Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pléhúsz Creative Commons License 2012.08.20 0 0 19389

Traktor és autó egyben.

A fagázgenerátoros csoda!!!

A világ akkori traktor gyártásának meghatározója, egy eredeti Lanz Bulldog.

Előzmény: pléhúsz (19388)
pléhúsz Creative Commons License 2012.08.20 0 0 19388

A Lévay Team:

Ez a fószer meg kicsoda?

Előzmény: pléhúsz (19387)
pléhúsz Creative Commons License 2012.08.20 0 0 19387

Lengyel lányok II.

A legnagyobb kedvencem.

S egy 116 éves barna kislány.

Előzmény: pléhúsz (19385)
korbulyandi Creative Commons License 2012.08.20 0 0 19386

Sziasztok!

Rengeteget gondoltunk Rátok, nagyon szurkoltunk, hogy sikerüljön a lengyel út!

Látod, Plé! Kishitű voltál!

Nagyon örülünk, hogy jól éreztétek Magatokat!

sziasztok - Andi

Előzmény: pléhúsz (19385)
pléhúsz Creative Commons License 2012.08.20 0 0 19385

Ennek a résznek legyen a címe: A lengyel lányok és a traktor:

Lengyel barátunk felesége a felvonulásról ért éppen vissza a Steyrrel.

Előzmény: pléhúsz (19384)
pléhúsz Creative Commons License 2012.08.20 0 0 19384

Isten segedelmével, a 9-fős tekergők Lengyelországból haza értek szerencsésen. Remélem Sándorék is otthon vannak, gond nélkül.

Én nagyon savanyú képpel indultam a sikertelen Dutra kivitel miatt. Odafele nem is igen rizsáztam, a fő mókázók Belák és Vili voltak, volt ot minden, nyémá-dobzse-dzsámélá és főleg régárdá. Dobrová-pokle-nyikle-pitykulu.

Szakszerűen, szombat reggel 8-ra oda értünk. A Lévay Team már ott volt, két szép Hofherral kiállítva. Nagyon jól jött nekünk, hogy volt magyar gép, a legalább 150 traktor között, sorszámilag még 238-ast is láttunk. A lengyelek kiemelt figyelemben részesítettek, a megnyitón bemutattak minket a többi klubnak, 1 szlovák nagyon szimpi házaspáron kívül, mi voltunk a külföldiek, meghatározó létszámban. A Dutrás polok nagyon jól vizsgáztak, s nekünk is könnyedség volt egymásra találni, a több ezer fős tömegben. Már tudjuk legközelebb egy Hungary felirat is kellene rá. Vagy 3 óráig tartott a felvonulásra felsorakozás annyi gép volt. Vasárnap beérkezéskor újra egyenként bemutatták a gépeket tulajdonosaikkal. Az amerikai box meccseken hallható profi bemondó, 24 órán keresztül fáradhatatlanúl nyomta. Amikor beért a Hofherr, Sándorrléváááíííí, Véngriááááá. Nagyon nagy tapsot kaptak.

Szombat reggel éreztem hogy ez jó lesz. Hát ez mesés volt, valami olyan különösbe csöppentünk, amit sohasem hagynék ki. A hitetleneknek bizonyítsanak a képek. Sok szeretettel íme a Dutrásoknak:

rinya25 Creative Commons License 2012.08.20 0 0 19383

Szia Joebatyo! Akivel fogadtam azt mondta, hogy nincs az a hülye aki egy ilyen kisdutráért odna egy jó állapotú 50 mtz-t, vagy soha nem tudnám eladni annyiért amennyiért lehetne kapni egy jó állapotút. Erre azt mondtam neki, hogy fogadjunk felteszem a hirdetést egy hónapig, és minimum 5 darab vásárlás, vagy cserét lehetne nyélbeütni és van rá egy láda pezsgőm. Idáig három 50-es mtz csere lett volna rá, de persze mindenkinek azt mondom, hogy már elkelt. A hirdetés már nem sokáig fpg élni vagy két csere felajánlásig, vagy a hónap leteltéig. Egyántalán eszemben sem jutott, hogy eladjam még egy kórmányoszlopot, és első kardánkereszteket kellene cserélnem, plussz világítást és tényleg szinte tökéletes állapotban van. Sőt még egy szép fényezés sem ártana neki, de az lessz az utolsó, ráadásul most kb 2 hónap folyamatos munkám van egy almásban. Egyébként olyan kérdésem lenne, hogy a dekompreszor karnál picit szivárog a motorolaj ha leveszem az aluminium kart kív ülről cserélhető a gumitömítés ami mögötte van?

Előzmény: joebatyo (19375)
Kisdutrás_Laci Creative Commons License 2012.08.19 0 0 19382

Szia! Megtudom cserélni a 2 csövet mert mind kettő hidraulika cső csak a képen nem látszódik rendesen a hátulja. Szerintem akkor jó irányba forgott csak a szivóoldalon akart nyomni és a nyomóoldalon szívni. Holnap megfordítom a szivattyút és a csöveket is. Köszi a segítséget!

