Nyugi nem kell feszkózni, én - veled szemben - nem szeretnék eladni semmit.
Megosztottam egy beszámolót a műanyag ablakok gyártásával kapcsolatban személyesen tapasztaltakról, amit ha valakit érdekel elolvas, ha nem, nem. (Ha jól sejtem ez a műanyag nyílászárós topik, így némileg meglepő, hogy érdemi reakció helyett csak a fröcsögésre futotta.) De valójában köszi, hogy a fórumon zajló kereskedői ügyintézés mellett ezt a kis cikket is segítetted napirenden tartani. :-)
Többször is próbáltalak hívni, sajnos valószínűleg mindig rosszkor mert egyszer sem vette fel senki. De nem volt gond mert a cég többi telefonján mindig kaptam infót ha szükség volt valamire, ezért nem írtam.
Nem szeretnék téma lenni, majd felhívom G.Á. urat és megbeszélem vele a részleteket. Ma utazok a nyaralóhoz, szemrevételezem mégegyszer-kétszer az ajtó-ablak kombót és megnézem mennyire oldották meg a festők a dolgot. Majd ez után fogok telefonálni, feltehetőleg már csak a jövő héten az üzletvezetőnek. Biztos vagyok benne hogy találunk megoldást vele, köszönöm.
Most melléfogtál, mert ha az ügyfelem megkeres, akkor feltudom pörgetni az eseményeket, vagy megyek személyesen, mint tegnap is Pátyra...
Neked is ezt kellett volna tenni, nekem szólni, írni, kiabálni, vagy akárhogy jelezni, hogy gond van. Ha azt is jelezted volna, hogy sok a kiszállási költség, akkor ugyanúgy megtaláltam volna a hibát, mint tegnap este... Én 3000-t számoltam, az iroda 11.000 pár száz forintot, vagyis az enyém lett volna a jó, ha szólsz...
Itt nyilvánosan kérek bocsánatot, mert az irásaidból rendesen félrevezettem magam. Kicsit tagoltabban írnál, akkor nem az ötödik olvasásra tudnám a lényeget kiszedni belőle.
Írok privátba, kiváncsi vagyok dolgokra. A Te véleményed alapján szeretném a jövőben a munkáim beépítését itnézni. (Mondjuk ez inkább megerősítés lesz részedről..)
A reggeli "téma" Te leszel a cégnél:)
Az ügyfelekkel való hozzállásom leírásod sem helytálló...:) Ezt többen tudnák cáfolni itt is....
Elképesztő a szemtelenséged ahogy megpróbálsz mindent kitalálni. Még szerencse hogy nem te vagy a cégetek garanciális ügyintézője.
(Ha kicsit sűrű amit írok azért van mert kapkodok mert több mindent csinálok egyszerre, és ez a nyomorult blogmotor már 2 hosszú hozzászólásomat is törölte miután elküldtem, így újból le kell írni az egészet és az már idegesítő , és kapkodósra sikerül mert próbálom felidézni az előző írást. Ez is másodjára íródik sajnos, de most mentek előbb.)
Igazi kőkemény magyar kereskedői vénád van: amint valaki szólni mer hogy van egy kis hiba, abban a pillanatban vagdalkozol, sértegetsz, csak egy nem jut eszedbe: hogy azt mondd hogy "elnézést, megoldjuk"
Gratulálok. Azt hiszem ebből sokan látják hogyan állsz a vevőidhez. Mert ha nem tűnt volna fel én vevő voltam nálatok. Igaz hogy több ajánlatot kértem, de azt is írtam miért. Felhívtalak a fórumról és azt mondtam szeretnék megoldást keresni a nyílászáró problémámra, nincsenek konkrét terveim és segítségre lenne szükségem. Azt mondtad rendben, megoldjuk. Bementem, és segítettetek (nem volt 5 óra :) ). Szerencsére az ügyintéző hölgy rendkívül türelmes volt ( mondtam neki is hogy sokat fogok kérdezni - de azt mondta ez természetes, és úgy is viselkedett) Persze mindezt a munkaidőtökben tettem, nem csináltam egyebet mint a legjobb megoldást megtalálni, - neked ez már macera úgy látszik.
Mindenesetre érdekes, hogy amint megemlítettem hogy volt egy kis hiba, azonnal ilyen dolgokat hozol fel, próbálsz rossz színben feltüntetni. Jogos is lehetne a nyűgösködésed ha ezek után máshová mentem volna, de másodjára visszamentem és megrendeltem ami kellett és ki is fizettem. Ezzel a stílussal csak magadat minősíted, és sokan láthatják hogyan is állsz a vásárlókhoz.
