A vasútnak a bérletesek után is meg van a bevétele, szóval nem tudom, miről beszélsz. Azért, mert a dolgozók nagy részének a munkáltatója térít a bérlet árából, attól még ezek az emberek nem kevesebbek. NEM? Ha ezzel nem értesz egyet, akkor éppen hogy te diszkriminálsz...
Na de a topictársnak csak a Keleti pályaudvar létezik
Azért tegyük hozzá, nem ő az egyetlen, aki így gondolkodik.
Anno, mikor Rákospalota-Újpesten dolgoztam, az akkori Nyugatis főnök ott vergődött, hogy a vonatok minek mennek annyi kocsival, félig üres szinte mind. Jaaa, hogy Palotán annyian szálltak föl, hogy még álló utas is volt a vonaton. Jelzem, akkoriban a hétvégi vonatok pl. 11+1 összeállításban közlekedtek...
Az biztos, sőt más dunántúli irányba menő vonatoknál is sokan Kelenföldön szállnak fel. Na de a topictársnak csak a Keleti pályaudvar létezik, neki az az etalon, az nem érdekli, hogy később hol szállnak fel... Egyszerűen nevetséges.
Én nem akarom, hogy szüntessék meg, vagy halassák el a bérletet, csupán felvetettem, hogy esetleg valamit kéne szolgáltatni azoknak is, akik nem 200 forinto, hanem 300-ret fizetnek ugyagáltatni azoknak is, akik fizetnek, méghozzá nem keveset. Legalább annyit, hogy ne kelljen még pluszban fizetni a bkv-nak, kényelmetlenséget és a vonat késéséből adódó kockázatokat viselni. JAvítana az utazók morálján is.
Sok egyetemistának már nincs pénteken előadása, vagy ha van, nem megy be, és hosszú hétvégézik. Nézd meg a többi napon.
Bárki bármit ír, ami nem a te véleményeddel egyező, arra rögtön van valami "magyarázat", mint pl. pikk-pakk lehetne még két vágányt építeni Kő-felső és Keleti közé, stb....
Itt egy 100 km-es bérletről volt szó, nem kimondottan Budapestre irányulóról. És a 9000-es bkv-bérlettel még mindig nem éri el 63700 forintot, ami a teljes ár lenne. Amúgy meg nagyon sok cég fizeti a bkv bérletet is.
"Csütörtökön a 19:10-es IC"
Sok egyetemistának már nincs pénteken előadása, vagy ha van, nem megy be, és hosszú hétvégézik. Nézd meg a többi napon.
Van nálam egy olyan kiadvány, hogy 3. sz. Módosítás a 208/2009. évi menetrendhez. Azt írja itt a 12. oldalon, hogy egy 100 km-es 30 napos dolgozó bérletért a dolgozó 8900 forintot fizet. Ezt 8900-at osszuk el 5×2×4-gyel, és kijön 100 km-re 222,5 forint. A többit az állam fizeti meg az adózás rendszerén keresztül.
De mit akarnak bizonyítani ezek a számok? Hogy fölösleges a bérlet? Vagy ne fizessen a munkáltató (már ahol fizet) ? Vagy pontosan mit? Vegyenek jegyet minden alkalommal? Nem értem igazán mit akarsz ebből kihozni.
A távolsági utazás költségét miért akarod összehasonlítani a hivatásforgalommal mikor teljesen más a kettő lényegében?
Tényleg nem, mert szokott lenni 20 utas, plusz a személyzet. És nem a Lővér-Halászbástyát kell alapul venni, mert a 15-17 órás időszakban a távolsági közlekedésben is viszonylag van forgalom.
Csütörtökön a 19:10-es IC 918 90%körüli kihasználtsággal indult a Keletiből, ami a szombathelyi részt illeti. Ez nem olyan rossz azért. Hát még ha Kelenföldön is szállt fel pár utas.
Igazad van...az csak ideális esetben lenne...sok a bliccelő. Akinek van, annak meg azért van, mert azt is a munkáltató fizeti, elszámolja költségként, és annyival kevesebb bevétel után fizet adót. Azt meg azért talán te sem vonod kétségbe, hogy az elővárosban a munkások járnak fel 90 %-ban naponta dolgozni.
