Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Mewo Creative Commons License 2014.12.13 0 0 148760

A Sas reinkarnálódni látszik.

Előzmény: bajan122 (148758)
zztom Creative Commons License 2014.12.13 0 0 148759

Nagyon szivesen!

 

Ha ránézel a spritmonitorra, mindkét autómat megtalálod. A diesel piros volt, a benzines fehér, mindkettő a fogyasztási sorrend elején van! :)

 

Bár nem tudom, hogy az én fogyasztásom mennyire volt/van reális, mert ugyan belemegy az évi kb. 10e km, de jellemzően nem városi, hanem elővárosi és városon kívüli forgalomban.

 

Így a diesel elképesztően jól fogyasztott, gyakran még az 5l/100 km sem ment bele, pedig nem 70-el közlekedtem vele. Mondjuk úgy, hogy tartottam az óra szerint 90-110 közötti tempót...

 

A MultiAir is viszonylag jól fogyaszt, mert hasonló körülmények között használom. Már két éve nálam van, ezért most már elmondhatom a tapasztalatot:

Város 6,5 -7 l; autópálya 140 km/h körül 7, 5 - 7,7 l; városon kívül 5,5 -6,5 l tempó és forgalom függvénye. Az átlagom 6,5 l körül alakul.

Ha tudna az ember 90-et 100 km-en keresztül menni, az 5 alá is bemenne a fogyasztás, csak ugye ez a forgalmi helyzet ritka.

 

Szóval ha normálisan használod, jól fogyaszt a benzines is.

DE!!! A MultiAir és a TJet sem veti meg ha kicsit megpörgetik. Ha van hely és megküldöd, a fogyasztás felső határa a csillagos ég! Autópályán bizony én is csináltam már 9 l feletti utat... 

Előzmény: jablo. (148732)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 148758

A méret tényleg érdekes lehet mert ami crossoverben (vagy mi) eddig ültem az amcsiktol mind szűk volt peldaul labterben, térdem rendre a muszerfalban volt. Fejter persze bitang.

Előzmény: dirige (148750)
Gabesz2.0 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 148757

a piszkok :D

Előzmény: dirige (148754)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 148756

Reggel már Megneztem a kepalairasok szintjén. Az allroad a tipikus betegagy, mindig szar rajta valami, a tulajoknal meg megy az onigazolas, ahogy itt is hogy milyen szép(szerintem egy kioregedetett a maga korában is unalmas forma) meg kényelmes stb.

Előzmény: dirige (148752)
Gabesz2.0 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 148755

vagyis lamborghini

Előzmény: dirige (148753)
dirige Creative Commons License 2014.12.13 0 0 148754

Ami, ugye, Audi tulajdon. És ennek a xar olasz párosujjú patásnak a motorja van az über-audiban.

Előzmény: Gabesz2.0 (148751)
dirige Creative Commons License 2014.12.13 0 0 148753

Bika.......

Előzmény: Gabesz2.0 (148751)
dirige Creative Commons License 2014.12.13 0 0 148752

Mellesleg olvassátok mán el a felső sarokban lévő audis-cikket. Nem komálom Répa Művésznőt, de a cikk jó! Azzal együtt, hogy 1. teljesen megbízhatatlan az autó, 2. de nem az autó a megbízhatatlan, hanem a kínai szar biztosíték és 3. azért szeretem, szeretem, szeretem! Hehe....

Gabesz2.0 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 148751

Szerintem ez mindig is meddő vita lesz. Van aki ilyen autót vesz van aki olyat. nem tetszhet mindenkinek a fiat vagy az audi, meg ugye pénze sincs rá mindenkinek, akár egy fiatra se...

 

Ne vedd magadra de nekem nem tetszik a delta (ettől még lehet jó autó) de nekem nem tetszik slussz.

 

Nem mondom azt hogy megbízhatóbbak általánosságban a német autó, de nálunk 4 commonrail van a 3 népszerűbb márkából, és egynek sem volt semmi lényeges baja. pedig vannak hajtva bőven.

De van a családban még 2 régi fiat punto, 1 c2, egyiknek sem volt baja, a puntokra mindig azt mondom hogy el ne adják őket, vagy ha igen akkor nekem :) mert egy nagyon egyszerű, megbízható, olcsó és jó autó a maga kategóriájában.

 

Párosujjú patás márka amúgy mi?

Előzmény: gyanta ati (148746)
dirige Creative Commons License 2014.12.13 0 0 148750

Tudtommal az utóbbi. Egyelőre ez számomra a nagy kérdés, hogy mekkora? Ez igaz a Renegade-re is, nagyon bejövős, de még nem volt időm face to face találkozni vele. Ja, és attól még a platform tudtommal az 500-as sorozat padlólemeze. Ami még semmit nem jelent, hisz azon lehet 15-20 cm-eket rövidíteni és hosszítani, talán a tengelytáv az igazi korlát.

