A váltóba Castrol Taf X 75W-90-et rakjál. Itt sokan erre cserélték le és mindenki meg van vele elégedve. Az Eneosról is jókat hallottam. (ha esetleg Castrol kell tudok jó áron, de Eneosba is van kontakt)
lenne egy kérdésem nem tudom volt e valaki hasonlo szituba nekem van egy 2005 ös swiftem 120 ezer km rel
elkezdett csuszni a kuplungom akkor vetem észre leszált a kuplunk fömunkahengerem vagyis ereszetett a folyadék a pedálnál (lehet már késön vettem észre azért szabálta meg a kuplungot?) ki lett cserélve a legoalkatrész ezt azért mondom mert müanyag volt :(
azt gondoltuk jo lesz de nem azota is csuszik nem tudom most a másik munkahengert is kicseréljem vagy kompleten a kuplungot?
Tuti hogy friss, mert reggel amikor kikotortam a sarokból az autót akkor láttam a frissnek tűnő cseppeket ( mivel k hideg volt így ha egész éjjel ott lett volna akkor megdermed) és amikor kiálltam hogy a havat letúrjam róla akkor vettem észre. Majd arrébb álltam és akkor megint ott volt az új helyen is az olaj. Nem tetszik ez nekem, megnézem.
A kerék "közvetlen" közelében nem nagyon van olyan dolog amiben motorolaj lenne. Azon a részen max. a fékfolyadék csövei tekeregnek. Biztosan tegnapról mára lettek a pöttyök a kocsi alatt? Gondolok itt arra, hogy a héten -mivel mentél vele- így másképp álltál, ezért nem is közvetlenül a jobb keréknél szivárog. A szűrő és a leeresztő csavar inkább középtájon van, mint a kerék közvetlen közelében. Nézz alá, aztán okosabbak leszünk....
Folyásnak nem nevezném, hanem csak pötyögtetés, és ha mondjuk egy Alfám lenne, nem is osztottam volna meg veletek a jelenséget. :o)
Mennyiségről nem hiszem hogy beszélhetünk, de lassan lehűl a motor és kimegyek megnézem a nívót, bár ha azon már látnám a csökkenést akkor régen rossz lenne.
Nem állt, tegnap este raktam le.
Igazad lehet a szűrővel vagy a leeresztővel kapcsolatban is de most nincs elöttem hogy a jobb oldali kerék környékén, illetve annak közvetlen közelében milyen motoralkatrészek vannak, illetv e hogy a szűrő és a leeresztő hol helyezkedik el.
Ez is biztosan a kormos kipufogódra vezethető vissza! :)))
Na de viccet félretéve:
-gondolom a Sportról van szó?!
-mennyi olaj folyt el?
-mióta állt egy helyben?
-a felső burkolatot sz.v.sz. hiába veszed le, mert ha áll a motor akkor az olaj is a lenti részen pihen. Ergo felül tömitésnél álló helyzetben nem folyhat.
Nekem a tippem vagy a szűrő környéke, vagy a leeresztő csavar.
ma úgy indult a napom, hogy azt hittem rosszul látok.Majd hogy rosszul leszek.
A verda alatt olajpöttyök. Ha szemben állok a motortérrel akkor a jobb oldal felöli részről jön, csak nem volt időm levenni a burkolatot a motorról, így meg nem látok túl sokat. Szerintem közel lehet a ma reggeli -10 fokhoz mert korábban ilyet nem tapasztaltam.
Van valami ötletetek? Majdnem biztos vagyok benne hogy tömítés, de érdekel a véleményetek.
Köszönöm a tanácsokat! Én inkább hajlok az 55- ös irányába. Ezt a gencsinek simán el kell bírnia szerintem. Már tavaly is csinálta ezt a lassú önindítást, de csak -10 alatt. Olyan meg nem sok volt tavaly. Ez az idei tél sajnos eléggé belehasított már az elején. Ráadásul most már -5 körül jelentkezett a problem. Ami ugyan még nem nagy gond, mert még mindíg beindult eddig.
