2001-es Thaliába ( 1.4 16V) 100e km, milyen gyakran kell üzemanyagszűrőt cserélni? Esetleg Szeged környékén tudtok valami jó Thalia szakértőt? Előre is köszi és Kellemes Ünnepeket Mindenkinek!
Itt aztán van élet! Pár napig nem volt lehetőségem a fórumot olvasni és közben forró víznél bontunk hűtőrendszert (Suzuki), egymást fikázzátok a "kényszermegoldások" végett (váltóbowden). Nyugalom fiúk jön a karácsony! Béke legyen szívetekben!
A termosztáthoz hozzászólva régebben volt olyan is amelyiken a kis lyuk volt kb 3mm és volt a lyukban egy kis egyik oldalon kúpos a másik oldalon egyenesen lezárt kis "szelep" vagy minek hívják. De ez olyan régen láttam amikor ha valakinek 4 körlámpás ezerötöse volt az volt a király! Azt viszont észre vettem, hogy a Ladás időszakban a termosztát hiba végett forrt a víz, manapság meg nem melegszik fel a motor. Erre az utóbbi példára lehet, h van ellenpélda, nem mondom ,h nincs, mielőtt elküldtök a trópusi országok valamelyikébe, de a Stilos cimborámnak, Thaliás fórumtársaknak is volt melegedési problémája termosztát hiba miatt. Na sziasztok.....Frohe Weihnachten!
Tudna valaki segíteni? Az autót naponta használom, az elmúlt három hétben kb. ötször játszotta el (teljesen véletlenszerűen) a következőt: Menet közben észrevettem, hogy le akar fulladni, hiába nyomom a gázt, nem történik semmi. Olyan, mintha kifogyott volna az üzemanyag. Félreállok, mire leálltam, már le is fulladt a motor. Próbálom indítani, 8-10 próbálkozásra sem történik semmi, legfeljebb enyhe benzin szag az utastérben. (Az önindító forgat rendesen, de a motor csak nem "kapja el".) Aztán egyszer csak (néhány keresetlen kifejezés után) beindul, és mintha mi sem történt volna: napokig megint semmi gond vele. Gondoltam rá, lehet, hogy ki kellene cserélni az üzemanyagszűrőt? 1.4-es 8 szelepes Thalia, 7 éves, 130.000 km-rel. A könyv szerint 240.000 km-nél kell cserélni. Ti is így gondoljátok?
Ekkor TéLászló és Black11 (léteznek még?) javasolta az FHP-jeladó tisztítását. Erre ezt írtam 14-én:
Megtaláltam a jeladót! És azt hiszem rá is jöttem, mi a baj. Nem rég cseréltem a hőgombát (ami ott van egy kicsivel a jeladó fölött), és biztos, hogy a szűk hely miatt elnyomtam a csatlakozót. Most igyekeztem erősen a helyére nyomni, és egy kicsit várok. Ha nem lesz gond, akkor tisztítását egyelőre hanyagolom (legalább a tavaszig). Még egyszer: köszönöm.
(Azt nem írtam, hogy egy kis WD-40-et is fújtam bele, mert korábban már volt róla vita valahol, hogy javítja-e az érintkezést vagy sem.) Azóta eltelt 3 év, belekerült még 65.000 km, de egyszer sem produkált ilyen hibát. (Most is úgy gondolom, hogy majd a tavasszal megtisztítom a jeladót, de hát most tél van...) Még egyszer: nekem ez segített!
De érdemes akkor már kiszedni is, mert a sok fémes kosz ami a kuplungról rákerül az is el tudja rontani. Azaz koszolni, és nem mindig a csatlakozó a hibás. Két 6-os csavar fogja nem nehéz kiszedni. Én 2-3 évente mindig kiszedem és kitakarítom.
Az ilyen problémán néha szokott segíteni a felsőholtponti-jeladó tisztítása. Én többször jártam úgy, hogy menet közben egyszerűen lefulladt, teljesen olyan volt, mintha kifogyott volna a benzin. Aztán néhány sikertelen próbálkozás után egyszer csak beindult, majd napokig nem volt vele gond. Nekem elég volt, hogy leszedtem a csatlakozót, fújtam bele egy kis WD-40-et, azóta egyszer sem jelentkezett a hiba.
Ugyanez volt nálam is nyáron. Megyek Németországban a kerszteződésbe egyszercsak megáll a f*stalicska. Félretolom. Vártam egy fél órát aztán mintha mi se történt vna. Azóta sincs semmi baja. Nem hiába hívják csodaautónak... Többen is írták már, h magától megjavul. Biztos a törökök csinálnak vele vmit, Aladdin, Dzsin.. ilyesmik.
nálam hozzáértőbbektől szeretnék segítséget kérni 2003as thaliám van 1.4 es 8 szelepes
114ezer km van benne és az a probléma hogy néha minden előzetes jel nélkül leáll a motor először azt hittem hogy az üzemanyag szint jelző bolondult meg és kifogyott a benzin viszont majdnem teli tanknál is produkálta a hibát.
kis pihentetés után meg egyébként reggelente hidegen is pöccre indul. mi lehet a gond ? házlag tudnám javítani valahogy ? pár nap mulva utaznék a kocsival vidékre .
Igen a fuegonak ez a veszte sajnos, hogy rengeteg műanyag alkatrész van már benne. Viszont semmi nincs hozzá. Melyik motor van benne? Amikor vettem az egyik kocsimat akkor a másik versenyző amin nagyon gondolkoztam egy 1.6-os turbo fuego volt. Aztán végül nem azt választottam, de azóta is rengetegszer eszembe jut.
Átesett már néhány generálon a vas, a motor, váltó is, na meg a komplett karosszéria javítva, és egész verda újrafényezve. De a gyári színe -tűrkizkék- megmaradt! :)
A kárpiton és eltört műanyagokon sajnos nem igazán lehet már nagy mértékben segíteni... de hát 32 éves. :DDD
Jajj, én nem vagyok sem autószerelő, sem fizikus. :DDD
Most én írjam le a hülyeségeimet? :)
De szerintem míg nekünk egy egyszerű picike lukacska, a funkcionalitása bizonyos esetekben annál inkább öszetettebb.
Vagyis nem csak egy, hanem több oka is lehet, kettő talán biztos.
Egyik ugye, amit Kovacas is ír, hogy a víznek azért legyen egy enyhe mozgása a csőben a termosztát körül, akkor is ha még hidegebb, hogy a termosztát jobban át tudja venni a víz hőmérsékletét, így elkerülhető, hogy túl későn nyisson ki, mert ugye igaz az, hogy teljesen álló víz lenne a csőben, akkor ahol épp kering és a blokkban sokkal melegebb lenne a víz hőmérséklete, mint abban a csőben vagy helyen, ahol a maga a termosztát van.
A másik az esetleges levegőbuborék is el tudjon távozni onnan, hogy maga a termosztát teljes mértékben és terjedelmében vízben legyen, mert ugye ha a levegő venné körül, akkor szerintem nem nyitna ki.
A mi verziónknál az áramlás megoldott zárt termosztát esetén is egyrészt, másrészt közvetlen a termosztátház tetején lévő légtelenítővel a levegőbuborékok is elengedhetők. Így nincs szükség furatra.
Gondolom furat azokon van, amelyiknél ezeket nem lehet másképp megoldani.
Na, aztán most má' akadjunk le erről a témáról :DDD