Az alu vezetékezés a mai terhelésekre alkalmatlan, mai szemléletmódra, fogyasztásra korlátozottan használható.
Világítási áramkörben éppen maradhat, ha a másik oldalon elfogadhatatlan a költség és rombolás, DE akkor is illik megfelelően kötni, és lehetőség szerint korszerű, kis áramfelvételű fényforrásokat használni.
A balatonra sem kispolszkival vagy 2ütemű trabanttal indultál nyáron, amikor ezek a vezetékek beépítésre kerültek, ez volt a gazdasági-műszaki-szellemi színvonal a tömegek számára országban.
Igen, az autóállományt lecserélni más, mint több millió épületben újrahúzni a villamos hálózatot, ez világos, de ettől még ne beszéljünk már hülyeséget , hogy akkor ez így jó.
Nem jó, együtt kell élni vele, de hosszú távon mindenképp a kiváltás a célszerű.
Sokszor előjön ,hogy a panelos épületetek élettartama ennyi meg annyi, de a kirívó eseteket leszámítva nem összedőlnek a panelházak, nem maga az épületszerkezet megy tönkre, hanem minden más.
Egyszerűen a vizet, a szellőzést, a burkolatokat, a nyílászárókat, a bútorokat, lifteket, stb arra a pár évtizedes élettartamra állította elő és építette be rohammunkába a szocialista ipar, aminek a "szavatossága" sorban lejár.
Korszakok, technológiák és helyi sajátosságok döntik el, melyik épületben mi az ami még 40év után is oké, vagy könnyen cserélhető, és mi az amivel nagy a baj, vagy hatalmas munka, de muszáj nekifogni.
Az azbeszt szigetelések pl már országosan nem lehetnének bent sehol, és ott is komplett lépcsőházakat vertek szét betonig néhol, hogy megszabaduljanak tőle.
Nem a 0 sín égett meg, az egy korábbi rossz kötés volt, hanem a Wago, az abból kimenő rézvezeték volt talán kevés a kettős nagyterhelésnek, vagy a Wago, a sínbe szorult csavarok meg a vadonatúj Tracon dobozban voltak, használat elött, gyári állapotban. Rendes dolog tőletek, hogy ennyit foglalkoztok (-tatok) az esetemmel, köszönöm is, most ezügyben abbahagyom a fürkészést, mindenkinek jó egészséget, üdvözlettel - Bicajos
" alu vezetékek maradtak, azokkal eddig se volt semmi baj, "
Ember, rommá van égve az alu vezetéked. Szénné. Ez az oldala, és milyenek lehetnek a dobozokban a kötéseid, meg a fogyasztó oldali vége ugyan ennek a házgyári szemétnek?
Ha ez "nem baj", akkor nemtudom mi lesz baj...,
...talán, ha majd egy nap hazaérve látod, hogy tele az utca rohamkocsival, tűzoltó locsolja az ablakod, és még nem lehet bemenni, így nem tudják megmondani, volt-e bent családtagod....
Néha nem ártana gondolkodni, ezek nem játékok.
Ez nem a szerelvény, hanem pontosan a "nem baj" alu vezetékeid hibája.
Van a szerelésére elfogadható technológia, de legjobb kidobni a francba.
"figyelve lesznek, rendszeresen utánhúzom az elérhető kötéseket"
Ez az, ami soha nem valósul meg, egy olyan fals fogadkozás, amivel meg akarja úszni a gányolását az ember, teljesen feleslegesen, mert van megnyugtatóbb technológia az alu kötésére, ha már annyira nem képes valaki, legalább a nagyobb áramú körökön kiváltani, és egy fokkal nyugodtabban aludni.
"és az A1 jelű csúszósarut csak le kellene szigetelni."
Ha az A1-re menő vezeték a motor belsejéből jön, akkor elképzelhető, hogy egy hőkapcsoló (túlmelegedés-érzékelő) van rajta benn a motorban. Ha így van, akkor ezt a funkciót is kiiktatni tervezed.
Elek teljesen jól elmagyarázta, a hőtől megolvadtak a menetek, idő kérdése lesz, hogy az újjal mikor történik uez.
Nem tudom mi a jó megoldás - vannak azért az ide írogatók között igazi villanyszerelők is - hátha beírja valamelyik a javaslatát.
Nálam érvég hüvelyeztek le alut uilyen összekötőbe való bekötés előtt, illetve saját magam is azt gondolom, hogy ha az enyém lenne, lesaruznám.
A sütő - vagy ami megolvasztotta régi összekötőket - miatt meg sűrűn nézegesd ezeket a síneket, az nem biztos, hogy hülyeség lenne, hogy ha azok a fogyasztók kapnának ténylegesen új, külön kört vagy köröket.
