Szerintem turbó önmagától nem halálozik el. Életarttama kb a motoréval megegyező. Ha mégse akkor pl:
- nem kap megfelelő minőségű, mennyiségű olajat ( hajtókarcsapágy darabok szűkítik a furatokat,vagy nem megfelelő minőségű, vagy nem időben cserélt olaj, vagy szűrő lehet a háttérben)
- extrém hajtásmód, hideg állapotban rögtön erős emelkedőkön közlekedés
- forszírozott pálya használat után azonnali leállítás
Igazabol semmi előjel. Szuszmogott a turbom mindig is , de akárhányszor láttam scenicet vagy megan-t az utcán, ugyanilyen hangja volt.
Tudtam hogy ez a gyengéje az 1.5dCi-nek....most a honapban megint volna atnezesre. Hát megszivatott....Megint, ugyanis az elozo autonk is scenic volt, az is osszefosta magat, de az durvabban. Neki a hajtokarcsapagya is szetment, es belemart a fotengelybe. Csorgott csattogott, 250km-rol jott haza trailerrel.
Mindezek ellenere a scenic II-t nagyon jo autonak tartom, de ez a motor meg nem kiforrott. Az enyem nemetbol hozott izmos felszereltsegu. Ilyen kenyelmi szolgaltatasokkal egy corolla verso 3,5-4 Mihály.
Szoval rendberakatom aztán használjuk tovabb. Sajnos ujra mélyen kell a zsebbe nyulnunk..... de nem adom el!
Ma délelőtt meghalt a 2009-es grand scenic II turboja autopalyara felhajtas kozben. Van valamelyikotoknek információja honnan lehet emberi áron turbot szerezni bele? Gyári azt hiszem 170.000 körül van. 1.5 dCi.köszönöm előre is!!
Nálam ez a módszer a jobb oldali lámpához jó. Bal oldalon ott van egy lemez, ami miatt nem tudok felnyúlni alulról. Az akkumulátort szoktam kiszerelni, hogy fölülről hozzáférjek a bal oldali tompítotthoz.
kerékjárati burkolat le (pár csavar és 2-3 patent fogja), kormányt teljesen jobbra tekerem, igy van hely felnyúlni a lámpához. Látni nem fogod, de egy kézfej (nagyobb is) elég jól befér.
A lökháritós megoldás is jó egyébként, de én megmaradtam ennél a megoldásnál.
Kerlek ha valakinek volt mar ilyen problemaja ossza meg velem, hogy mennyibe került a javitas es, hogy mi volt a gond.
Látatlanban elég nehéz erre bármit mondani.... A leírás alapján lehet valami egyszerű dolog is, például a bovden vagy rudazat (nem tudom, melyik van benne) egy kicsit összegubancolódott - ezen jó esetben egy beállítás is segíthet, vagy egyszerűen csak olajat kéne cserélni, de lehet kuplungprobléma is, vagy akár valami ennél is nagyobb gond.
Na kérem úgy tűnik a "check injection" oka valóban porlasztó volt. Holnap megyek érte és viszek is a zsebemben pontosan 255.000Ft-ot... Nem vagyok túl boldog.
Jutanyosan hozza jutnek egy Scenichez (2001, 1.9 Diesel) egy ismerösömtöl aki elsö tulaj es tuti benne a 170.000 km. A baj csak az, hogy nem tudom bele merjek ugrani vagy sem, ugyanis rossz a kocsi valtoja es nem tudom mennyibe kerülne azt megjavitani. Az a gond, hogy ha kettesben all meg , es kesöbb indulni szeretne nem lehet kivenni csak eröszakkal üresbe es neha menet közben nem lehet kapcsolni a 3. fokozatot sem vagy ha megis beveszi akkor reccsenes - ropogas nelkül teljesen normalisan. Különbem zajmentesen müködik normalisan a valto ezektöl a problemaktol eltekintve.
Kerlek ha valakinek volt mar ilyen problemaja ossza meg velem, hogy mennyibe került a javitas es, hogy mi volt a gond.
A vezérléscserével, folyadékcserével együtt, szedjétek le az olajkartert is és a hajtókarcsapágyat azonnal cseréljétek a vason. Sok bajt megelőznétek ezzel.
Mindenkinek köszönöm a segítséget. A fenti mutatvány során kiderült, hogy a csapágyak már megkezdték a főtengelyt (120e km...?). Úgyhogy motor ki, főtengely-köszörülés, csapágycserék: +110e Ft-os mutatvány lett az autóvásárlásunk vége...
Ilyen szinü, ferdethátú Aveo-t vettünk picit drágábban ez igaz, de 2008-ast. A Pandát is figyelgettem anno, (meg sok mást is) de végül Aveo lett, minden OK vele.
Kellett egy kis autó a GS mellé, ovi-bölcsi járatra.
Ez egy vélhetően kintről behozott autó, amit a kereskedő 880ezerért hirdet. Tételezzük fel, hogy mindössze 30ezer forintot enged az árból, tehát 850ezerért adja el. Ebből legalább egy százas a haszna kell legyen, különben bezárhatja a boltot. Ez esetben az autó 750ezerben van neki, amiből a regisztrációs adó 140ezer, amíg az autó ideért (idő, utazási költség, stb) az további 30ezer (fogalmam sincs mennyi, de ennyi legalább).
Nem tudom, hogy tempomat nélkül van-e? Tudjuk jól, hogy a leírás a használtautó.hu-n nem lehet mérvadó. Egyébként miért írod, hogy felejtős? Mit látsz vagy tudsz amit mi nem :)