Majd kiderül, tegnap 0 fokban 90el 110el menve , beállt, igaz hogy sok idő kellett vagy 15km.
Sok thermostatot cseréltem már, és már csak 3 márkát veszek meg, ebbe behr került. Ahoz képest hogy előtte csak 50ig ment fel, elégedett vagxok, egyébként is ismerős a modern dízelmotor hatásfok miatti hidegsége, a az m57es bmw,mben, egy villany kszán van gyárilag, amúgy 8ezerért adják az ilyet a facén, gondoltam rá veszek bele egyet, mert a bömi úgy fél perc után meleget fúj, csak van vagy 50 amperes és nem ,tudom mekkora a gencsi a viton
Beáll 80°- ra nem ez a probléma. Hidegben, városi forgalomban nem éri el sosem a 80 °C- t, pláne, ha még fűtesz is. Akármilyen új (és jó) is a termosztátom... :-(
Ma teszteltem a kályhát és begyújt elsőre de füstöl szóval csak le kell vennem és kitakarítani rendesen átnézetni.
Ezen felül szépen beáll 80fokra a víz az új thermostáttal, (kályha nélkül )
szóval a leendő és már aktív tulajok el ne higgyék hogy a vitók Ilyenek, azaz nem melegednek be 80fokig, mint az én kocsim volt tulaja aki fel volt háborodva mikor szóvá tettem az 50fokos mutatót,
ja és van eladó nyári kerekem
17collos 2 jó gumival 2 kuka, szép állapotúak csak ott még koszosak,
Na felszereltem a kályhát, örömömre be is indította a ventit, de nem gyújtott be, vagyis elkezdett ventizni jó sokáig és leállt, gondoltam ennyi, de pihent picit és elkezdte pumpálni a gázolajat, és indított megint de nem gyulladt be, még csak egy füstöt sem dobott, viszont elkezdett a fipuf csövön csöpögni a gázolaj, és leállt, hagytam picit megint indítottam ugyanez, aztán fél óra múlva megint, na akkor begyúladt, volt egy kis ipari mennyiségű füst, hagytam még ki nem tisztult, aztán csináltam még egy restartot, ott már azonnal indult . Tudom hogy ki kellett volna tisztítani a égőcsövet is meg a szűrőt is, de gondoltam egy próbát megér.
Ha nem lesz stabil, leszedem és elviszem van is merős kályhás, és mindent kitakarít újról tömítésezi stb.
A 7es bizti anomália még mindég fent áll, ha kiveszem nincs rest funkció, de rendeltetés szerű a rádió működése és az ablak felhúzó megvilágítása is, nemtudom hol induljak el hol lehet a gubanc, de az a megérzésem hogy az utólagos rádiónál.
Vagy nekifogok és átépítem hogy állófűtés legyen bár a keringető szivattyút még nemtudom jó lehet e.
Kész a thermosztát csere mostmár nem csak 50fokig megy fel a víz hanem 80ig, és az olajcsere is, kapott bosch filtereket meg 5W30as olajat, nagyon szép hangja van a motorjának.
Valaki tudja hogy jön ki a rest/ac/ kapcsoló a műszerfalból?
sajnos 110D-en tönkrement a generátor. nem tudja valaki hoyg milyen csapágy kell bele? mert sehol nem tudják(szétszerelve még nincsen) a másik gond hogy a szénkefe tönkrement és elég jól megrágta a kollektort ezt lehet cseréltetni valahol vagy inkább ku ka az egész??
na túl vagyok a a thermosztat cserén, nem kicsi szopás volt, mert persze hogy a legrosszabb helyen lévő csavar nem lazult, hanem darálódott, még szerencse hogy ki lehet szerelni a rácsot és a kacatokat az autó elejéből és így megfelelő hosszúra összepakolt szerszámokkal ki tudtam szedni, remélem mostmár rendben lesz, még a gyári volt benne.
Megkapja az olajcserét is, szűrőket.
Összeraktam a kályhát is új gyertyával, de még nem mozgásképes és nem tudok aknára menni hogy kipróbáljam,
meg rendberaktam az ajtózárakat zsírmérgezésük volt, még a könyöktámaszok csavarjait kell meghúzni mert lötyögnek, és az antenna lesz még project. Ja meg lassan gumikat kellene nézni a 17es nyári felnikere, csak az a baj hogy baromi nagy kell rájuk mert 8.5coll széles a felni, de biztos szép lesz vele a kocsi