Már megbocsáss, de ez nem vígasz: "Szóval nem kell elkeseredni akinek nem jut a mostani Ep IV eresztésből."
Aki szeretne, most is vehet, mert a Modell&Hobby-nál jelenleg is van készleten! Egyenlőre még nem marad le készlethiány miatt, aki venne belőle!
Egyébként senkinek nem lenne vígasz szeritem a mondatod, aki lemarad, mert mondjuk éveket várt rá, és a bolt nem jelezte, hogy a megrendelt példány átvehető.
A 037-es is éveken át virított a webáruházak honlapján, mindig másik megjelenési időpont feltűnetésével.
A boltról meg csak annyit, hogy amikor átvettem az előzőeket és érdeklődtem a mostani felől annyit mondtak, hogy jövő január előtt bíztosan nem lesz! (M&H) Most még október 2. felét írjuk és már itt van! Tehát a boltos megbízhatóságáról csak ennyit.
Olvasva az elmúlt hetek kommentjeit.... Valóban, jogos a felháborodás egy drága mozdonynál, hogy átvilágít a kasztni... De az is érdekes, hogy a hazai modellgyűjtők 99 százaléka hirtelen esti témájú terepasztalt és modult épített ezek szerint. Lehet a következő Temofeszt nyitvatartását is át kellene rakni az esti és éjszakai órákba :))
A mostani 1000 db-os széria kipipálva. Ezzel legyártásra került az eddigi adósság. Az már más kérdés, hogy a külföldi boltok nem kaptak belőle -2 kivételtől eltekinte fél tucatot-, hanem idehaza is csak az a pár (nagyobb). Van tervze egy másik vörös csillagos, de a pályaszáma még nem biztos, hogy a 056-os. Amit tudni az az, hogy már nem Einholm-áramszedős lesz.
Nem véletlenül írtam elzőleg, hogy a következő 5 éves tervben. A gyártó rendesen el van úszva mással is, nem csak a mi Gigantuk volt ilyen. Majd ha megint elúznak, akkor jön a meséjük. Már az is csodaszámba ment, hogy COVID ide, vagy oda most meglett ennyi év után. Valószínű már nekik is kellemetlen lehetett a szitu. Ez a biztos, ami itt van. Minden más meg bizonytalan, mint a kutya vacsorája. Amúgy én már nagyon várnám a CAF kicsijaikat is. Lehet, 7 év múlva ez is megjön.
Én a magam részéről jobban bízok a Piko Bobójában, mint újabb Gigntban. Talán a Pikónál 3 év nem 7-et jelent a valóságban.
És akkor majd ezek a most / ezután érkező modellek is azokban a "gyermekbetegségekben" fognak szenvedni, mint a már eladósorba kerültek ? Eszerint vagy későn, boltzárást közvetlenül megelőző
időben kell a megrendelt modellért a boltba menni, vagy megkérni az eladót, hogy "sötétkamrában" próbálja ki működés közben, a kedvünkért, különös tekintettel a világítás ellenőrzésének céljára.
Gigant témához újabb adalék. 60184 cikkszámon jön a vöröscsillagos utód 056-os? Ha jól értem a német webshop pont azt írja, hogy a kifutott 037-es utódjaként, kvázi mint egy pótlás. Nálunk még csak a VMC-nél láttam. Szóval nem kell elkeseredni akinek nem jut a mostani Ep IV eresztésből. https://www.menzels-lokschuppen.de/Modellbahnen/Elektroloks/ACME-60184-MAV-E-Lok-V63-Ep-4.html
Sötétben fotózni ilyesmit nem igazán lehet, mert nagyon elviszi a fényképezőgépet; adott esetben a legkisebb fény is jóval erősebbnek tűnik, mint a valóságban.
Ami az ingerküszöböt illeti: van egy rakat Ázeám, mindegyik jó, kivéve egyet, amelyiknél szépen átvilágít a vezetőfülke tetején a LED. Ha valaki peches, és az egyetlen Ázeáját pont abból a sorozatból vette, akkor tornászhatja fel az ingerküszöbét :)
Szóval elképzelhető, hogy mégis annak a végeredményét látjuk, amikor az olasz minőségbiztosítás találkozik a kínai minőségellenőrzéssel :-(
Az RCH-sból sincs sok sehol, csak pár darabok. A legyártott 300 db-ból ez a kevés maradék szűk hónap távlatában semmi. Ugyanígy 300 db volt a 034-es. A maradék 400 lett a csillagos. Ebből lesz kb. 150 digitális, hangos, amit a Mediker kézíttett idehaza magának. A maradék 250-en osztoztozik a többi bolttal. Ki lehet számolni könnyen, hogy kinek mi jut belőle. A következő 5 éves tervben lesz majd újabb valamikor.