Tisztázzunk valamit hogy világos legyen a kép minden szempontból. Ha én Budapest belvárosában dolgozom és oda mondjuk vonattal és Budapesti tömegközlekedéssel jutok el akkor a munkáltatónak annyi a kötelessége hogy térítse nekem a Budapest határáig szóló utazásomat. Onnantól viszont nem érdekel senkit hogy oldod meg. Pl: van egy 5km egyesített bérlet (Budapest határáig) ennek a ráeső részét fizeti a munkáltató. Aztán persze ez kevés mert tovább is kell menni. Az egyesített bérlet meg megy zsebből/cafeteriából kinek hogy.
ja...meg hogy káosz van a Keletiben, és nem zsúfoltság, még annyit, hogy nem hiszem, hogy az a normális, hogy az érkező pécsi IC-hez kiírja a vágányt, de ugyanahhoz a vonathoz az induló oldalon meg nem, amíg be nem érkezik, az utasok meg ott középen várnak, és állják el az utat.
„A vasuti szemelyszallitas a fizetokepes keresletet elvesztette, leven, hogy nincs kinalat, illetve nehany dolog mutatoban.”
A Debrecen-Keleti-Győr útvonalon kívül (és a többi Budapesten keresztülutazó közvetlen vonaton kívül) hol milyen kínálat hiányzik még? A mai menetrend már most is kínálati sok fővonalon, óránként járnak a szerinted üres IC-k. Mi kellene még ennél több? Ha lenne, az nyilván többlet teljesítmény lenne. Miből térülne az meg? A plusz vonatok hatására az üres vonatok és az új vonatok megtelnének? Aligha. Akkor meg a kihasználtság nem növekedne, hanem csökkenne. Persze értem én, hogy a kereslet kínálatot teremt(het), de nem mindig és mindenhol.
Vagy a hiányzó kínálat alatt csakis a kedvenc témádat, a „Debrecenből a Keletibe” meg a „Budapesten áthaladó vonatokat” érted? (Én egyetértek azzal, hogy a távlati cél az lenne, hogy legyen egy központi pályaudvar, de elfogadom azt, hogy a jelenlegi infrastruktúra mellett a mindenáron egy pályaudvarra több kárt csinálna mint hasznot.) De eljátszva a gondolattal, hogy megvalósulna a vágyad, óránként Keletibe IC Debrecenből, esetleg közvetlenként tovább Győrbe vagy bárhová a Dunántúlra, akkor mennyivel lenne több utas lenne rajtuk? Komolyan, mondj egy számot!
„Elkoltik a milliardokat az elovarosi kocsipark fejlesztesere, mondvan, hogy azert a budapesti palyaudvarokra beteved egy-egy kulfoldi, es azt lassa, hogy csili-vili, meg dizajnos vonatok vannak. De hany uj utast vonzottak ezek? egyet sem.”
Ha ez igaz, akkor szerinted mit kellett volna csinálni? Meg kellett volna hagyni az „50 éves kádárista ótvarokat”?
Csak vagdalkozol össze-vissza, egymásnak ellenmondóan.
Én sokat járok a keletibe. a perontetők valóban beáznak, a csarnok meg igazából középen ázik be (7-8), de azért akkor sem olyan brutálisan, mint a nyugatiban, ahol mintha ott sem lenne a csarnok teteje.
"Ki fizet 200 Ft-ot a 100 km-re???"
Van nálam egy olyan kiadvány, hogy 3. sz. Módosítás a 208/2009. évi menetrendhez. Azt írja itt a 12. oldalon, hogy egy 100 km-es 30 napos dolgozó bérletért a dolgozó 8900 forintot fizet. Ezt 8900-at osszuk el 5×2×4-gyel, és kijön 100 km-re 222,5 forint. A többit az állam fizeti meg az adózás rendszerén keresztül.
Alacc
Igazad van, a 37-es jár arra. Azóta keverem őket, hogy mindkettő ez az ótvar ganz villamos.
"Szerinted a szombathelyi IC-k üresek szoktak lenni?"
Tényleg nem, mert szokott lenni 20 utas, plusz a személyzet. És nem a Lővér-Halászbástyát kell alapul venni, mert a 15-17 órás időszakban a távolsági közlekedésben is viszonylag van forgalom.
"Jaaa, te eldöntötted, hogy mindenkinek van bérlete."
Igazad van...az csak ideális esetben lenne...sok a bliccelő. Akinek van, annak meg azért van, mert azt is a munkáltató fizeti, elszámolja költségként, és annyival kevesebb bevétel után fizet adót. Azt meg azért talán te sem vonod kétségbe, hogy az elővárosban a munkások járnak fel 90 %-ban naponta dolgozni.