Előzmény: bajan122 (148748)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 148749

Nem a német autó itt a kulcs, hanem a pénz (amit le is írtál), ha drága vagy annak látszó autód van akkor f@sza gyerek vagy ha nem akkor nem. Nekem a bravó a chf hitel kapcsán több mint duplajaba került mint a 20d és most bizonyos (dirige által is jól ismert) közegben sokkal jobb 'srac' vagyok. A félreértések elkerülése végett ez egy percig nem volt szempont és nem is jelent semmit. Mivél azt hiszik a mostani egy draga autó ezért nőtt a respektem. Vicc nem?!

Előzmény: gyanta ati (148746)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 148748

Ahogy olvasom ez egy jeep platform, gondolom ha az már megvan akkor használják,  vagy lehet direkt ennek a kettő autónak meg az utodainak fejlesztettek (500X és renegate vagy mi a neve)

Előzmény: dirige (148747)
dirige Creative Commons License 2014.12.13 0 0 148747

A Bravo-belsőt a minőségre és a koncepcióra értettem! Szerintem - mondom látatlanban -, ha beleülsz, más érzést fog kelteni....

Egy dolgot tennék hozzá ehhez az egészhez. Mióta szembesültem azzal, hogy a"kaskaj" egy magasított Bravo, nem tudom, miért nem azt a platformot szélesítik? Lehet, itt már az amcsi-vonal játszik be?

Előzmény: bajan122 (148745)
gyanta ati Creative Commons License 2014.12.13 0 0 148746

Hiába, lenézett tagjai vagyunk az übermensch társadalomnak. Én meg ráadásul hülye is a szemükben, mert a kívülálló szerint a Delta árából már igazán vehettem volna valami karikásat.

Hasonló beszélgetésnek már én is voltam részese, ahol mindenki egyetértett abban, hogy komoly, "befutott" férfi nem vesz olasz autót. Kivéve persze szigonnyal, vagy párosujjú patás motívummal díszítettet.

 

Előzmény: dirige (148744)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 148745

Miért írod hogy bravó belül?

 

Szerintem boven elter annyira hogy  ne érezzem úgy egy bravoban ülök (képek alapján). Ez egyébként pozitív nekem, mert a deltaval az egyetlen ellenerzesem a bravó belső volt (nem szeretnék kétszer ugyan olyan kocsit venni, pedig anno az az 1.9 duplaturbos amit linkeltem is vonzó volt). 

 

A reklam klassz szerintem is és lehez ez lesz az első fiat 500 változat ami jó aranyokkal és szép részletekkel lesz megaldva.

 

(elolvastam a totalcaron Cs.Zs. tesztjét róla mert anno valahogy kimaradt és a mair motort meg ő, az olasz autó b.zi is szó nélkül hagyta. Lehet nem ismerik? Kevés van belőle? Helette méltatja a 120as mjetet, ami tényleg jó motor de egy benzinverutol ez meglepő nekem.)

Előzmény: dirige (148743)
dirige Creative Commons License 2014.12.13 0 0 148744

Épp e reklám kapcsán kerültem egy olyan társaságba, amelyik nem autósokból, de aktív, intelligens emberekből áll. Mikor szóba került a Fiat, 10-ből nyolc elkezdte a szokásos fikázást, de nem "csak úgy", hanem egészen alpári módon. Lényegében hamar kiderült, egyiküknek sem volt még közvetlen kapcsolata Fiattal. No, ezen kéne változtatni, de ez már a hit kategóriája, ami igen nehéz terep. Fichte (is) mondta: ha a tények nem egyeznek az elvekkel, annál rosszabb a tényeknek...

A maradék 20%-ból az egyik elmondta, hogy eddig 7 Fiatja volt, különösebb problémák nélkül. Mintha meg se szólalt volna, ment tovább a fikázás.....

dirige Creative Commons License 2014.12.13 0 0 148743

Hehe! Kívül divatos cross, belül Bravo... El fogok menni megnézni, hogy mekkora az életben. Én már ültem valamelyik dagi-500-ban, az nem volt kicsi.

Előzmény: vinjo (148742)
vinjo Creative Commons License 2014.12.12 0 0 148742

Pont ezt akartam kérdezni. 

Telitalálat. A kocsi is. Simán kéne multiairrel. Még az is lehet, hogy lesz ilyenem, talán  nem is nagyon sokára. ;-) 

Előzmény: dirige (148738)
cartmenn2 Creative Commons License 2014.12.12 0 0 148741

Nálam a márciustól-novemberig tartó fogyasztás---"városi" nem nagyon van benne,max amit szegeden vagy csabán keresek---általában 20-70km-es távokra használtam kb ez időtájt össz 6000km a fedélzeti szerint 6.4 liter átlag--- nem száguldozom,gyorsulok-- 90-100 között max --csak néha megalázva némely autót.---tjet150 253ezerrrel mikor vettem 8literes átlag volt benne sok autópályával.

