Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Még annyit, hogy ez a fajta begyújtás, mint művelet, gyorsabban elvégezhető, mert nem kell várakozni a megfelelő nagyságú tűzre. Egy kis gyakorlattal elérhető, hogy folyamatosan pakolod a fát, közben egy szál gyufa, és pakolod tovább, míg tele nem lesz, vagy elégnek nem gondolod. Aztán becsukod az ajtót és kész.
Tulajdonképp sokkal egyszerűbb, és kényelmesebb, mint a hivatalos eljárás. Egyre jobban csodálkozom, hogy miért nem ez a gyári javaslat, vagy hogy a szakszeresek miért nem így tanítják.
Mintha az Atmos gyárban nem gondolkodnának a mérnökök. Ezt azért mondom, mert én tisztán logikai alapon fundáltam ki a közzétett eljárásomat.
Jóóóó . Én láttam olyant ,hogy a fúvókán áthúzták a papírt az alsó aknába ,fent a raktérben alulra ment
még papír a fúvóka köré lett építve egy kicsi rakat gyújtósból ,hogy ne takarja el. Utána meg lett pakolva
az egész , nyitott csappantyúval alulról a fúvókán keresztül + lett gyújtva, 5-10 perc alsó ajtó bezár, venti indít . Garantáltan nem jön ki füst , én még nem próbáltam mivel a kazánházam külön van, és az enyém hál istennek nem füstöl,de egyszer kipróbálom majd . A tiéd is nagyon jó ,mivel a tűz hátul van mielőtt elérne az ajtóig a venti leszívja, tehát ott sem jöhet ki semmi .
A második képen papír még nincs a hátul kialakult hosszúkás fészek fenekén, a harmadikon meg már nem látszik, de még jól elérhető. A meggyújtás után néhány éles szélű hasábot teszek rá, hogy levegőt kapjon a tűz, de ne fölfelé égjen, majd jöhetnek a szokásos méretű fadarabok. Egy darabig a réseken át szépen látszik az egyre növekvő lángok fénye,
Ha esetleg valamilyen ok miatt mégis füstölne, vagy kicsinek találjuk a tüzet, nyissuk ki a fölső ajtót résnyire, hogy több levegőt kapjon a fölső égéstér. 10-20 másodperc múlva már hallható lesz a tipikus Atmos-hang, és csukd vissza az ajtót.
A résnyire nyitott ajtóval eszedbe ne jusson otthagyni a kazánt, mert károsodhat a rendszer, ha úgy felejted.
Újfajta begyújtás módot találtam az Atmoshoz (32s)
1.) Kihamuzás után az alsó ajtó és a huzatkar zárva (betolva), a ventillátor nem jár, a fölső ajtó sarkig nyitva.
2.) A fuvóka résére keresztben hátul kisebb, majd előrefelé egyre nagyobb hasábokat rakok.
3.) Egész hátul félig a rés fölött fejjel lefelé rakott tüzet csinálok, azaz alul vastagabb (3-4cm) fa, aztán vékonyabb, arra jelenleg épp fenyőgally kerül, végül egy kis papír. A lényeg, hogy minél alacsonyabb, laposabb legyen. Oldalt lehet vastagabb, akár a szabványos 8-15 cm-es hasábokat is rátenni, sőt, félignél jobban meg lehet pakolni fával a tűzteret. A lényeg, hogy a hosszúkás résben fekvő papírt még elérjem.
4.) A papír meggyújtása után azonnal bekapcsolom a ventillátort.
5.) A ventilátor szívóhatása miatt a láng java része lefelé terjed, és 20-60 másodperc múlva, amikor már biztosan meg is marad az égés annak ellenére, hogy a fölfelé terjeszkedő, jó esetben kicsi lángokat elfojtom a rárakott 3-4 cm-es vagy akár vastagabb fával, szépen, kényelmesen, de nem lustálkodva megtömöm az égésteret.
6.) Becsukom a fölső ajtót. Már korábban is, de innentől néhány perc múlva már hallani lehet a tipikus morgó, dübörgő Atmoshangot.