A lényeg (ahogy írtad): az életemmel ne törődj, az nagyon tökéletes és kiegyensúlyozott nekem és a családomnak is :)
Az hogy a tiédet megkeserítik a vevőid akikből éltek az elég szomorú, lehet hogy nem kellene emberekkel foglalkoznod.
Az én üzletfeleim és partnereim nem keserítik meg az életemet, és akkor sem sértem meg őket ha kérdezgetnek, tanácsot kérnek és mégsem vásárolnak. Igyekszünk minden problémát hibamentesen megoldani úgy, hogy később is visszatérjenek. Elégedettek is, én is velük, ezért jó a viszonyunk szerencsére.
Én itt lezárom ezt a témát, akármilyen sértést is találsz ki még. Mindent leírtam az elejétől a végéig a hosszú hozzászólásaimban, akit érdekel már tudja mi és hogyan történt. Nem hiszem hogy bárki szavát is kiforgattam volna, csak tényeket írtam.
További sok sikert Kisdi, és jó észosztást itt a fórumon (valóban sokat segítettél nekem is és másoknak is itt), csak úgy látszik a boltba ne menjen be senki felkészületlenül mert lehet hogy ki lesz nézve ha sokat kérdez és változtat a tervein :) (ez csak vicc mert mindenki nagyon segítőkész volt - akkor )
Ebben az ügyben ide nem írok többet, mindent leírtam mindenki úgy rakja össze a képet ahogy akarja, ha egyáltalán érdekel valakit. Engem már nem nagyon :)
Na, azért elolvastam, de van benne nem igaz, ezeket beszéld meg az illetékessel...
Ez a stílusod, ez a hogyis hívják, ja megvan...kifordítod más szavait és ebből próbálsz sikert kovácsolni, na ez nem jön be. Sok felesleges irka-firka... és miért? Mert vannak olyan dolgok amikre még csak nem is gondoltam...érdekes eszmefuttatás, de hát ez nem rám jellemző. Sajnálom...
Egyébként itt a fórumon elsírod a sirámaidat, de aki tudja mit beszélek és miről írok, főleg ablakos vagy akármilyen kereskedő, azt átérzi miről van szó....főleg az egybefüggő emészthetetlen írásod látván.
Az üzletben először 5 órát voltál, 4 munkadíjas ajánlatot kaptál, ablakokról már nem tudo megszámolni, mert mindig felülartuk az előzőt.
A lényeg: Éld egyszerűbben az életed és ne keserítsd meg másokét !
Úgy látszik érdekli, mert végül el sem kellett mennem a gyárhoz. Igaz, a másik csapaton keresztül mégiscsak eljutott a Premierhez az infó (nyilván nem jóbarátok... :) )
Kénytelen vagyok sokat írni hogy mert meghazudtolsz. A beépítésről kicsit lentebb írok, először a "sok" beépítésről.
Szerintem az az én dolgom hogy hányszorra építtetem be a nyílászárókat ( egyébként 2x-re, először az ablakokat hogy körbe lehessen vakolni őket, és másodszorra az ajtót-portált, hogy ne sérüljön az ajtó amíg még dolgoznak a kőművesek. Ezért én hajlandó voltam 2x fizetni a szállításért és beépítésért, stb, ezt az árajánlatodban írtad is hogy így drágább. Ezt el is fogadtam, úgy voltam vele nekem ennyit megér hogy semmi baja se legyen az ajtómnak amíg még munkák folynak az épületben. Azt hiszem ez is a én dolgom, hiszen kifizettem - nektek ez csak jó kell legyen hiszen többet fizettem mintha egyszerre jöttek volna. És ami bosszantó, hogy ennek ellenére éppen beépítéskor veri szét a beépítő gumikalapáccsal az ajtó szélét, a kb 1cm-es peremet ami szem előtt van)
Tehát akkor valamit rosszul tudsz egyébként: ebből is látszik hogy 2 kiszállásos munka volt 2 napon. Tehát ne csúsztass. De egyébként ha egyesével éppítettném be és mindet kifizetném az miért lenne baj? Nem ingyen kértem azt hiszem.
