Más nincs. Ha tudtak komunikálni vele akkor nincs kábel hiánya. Az enyémnél is sok stekker van azon környéken szabadon és a tököm sem tudja, hogy mi a vihar lehet az :/. Nekem nem is adtak távirányítót hozzá. Egy fórumtársunktól kaptam 2őt is. Szervizben b@szták rátanítani újat akartak rámsózni 20ért. Én 13ért vettem egy riasztót ami felhúzza az ablakot, nyitja a csomagtartót, riaszt nyitásra meg van még egy plusz szabad csatorna rajta. Arra majd ha beszerkesztem az ülésfűtést azt fogom rákapcsolni :D
Van a képek közt 1-2 pózolós kép ahol elég szemre való hölgyemények támasztják a verdát... Lehetne tesztelni az tuti :P
Viccet félre téve szép autó meg van benne jópár dolog ami tetszik, de ennyi pénzért már egy valamire való német verdát vettem volna az off márkából 6hengeres dízel motorral...
Gondoltak azokra is akik nem bírjá ka muzsikát... Az oldal tetején ott van a hang ki feliratú gombocska. Megnyomod és olyan csend lesz, hogy csak na XD
Szép autó, egy két ötletet én is ebből merítetem, de azért már túlzásnak érzem. akkor is csak egy "öreg verda" amibe bele ölt alap hangon 2millát és az autó piaci értéke akkor sem lesz több 1 millánál. és akkor egy fanatikust kell találni aki megveszi. Mert ugye ezzel boltbajárni meg csak úgy általánosan használni nem lehet meg hülyeség is lenne...
Sziasztok! Nem tudjátok véletlen mi ez az idegesítő csörgés meleg motornál 2500-3500 as fordulat között? Felvettem hogy könnyebb legyen megmutatni de a videó nem úgy adja vissza élőben piszkos hangos a felvételen meg éppen hallatszódík az a kelepelő csörgés.
A másik problémám az hogy a kocsit kereskedésben vettem. Kaptam egy távirányítós kulcsot azt mondták majd rá kell hangoljam akkor fog működni a központi zár. Na most én megpróbáltam az összes lehetséges módon ráhangolni a távirányítót a központira de nem sikerült mentem szervizbe is ott tech2 vel is próbálták de az sem jött be ök azt mondták hogy a kulcs a riasztós központi zárat nyitja az enyém meg nem az na most én nem nagyon törődtem ebbe bele mert szerintem semmi köze hozzá arra is gondoltam hogy nincs a kocsiba távirányító vevője rakok fel pár képet hátha ti is láttok valami nem oda illőt mert pár kábel nincs bedugva de nem tudom hova valók.
Igazából az hogy milyen futómű van alatta? Ha 4cm-t ültetem akkor kell e futóművet is állítani? Nem ér e bele a sárvédő ívbe? Ha teszek alá egy 17 es kereket,arra mi a maximum gumiméret ami jó elöl hátul?! Spoilerek honnét vannak és mi a pontos nevük ( ha van ilyen ) . Első szélvédőért szóltak e már ( sötét ) ? Van e kép a hátsó szárnyról? stb stb... :)
Mondjuk ez motortípus függő. A klímás 1.7 dieselen például 3 db ventilátor van, kettő elöl, egy hátul. Mindegyikre 3 vezetékes kábelköteg megy, és mindegyiken van előtét ellenállás külön. Klíma bekapcsolásakor a jobb első és a bal hátsó kapcsol kis fokozaton. A klíma nélkülin pedig két venti van, jobb elöl és bal hátul. Szintén két fokozattal. És ezek egyszerre működnek.
Te amúgy szétszedted ezt a hengert és odabennt volt Neked elrohadva valami? Mert most nekem nem egészen világos hogy ezen mit lehet ebben az állapotában javítani. Kis oktatás még rámférne ezzel kapcsolatban :-)
Nem csak a klíma bekapcsolásakor nem kapcsol be a belső venti 1es fokozata, hanem semmikor sem. Eddig ha felment a vízhő 92 fokra mindig bekapcsolt az 1es fokozat a belső ventin, de most szépen megy fel tovább a vízhő, majd mindenféle előjel nélkül 100 fok körül bekapcsol a belső venti 2es fokozata. Lehűti 95 fok környékére, majd kikapcsol, de 1es fokozat továbbra sincs. A klímahűtő ventije viszont akkor sem moccan meg.