"Keletiben kultúrált a váró?"
A nemzetközi, railjet, IC 1. osztály-utasoknak van külön váró. helyesen: aki többet fizet, kapjon többet a pénzéért.
"Akkor menj repülővel Debrecenből."
Ezt csak összehasonlítási alapként hoztam fel. De ha már ezt felhoztad, ami erősen off, de legyen: az is minősíti ezt az országot, hogy egy működőképes reptere van Budapesten. Szlovákiában van Kassán, Pozsonyban és Popradon is, ráadásul van Kassa-Pozsony járat. A verseny pedig arra késztette a szlovák vasutat, hogy a Pozsony-Kassa gyorsok IC-kocsikkal közlekedjenek.
"Megmutatnád a helyét is?"
Meg én. A kocsirakodós vágány mellé építenek egy peront meg egy vágányt. Azt a kis kutricát ott elbontják. Megoldás mindenre van, ha az ember keres. Akkor nincs, ha nem akarja, hogy legyen.
Jah..és nem azzal van bajom, hogy az elővárosban 200 forintot fizetnek 100 km-re, hanem az, hogy nekik lesik minden óhaját, aki meg 3000-ret fizet 100 km-re, annak meg azt mondják, hogy ha nem tetszik valami, nem kell vonattal utazni. Ez a szemlélet annyira avitt, annyira defektes, annyira kádárista-szocialista és annyira álságos
Ha valaki a belvárosba igyekszik, annak mindegy. Van BKV-bérlete
Jaaa, te eldöntötted, hogy mindenkinek van bérlete. Ez szép. Ebben ugye semmi olyasmi nincs, mint a "Debrecenből mindenki a Nyugatiba akar menni"-nek, ugye???
Az alapkijelentés az volt, hogy a Keleti nyújt 100 %-ot. A Nyugati értékéből sokat ront az átszállási kapcsolatok hiánya, hogy a délibe nincs direkt metró, nincsenek perontetők, a csarnok beázik, nincs kulturált váróterem, nincs normális hangos és sorolhatnám.
Milyen átszállási kapcsolat van a Keletinél, ami a Nyugatinál nincs?
A Keleti értékéből nálam nagyon sokat inkább az von le, hogy a csarnokot meg kell kerülni, ha mondjuk az 5-től a 10-hez kell átszállni, és közben még elkérik kétszer a jegyet is...
A Keletiből meg a Nyugatiba nincs direkt metró.
Nyugatiban valóban nincs MINDEN vágány mellett perontető. ÉS?
A Keleti nem ázik be??? Miről beszélsz?
Keletiben kultúrált a váró?
Mennyivel jobb a hangos a Keletiben, mint a Nyugatiban? Szerintem éppen fordítva van.
A déliről meg jobb nem is beszélni.
MERT?
olcsóbban szoktam Glasgow és Budapest között repülni, mint Debrecen és Győr között vonatozni.
Akkor menj repülővel Debrecenből. Jaaa, hogy nincs? Akkor verd magad a repülős topikban. Persze csak jogilag.
Nem egy nagy dolog még két vágányt felhúzni a fennmaradó 5 km-re
Tényleg? Ezt jogilag is alá tudnád támasztani? Megmutatnád a helyét is?
Megmutatnád a Keletiben az új vágányok helyét is, ahová a vonatok bejárhatnak majd?
Akkor egy kis demagógia: aki 3000 forintot kifizet 100 km-re, annak jusson a FLIRT, aki pedig 200-at, annak meg a BHV. ez piacgazdaságban így működik.
Eddig is szinte csak és kizárólag demagógiát láttam tőled, így nem feltűnő ez a marhaság sem.
JabyGabi "Zugló, 7-es busz-család, Keleti." Írtam lentebb, amíg nem az van ráírva a vonatjegyre, hogy Debrecen-Budapest, Budapest-Győr, addig a megkötött szerződést teljesíteni kéne. 1 vagyis akkor mutogassam a vonatjegyem a 7-es buszon a smasszernak, hogy az van ráírva, hogy Debrecen-Győr, és hogy küldje el a csekket a Kerepesi útra?
A kérdés a Keletibe való átjutás volt egy Nyugatiba érkező vonattól. A leggyorsabb megoldást írtam le.