Csak a Swiftemmel volt tapasztalatom. Az 1.0 nem egy erőgép, hogy nagyon bírkóznia kell vele az indítómotornak. Mégis jobban indult a minuszokban 45-el, mint 36-al. Akkor ezek szerint a gyárinál nagyobb akku kímélte az önindítót is, mert a sok forgatás összeadódik, mégha esetenként pillanatokról is van szó. Tehát gyárilag nem a legideálisabb méretű akku volt benne. Pedig az csak 1.0 volt, és csak pár extra, no klíma.
Nem hiszem, hogy most már a legnagyobb indítóáramú akku van bennük, az nem a Suzuki stílusa. Mit gondolsz, miért van egy csomó cuccal folyamatos küzdés a beszállítók felé? Nem csak a kilincseknél. Mert azon az áron nem tudnak minőséget produkálni, amennyit a Suzuki ad a cuccokért. Most pont az akku lógna ki a sorból?
Szerintem akkor is kicsi a Suzukik akkuja, egy 45, de méginkább egy 55 kellene. Nem csak 20 fokban használjuk az autókat.
"Egy 1.6-os SX4-ben meg röhejes a 36 Ah, és nem az alapban, most épp nem figyeltem, hogy milyen van bennük, de régen ilyen volt."
Itt csak az indítóáram lehetett kétséges, ha azt elbírja (1.6) a 36Ah akksi akkor semmi gond, mivel minden más fogyasztó gyakorlatilag ugyanaz mint a Swift pl.
Kíváncsi lennék az 1.9D SX4-ben mekkora akksi van. Fogadni mernék nagyobb akksi, nagyobb generátor.
Igen, ezért van benne a szükséges minimum, hogy el tudd indítani, egyebek. De bőven nincsen túlméretezve, szerintem majdnem alul, különben több évet is kibírnának, és csak elvétve menne tönkre egyeseknek pár éven belül.
Már anno az 1.0 Swiftemnél is észrevehető volt télen, amikor 36-ról 45 Ah-s akkura váltottam. De még azok is hamar kifeküdtek, nem szerették a csillaggarázst. De nem bolti 45-ösök voltak, hanem a mit a gyárban is beépítettek.
Egy 1.6-os SX4-ben meg röhejes a 36 Ah, és nem az alapban, most épp nem figyeltem, hogy milyen van bennük, de régen ilyen volt.
Igen, van egy elmélet, ami szerint a világnnak működnie kellene, de a valóságban ez sajna nem így megy. Még a nagyon fontos dolgokban is tévednek a mérnökök, különben nem lenne az autóiparban annyi visszahívási akció, pedig ugye a protókat nem két kilóméteren tesztelik.
Nekem is ugyanez volt, hogy lassan indult be. Én csak kb. hetente használom kb. 17km-es útra jelenleg, s nekem nem érte volna meg megvárni, míg nem indul el, mert ha nekem kell a kocsi, akkor kell. :-)
A benne lévő aksi nem tudom gyári-e, mert nem újonnan vettem a kocsit, de a kis ellenőrzőablak alapján már kuka volt az aksi, nem látszott zöldnek.
Nekem most volt 4 éves a sportom és még a gyári akksival ketyeg. Valóban megérzi a reggeli hideget, mert 3-4 forgatás után indul be. Bevallom a motorháztetőt lusta voltam még felnyitni, így nem is tudom hogy 36 vagy 45 Ah akksi van-e benne. Azért elkezdtem puhatolózni, hogy aki már cserélt az milyen akksit rakott bele. Így én ha cserélek akkor Exide Premium 47Ah 450A-at rakok bele. Itt az indítóáram nagyon bika, illetve ha komolyabb hifi van a kocsiban azt is bírja.