Nézz utána, nálam vannak a számlák erről ezeken látszik a két beépítés ára. (akkor már azt is elmondom, hogy le volt beszélve, elsőre mikor jönnek. Előtte egy nappal hívnak tőletek, hogy az egyik ablak mégsincs meg mert valahová máshová vitték, valami másik raktárba, pedig pár napja még azt mondták ott van minden. Akkor azt mondtam hogy kerítsék elő, mert kell az adott időpontra. Végül meglett, így végül is nem érdekelt, csak fura volt. Van ilyen. Akkor egyeztettem az idősebb hölggyel aki telefonált, hogy másnap a 4 egyforma méretű ablak és a 60x60-as fürdőszoba ablak kerül beépítésre, azt hozzák. Kb 3x elmondtam, vissza is igazolta amikor zárás előtt még egyszer felhívtam. Másnak amikor jöttek a srácok beépíteni, eggyel kevesebb ablakot hoztak, mert nekik ezt írták ki :)) . Persze akkor nem voltam vidám, és mondtam hozzák azt is. Így egyikük kénytelen volt visszaautózni siófokra 1 ablakért. Biztos ez is az én hibám volt nem? Talán mert variálok. Végül is egy ablakkal kevesebb nem nagy probléma, aki nem macerás csak legyintene rá. (az a jó ügyfél gondolom) Mindegy, megoldották, csak volt egy felesleges útjuk, nem rám tartozott. Egyébként az a csapat nagyon korrekt és rendes volt, profin dolgoztak, őket kértem másodszorra is. Sajnos nem tudtak jönni, pedig ígéret volt hogy ők lesznek.)
A ferde beépítésről:
Éppen ez az, hogy ott voltam, le is mértem mielőtt becsavarozták, mindenhol 5cm-ert mértünk. Utána elkezdték ütögetni oldalról ahol az ajtó az ablakkal sorolva van , mert hogy nem záródik jól az ajtó. Akkor szóltam is, hogy nem fog így elmenni a vonalból? A válasz: "nem fog, de így záródik az ajtó". Ennek ellenére elment 1,5centit, csak az a kitüremkedett purhabtól akkor nem nagyon látszott, csak miután azt levágtam. (12cm-es falra ment fel ez a motyó) Kívül látszott, azt mondtam is nekik, de azt mondták a fal ferde. utóleg megnéztem, nem a fallal volt a gond.
Másodszor te sem gondolod hogy én ferdére kértem? Azért tényleg ne nézz hülyének. Elhiszem hogy nagyon akarod védeni a cég érdekeit, de ne így tedd mert ezzel inkább csak lejáratod. Mint mondtam én nem akartam itt nyilvánosan erről írni, te akarod kihúzni belőlem úgy látszik a részleteket, hogy mindenki tisztán láthasson.
Úgy tűnik neked nagyon fáj, hogy 2x jártam a bemutatóteremben és megkérdeztem mindent ami érdekelt, mielőtt vásárolok. Úgy tűnik könnyebb itt a fórumon segítőkészen reklámozni a céget, másokat leszólni, de ha az ügyfél kicsit többet kérdez a boltban az már nem is olyan jó. A variádat nem értem szintén. Kértem emailban tőled egy árajánlatot, ahol leírtam hogy ez csak megközelítő méret, mert még nem véglegesek a tervek. Elküldted, nekem tetszettek az árak. Utána írtam, hogy majd megyek ha kezdődik az építkezés. Amikor nekem kellett, bementem, és megrendeltem egyeztetés után amit akartam. Nem öt perc alatt az tény, de lentebbi hozzászólásomban leírtam mi volt az oka ennek. Akkor találkoztunk egyszer. (amikor utána nyitásra odamentem hétfőn, rajtam kívül nem láttam akkor reggel senkit aki éppen miattam várt volna, hanem egy kedves ügyintéző hölgyet tartottam fel, persze nem öt órán át, hanem kb2 óra volt érkezéstől fizetésig - ez bizonyítható az előlegszámlával és a cégem jelentkezésével is de ez az én dolgom, és még kávét is kaptam) Tehát ebben se essél túlzásokba, nem biztos hogy ez jó fényt vet rád.
Akkor rögtön ott is hagytam kb 200e előleget. Talán mert egy köcsög macerás ügyfél vagyok akiből valójában éltek. Nem tudtam hogy neked ekkora gond ha vásárol ott valaki és esetleg kérdezgetni is mer, vagy 2x megy be az üzletbe. Először érdeklődtem, másodszorra nyitásra odamentem és fizettem - igaz közben módosítást kértem az ajánlaton mert kicsit változtak a méretek. Szerencsére a számítástechnikai eszközök ezt megkönnyítették és pár gombnyomásra megtörtént a dolog.
A másik: egyszer sem mondtam hogy nem jól dolgoznak a beépítők, hanem leírtam hogy nálam volt egy hiba. Azt is írtam hogy tudom hogy mindenki hibázik aki dolgozik, és mindenre van megoldás.