Előzmény: bajan122 (148733)
dirige Creative Commons License 2014.12.12 0 0 148740
gyanta ati Creative Commons License 2014.12.12 0 0 148739

Tudom, ismerem a weboldalt. Persze cipőmérete válogatja...

Előzmény: bajan122 (148736)
dirige Creative Commons License 2014.12.12 0 0 148738

Láttátok a viagrás 500x reklámot?

bajan122 Creative Commons License 2014.12.12 0 0 148737

Most nézem hogy mind a kettő a dizelre mutat. De gondolom akit erdekel ki tudja keresni az mairt is.

Előzmény: bajan122 (148733)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.12 0 0 148736

Az értékeket nem én találtam ki hanem a felhasználók akik feltoltottek az adataikat (nézd meg a linkeket ha meg nem tetted).

Előzmény: gyanta ati (148735)
gyanta ati Creative Commons License 2014.12.12 0 0 148735

TJet 140-nel tényleg ki lehet jönni ennyiből? Ez szerintem nagyon jó érték.

Az MJet 120-nak viszont sokallom az 5,9-et. A Deltának nagyjából ennyi, inkább kevesebb, de az nehezebb másfél mázsával.

Előzmény: bajan122 (148733)
jablo. Creative Commons License 2014.12.12 0 0 148734

Köszi a segítséget.

Előzmény: bajan122 (148733)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.12 0 0 148733

Elnézést, hogy bele dumálok, csak hátha segít.

 

Mind a két motor megbízható, így ha rendesen karban van tartva (a felhasználástól függően sűrű olajcserék például) akkor 250 ezerig szerintem egyiknek sem lehet komoly gondja (turbó és társai). A többi az kb azonosan kopik és cserélődik (fékek, kuplung stb.).

 

Így szerintem az a kérdés mennyit fog fogyasztani? Megéri e a dízel alacsonyabb fogyasztása a  magasabb vételárat (amiből talán valamennyi vissza jön a magasabb eladási árból) illetve a dpf árát amit 250ig szinte biztos cserélni kell. Szerintem nézd meg a kettő autó fogyasztása között mennyi az eltérés a gyári értékek szerint mert kb mind a kettőnél ugyan annyit csal a kiírás, így megtudod 100 kilométerenként mennyivel kerül többe a benzines.

 

vagy nézd meg a fogyasztásokat itt (még 500X nincs így bravoval):

dízel 120-as: 5,9 liter az átlag

benzin 140-es: 7,55 liter az átlag

 

Szerintem ez puszta matek, már ha nem számít hogy a kocsi benzines vagy dízel :-)

 

(ahogy én számolom ezekkel a fogyasztásokkal 250 ezer km alatt több mint egy millió a dízel előnye a mai benzinárak mellett, ebbe bőven belefér a dpf. Ha nőnek az üzemanyag árak akkor ez még több lesz)

Előzmény: jablo. (148732)
jablo. Creative Commons License 2014.12.12 0 0 148732

Köszi a választ.

Most jelenleg egy Stilom van és azt akarom cserélni egy 500 x -re ,de az a technika ami abban lesz ,az a ti kocsitokban már megjelent ezért írtam  ide. A dizel nekem is jobban tetszik ,de jövő évtől már dpf-es az összes szóval azt kikerülni nem lehet. tényleges fogyasztása neked hogy alakult mind a kettőnél? Szerinted melyiket lenne érdemesebb venni,250E kilométerre vetítve fogyasztás és egyéb tervszerű kiadások tekintetében évi 20-25E kilométeres használat mellet?

Előzmény: zztom (148702)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.12 0 0 148731

off

Sajnos láttam ennél sokkal durvábbat is szépen helyreállítva (annak egyáltalán nem volt eleje).

 

A cikk író könnyen okoskodik, hisz tudták hogy mit mennek megnézni, de ha nem kókány a helyreállítás és nem tudnak a sérülésről akkor nem biztos hogy meglátják amit így igen. Ha smucig a helyreállíttató akkor borzalmas dolgokat lehet látni (ilyet is tudok, jelenleg is eladó), de ha nem akkor én például meg nem mondom hogy volt valami. 

 

A mostani kocsimhoz én is vittem egy báratom aki kárszakértő volt és jelenleg is autók helyreállításával foglalkozik (nem ad-vesz csak helyreállít), nehogy belenyúljak valami hasonlóba. (Mondjuk a pár százeres kocsiknál ezt nem teszem meg.)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!