Amúgy 3 vezetékes kábelköteg megy le a klímahűtő ventihez. Piros, fekete és narancssárga. A narancssárga direktbe megy a klímahűtő venti 1ik sarujára (úgyhogy ő lesz a testkábel), a piros és a fekete pedig bemegy az ellenállásba, és az ellenállásból pedig megy még egy rövid piros kábel a klímahűtő venti másik sarujára. A bejövő piros kábelen jelenik meg a 14V ha bekapcsolom a klímát. Ha tényleg volna második fokozata a klímahűtő ventinek is akkor pedig a feketén jönne be a 14V és valahogy odabenn a hengeren belül az ellenállást megkerülve adna 14 V-ot a klímahűtőventinek? Így aztán végképp nem látok összefüggést a kílamhűtő venti és a belső venti működése közt... (amúgy a kapcsolási rajzból is ezt szűrtem le)
Márpedig valami összefüggés valahol mégis kell hogy legyen, ugyanis pár napja még tökéletesen működött az 1es fokozat a belső ventin, és a klímaventi is bekapcsolt ha benyomtam a klímát (tudom, mert rendszeresen használtam a klímát araszoláskor hogy a ventije hűtse a vizet. Odaszögezte a mutatót 85 fokra, bármennyire is lassú volt a haladás) Jah és a klímahűtő ventijének adtam direktbe tápot az akksiról, pörgött is rendesen, szóval az sem lehet hogy csak úgy bekrepált és azért nincs se 1es se 2es fokozat rajt.
A klíma hűtő ventijének nincs 2es fokozata. Az trepnin egy amikor megy. Én sem tudom, hogy mi köze a vízhűtő venti kis fokozatához, de biztos, hogy van. Amikor megvettem a kocsit nem volt klímahűtő ventim. Vízhűtő venti is 100fok körül kapcsolt és ha leállítottam a kocsit nem ment kis fokozaton soha. Megcsináltam kapcsol kisfokozat 90körül és ha leállítom melegben megy még 1-2 percig kisfokozaton. Ergó összefüggés van a 2 között tuti!
Amúgy mit szeretnél tudni errő la gépről? Állítható magasságú futómű van alatta szóval ennél még lejjebb is lehet ültetni. Ha így használná sem sárvédőív sem gumi nem maradna a gépen. Amúgy is hátul 235ös guma van neki. Elég sok mindent megtudakoltam már a tagtól.Az biztos, hogy a kocsi értékének 3xosát már tui bele ölte XD
Szóval nálad két venti van. A hátsó venti (amit te vízhűtő ventinek nevezel) az nem kapcsol be a klíma bekapcsolásakor?
Tegyél egy egyszerű próbát. Zárd rövidre az elhalálozott előtét ellenállás két kivezetését. Ezzel annyit fogsz elérni, hogy amikor kis fokozatot kapcsol a vezérlő, akkor a venti nagy fokozaton fog indulni. Ha ezenkívül minden rendesen működik, akkor nyert ügyed van. Így kiderül, hogy a másik ventivel minden rendben van-e.
Kell legyen a klíma ventinek is 2es fokozata, mert az hűti a vízhűtőt is. Könnyen ellenőrizhető, 3 szálas csati megy ahhoz is? Ha igen, akkor az is kétfokozatú.
Lemértem és tuti hogy szakadás van. Ellenben most pont ücsörögtem itt a kapcsolási rajz felett és kezdem furcsállni hogy is lehet ennek a klímahűtő ventinek az előtét ellenállásának a halálozása az oka, hogy nem megy a vizhűtő ventim 1es fokozata sem... Valahogy ez most nekem nem logikus. Elvileg a klíma venti csak akkor menne ha bevan kapcsolva a klíma és/vagy a vizhő eléri azt a mágikus hőfokot mikor a vizhűtő venti 2esre kapcsol (tudtommal 1es fokozatban a kílma venti nem forog). Lehet hogy a vizhűtő ventim előtétellenállása is megadta magát, pont ugyanakkor mint a klímaventié? kezdem nem érteni...
És van egyáltalán a klímahűtő ventinek 2. fokozata? mert én még azzal sosem találkoztam...
Mondjuk azt se lenne rossz tudni hogy mekkorának kéne lennie ennek az előtétellenállásnak az értéke, mert bontókban tuti rám akarnák sózni az egész klímahűtő ventit.
Mindengyik ventilátornak van külön előtét ellenállása, legyen akár 2 akár 3. Kis fokozaton ezen keresztül kapják az áramot, így 7-8 V jut nekik, emiatt kisebb fordulatszámon pörögnek. Mivel melegszik az előtét ellenállás, azért van a ventilátor által áramoltatott levegő útjában, hogy hűtse. Ha a bemenetén megjelenik 14 V, a kimenetén pedig nincs 7-8-9 V akkor rossz.
Mérd le az előtét ellenállás 2 kivezetése közt mennyi az ellenállás. Ha nem mérhető (szakadás), vagy 0 akkor cserélni kell.