Elhiszem hogy van 30 méteres egyenes fal, de engem ez nem vigasztal ha az enyém ferde lett. Ez sem teljesen a problémám megoldásának a része, de mint írtam ez nem is a te dogod, nem értem miért próbálod ezt innen megoldani? De azzal nem fog sikerülni amit itt próbálsz előadni, hogy meghazudtolsz, sértegetsz, stb. Ez pontosan nem illik a cégetek profiljába azt hiszem.
Mindezt azért mert az elején azt mondtam hogy nekem a salamander ablak nem tetszik annyira (de az árát megéri, mert nagyon olcsón adjátok - ennyiért nem is láttam jobbat), hanem a kömmerling jobb, és nekem a foton is jobban tetszik. Ezen talán nem kellett volna berágni mert szabad véleménynyilvánítás van. Van aki a szőkéket szereti van aki a barnákat. Van aki német autó párti van aki francia. Ki a hülye közülük?
Az utolsó mondatod a más kategóriás "pénzes" ügyfeledről nem túl szimpatikus, gondolom nem csak nekem. (egyébként nem tudhatod kinek mi van a zsebében, de nem is rád tartozik szerintem, de ne félj én sem a kenyérre valót hagytam nálatok csak éppen a nyaralóra költöttem egy keveset) A cég is ez alapján sorolja az ügyfeleket, vagy csak te? Legközelebb majd nem a cégesnek használt autóval megyek és akkor lehet előlépek prémiumkategóriás ügyféllé ha ez számít nálatok. Mondjuk attól még macerás maradok ha valami nem úgy van ahogy szeretném. Részemről itt tényleg befejezem, majd G.Á.-t felhívom és egyeztetek vele ha lesz időm.
Gyárlátogatás az Internorm műanyag ablak és hőszigetelő üveg gyárában
Az Internorm Európa vezető ablakgyártója, és a passzívházakhoz elengedhetetlen minőségi nyílászárók egyik legnagyobb fejlesztője, készítője is. Abban a szerencsés helyzetben volt részem, hogy[...] Bővebben!Tovább »
Sokat írsz feleslegesen, először azt tisztázd, ki mondta a fiúknak, hogy így építsék be?
Én úgy tudom Te is ott voltál...Később kezdtél variálni szokás szerint, hogy ez így nem jó. Felajánlották, hogy kiszedik-beépítik. Nem ezt választottad, inkább alkudoztál.
Ha egyben lett volna beépítve minden 1 nap, kisebb költség. Kaptál 4 munkadíjas ajánlatot azon belül asszem 7-8 variációt amit kértél, de még a beépítés előtt sem tudtad konkrétan megmondani, mi a terved. Mi csináljuk vagy más...
Ezt az egészet követni nem tudtam...
Lett belőle 4 kiszállásos munka, 4 különböző napon, ingyen senki nem megy oda...
Ez az egész veled kapcsolatos meló egy hatalmas varia volt. Jöttél két hónap varia után megrendelni, lett belőle 4-5 óra varia a bemutatótermben, megrendelés nélkül, holott 1000x elmondtam melyik varia a legegyszerűbb, de nem....itt az eredménye...szerintem már Te sem tudod követni.
Ha gondolod teszek fel ide képeket (többet) ahol nem 3 méter, hanem 30 méter üvegfal van beépítve. Egyenesen!!!
Nem minden ügyfél macera...
Azóta több meló lezajlott, volt 3 napos is komplett lakás ablakcsere hiba nélkül, macera nélkül, pedig az az ügyfél más "kategória" volt $$$$
Beszélj G.Á.-val, eddig sem zárkózott el előled, ezután sem fog...:)
Légyszíves ezt ne. Ne hazudtoljál meg, nem veled beszéltem telefonon ha nem G.Á.-val. Amikor kértem valami kompenzációt ő azt mondta hogy nem valószínű hogy a szállításon kívül mást is enged, de átnézi az ajánlatot mert fejből nem tudja az összegeket és hogy miket kértem és majd felhív délután ha tud még engedni. Ez volt az utolsó mondata mielőtt letette. Harmadik személyként kár ebbe belemenned, mert nem veled beszéltem hanem vele, és visszahívást ígért még aznap délutánra. Nem érdekel egyébként, mert ha lesz időm felhívom és megpróbálom tisztázni hogy mi is történjék, de szerintem a mindkettőnknek kisebb melóval járó megoldást kell válasszam ha magammal nem akarok kiszúrni, azaz marad egy párkány felrakása ami alatt valószínűleg nem látszik majd hogy görbén van a fal az ablakhoz képest.
