Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kiscsera Creative Commons License 2012.08.14 0 0 19321

Dekompresszor használata esetén könnyen tudod forgatni,nem szorulhatott  meg valami valahol? Pancsi hézagolás nagyon alap vázlata így elfogadható? Üdv.:kiscsera

Előzmény: stihl guru (19320)
stihl guru Creative Commons License 2012.08.14 0 0 19320

Üdv,Kemenyes 65!Kérdezed,a hibás károstér méret mit okoz?A kis károstér nagyobb kompresszioviszonyt,erősebb sűritési végnyomást,annak minden pozitiv és negativ hatásával együtt.Pozitiv,hogy erősebb lehet a motorod,esetleg jobban indul,de viszont a csapágy,csapszeg ,főtengely felületére is nagyobb nyomás jut,azt mennyire birja,azt nem tudom.Nagy károstér meg kis sűritési végnyomást,inditási problémát,gyenge motort eredményez.Mondjuk a Csepelnél az izzitás miatt nem okoz akkora bajt,ha egyébként jó a motor.Régebben Tatra motorokat sokat hézagoltunk,ott két tized volt a tűrés a gyári mérettől/0.9-1.1mm/,ha jól emlékszem rá még.A csapágyak kimélése miatt  kopottabb motornál inkább a nagyobb károstér fele mentünk.Még az is fontos,hogy mindkét hengerednél lehetőleg egyforma érték legyen,mert a forgás ritmusosságába is nagyon belejátszik.

Előzmény: Kemenyes65 (19319)
Kemenyes65 Creative Commons License 2012.08.14 0 0 19319

Köszönöm a segítséget. Sajnos esetemben a leírt számítási módszer valahogyan nem alkalmazható ugyanis negatív eredmény jön ki. Az ólomlemez vastagsága 1 mm-es acéllemez nélkül is 4,5 mm, 112-es hüvelynél.

Mit okoz a nagy és a kis "káros tér"? Hogyan függ össze az indítással?

Mindentől független, olyan a kompresszió a motorban, hogy szinte nem bírom áthajtani a kurblival, még lendületből is nagyon kajakosan kell csavarni, úgyis csak éppenhogy. Pedig nem vagyok egy gyenge gyerek, van viszonyítási alapom is . Sokkal kissebb kompresszióval rendelkező motorjaim is lényegesen jobban indultak.

Előzmény: levaizsi (19316)
kiscsera Creative Commons License 2012.08.14 0 0 19318

Szia Plé! Még megvan a gép,lekérdeztem. 600-at kérnek érte, ill. a fekete lábak ki is fizették  volna, de mikor a tulaj megtudta, hogy szétvágnák nem adta oda. Tel.szám megvan.

kiscsera Creative Commons License 2012.08.14 0 0 19317

Nagyon röviden:pl. a P 20-ast szerelik 0,5 és 2mm-es alu hengerfejtömítéssel. Az előbbinél a sürítési viszony 11,5 (!!!!!), míg a vastagnál "csak" 8,5 körül mozog.A sürítési viszony értékét úgy kapod meg,ha a henger térfogatát elosztod a hengerfej térfogatával. Pld. 125/12=10.41. Természetesen az egyik hengerről és fejről írtam. Hengertérfogatot kiszámolom ,a fejbe gázolajat öntök,majd kémcsőben mérem hány köbcenti.Bocs az off-ért.  A legjobbakat:kiscsera

Előzmény: Kemenyes65 (19312)
levaizsi Creative Commons License 2012.08.14 0 0 19316

A káros tér a nevével ellentétben nem káros, ezért nem is szoktuk csökkenteni. A motor kompresszióviszonyát adott értékre (ami a gyári érték) kell beállítani. A Csepel motorok ekyébként is kimagasló kompresszióviszonnyal bírnak, azt tovább növelni nem szabad a mechanikai problémák miatt.

Előzmény: Kemenyes65 (19313)
levaizsi Creative Commons License 2012.08.14 0 0 19315
Előzmény: Kemenyes65 (19305)
offroader Creative Commons License 2012.08.14 0 0 19314

Sziasztok! Tarlóhántás címszó alatt ezt sikerült tegnap:

 

    

Kemenyes65 Creative Commons License 2012.08.14 0 0 19313

Kicsit értetlenkedem, minden bántó szándék nélkül. A motorblokk lemarásával a káros tér értéke csökken, ha ez volt a cél miért van szükség ugyanoda (?) plussz karikára ami ugye növeli az értéket? Esetleg úgy gondolkodtál, ha már egyszer maratsz legyen elegendő, így csak egyszer kell, ha meg több a kelleténél könnyen ki lehet hézagolni. Énnekem mindkét hüvely alatt ugyanaz a tömítőzsinór van. Az első henger tökéletes, ellenben a hátsó nagyon sántít. Kérdezném, esetleg ha visszabontanám és a zsinór helyett csak leheletvékonyan hőálló tömítőpasztával kenném meg, a tömítettség úgyis biztos meg lenne, de nyernék valamennyi távolságot, persze negatív irányba, javítana a helyzeten valamit?

