Dekompresszor használata esetén könnyen tudod forgatni,nem szorulhatott meg valami valahol? Pancsi hézagolás nagyon alap vázlata így elfogadható? Üdv.:kiscsera
Üdv,Kemenyes 65!Kérdezed,a hibás károstér méret mit okoz?A kis károstér nagyobb kompresszioviszonyt,erősebb sűritési végnyomást,annak minden pozitiv és negativ hatásával együtt.Pozitiv,hogy erősebb lehet a motorod,esetleg jobban indul,de viszont a csapágy,csapszeg ,főtengely felületére is nagyobb nyomás jut,azt mennyire birja,azt nem tudom.Nagy károstér meg kis sűritési végnyomást,inditási problémát,gyenge motort eredményez.Mondjuk a Csepelnél az izzitás miatt nem okoz akkora bajt,ha egyébként jó a motor.Régebben Tatra motorokat sokat hézagoltunk,ott két tized volt a tűrés a gyári mérettől/0.9-1.1mm/,ha jól emlékszem rá még.A csapágyak kimélése miatt kopottabb motornál inkább a nagyobb károstér fele mentünk.Még az is fontos,hogy mindkét hengerednél lehetőleg egyforma érték legyen,mert a forgás ritmusosságába is nagyon belejátszik.
Köszönöm a segítséget. Sajnos esetemben a leírt számítási módszer valahogyan nem alkalmazható ugyanis negatív eredmény jön ki. Az ólomlemez vastagsága 1 mm-es acéllemez nélkül is 4,5 mm, 112-es hüvelynél.
Mit okoz a nagy és a kis "káros tér"? Hogyan függ össze az indítással?
Mindentől független, olyan a kompresszió a motorban, hogy szinte nem bírom áthajtani a kurblival, még lendületből is nagyon kajakosan kell csavarni, úgyis csak éppenhogy. Pedig nem vagyok egy gyenge gyerek, van viszonyítási alapom is . Sokkal kissebb kompresszióval rendelkező motorjaim is lényegesen jobban indultak.
Szia Plé! Még megvan a gép,lekérdeztem. 600-at kérnek érte, ill. a fekete lábak ki is fizették volna, de mikor a tulaj megtudta, hogy szétvágnák nem adta oda. Tel.szám megvan.
Nagyon röviden:pl. a P 20-ast szerelik 0,5 és 2mm-es alu hengerfejtömítéssel. Az előbbinél a sürítési viszony 11,5 (!!!!!), míg a vastagnál "csak" 8,5 körül mozog.A sürítési viszony értékét úgy kapod meg,ha a henger térfogatát elosztod a hengerfej térfogatával. Pld. 125/12=10.41. Természetesen az egyik hengerről és fejről írtam. Hengertérfogatot kiszámolom ,a fejbe gázolajat öntök,majd kémcsőben mérem hány köbcenti.Bocs az off-ért. A legjobbakat:kiscsera
A káros tér a nevével ellentétben nem káros, ezért nem is szoktuk csökkenteni. A motor kompresszióviszonyát adott értékre (ami a gyári érték) kell beállítani. A Csepel motorok ekyébként is kimagasló kompresszióviszonnyal bírnak, azt tovább növelni nem szabad a mechanikai problémák miatt.
Kicsit értetlenkedem, minden bántó szándék nélkül. A motorblokk lemarásával a káros tér értéke csökken, ha ez volt a cél miért van szükség ugyanoda (?) plussz karikára ami ugye növeli az értéket? Esetleg úgy gondolkodtál, ha már egyszer maratsz legyen elegendő, így csak egyszer kell, ha meg több a kelleténél könnyen ki lehet hézagolni. Énnekem mindkét hüvely alatt ugyanaz a tömítőzsinór van. Az első henger tökéletes, ellenben a hátsó nagyon sántít. Kérdezném, esetleg ha visszabontanám és a zsinór helyett csak leheletvékonyan hőálló tömítőpasztával kenném meg, a tömítettség úgyis biztos meg lenne, de nyernék valamennyi távolságot, persze negatív irányba, javítana a helyzeten valamit?
Nem derül ki egyértelműen a hozzászólásból, hogy új vagy használt hüvely került beszerelésre. Nem mindegy. A használt is lehet jó, sőt!!!. De ha kompresszió gyanú merükl fel a használt hüvely cseréje után?.
Rendszeres olvasója vagyok a fórumnak, de ritkábban írok. Ellenben Te gyakran hozzászólsz, élénk pörgős stílusodban, legyen így ez a későbbiekben is.