Az viszont jó lenne ha te nem próbálnál meg beállítani hülyének vagy macerásnak, mert a cégeteknél otthagytam pár százezer forintot, mindent kifizettem, a hibás beépítést is. Ilyenkor nem a vagdalkozás kell, hanem annyit mondani, hogy megkeressük a megoldást és megoldjuk. Ha valaki joggal lehet nyűgös az én vagyok, mert az én házam az ahol néznem kell valamit ami nem jó, nem a tiétek, és nekem van vele mérgelődésem és macerám. Ha inygen csináltátok volna akkor rendben van, de azért a kb 3/4 órás munkáért 35eft-ot fizettem, és csúnya lett. A másik pedig amit már mondtam, az ajtó széle el lett kalapálva, tiszta karc lett. Ez miatt pedig biztos nem fogják kicserélni, hanem csak annyival lesz elbagatellizáva, hogy az úgyis alig látszik.
Tudom hogy ilyenkor már az ügyfél macera, mert fizetett, húzzon a francba. csak egy céget az tesz naggyá igazán ha ne m csak ígéret van, hanem az esetleges garanciális és hibás ügyek intézése úgy zajlik hogy az ilyenkor általában mérges és kissé ideges ügyfél is elégedett legyen a végén. Aki ezt meg tudja csinálni, azt biztos még az ilyen ügyfél is ajánlani fogja, mert hiba bárkinél lehet aki dolgozik, csak azokat a hibákat meg kell tudni oldani. Amit megjegyzek, hogy itt is így indult csak valahol kisiklott egy kicsit. De ezt eddig is G.Á.-val beszéltem, most is vele kell majd megpróbálnom ha lesz időm, jelenleg erre nincs kapacitásom. Most már tényleg jó lenne ezt itt lezárni, mert mint írtam nem veled tárgyaltam eddig sem (pedig párszor próbáltalak régebben hívni de senki sem vette fel a telefonodat) és harmadikként csak azt tudhatod amit valaki elmond. Nyilván mindenki a saját igazát fújja, én is és az üzletvezető is. Érthető okokból neked csak az ő elmondása hiteles. Én viszont tudom mit beszéltünk és ő is, ezért ez már ránk tartozik. A problémát valahogy megoldom vele, de mint ahogy írtam valószínűleg sokáig fogom nézni a ferde ajtót, és soha nem fogok jó szívvel ránézni ezek után, pedig először még örültem neki.
Az ügyfelek befizetik az előleget és utána "elfelejtik" a végszámlát kifizetni. Hiába kérsz előleget, ha nem fizetnek ki...
A kereskedő is jogosult lenne nagy megrendelésnél fedezet vizsgálatot tartani.
Sok kicsi-sokra megy alapon, volt olyan év, hogy annyi kintlévősége volt a cégnek, hogy ha egyösszegben megkapta volna, 1 évig dolgoznia sem kellett volna...
Ezt fele részben vállalkozók - fele részben "becsületes" ügyfelek halmozták fel.
Ennek lett hatása? Trehány munkavégzés áldozata vagyok én is, ráadásul le sem sz*rják az egészet, garanciális kötelezettségeket nem teljesítenek... Egyáltalán a gyárat érdekli, hogy mit csinálnak a kereskedők?
Anno én is beleestem az olcsó hús esetébe, tehát mindenképpen azt javaslom, hogy valamilyen középáron dolgozó céghez menj.
Ráadásul mindenképp nézz utána, hogy mikor lett alapítva a cég és kft esetén az alaptőkének is (ez az az összeg, amekkora értékben kötelesek téged kártalanítani).
+ szerződéskötés előtt nézd meg jól, hogy mit írsz alá, legyen rajta minden, amit ígértek (ablakok méretei, paraméterei, egyéb szolgáltatások, amik az árban vannak)..
Vannak kivitelezők, akik nem ellenzik és Én sem vagyok ellene. Miért is ne? Mert jobb a hőszigetelése az ablaknak? Hát akkor? Több a megtakarítás? Az sem egy utolsó szempont...
Tudom, csak gondoltam, kérek ajánlatot magasabb minőségű ablakra is. Most beszéltem egy hozzáértő(kivitelező) ismerősömmel, aki ugyanezt mondta(hogy egy régi bérházba felesleges ilyen ablak). Mindenesetre köszi a hasznos tanácsot!
Még valami, az Ablaksztár és a többi gyártó terméke nem azonos műszaki tartalom, "1,0 üvegezés" az nem háromrétegű, tehát a másik két ajánlat jobb ablakot takar a magasabb árért.