Jártam már úgy, hogy lemerült az elem a Garminomban, persze tartalék elemet otthon hagytam :(
Semmi gond, elindítottam a telefonomon a nyomvonal rögzítőt: Geo Tracker.
Otthon egyszerű szövegszerkesztővel bemásoltam az telefonos tracket a garminos után. Persze ügyelve arra, hogy a garminos fejlécét tartsam meg.
Természetesen nem "ette meg" a Garmin Connect. BaseCamp (Mapsource) pedig igen.
Ezután jött a sorról sorra átnézés, mi lehet a különbség egy eredeti garmin track és az én hibrid trackem között.
Amiket javítottam:
min lat
max lat
min lon
max lon
(mert ugye ezek mások lettek)
Az időknél figyeltem arra, hogy a telefonos track később kezdődjön, mint a garminos vége, de ez nem lehet gond hiszen mindkettő eszköz pontosan mutatja az időt. Azt hiszem talán az idő formátum is máshogy volt megadva, de ebben nem vagyok biztos.
Telefon nem rögzít magasságpontot, ezt is bele kellett írni.
Aztán mentem még kb. 300 métert a lemerülés után, mire elindítottam a telefont. Ezt a szakaszt kézzel rajzoltam meg. Na itt is minden más formátumban volt. És itt kellett trükközni az időadatokkal, mert itt egyáltalán nem is voltak.
Mindezek után továbbra sem működött a dolog.
Aztán egy "/" jel többlet volt néhány sor végén az eredeti garminos trackekhez képest. Miután ezeket töröltem, jó lett minden. (Lehet, hogy ez is elég lett volna.)
Hát ezeket nézd meg! Tehát min/max lon/lat, idők sorrendben vannak-e, idő formátuma, magasság, hiányzó karakter, többlet karakter.
Persze tudom, hogy nálad nem három összeollózott track van, de talán a fentiek közül sérült valami. Nézd össze sorról sorra egy működő fájllal, mi lehet a különbség!
Ez az út egy kajakozás volt, de kerékpárnál is biztos működik :D :D
Sziasztok! Megoldható az (vagy bekapcsolható valahol), hogy ha egy út fölé megyek, akkor az útra vonatkozó jelmagyarázat szövegét kiírja? Nagyon szuper a tagolt jelmagyarázat, csak sajnos a színekkel kisebb nagyobb hadilábon állóknak nem mindig segít a dolog.
Ez így jó, de ez nem mindig működik. Főleg nagyobb távon nem. Ezt megcsináltam, de a visszafele utat összevissza átrakta más utakra. Ha odafelé is csak a két végpontot adom meg, akkor számomra nem jó útvonalat rajzol meg, így kell egy csomó részpont is hogy az út az legyen ahol haladni szeretnék. De a lenti módszerrel a visszaút nem ugyanoda kerül. :-(. Persze ez szakasz függő is lehet, de ahol vannak leágazások ilyen olyan utak mellette és más útvonal lehetőségek, simán átrak akár arra :-(. És minél hosszabb ez az oda vissza szakasz, vagy a közös szakasz oda meg vissza, annál inkább így van.
Ilyesmit próbáltam, de lehet én voltam a béna és akkor sem jött össze. Igazából úgy sem nagyon, ha csak mondjuk egy egy résszakasz ugyanaz oda vissza. Ebben az esetben csak a szakaszon túlmutató részhez tudtam tervezni, és ha szerencsém volt akkor azon az útvonalon ment amerre szerettem volna.
Amit elírtál nálam nem működött, most újra megpróbálva, de lehet valami másra gondolsz mint én. M ost amit próbálok, több szakaszt megcsinálni, ezeket elmenteni gpx-be majd rátölteni több darabból, hátha, csak ez így baromi macerás lenne.
Mobilon nem tudom, laptopon megoldható. A visszafelé útvonal pontjait tedd le valahol az eredeti útvonal közelében először. Aztán meg tudod fogni őket és behúzni a végleges helyükre.
Egy egyszerű kérdésem lenne, nem tudom megoldható-e a probléma - azaz abszolute felhasználói szint.
HA terveznék bringán egy útvonalat, ami mondjuk egy oda vissza szakasz azonos útvonalon, hogyan tudom a visszafele utat megcsinálni/lerakni? Többször is megpróbáltam, akár rész-szakaszokat is, de ha belekattintok a meglévő útvonalba, nem tudok már arra útvonalat vinni ellenkező irányból.
Kösz. Tök jópofa, hogy az alap osm térképen e pillanatban 15-ös nagyításig már az új nyomvonal látszik, 16-on arégi, az ennél nagyobbon pedig egyik csempe új, a másik régi. Érdekes.
Berajzoltam az OSM-re az átküldött nyomvonalnak megfelelően, módosítottam az érintett kerékpáros hálózatokat is az új szakaszra. Az OSM-en hamarosan lefrissül, a többi helyen pedig majd valamikor.
Köszi! GPS trackem nekem sincs, amit az órám rögzített, az erre alkalmatlan. gpx fájl kellene hozzá? Kelet felől korábban a Pálkövei utcánál véget érő bicajút folytatódik a Strand utcáig, ezt látom az OSM-n szaggatott vonallal. A Strand utcába fordul és elmegy az OSM-n szaggatottal jelzett, korábban földutas közig, és ráfordul a vasutat keresztező szakaszra. https://turistautak.openstreetmap.hu/turautvonal.php?utv=1662996212yjlq
Az átjáró fénysorompóval fedezett, az útburkolat végi aszfalt, az új szakaszokon megszokott 3m széles.
Innen a vasút tó felőli oldalán halad a megállóhely peronjának nyugati végéig, a korábbi 71-s átvezetés helyéig. Nem tudom, hogy ez így elég-e.
Balatonrendesnél nincs még az új nyomvonal alatt gps track, ha esetleg neked van, küldd át. A rajzból nem tudom eldönteni, hogy a vasút melyik oldalán megy a kerékpárút, milyen burkolatú, ha keresztezi a vasutat, akkor milyen átjárón.
Volt már alatta track, csak highway=path -nak volt jelölve. Átállítottam highway=cycleway-re, a kapcsolódó cimkékkel (gyalogos-kerékpáros, de osztott). Majd valamikor lefrissül a térképeken.
- Martonvásár belterületén a Brunszvik utca teljes terjedelmén (vasútállomás és Kodály Zoltán utca között) a park oldalán önálló kerékpárút található, 1-2 éve adták át - nem szerepel a térképen
- Tápiószecső és Sülysáp között a zöld pöttyökkel jelzett kis utacska valójában egy régi kerékpárút, amiről több helyen lekerültek a bicikliút táblák, de néhol még megvan - tehát ez egy használatban lévő önálló kerékpárút, hiszen a főútról ki is vannak tiltva a bicajosok