Scuderiával, sokkal jobb teljesítményre lesz szüksége a következő évben. Ráadásul ha olyan súlyos vereséget szenved Vetteltől, mint idén Alonsótól, nem valószínű, hogy a Ferrari ugyanilyen elnéző lesz vele szemben.

candle 5 napja Creative Commons License 633383

"Én olyan 1995 utáni Benetton korszakot tippelek az RB-nél "

 

Kivéve, ha van még olyan szeglete a világnak, ahol piacot akarnának szerezni. Szerintem színtisztán gazdasági kérdést fognak belőle csinálni. (Talán a gonosz törpe volt, aki ezt elkezdte anno boncolgatni.)

Előzmény: JarnoTrulli (633358)
candle 5 napja Creative Commons License 633382

"Viszont a címlapon a pilóta képe van, és a lányok is nekik ajánlkoznak fel. :)"

 

Ja. És Halliwell is a középori brit irodalom mélységi ismeretét szereti Hornerben. Campbell kisasszony pedig az újkori jogrend népesedéspolitikai aspektusaiból kivánt diplomázni és az adatgyűjtés során kápráztatta el Bria a témához kapcsoló mély műveltségével.

 

 

Előzmény: Patreides (633357)
convar 5 napja Creative Commons License 633381

Bakker, most néztem:

http://www.youtube.com/watch?v=0kjukdxDPrc

 

RIP Autodromo Hermanos Rodriguez

BZoltan 5 napja Creative Commons License 633380

"Ez van, az F1 valójában nem a pilóták versenye, hanem összerakott csomagoké. Amiben benne van a pilóta, benne van a technika, és benne van a csapat. Viszont a címlapon a pilóta képe van, és a lányok is nekik ajánlkoznak fel. :)"

 

 

Pontosan így van. Én még a szerencsét is belevenném a csomagba.

Előzmény: Patreides (633357)
Helter Skelter 5 napja Creative Commons License 633379

Három asszem, csak az egyiken el sem indult, de nevezték. Ez is benne van a statban, bár ezt nem lenne fair beszámítani.

Kár hogy nincs FORIX előfizum, megnézném ott hogy szerepel ez a Hesketh dolog. Mert itt ezek szerint nem jól.

Előzmény: F1 Hierro (633378)
F1 Hierro 5 napja Creative Commons License 633378

Tényleg. Akkor egy közös versenye tényleg volt Hawthornnal.

Előzmény: Helter Skelter (633377)
Helter Skelter 5 napja Creative Commons License 633377

Az 1958-as Marokkói GP-ne Phil Hillnél Ferrari van feltüntetve a Stats F1-en.

Vagy most elbeszélünk egymás mellett?

Előzmény: F1 Hierro (633376)
F1 Hierro 5 napja Creative Commons License 633376

De akkor még a Maseratinál volt.

Előzmény: Helter Skelter (633375)
Helter Skelter 5 napja Creative Commons License 633375

P. Hillnek úgy értem. Hawthornnak nyilván volt dobogós helyem hiszen abban az évben lett bajnok...

Előzmény: Helter Skelter (633374)
Helter Skelter 5 napja Creative Commons License 633374

De hát 1958-ban dobogós helye is volt, nem?

Előzmény: F1 Hierro (633372)
_fortune nip 5 napja Creative Commons License 633373

a szerződésbe beleírt versenyzőre épített autóval is van egy kis gond, legalábbis megnéznék egy pert Alonso és a Meki között egy ilyen szerződésszegési vitával :)

persze ímélezni így is lehetne, de ahhoz nem kell szerződés.

Előzmény: Cold Heart (633360)
F1 Hierro 5 napja Creative Commons License 633372

Nem, Hill 59-ben került a Ferrarihoz, Hawthorn akkor már nem is élt.

Előzmény: Helter Skelter (633370)
_fortune nip 5 napja Creative Commons License 633371

jövőre még szerintem nyernek futamot, de nagyjából ennyi volt. legalábbis egyelőre.

Előzmény: Cold Heart (633355)
Helter Skelter 5 napja Creative Commons License 633370

Phil Hillnél viszont lehet, hogy Hawthorn volt a csapattárs, nem?

Előzmény: F1 Hierro (633362)
Helter Skelter 5 napja Creative Commons License 633369

Igen, jogos. Érdekes a Stats F1 nem hozza, lehet mert más volt a névadó szponzor a Hesketh két autójának?

 

Előzmény: F1 Hierro (633362)
Csűrdöngölde 5 napja Creative Commons License 633368

Valami hasonlót tudsz készíteni a Mercedesszel, Schumacherrel, Hamiltonnal és Rosberggel?

Na jó, persze nem kell az nekem, csak hogy érezd mennyire semmitmondó ez az adatsor...

Előzmény: Titi120 (633359)
Csűrdöngölde 5 napja Creative Commons License 633367

Szerintem most jó fokozatosan időre távol kerülnek a sikerektől, elsősorban Newey hiánya miatt. Ugyanakkor pénzük van, tehát van lehetőségük valamikor visszatérni az élre.

Előzmény: Cold Heart (633355)
Csűrdöngölde 5 napja Creative Commons License 633366

Ja, tényleg!

Előzmény: scytale2 (633348)
Helter Skelter 5 napja Creative Commons License 633365

:)

határozottan jó a képválasztás!

Előzmény: Titi120 (633359)
Helter Skelter 5 napja Creative Commons License 633364

Nehéz kérdés. Jövőre szerintem nem a VB címért fognak versenyezni, de hogy utána mi lesz azt nehéz lenne megjósolni.

Szerintem hosszútávon kell számlnunk a Bullal.

Előzmény: Cold Heart (633355)
F1 Hierro 5 napja Creative Commons License 633363

egymás ellen együtt

Előzmény: F1 Hierro (633362)
F1 Hierro 5 napja Creative Commons License 633362

Hunt és Jones pedig versenyeztek épp egymás ellen 75-ben a Heskethnél.

 

P. Hill tudtommal csak márkatársa volt Fangiónak az 1958-as Francia GP-n, de Manuel akkor már nem gyári Maserati-versenyző volt.

Előzmény: Helter Skelter (633343)
Cold Heart 5 napja Creative Commons License 633361

hát, akkor csapat és névügyileg elég húzós 20 év vár rájuk, és majd 2024-ben egy fiatal spanyol :)

Előzmény: JarnoTrulli (633358)
Cold Heart 5 napja Creative Commons License 633360

fortune érti az iróniát, szemben veled. pont az olyasféle picsogásra utalok vissza, amit itt nyomsz két napja.

 

ezek profik, abból élnek, hogy vezetnek. ha nem tetszik, akkor vagy az autó változását bulizza ki, vagy a vezetési technikát. Alonsoban ez egy erős dolog, hogy képes volt már többször változtatni.

 

Előzmény: Patreides (633357)
Titi120 5 napja Creative Commons License 633359

Rég jelentkeztem kedvenc táblázatommal, aminek elsődleges oka az volt, hogy Schumacher balesete után nem volt kedvem töltögetni. Most viszont Alonso ferraris karrierjének lezárulásával ideje volt verdiktet készíteni és mérleget vonni.