Mindenkinek a hozzászólásait, aki ide tényeket ír, szeretem, várom, figyelmesen olvasom.
Köszönöm.
Csak megkövült barnaköpenyes vagyok, zavar ha egy számsor, táblázat tetején nincs cím.
Zavar ha ki kell következtetnem, hogy a szám:
- napi ?
- heti?
- éves?
forgalomra vonatkozik.
Zavar ha számolgatnom kell, találgatnom kell, hogy valószínűleg (itt mindíg elbizonytalanodom) a két irány együttes adatát látom a közölt számban, vagy csak az egyik irányét ?
Ezután is várom a számsorokat.
Akár változatlan formában, pár soros magyarázat nélkül is.
Én csak a címadás miatt berzenkedtem, az épülő bosnyák szakaszoknak pont annyi közük van Budapesthez és az M6-hoz, mint nekünk Jakutföldhöz. Na jó, egy egész picikét több, de nem sokkal.
Igaz itt már egyszer lehülyéztetek, de bátorkodok feltenni egy kérdést: az épülő M4 felüljárón keresztezi a 47-est. Nem lenne olcsóbb, ha főútnak építenének egy fele olyan széles felüljárót? (Az épülő csomópontok miatt így is átvezették a forgalmat egy párhuzamosan kiépített kerülőútra.)
Campona üzletház déli vége felől, a 6-os útra déli irányba felhajtva gyors, meredek emelkedő, majd gyorsítósáv nélküli, macisajtos betorkollás párhuzamosan a forgalmi sávokba, amin 70-80-nal megy a forgalom. Kissé életveszélyes kialakítás...
1. Szakmai fórumban nem kellene evidens alapokat újra ragozni.
2. A fórum egy-két szavas-mondatos hozzászólásaihoz képest sokat írok... (a statisztikák lényege, hogy a megfelelő következtetéseket lehessen levonni...)
.. abban a reményben, hogy lesznek, akik kérdeznek, vagy hozzáteszik ismereteiket.
Szerintem találgatni jó, kérdezni kézenfekvő, ezért is van a fórum.
Úgy szoktam ezt tesztelni, hogy egy igen jó szellemi állapotban lévő 84 éves, volt tanárnőnek, meg egy 27 éves fiatal diplomásnak (őket tudom itt elkapni) megmutatom, és megkérem mondják el mit jelentenek a számsorok.
Neked válaszolok, mert értelmesen szóltál hozzá. Először is: nem a (G-vel fordított) MTI közleményből kell kiindulni, hanem keresni eredeti (bosnyák) nyelvű cikket.
"A befejező mondat nem pontos: ... az 5C folyosó boszniai részéből ez idáig pedig egy kilométer sem készült még el."
Ehhez egy kis háttér: Bosznia-Hercegovina két föderációból áll: a Boszniai Szerb Köztársaságból és a Bosznia-Hercegovinai Föderációból. Ezt a belső határvonalat feltünteti a G térkép is. A Svilaj-Odzak autópályarész már kész van, használatban van, és pont a határvonalon van az odzaki vége. DE az a szakasz a Bosznia-Hercegovinai Föderációban van! Ahol még nincs 5C, az a Boszniai Szerb Köztársaság. (ezt fordította rosszul a G fordító Boszniai részébe).
A Banja Luka felé vezető autópálya még hiányzó része kerül átadásra idén (Drugovic – Prnjavor).
A 30 km-re a bosnyák cikkben semmilyen utalást nem találtam. Hacsak nem megint a G fordító adja a magyarázatot: ha beírod a keresőjébe, hogy 30 km, akkor kiírja, hogy =48.28032 km. Az eredetiben van még egy mondat, hogy két csomópontot fognak építeni - Johovac és Rudanka. Rudanka meg Doboj környéke.
1. Mire való ez a hídféleség a Lurdy Háznál? 2. Miért van előtte közlekedési lámpa? Húsz méterrel arébb ott a lámpás kereszteződés, kit zavarna, ha az autók elgurulnának odaáig?
Ugyan közvetlenül nem a témához tartozik, de ezek az MTI-közlések valójában nem cikkek, hanem - már csak a teljesen magyartalan szövegezésükből is kitűnően - gugli-fordítóval (talán távmunkában) összefércelt, szakmailag ellenőrizetlen betűhalmazok. ON
Persze, meg Budapest-Asztana, Budapest-Vlagyivosztok meg Budapest-Casablanca autópálya is épül, a minap adtak át egy igen fontos, öt kilométeres szakaszt belőlük Jakutföld szívében ;-)))
A megfogalmazás nem egyértelmű, mert a cikkben meg sem említik Odzak-ot.
De ha tudod, elfogadom, csak hogy a 30 km sem jön ki.
Odzak - Doboj kb. 50 km.
A Banja Luka felé vezető pálya Johovac-i csomópontja is több, mint 35. A csomópont készülne el ebben az évben?
Biztos van valami rövidítés a nyomvonalban a kiserdőn, vagy a dombokon keresztül. 8Alagút viszont drága és lassabb kivitelezés.
A finanszírozás többi forrása és volumene ismeretlen?
A befejező mondat második fele nem pontos:
A határon való átkeléshez szükséges, a Száva folyóra tervezett híd még nem épült meg teljesen, az 5C folyosó boszniai részéből ez idáig pedig egy kilométer sem készült még el.
Svilaj-Odzak közt kész van, bár még nem tűnik üzemi állapotnak.
Én ezt a cikkcímet nem igazán nevezném kamunak! Nyilván nem egy teljesen új autópálya építéséról szól a cikk, hanem (DE!) a Vc folyosó építéséról! Mégpedig az Odzak Doboj szakaszról. Ennek része lesz a Banja Luka felé épülő autópálya csomópontja is. A 10M EUR-t erre és annak az autópályának a befejezésére hagyták jóvá.
Hogy a kapott pénz elég-e ennek az autópályának a megépítésére? Az útépítésnél az eu-s pénz nálunk is csak egy része a teljes összegnek.