Előzmény: hotib (19310)
Kemenyes65 Creative Commons License 2012.08.14 0 0 19312

Ha időd engedi arról a 2 hengeres Pannónia hézagolásról is ejthetnénk néhány szót. 

Előzmény: kiscsera (19301)
Kemenyes65 Creative Commons License 2012.08.14 0 0 19311

Nem derül ki egyértelműen a hozzászólásból, hogy új  vagy használt hüvely került beszerelésre. Nem mindegy. A használt is lehet jó, sőt!!!. De ha kompresszió gyanú merükl fel a használt hüvely cseréje után?. 

Rendszeres olvasója vagyok a fórumnak, de ritkábban írok. Ellenben Te gyakran hozzászólsz, élénk pörgős stílusodban, legyen így ez a későbbiekben is. 

Előzmény: endrebá (19308)
hotib Creative Commons License 2012.08.14 0 0 19310

A 112 hüvelynél 3.3 mm er.Nekem az egyik hüvelynél már marták a blokkot és plusz alu karika van a hüvely alatt ,, más méretet kell raknom mindkettő alá.

egyszer bemértem azóta azokkal az értékkel 1,5 milliméter körüli a távolság a motor blokk és a hengerfej között .

Előzmény: Kemenyes65 (19305)
krisztian19 Creative Commons License 2012.08.14 0 0 19309

sziasztok

köszönöm hogy válaszoltatok ilyen sokan .

mi is próbáltuk ezt az ólmos dolgot és nem nyomta össze.

de mégsem indul be igy járatni se tudjuk . A legnagyobb baj h nincs időm olvasgatni mert melózok .

de az lenne a lényeg hogy beindulna de nem akar .

majd ha lesz időm akkor ezt a porlasztócsúcsos dolgot megérdeklődöm és kiméretem ha jól tudom akkor azt padon mérik nem?

Én ezekhez nem értek sajnos ezért forfultam hozzátok akik már csináltatok már kisdutrát:).

 

Bocsánat a sok hülye kérdésért meg a problémás dolgaimért csak nyugtalanit hogy nem indul és már lassan kellene a traktor:(.

 

további szép estét.

üdv:Krisztián

 

Előzmény: kiscsera (19301)
endrebá Creative Commons License 2012.08.13 0 0 19308

Igazad van Kéményes, de ha csak ahhoz nyúltam, akkor megpróbálom azt összefényesíttetni... legalább a múltkori szintet hozza, ha jobb nem is lesz.

Előzmény: Kemenyes65 (19298)
Kemenyes65 Creative Commons License 2012.08.13 0 0 19307

Ha le volnának ülve a perselyeim, a dugó és a hengerfej közötti tér (káros tér) értékének kisebbnek és nem nagyobbnak kellene lennie. 

Előzmény: kiscsera (19306)
kiscsera Creative Commons License 2012.08.13 0 0 19306

Autóból irok,nem tudom megkapod-e. Tibor adatai mindenre kiterjedőek. Sztem levannak ülve a perselyeid..

Előzmény: Kemenyes65 (19305)
Kemenyes65 Creative Commons License 2012.08.13 0 0 19305

Sajnos a feltüntetett hivatkozást nem tudom elérni.

A Javítási útmutató értékeit ismerem, a gondom ezzel kapcsolatban annyi, hogy a már kicserélt hüvely, és az újonnan beszerelt hüvely esetében is a káros tér értéke már (!) hézagoló és tömítőgyúrúk nélkül is több mint 2, 2 -2, 3  mm . Ilyenkor mi van?

Előzmény: hotib (19303)
Kemenyes65 Creative Commons License 2012.08.13 0 0 19304

Erre még térjünk vissza. Elsősorban nem elméleti eszmefuttatásokra van szükségem, hanem a gyakorlati kivitelezésére. Előre is köszönöm a segítséget, jó lenne ha minnél hamarabb jelentkeznél, mivel éppen egy ilyen gyanús motorral küszködök ami alaposan feladja a leckét. Adddig is jó munkát!