Én csak kitakarítottam 100% osan mert mikor lezártam a motor hibát jelzett,hosszú lejtmenetben... Vezérlőben meg nem lehet letiltani.. Így kitisztítottam és vissza tettem... azóta semmi baja.. ( megjegyzem sokkal szebben és egészségesebben járt lezárva )
bakkker ha jobban megnézem valóban... Megtévesztett a felni :$ bár azon a képen amit linkeltem az ültetés és a nagy felni miatt szinte van 1 centi hézag.. az átlagos használat során nem ér bele a sárvédőívbe?
Na, szétbontottam ma az autóm elejét, de itt ennél az "előtétellenállásnál" kissé megakadtam.
Annyi szent, hogy az ellenállásig megjelenik 14,3-14,5 V körüli feszültség a bejövő piros vezetéken. De onnan nem megy tovább semmi sem a továbbmenő piros vezetékre (a klímahűtő pozitívja) sem a fekete vezetékre (nyilván akkor ez megy a vízhűtő venti 1es fokozatához.) Mi a frászt csináljak akkor most ezzel? ezt is barmoljam még szét és azon belül lesz elrohadva valami?
A szindróma ismerős. Én is épp így voltam. Van a klíma hűtő ventilátoron egy előtét ellenálás féleség (erre van rákötve a klíma venti meg a vízhűtő venti kis fokozata). Egy 14mm átmérőjű réz henger. Meg fogod ismerni. Annak a lábai elrohadtak nekem és nem ment sem a klíma hűtő venti, sem a kis fokozat a vízhűtő ventinél. Sajna a kivételéhez le kell szedni a lököst, a lökös alatt lévő kereszt merevítőt és úgy ki lehet venni a ventilátort (sajna ki kell tákolni abból a szutyok hüvelyből, de vigyázz a porcelánt ne törd el!!!). Én azt az előtét ellenálást egy csokival rágyártottam a vezetékre és egy 15ös réz csövet hosszában felsliccelve ráhúztam majd egy sima avab bilinccsel összehuzattam. Majd jöhetett a próba és utánna fel a lökös meg a kereszt merevítő vas.(vigyázz a keresztmerevítőben van a külső hőmérséklet szenzor meg annaka vezetéke. nehogy eltépd!)
Ha valahol el akadsz nyugodtan írhatsz mailt is nékem.
Én kitakarítottam és lezártam. A lezárásnál vigyázni kell, mert a szelep mozgórésze zárt állapotban kiáll a síkból, így a lezárólemezt is egy kis domborítással kell elkészíteni. Motorlámpa azóta nem jelez, bár a két középső henger teljes gyújtáskimaradását sem "vette észre" a vezérlő.
A motorhiba visszajelzőm időszakos hibaként jelzi ki az AGR szelepet. Ha a csere helyett először valami takarítással próbálkozom, akkor az hosszabb távra is megoldhatja a problémát?
Egy olyan problémám akadt, hogy a Vectrámnak nem akar bekapcsolni a hűtőventilátor 1es fokozata. Általában olyan 92 foknál szokott kapcsolni műszeregység szerint, de most semmi, csak melegszik tovább. Továbbá valamiért a klímahűtő ventilátora sem hajlandó bekapcsolni ha benyomom a klímát, pedig ha jól tudom annak mindig működnie kéne, mikor megy a klíma. Ma este viszont nézegettem, hogy kábelek, csatlakozók rendben vannak-e, és miközben járt a motor szépen felkúszott a hőfok mérő ~99 fokig, ahol bekapcsolt a venti 2es fokozata. Na most ezzel nem egészen vagyok tisztában, de ha jól emlékszem 2es fokozatnál már a klímahűtő ventinek is be kellene kapcsolnia... (javítsatok ki ha nem így van). De az meg sem moccant, viszont a vízhűtő ventije fél perc alatt le is húzta a vizet 95 fokra majd kikapcsolt. De 1es fokozat ezután sem volt Mi lehet a gond, hol keressem a hibát? És összefügghet ez az 1es fokozat hiánya a klímahűtő ventijének a "nem működésével"?
Kérsz kölcsön valahonnan egy hőlégfúvót és elkezded körbe körbe melegítgetni a ragasztásnál. KB 2perc után olyan rágógumi puhaságúra puhul a ragacs. Akkor jó széles fejű lapos csavarhúzóval a fekete műanyag és a plexi közé finoman elkezdesz befeszíteni. elfordítod a csavarhúzót 90 fokkal és elkezd elválni egymástól. Ezt 3-4 helyen elvégzed és szétjön. Arra vigyázz, hogy az a fekete ragacs ne nagyon jusson semmi olyan helyre ahová nem kéne, mert k*rva nehéz leszedni onnan. Én a Te helyedben nem matt feketére, hanem fényes feketére fújnám. Ha végeztél a művelettel azért szeretnék képet látni. Ha gondolod, küldheted nekem mailbe vagy ide a fórumba.