"az áram nagy része (talán kizárólag) az acél csavarokon át (a kicsike alumínium-acél érintkezési felületeken) folyik"
Ezen a képen is látszik, hogy az átfolyó nagy áram hője csúnyán megolvasztotta azokat a pontokat, ahol az alu az acél csavarral érintkezett. Ha a lyuk másik oldalán a (látszólag) nagy felületű réz-alu elektromos érintkezés nem csak látszólagos lett volna, akkor a csavarokra alig jutott volna egy picike áram.
Ha bekötés előtt az alu felület nem lett marhajól lecsiszolva, akkor ezeken a pontokon az áram nagy része (talán kizárólag) az acél csavarokon át (a kicsike alumínium-acél érintkezési felületeken) folyik.
Szerintem valószínűleg az előző szétégett sínnél is a vas csavarok voltak összeolvadva a rézzel (a csavarok nem túlságosan meghúzva voltak, hanem a felületek összeolvadva :) tulajdonképpen a menetes részen folyt át (szinte?) az összes áram, amiről azt gondolná az ember, hogy a lyuk alsó oldalán fog átfolyni, ahol LÁTSZÓLAG szép nagy felületen érintkezik az alu a rézzel (holott valójában a szigetelő alumínium-OXID érintkzett a rézzel).
Igen, miért is? Ki kell tépni a falra-falba ragasztott alu MM fal vezetékekeket, ez kb 40 szerelvényhez , 10 helyiségben történne, aztán újra ragasztani, vakolni, teljes festés, kb 1,5 millió forint és nem is szólva az iszonytató felfordulásról, a szerelés közbeni életkörülmények ellehetetlenüléséről (bútorok szét és összeszerelése, pihenés, táplálkozás, tisztálkodás, szükségletek elvégzése, stb, stb). szóval, miért is kellene nekilátni, mi történhet a falban lévő vezetékekkel. Nem bántó szándékkal idéznék egy magyar közmondást, ami ugye, a kibicről szól: akkor ezekszerint ennek a nyolcemeletes háznak - gyors számolás - 50 lakásában is cserélni kell az összes vezetéket , a lépcsőház, előterek, folyosók vezetékeit is? hogy is gondolod az átvezetékezést? hogy ne nézzen ki hülyén a lakás a kábelcsatornáktól
Az A1 jelű csatlakozás a motorból van visszahúzva, talán nem tévedek nagyot, ha azt mondom, hogy ez tartja a mágnest, amíg működik a cucc, és ez nem engedi újraindulni, ha elmegy az áram. Egyébként teljesen mezei 3 fázisos bekötésnek nézem.
A feladat az lenne, hogy direktben kellene kötni a cuccot, mert távvezérelve lesz. Hasonló megoldású visszakapcsolás védelem adott, a távirányítás megvan, csak ki kellene iktatni a kapcsolót a buliból, viszont valami nem destruktív módszert keresnék. Ha jól sejtem, akkor a 3 bemenő fázis 1-1-ben az elmenő vezetékekre kötve pontosan azt adná, amit szeretnék, és az A1 jelű csúszósarut csak le kellene szigetelni.
A bekötés csúszósarukkal van megoldva, a kérdés, hogy egyrészt jól gondolom-e a fentebb leírtakat, illetve van-e valami kultúrált megoldás az anya-anya csúszósaru csatlakozásra. (nem vagdalnám a vezetékeket, garis a gép).
A hülyeségeidet visszakeresve - ha már egyszer megpróbáltad letagadni - rábukkantam egypár villanyszerelési balfaszságodra az elmúlt pár hónapból.
Például ez:
vagy "lustább" kismegszakatót kell beszerezned: ha a jelelegi "B" helyett "C" karakterisztikájú kismegszakító bimetálja egy kompreszzor-inditás alatt 50 helyett csak 25 százaléknyit görbül, tehát valószínűleg melegen újraindítva sem fog lecsapódni.
Mert a C valóban lustább, de, hát ez meglepő ugyan neked, nem a bimetallnál, hanem a gyorskioldónál.
Mint ahogy abban sincs igazad, amit utána látok, hogy:
" VALÓBAN szükségesnél eggyel több kismegszakítót "
és
" extra (valójában felesleges) FI relét"
Ez meg ugyebár teljesen szakmaiatlan:
" az elosztó tábla és kazán között egy valójában szükségtelen extra áramkört vezetékeznek végig a házon (ami ugye szintén plusz forint)"
...Mivel az fontos berendezésekhez külön áramkör kiépítése az üzembiztonságot növeli (több szempontból is, de ezeket már mind megtárgyaltuk, csak nem értetted)
Aztán meg megkérdőjelezted, hogy áramkörönként kell egy kismegszakító.