Előzmény: kiscsera (19301)
hotib Creative Commons License 2012.08.13 0 0 19303

110 HÜVELYNÉL

 

https://picasaweb.google.com/102665131898979165387/DutraUE28JavDok#5531319265354956658

 

 

UE 28 Jav Dok 236/ 42 oldal

Előzmény: hotib (19302)
hotib Creative Commons License 2012.08.13 0 0 19302

https://picasaweb.google.com/102665131898979165387/112HuvelyKaroster

Előzmény: Kemenyes65 (19299)
kiscsera Creative Commons License 2012.08.13 0 0 19301

Kedves Kemenyes65!
Mivel tájékozottságom nem lexikális, inkább gyakorlati, a következőket tudom írni.
Előkamrás motorról beszélünk, jó esteben 20 feletti sűrítési végnyomással, hidegen egyértelmű az izzítás használata. Mi annak idején nem mértünk káros teret mm-ben, vékony  ólomdrótot tettünk a dugattyúfenék és a gát közé. Ha nem lapult meg, jó volt a hengerfejtömítés és a hézagoló lemez összeállítása, persze érintő meghúzásnál. Ennél voltak "lágyabb" megoldások is, persze akkor 20 alá ment a végnyomás. A porlasztócsúcs nyitónyomása 130-140 bar között mozgott.Sokat szenvedek még ma is kéthengeres Pannóniák hézagolásával, szívesen írok,küldök gyári ábrákat majd.Indulok kavicsot hordani 8-tól ketyeg az óra.A legjobbakat.kiscsera

Előzmény: Kemenyes65 (19299)
dbazsi74 Creative Commons License 2012.08.13 0 0 19300

Hengerfej és a hengerállvány között 1 mm legyen. Nekem hori67 így rakta össze, dagidutrás is azt mondta, hogy így jó és tényleg rögtön pöccre indult.

Előzmény: krisztian19 (19293)
Kemenyes65 Creative Commons License 2012.08.13 0 0 19299

Annak ellenére, hogy korábban már valóban volt szó a káros térről, ha megosztanád a szakmai tudásodat többen - köztük jómagam is - szívesen vennénk, mivel a visszakeresés ugyan jól hangzik de nehezen kivitelezhető és időigényes, főleg ha valakinek égetően szüksége van a gépre, idővel meg mínuszban van. Egyébként én is úgy tudtam, hogy a káros teret mm-ben mérjük?. 

Előzmény: kiscsera (19294)
Kemenyes65 Creative Commons License 2012.08.13 0 0 19298

Az a motor amelyik ilyen szarvashibával, esetleg többel is rendelkezik, szerény véleményem szerint csupán a járatástól - ami egyébiránt szükséges és fontos - sohasem fog megjavulni. Egy alapvetően rendben lévő, frissen hüvelyezett motornak nem szabad ilyen hitványul indulnia. 

Előzmény: endrebá (19296)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.13 0 0 19297

Üdv ! Elcserélném 14.9-esre!

endrebá Creative Commons License 2012.08.13 0 0 19296

Szerintem járatni kell azt a frissen összeépített motort.

    Ha ketyegett alapon egy órát, akkor már lehet gurigázni vele, aztán később szépen terhelgetni hogy hadd dolgozzon a huszonnyolcból legalább tizenhat-tizennyolc ló... aztán mikor kezdi a vízhőmérő a magas fokokat mutatni, na majd akkor kezdenek szépre összejáródni az illeszkedő felületek.

Most még csoda hogy beindul, hol van ez még a bejáródástól....

Előzmény: krisztian19 (19293)
kiscsera Creative Commons License 2012.08.13 0 0 19295

rakatt=rakott

Előzmény: kiscsera (19294)
kiscsera Creative Commons License 2012.08.13 0 0 19294

Lehet, hogy a szerelő hengerfejtömítés helyett csak hézagolót rakatt bele? Ő már javított ilyen motort? A "káros teret" nem mm-ben mérjük... Erről vissza tudsz olvasni,ha van türelmed. Hidegindító használata ilyen melegben nem megoldás, az okot kell megkeresni.Féktisztítót felejtsd el, úgy lekeni az olajfilmet, hogy mindörökre búcsút mondhatsz a szép új hengerpalástodnak... Publikus címmel lehet többen,szívesebben segítenének. A legjobbakat:kiscsera

Előzmény: krisztian19 (19293)
krisztian19 Creative Commons License 2012.08.13 0 0 19293

sziasztok

Köszönöm hogy segítetek majd ezeket holnap meg is nézem :).

De a szerelő aki csinálta mondta hogy a dugattyú teteje és a hengerfej közzé a legvéknyabb fém tömítést rakta .és igy is elég nagy volt a dugattyú és a hengerfej közt a mm .

hány mm nek kellene lenni a károstérnek?

Mikor elkezdjük indítani akkor kezdni nyomni ki a kipufogón a füstöt de nem indul és csak néha néha pöffen de mikor egy kis féktisztítót vagy hideg indítót spricelünk be a szivócsonkba akkor beindul egyből.

 

ÉS ilyenkor mi a probléma.

előre is köszönöm.

Üdv:Krisztián

levaizsi Creative Commons License 2012.08.13 0 0 19292

Én először az izzítógyertyák bekötését nézném át.

Helyesen: Kábelsaru, szigetelő, kábelsaru.

 

Régebben már volt téma, itt az akkor talált kép a bekötésről:

Előzmény: krisztian19 (19289)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!