Azért az meg szerintem evidens, hogy akik évekkel ezelőtt leadták rá a rendelést, azok kanak először.
A vezetőállásba bevilágító felső fényszóró LED kérdését én úgy oldottam meg, hogy a nyáklapot a led alatt kellő nagyságban lefestettem feketére. Felül pedig a fényvezetőt kétoldalú ragasztószalag segítségével körberaktam apró szivacsdarabokkal, amik körbeveszik a LED-et felhelyezett kasztninál, így minden irányból meg van akadályozva, hogy máshova is jusson fény a fényvezetőn kívül.
Az átvilágító kasztni már macerásabb, ugyanis nekem a 012-nél annó gyárilag ki volt festve a vezetőállások és a fényvezetők környéke feketével. Ez az apró ám annál fontosabb dolog (ezek szerint) a legtöbb gépből hiányzik. Utólagosan megoldani macerás, mivel ahhoz, hogy az áramszedő levegős munkahenger alól se világítson ki, ahhoz ki kell szedni a felső fényszóró fényvezetőjét, amihez ki kell szedni a vezetőállást úgy, hogy ne törjön el a végzárfény fényvezetője, mert az szorul a kasztniba is, meg a vezetőállásba is. Ráadásul még a vezetőállás tetejébe ragasztott lapot is le kell erőszakolni. A fényvezető visszahelyezésénél meg baromira figyelni kell, hogy a felső fényszóró búráját, ha kinyomja a fényvezető, akkor azt meg is találjuk.
Nem teljesen értem az üzleti modellt a Gigant körül. Lesz még szállítás vagy tényleg csak az tud vásárolni, aki előjegyezte a modellt? OK, hogy a limitált széria elfogyott hamar, de hogy a "normál" modellt is kb. egy éjszaka hosszáig lehetett kapni?! A RCH-s Gigant-ból meg annyi van, mint pók a falon de arra a kereslet szerintem erősen konvergál a nullához. (Ezt se értem egyébként. Milyen felmérés hozta ki, hogy ez utóbbira szükség lesz...)
Végül a dilemma megoldotta magát - csak a "B" jöhet már szóba (ami persze megint alapig szétbontás lesz négy motorvonatnál :) ), mert van egy elég frankón mérethelyes KISS-em, és egymás mellé téve a kettőt a "B"-vel mutat jól.
Ha jövőre lesz TEMOFESZT, ott már tényleg mindenki arányos lesz annyira, amennyire az alapanyag engedi.
Így a pozitív meglátásodat leírva abszolút kerek a történet. A kuplungban egyetértünk, a többi gyártót felsorolva is igazad van, bár ez egy jóval kisebb cég szerintem, a mentalitás a majdnem minden túlárazott olasz termékben fellelhető, mindig a belső műszaki tartalomnál vannak gondok, de tisztelet a kivételnek. Az osztrák JC Ventus-t most csak zárójelesen teszem ide amolyan karácsonyfaként...:)
Amúgy meg, én túlságosan is elnéző vagyok az ilyen gondokkal kapcsolatban, mert máshogy használom, más miatt veszem. Jellemzően alakítgatok itt-ott, vitrinbe teszem és csak szökőévenként futnak 2 m-t a mozdonyok. Nyilván így kevésbé tűnik fontosnak a világítás, ennek ellenére nehezen viselem a tudatot, ha valami nem úgy néz ki, vagy nem úgy működik, mint ahogy kellene neki. Pl egy fotózás miatt is fontos ez.
Lehet, hogy igazad van és az én ingerküszöböm alacsony. Szeretném leszögezni, hogy a Gigant modellje remekül sikerült és nagyon tetszik, és ezért is vettem meg, de sajnos a belseje köszönőviszonyban sincs a külsejével. Tipikus olasz műszaki cikk ( elnézést minden tulajtól akinek olasz dolgai vannak ). De hidd el,hogy nem érzelmi alapon Ítélem meg a Gigantot, hanem hasonlÍtom a többi gyártó modelljeihez. Pl. a Fleischmannhoz a Rocohoz a Pikohoz. Egyiknél sincs olyan probléma, hogy a fényszóró ledje bevilágÍtja a sÍneket vagy a vezetőfülkét. Ha egy Piko Hobby modellnél megoldják ezt a kérdést akkor egy 95000-es Gigantnál ez ciki. Vagy ha egy Piko Szergejnél megugorják azt az akadályt, hogy a fényszóró ledje a fényszórót, a fülke ledje a fülkét, a géptér ledjei pedig a gépteret világÍtják 55000-ért, akkor ismét azt tudom mondani,hogy a Gigantnál ez ciki. Ezért az én véleményem szerint ez a Gigant egy karácsonyfa. Nem beszélve a borzalmas műanyagrugós kuplung foglalatról.
