Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Ilyen műveleteknél ki kell venni a motort mindenestől. Sokkal egyszerűbb, és lehet gyorsabb is. Aztán pedig asztalon kényelmesen körbe lehet járni és cserélni, javítani.
Ha csak rángatni kell akkor jó. Szakim a szivacsokat is kivette a hangfalak mellől. Meglepően hamar kint voltak, a Corival emlékeim szerint többet szenvedett meg flexelt, pedig minden nap Toyotákat szerel :D
Kinyomtattam a szerelési mutatót, de ránézett, fogott egy légkulcsot és kitekerte azt a két hosszú csavart ami fogta a kereket a lábhoz.
Visszarakáshoz sem muszáj kivenni az ülőlapot. Azt csak két stiftes rugós valami tartja elöl. Alá kell nyúlni a széle felöl és rángatni felfelé. Egyszer csak kipattan. Pajszert is használhatsz.
Ki kell venni a hangfalat, övet és alatta be van tömve egy elég nagy szivacs hangszigetelésnek. Az kipiszkálni és alatta van a 3db. csavar mélyen. Az tartja a gólyalábat.
Hátsó. Képen annyi van, hogy nyúljak be oldalról egy csavarhúzóval.
Sikerült az ülőlap nélkül kicsavaroznom a háttámlát, visszarakáshoz nem úszom meg a kivételt.
Leszedtem a bizti övet is, mindent a leírás szerint. Viszont alatta nem a 3 csavart látom (toronycsapágy?), hanem valami fekete, fóliázott, kemény valamit. Gondolom minden alatta van. Azt hogy tudom eltávolítani?
A múltkor volt szó az öndiagnosztikáról, amikor is a kappa kiírja, hogy milyen hibakódjai vannak. Ezek a bizonyos két számjegyű kódok. Ezeknek a jelentése hol lelhető fel?
Szerintem keress inkább egy másik szervizt a Nyírségben, aki beszereli helyben 20-30-40ezerért. Az automata váltó beszerelése semmivel nem bonyolultabb, mint egy manuális váltó cseréje. Az a legnagyobb különbség, hogy kuplung helyett konverter van az erőátvitelnél. Bármely autószerelőnek tudnia kéne elvégezni a cserét. Csak onnan kíván speciális szaktudást, hogy megbontod a váltót.
Bontott váltónál érdemes megnézni az olaj színét. Ha barnás / kozmált, akkor nagyobb az esélye, hogy szét fog hullani. Ha szép rózsaszín, akkor nagyobb az esélye, hogy sokáig kiszolgál.
Ha a konverter nem volt mostanában cserélve, akkor érdemes felújíttatni, mert sokszor nem is a váltóval van baj - hanem azzal. Illetve ha széthullanak benne a turbinák, akkor képesek tönkre tenni a zsírúj váltót is az elszálló turbina darabkák. elvileg 30-40e között van az ára egy felújításnak és csak erre specializálódott műhely tudja csinálni.
Én pár éve az akkori kappa utódnál belemerültem az aut. váltó témába. Sok aut. váltó specialistát is megkerestem, de a nagy része nagyon lehúzós és el vannak szállva maguktól. Én Péteriben találtam egy nagyon korrekt őreg szakit akkoriban. Vele újíttattam fel a konverterem.
Sajnos a "gyorsan beépíteni" úgy néz ki jelenleg, hogy az egyik szerelő dec. 17-re ad időpontot, a másik kb. 7-10 nap alatt tudná betenni. A szerelési díj 60-80 ezer forint minimum, az autót tréleren el kell vinni, ehhez jön a váltó ára, a váltót fel kell szállítani valahogy a Nyírségből Bp-re (szállítási díj, szervezés), olaj, egyebek...
Tehát se nem gyors, se nem egyszerű, és nem filléres megoldás, a kimenetel pedig teljesen bizonytalan.
Ha legalább jó romos lenne, meg rozsdás, meg ronda belül, meg törött és szakadt, akkor azt mondanám, hogy jó, ennyi volt. De könyörgöm, szalon!!! :) És áll, mint egy rakás vas az utcán :)
Ma beépítésre került a bal első zár. Hibátlanul működik. A jobb oldali tükör is meg lett javítva.
Köszönöm a cuccokat.
Kiderült, hogy az elektromos tükrök között is van különbség. Más elektromos csatlakozó, más a tükörlapot mozgató mechanizmus felfogatása. Azért fél nap alatt össze tudtam legózni kettőből egy működő képeset.
A napokban felajánlott váltót beszerezni, gyorsan beépíteni, had fusson tovább.
A rossz váltóval pedig néhány szakműhelyt felkeresni, legalább hibafeltárás céljából. A 350-és az 500között azért van különbség, igaz a 350is sok. Aztán pedig ahogy a családi költségvetés engedi, illetve ahogy a szükség hozza, felújítani és egyszer visszaépíteni.
Én még megkérdeznék egy-két bontóst, hogy célirányosan ilyen mennyiért tud beszerezni olaszban.
Nekem speciel a JTD turbó csövet 3000Ft-ért hozták. Igaz 2hetet vártam rá. Újban 50ezer, Trencsik 18ezer.
Uhh ez nem jó hír. Napokban írtad, hogy nézték a váltód és még jó... Piszkáltad az ördögöt.. :)
a) Kivigyem a roncstelepre?
Viccelsz?!! Akkor inkább hívj fel! :)
b) Adjam oda valakinek, aki kiárulja bontottan?
Én elgondolkodnék rajta, de nem kiárulni alkatrésznek, bár egy alfa jobban izgat éppen..
c) Csináltassam meg a teljes piaci áráért?
Ha sokáig akarod használni, akkor megéri, esetleg -tudom, többször mondtad már, nem szereted a kézi váltót, - olcsóbb megoldás lenne átalakítani kézi váltóra, és használni darabig még...
d) Tegyek bele 100-150 eFt-os összköltséggel egy olyan bontott váltót, amiről semmit sem tudok?
Rizikós, de a felajánlott váltót tekintve talán ez a legolcsóbb megoldás. Ezt választanám én, majd a másikat megcsinálnám valaki hozzáértő szakival.
Ezek sajnos prémium autók, javarészt már volt egy olyan gazdájuk, akik álmodtak ilyenről, csak fenntartani nem volt pénzük.
Ha nem vár rá valami komolyabb szerviz, vagy nincs másik kocsi, amit használsz amíg találsz ennyiért egy karbantartott nagyautót, mint én, akkor szerintem érdemes megcsináltatni. Persze olasz kocsit úgyis érzelmi alapon választ az ember.
Szeretnék egy rövid közvélemény kutatást csinálni - azaz megkérdezni titeket, hogy mit tennétek a helyemben.
13 éve használom a Kappát. Most 250ekm van benne. Benzin, V6. Belül tökéletes, kívül tökéletes, makulátlan, nincs rozsdafolt, semmi, minden százas. Motorja szintén. Sajnos tudjuk, hogy ettől még a piaci értéke halovány.
Ma megállt az automataváltó. A javítása 350-500eFt nagyságrendileg.
Nem tudom mi legyen.
a) Kivigyem a roncstelepre?
b) Adjam oda valakinek, aki kiárulja bontottan?
c) Csináltassam meg a teljes piaci áráért?
d) Tegyek bele 100-150 eFt-os összköltséggel egy olyan bontott váltót, amiről semmit sem tudok?