7.) A kazánvíz hőmérsékletétől függetlenül 5-10 perc múlva a füstgáz-termosztátot fölcsavarom a szokott értékre. Ha a ventillátor esetleg megállna, várok egy-két percet. Sokszor még a 30 fokot is alig haladja meg kazánhőmérő által mutatott érték.
Ennek a begyújtási módnak
hátránya: nincs, vagy legalábbis nem tudok róla.
előnye:
a.) nem a lángokba kell beledobálni a fát, néha versenyezve az egyre nagyobb lángokkal.
b.) ha elegendően mélyen, közel a réshez rakta meg az ember a tüzet, a fölső ajtón egy gramm füst sem jön ki, míg korábban ez rendszeres volt. (Fekete is lett az ajtó fölötti borítás)
c.) következésképp nem füstösen megy vissza az ember a lakásba.
d.) azonnal megindul az elgázosítás
e.) ezért gyorsabban melegszik a rendszer
f.) nincs füstölés, puffogás vagy annak veszélye. Másfél éve így indítom a fűtést, azóta egyetlen egyszer sem telt meg füsttel az udvar vagy az utca, fújjon bárhonnan is a szél.
g.) a kéményből szinte azonnal "semmi" vagy csak gőz jön ki, vagy legföljebb néhány percig halványszürke füst. Eleinte nemegyszer előfordult, hogy visszamentem a kazánházba, hogy meggyőződjek róla: egyáltalán ég-e a tűz? Merthogy a kéményből semmi sem látszott kijönni a ragyogó kék ég, mint háttér előtt sem.
Sajnos a nyújtózkodással van a gond; komplett rendszert szeretnék pufferrel, HMV rendszerrel...
A fával nincs gond, most is mindig 2.éves fával fűtök. Azért érdekelne a gázosíto,hogy ki lehessen hozni mindent a fából ha már küszködök vele. Olvasok tovább
azzal is számolj azért, hogy a fával sokat kell foglalkozni. Vagy megveszed készen de akkor kétes a mennyiség. A lényeg, hogy száraz fa kell! Ha jövőre ezzel szeretnél fűteni, akkor mar most meg kell venni! Ez nem olyan mint a vegyes kazán.
Ha a pénzed nem "gázosodik" akkor tnyleg godolj faelgázosítoban.Amit írtál az nem ugyanaz a kávéház és ha egy kicsit nyujtozkodhatsz akkor gondolj túl a B-stell-n.Olvass vissza mindegyik fütéssel kapcsolatos topikba+ majd a szakik is besegítenek SZERINTEM.
Köszönöm az infókat! Hát erről is megoszlik a vélemény... Most már teljesen meg vagyok lőve. Szerelő a Hajdu 20as kazánt ajánlotta; de valahogy vonz ez az elgázosítós dolog...
Igazából szerintem szélessávú lambdaszonda lenne jó a valós adatokra, de az órával együtt kb 50-60eFt. Olyan ami mér füstgáz hőmérsékletet is, az 70-75 ami megbizható. Nekem volt Vems wbo2, az tudta mind a kettőt.
- Az alkatrészekről vannak gyártási rajzok, hiszen le kellett gyártatnom őket. Erre keress rá és telepítsd: Autodesk Inventor 2013 View. Ezekkel meg tudod majd nyitni őket. Ingyenes cucc.
- Hőálló betonból. Rath Carath 1500
- Mert inkább szélességben van helyem a kazánházban, mint mélységben. Következő kazánnál megpróbálom majd jobb oldalra kitenni a hőcserélő csöveket, ezzel nyerek majd kb 250..300 mm méretcsökkenést mélységben
- Azt már tettem föl régebben ebben a topikban, keress rá
- 150..200 fok között, 10 centis K-elemmel mérve. Az átlag az 180 fok, ha megvadul az aprófáktól a kazán, vagy ha már túl poros a hőcserélő akkor felmegy 210ig