Szóval amikor felteszed egy Piko vagy egy Roco Szergej mellé, vagy egy Roco és egy Fleischmann gőzös mellé akkor megfogalmazódik benned a kérdés: Hogy ez most miért világÍt Így?
Ha lesz benne dekoder akkor majd rakok fel képeket,hogy hogy néz ki sötétben, mert akkor tudok képet csinálni álló helyzetben.
Felőlem amúgy lehet kritizálni, kíváncsi vagyok én is a felmerülő hibákra, de a képeket a korábbi gondokról is jobban értékeltem, mint a hosszan leírt kritikákat. Egyszerűen többet mond el. Köszi előre is mindenkinek aki tölt vagy töltött fel!
- "A lámpa sötétben bevilágítja az egész fülkét, a tetején átvilágítja a kasznit három helyen, és a fv. és a pályakotró között megvilágítja a síneket. Ja, és a tetején a rácson is lehet fényt látni."
Ez tárgyilagosnak számít vagy nem "Zolivonat72" hozzászólásában?
Holnap veszem át a magam példányát... majd beszámolok róla ha még érdekelni fog valakit. :)
Én kicsit örülnék, ha nem érzelmektől vezérelve lennének ezek a problémák kitárgyalva, hanem tárgyilagosan. Szerintem a tények: a kasztni sosincs belülről megfújva, max anyagában színben passzol. A rács sokaknak fáj, de nem nagy történet elfedni a régiekéhez hasonló anyaggal, de tudom, ennyi pénzért beleférhetne. A karácsonyfa hasonlatot is túlzónak érzem elsőre, esetleg meg lehetne képen nézni? Csíkos tett be korábban az RCH-s ról ilyen képet. Ott nem látszott ilyen probléma, pedig ugyanez a konstrukció. Nem lehet hogy csak neked nem fér bele, hogy átsejlik a fény a fülkébe? Másnak ez lehet egyáltalán fel se tűnik, de ízlések és pofonok. A korábbi szériákhoz képes nagyon fura lenne amúgy, ha a fülke egy mm-t is változott volna. Szóval az "ez az egész széria el van rontva" ismét picit érzelemtől vezéreltnek hat. A konstrukció ismert volt már sok éve, kicsit kispóroltak ezt azt, és jobban beragasztottak dolgokat mint korábban. Ez utóbbi kinek pozitív, kinek negatív.
Én ebből a Gigantos körből kimaradok. Helyette hoztam néhány klasszikus, a 90-es évek hangulatát idéző szerelvényt a terepasztalomról: https://youtu.be/0vYz-bCEHQ4
Sajnos analógban is mert már 2-3 voltnál világÍt a led. A probléma az, hogy a fülke háltfala nyitott a két oldalánál és nem ér faltól falig. A kivágott részbe illeszkedik bele az öntvény. Túl nagy rést vágtak ki az öntvénynek és a nagy résen átvilágÍt a led. Lehet, hogy neked szerencséd volt ( és még másoknak is ) és ott pontosabban illeszkedik a fülke az öntvényhez de ez a széria el van cseszve. További probléma, hogy belül nincs kifestve a kasztni, és a rács is nyitott.
Nincs itt semmi " ribilliő ". Ha elovastad volna amit Írtam, akkor kiderült volna a számodra, hogy nem ráztak le , hanem kicserélték egy kevésbé roszabb példányra. Az eladó állÍtása szerint ilyen az összes.
Bocs, de nem ugyanez a sírás ment egy hónapja is? Mindegyik olyan? Biztos? Megnézted? Vagy csak hagytad lerázni magad? Na ne vicceljünk már. Te élvezed ezt a ribilliőt amit csinálsz?
Kibróbáltuk, csak a boltban világos van, és nem látszott. De az eladó megnyugtatott,hogy mindegyik ilyen. Sőt az egyiken még ragasztófolt is volt. Az eladó jóindulatán múlt,hogy kicserélte.
Megnéztünk még két mozdonyt és tényleg ilyenek voltak, csak az egyik jobban a másik kevésbé. Elhoztam egy kevésbé szarabbat.
A lámpa sötétben bevilágÍtja az egész fülkét, a tetején átvilágÍtja a kasznit három helyen, és a fv. és a pályakotró között megvilágÍtja a sÍneket. Ja, és a tetején a rácson is lehet fényt látni.
A kinematikája ránézésre is borzasztó, kÍváncsi leszek az Íveken, hogy fog vontatni.