Mert amikor forralja az ember a vizet a lábosban, akkor tudja, hogy meleg, és nem nyúl bele. Attól, hogy nem látja, attól még az forró :))))
Tudom tapasztalatból. :(((
Asszem a Zastaván volt talán egy leeresztő csavar a hűtő alján, amit "aránylag" biztonságosan lehetett leereszteni még akár melegen is (csavarkulcs, fél méteres szárral), de természetesen nem normális dolog forró vízzel játszani. De nehogy valaki félreértse, ha lenne itt egy elvetemült Zastavás olvasó, akkor Ő se próbálja :)))
Ezek a Suzukisok igazi fenegyerekek! Amolyan Kamikazeninja-k! Amúgy igaza volt Köhikének! A Suzukit nem kell javítani, csak tankolni! Így nem is értem miért akartak rajta hűtőközeget cserélni! :D
Viccet félretéve, írtam én is, írta Köhike is, meg még ki tudja mennyien, de azért mégegyszer hangsúlyozzuk ki:
SENKI NE PRÓBÁLJON ÜZEMMELEG MOTORNÁL HŰTŐFOLYADÉKOT LEENGEDNI A RENDSZERBŐL!
Nem, én inkább autószerető vagyok. És Renault buzi. A családi autókat javítom, illetve az ismerősöknek szoktam segíteni, de leginkább veteránozok. A thalia inkább ilyen pótcselekvés. Szívesen segítek ha a közelben vagy, de vannak itt ügyes szerelők is akik ezzel foglalkoznak és biztosan tudnak segítni, mint pl Luck Skywalker.
Sziasztok! A benzines 16 szelepes talinál szokott hidrotőke betegség lenni.? Mintha hallanék némi kopogást valamelyik hengertől. Alacsony fordulaton hallom,vezetés közben. Vagy más lenne? A négyütemű Wartburg betegsége volt,de ott sokkal intenzivebb volt a zaj,és minden fordulaton hallottam. Olaj az álltalatok is használt elf.
Akkor aki ilyet írt, cseréljen úgy rajta fagyállót... Legfeljebb le lehet venni a termosztátház megfelelő részét (nem üzemmeleg motornál...), ha le akarod engedni a fagyállót onnan is. Én leszoktam, átöblítem minden részét vízzel, slaggal, majd átöblítem ioncserélt vízzel, majd jön a bekevert fagyálló. Először összerakom a termosztátnál, én a hűtő felső csövéről is le szoktam venni a csövet, csak akkor teszem fent vissza, amikor feltöltésnél már megindul a fagyálló. Közben a csöveket ha megmaszírozod, megnyomkodod, akkor a levegő nagy részét kinyomja magából Utána jöhet az indítás, nézni a szintet, járatni ventikapcsolásig, utántölteni, persze itt már óvatosan, ha melegszik, mert gond lehet.
Attól, hogy van benne termosztát nem kapcsolja úgymond ki a hűtőt a körből, csak az egyik ágban elzárja az átamlást. Szóval a másik csövön attól még minden akadály nélkül kifolyik a víz.
Mivel ez egy zárt rendszer amiben a hő hatására túlnyomás lehet, óva intenélek attól, hogy üzemmeleg motornál cserélj hűtőközeget! Ilyenkro a hűtővíz megközelítőleg 90 fokos! Komoly égési sérüléseket okozhat! Nem baj, ha a nagyvízkörben marad...maximum töményebb fagyállóval kell tölteni.
egy suzuki fórumban olvastam hogy Fagyálló csere előtt be kell indítani az autót, akár furikázhatunk is vele egy kört, a lényeg, hogy kinyisson a termosztát, hogy a teljes hűtőkörből le tudjuk engedni a régi folyadékot. A termosztát akkor nyit ki, ha a hűtőbe menő felső vastag gumicső hirtelen átmelegszik (nyilván nem menet közben kell ezt nézegetni :oD)
Szerintem 10-20 perc alatt kidolgozza magából. De utána még pár napig nem árt figyelni a kiegyenlítő tartályban a folyadék szintet és, ha szükséges, utántölteni. Az esetedben nem sokra mennél a rátöltéssel, lévén, hogy nyári van benne. De én elvinném először egy benzinkútra és a kutassal beméretném a folyadékot. Lehet fagyálló van benne és fokban is jó, akkor kár lenne piszkálni. Amúgy is felesleges váltogatni, a fagyálló használható nyáron is! A kutasnak meg adsz 200 Ft-ot és beméri. Még azért sem tudnál rátölteni, mert a kiegyenlítő tartályon van egy Min. és Max. jelzés, és a folyadékszintnek a kettő között kéne lennie! Ha cserélni kell és nem vagy benne biztos, hogy meg tudod csinálni, vidd el egy szervízbe, 2-3 ezer Forintért megcsinálják, ha viszed az anyagot!
Leengedni úgy tudod, hogy a hűtő aljáról leveszed a csövet. Előtte vegyél egy 40-60as ABA bilincset, mert ami rajta van(ha még a roppantós) az már nem fog úgy szorítani. Persze a kiegyenlítő tartály tetejét le kell venni. Utána a cső vissza, bilincs megszorít, kiegyenlítő tartályon keresztül feltölt, kocsi beindít, járat, folyadékot utántölt, miután kidolgozta magából a levegőt. Kb. ennyi.