Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Nekem szakszervíz kötötte be anno huszonezerért. Pontosabban rá volt kötve minden, csak a kábelt hagytam szabadon, pont az itt olvasottak miatt. Mikor mondom neki mi a helyzet, azt válaszolja hogy tegyem rá a dugvillát nyugodtan, addig ő megírja a papírokat.
5 éve üzembe helyezett Ariston Genus Premium Evo 24 kombi kazánom elkezdett csepegni a váltószelepnél.
Úgy gondoltam, hogy mielőtt szerelőt hívok, megpróbálom én kiszedni a szelepet, hogy szemügyre vegyem, de a tetején lévő mozgató motor leszerelésénél elakadtam. Nincs annyi hely a váltómotor felett, hogy ki tudjam emelni a helyéről, kb. 3mm hiányzik hozzá. Fűtés módban próbáltam, amikor nem nyúlik ki annyira a rúdja, de nem megy.
Esetleg valaki próbálkozott már ezzel, sikerrel? Nagyon hálás lennék, ha megosztaná a tapasztalatait.
Milyen szakszerviz? Szakszerviz nem koti be dugaljjal. Nem veletlen nem volt dugvilla a kazanon amikor megvettek. A szakszeru bekotes a fix. Es akkor nincsenek is ilyen problemak.
Ha jól emlékszem, akkor a kazánt dugó nélkül adják a kuncsaftnak. A tápvezeték pedig 3 vezetékes, barna (fázis), kék(nulla), sárga-zöld(védőföld). A bekötés pedig fázisceruzával indul, megkeresi a dolgozó a bekötés helyén a fázist és fázis-helyesen beköt. Ahol a készüléket csatlakozó nélküli vezetékkel adják, ott melegen ajánlott a fázishelyes bekötés. A dugóval ellátott készülékek szoktak fázis-érzéketlenek lenni.
"kazánon belül fel van jelölve, hogy hová kell kerülnie a fázisnak,"
Hát ez az, hogy csak belül, mert ugye minden kazánfelhasználó ezt tudja. Tudhatja.
Úgy 12 éve az egyik lányom vett egy újlakást, a kazán /nemkondis, de zárt égésterű / a konyhában. Némi dugalj módosítás, azaz arráb helyezés után vissza a dugaljba a kazán csatl. és mivel nyár volt a kazánt nem kapcsoltam be.
Majd este pénteken jön a telefon , hogy kazán az új nem működik. Még szerencse , hogy már akkor itt pocsékoltam az időm, így mondtam próbáld meg a dugaszt megfordítani. és működött.
A baj ezzel az hogy némely egyszerű dolgot a szakszervíz nem közöl a fogyasztóval/felhasználóval. Azon a kazánon is lóbetűs matricával a szakszervíz telefonja rajta volt, hívta is a lányom, de ezt az eccerű tényt azért nem közölték vele.
Bízván abban ,hogy vagy a megrendelőtől vagy a gyártótól a tevékenységéért kap némi pénzt.
Vannak azért más szakszervízek 6szerelők is.
Csak velem történt meg 3 alkalommal is, hogy távgyógyítással indítottuk a kazánt.
A dugót a konnektorba kétféle képpen is be lehet dugni. A kazánon belül fel van jelölve, hogy hová kell kerülnie a fázisnak, és a nullának. Ha fordítva kapja meg, a lángőr nem fog működni egyes típusoknál.
Egyébként ilyen ionizációs elektródában mindenképp csak A gyári jó??? egy adott készülékbe? vagy vannak univerzálisak amit ugyanúgy bele lehet rakni? Mert ár szempontjából nem mindegy a gyári 35 e ft de találtam a neten v.milyen más gyártmányt ami kb 2 e ft
Üdv ! Igaz nem kondis kazán volt a Beretta ?"(amit a régi Beretta még 42 fokon is csak ki-be kapcsolgatva tudott), Nem elvárható a hasonló működés a két különböző technológiától !:-)
Köszönöm válaszod.....A konnektorba védővezetőnek mi jelentősége? ezen esetben? A ház földelése egyébként korrekt . Hát egyébként ez a kazán konkrétan 2005 óta megy eddig HIBA nélkül...soha semmi baja nem volt.
Hogyan tudom megmérni hogy van e ionáram?
Azt honnan tudom meg ,hogy a panelnak van e esetleg hibája?
Csak hogy meglegyen az utóélete a történetnek: Ma a Viessmann próféta szó nélkül felpattintotta az Immergas Zeus 26 -ot. A legközelebbi szervizes napon belül érkezett beüzemelni. Éppen próbafűtök 1 körön 35 fokos vízzel. (amit a régi Beretta még 42 fokon is csak ki-be kapcsolgatva tudott)
Nekem az a tapasztalatom, hogy a fizikai méretük nagyban befolyásolja az élettartamukat. Van néhány 100uF 35V-os kondenzátorom. Nem egetverően nagyok, de kétszer akkorák, mint amit manapság a boltban lehet kapni. Lassan 10 éve heverésznek egy dobozban, de eddig akárhová raktam belőlük, mindenhol hibátlanul teljesítenek.
Újabban nézem az üzemóra adatot is, elég nagy különbségek vannak, mondjuk ez az árban is látszódik. Meg jó nevű gyártó kondijait érdemes megvenni. A linkeltek 125 és 135 fokosak.