A 112 hüvelynél 3.3 mm er.Nekem az egyik hüvelynél már marták a blokkot és plusz alu karika van a hüvely alatt ,, más méretet kell raknom mindkettő alá.
egyszer bemértem azóta azokkal az értékkel 1,5 milliméter körüli a távolság a motor blokk és a hengerfej között .
Sajnos a feltüntetett hivatkozást nem tudom elérni.
A Javítási útmutató értékeit ismerem, a gondom ezzel kapcsolatban annyi, hogy a már kicserélt hüvely, és az újonnan beszerelt hüvely esetében is a káros tér értéke már (!) hézagoló és tömítőgyúrúk nélkül is több mint 2, 2 -2, 3 mm . Ilyenkor mi van?
Erre még térjünk vissza. Elsősorban nem elméleti eszmefuttatásokra van szükségem, hanem a gyakorlati kivitelezésére. Előre is köszönöm a segítséget, jó lenne ha minnél hamarabb jelentkeznél, mivel éppen egy ilyen gyanús motorral küszködök ami alaposan feladja a leckét. Adddig is jó munkát!
Kedves Kemenyes65! Mivel tájékozottságom nem lexikális, inkább gyakorlati, a következőket tudom írni. Előkamrás motorról beszélünk, jó esteben 20 feletti sűrítési végnyomással, hidegen egyértelmű az izzítás használata. Mi annak idején nem mértünk káros teret mm-ben, vékony ólomdrótot tettünk a dugattyúfenék és a gát közé. Ha nem lapult meg, jó volt a hengerfejtömítés és a hézagoló lemez összeállítása, persze érintő meghúzásnál. Ennél voltak "lágyabb" megoldások is, persze akkor 20 alá ment a végnyomás. A porlasztócsúcs nyitónyomása 130-140 bar között mozgott.Sokat szenvedek még ma is kéthengeres Pannóniák hézagolásával, szívesen írok,küldök gyári ábrákat majd.Indulok kavicsot hordani 8-tól ketyeg az óra.A legjobbakat.kiscsera
Annak ellenére, hogy korábban már valóban volt szó a káros térről, ha megosztanád a szakmai tudásodat többen - köztük jómagam is - szívesen vennénk, mivel a visszakeresés ugyan jól hangzik de nehezen kivitelezhető és időigényes, főleg ha valakinek égetően szüksége van a gépre, idővel meg mínuszban van. Egyébként én is úgy tudtam, hogy a káros teret mm-ben mérjük?.
Az a motor amelyik ilyen szarvashibával, esetleg többel is rendelkezik, szerény véleményem szerint csupán a járatástól - ami egyébiránt szükséges és fontos - sohasem fog megjavulni. Egy alapvetően rendben lévő, frissen hüvelyezett motornak nem szabad ilyen hitványul indulnia.
Szerintem járatni kell azt a frissen összeépített motort.
Ha ketyegett alapon egy órát, akkor már lehet gurigázni vele, aztán később szépen terhelgetni hogy hadd dolgozzon a huszonnyolcból legalább tizenhat-tizennyolc ló... aztán mikor kezdi a vízhőmérő a magas fokokat mutatni, na majd akkor kezdenek szépre összejáródni az illeszkedő felületek.
Most még csoda hogy beindul, hol van ez még a bejáródástól....
Lehet, hogy a szerelő hengerfejtömítés helyett csak hézagolót rakatt bele? Ő már javított ilyen motort? A "káros teret" nem mm-ben mérjük... Erről vissza tudsz olvasni,ha van türelmed. Hidegindító használata ilyen melegben nem megoldás, az okot kell megkeresni.Féktisztítót felejtsd el, úgy lekeni az olajfilmet, hogy mindörökre búcsút mondhatsz a szép új hengerpalástodnak... Publikus címmel lehet többen,szívesebben segítenének. A legjobbakat:kiscsera
Köszönöm hogy segítetek majd ezeket holnap meg is nézem :).
De a szerelő aki csinálta mondta hogy a dugattyú teteje és a hengerfej közzé a legvéknyabb fém tömítést rakta .és igy is elég nagy volt a dugattyú és a hengerfej közt a mm .
hány mm nek kellene lenni a károstérnek?
Mikor elkezdjük indítani akkor kezdni nyomni ki a kipufogón a füstöt de nem indul és csak néha néha pöffen de mikor egy kis féktisztítót vagy hideg indítót spricelünk be a szivócsonkba akkor beindul egyből.