Előzmény: MDW (19381)
MDW Creative Commons License 2012.08.19 0 0 19381

Csak azért kérdeztem,mert látom,hogy az egyik vezeték fix fém cső.Ha a fogaskereket át cseréljük akkor a fedelet meg kell fordítani.Ekkor a szivattyút vagy úgy kell fel tenni,hogy maradnak a csatlakozások eredeti helyén de akkor a szivattyú el tolódik ségen felfelé.Vagy úgy ahogy most is áll,de akkor helyet cserél a szívó és a nyomó oldal.

Előzmény: Kisdutrás_Laci (19380)
Kisdutrás_Laci Creative Commons License 2012.08.19 0 0 19380

Ugyanúgy raktam fel a csöveket nem fordítottam meg

Előzmény: MDW (19379)
MDW Creative Commons License 2012.08.19 0 0 19379

Üdv!Mikor át fordítottad a forgás irányát megfelelő oldalra került a szívó és a nyomó cső?

Előzmény: Kisdutrás_Laci (19377)
joebatyo Creative Commons License 2012.08.19 0 0 19378

Egy közelebbi foto erröl a hirdetett 1000-röl.

Nem tudom, h eladó-e még, vagy vki megvette:

 

Kisdutrás_Laci Creative Commons License 2012.08.19 0 0 19377

A mai nap folyamán levettem a szivattyút és megnéztem egy kicsit reménykedtem utána a remény is meghalt. Nos a levétel után megnéztem,hogy bekapcsolt állapotban merre forog a szivattyú és a forgásiránynak ellentétesen forgott. Gondoltam magamban,hogy megvan a hiba. Megfordítottam felraktam bekötöttem elindítottam és meg se moccant a hidraulika kar se. Kb 1 percig volt elindítva és úgy felforrósodott a szivattyú,hogy a kezem alig álta el. Most visszaraktam az eredeti állapotba most emelni emel,de ugyanolyan gyengén mint elötte.

MDW Creative Commons License 2012.08.19 0 0 19376

Üdv!Az NS-32,es szivattyú az MTZ-50 es hydraulika szicattyúja.

Előzmény: stihl guru (19371)
joebatyo Creative Commons License 2012.08.19 0 0 19375

Szevasz Ricsi.

Emlékszem ezekre a dolgokra, amiket írtál, pont emiatt álltam értetlenül

azelött, h miért is akarnál túladni rajta, ha ennyire akartad, és rendbehoztad,

majd beszámoltál, hogy mennyit bizonyított.

De így már érthetö :)

Jelentkeztek a hirdetésre?

 

Üdv.

Előzmény: rinya25 (19373)
Kisdutrás_Laci Creative Commons License 2012.08.19 0 0 19374

Szia! Először köszönöm a megtisztelő válaszodat! Nos sajna én nem sokat tudok a gépről mert tatám vette körülbelül 60 évek elött és utána apám örökölte utána meg én. Nos a szivatyúkat már apám cserélgette így elhiszem neki, hogy az előző 2 szivattyúval se ment . Nos amit fel bír emelni azt gyorsan és könnyen felkapja. Hozzáteszem,hogy egy boronána és egy burgonytöltőn kívül mást nagyon nem bír felvenni,de azt megtatja. Volt,hogy a burgonyatöltő kb 1 hetet volt rajta és tartotta egy milimétert se engedett vissza. Ha dolgozunk vele akkor egy kis idő után elkezd melegedni és vonyítani a szivattyú és akkor még erőtlenebb a hidraulika. Pótkocsival sajnos nem volt még próbálva. Amúgy motorja a gépnek kitűnő állapotban van,mert 3 éve teljes motorfelújításon esett át. Indulni könnyen indul főleg most mert kapott egy új 150Ah aksit. Tettem fel egy videót esztétikailag nem szép,de egyenlőre mechanikailag fontos. A motor kissé olajos,de akkor lettek kicserélve a tömítések. (olajnyomásórához, stb)

 

 

 

 

 

Előzmény: Kemenyes65 (19372)
rinya25 Creative Commons License 2012.08.19 0 0 19373

Szia Joebatyo! Természetesen megkérdezheted, és nem tolakodó. A hirdetés oka pusztán fogadás. Nem szeretném eladni több okból sem már csak azért sem mert kb. 10 évig szerettem volna egy ilyet magamnak, és mikorra összejött a pénzem rá megvásárlása után szinte egy évig csak javítottam azt is nagyrész magam. Nagyon szeretem ezt a gépet, és ha elcserélném is valamire az csak nagy dutra lehetne, de arra aztán tényleg nem fogja soha futni. Most éppen egy almásban van munkám és görgökocsizom. Rajtam kívül még három olyan fogatlan dolgozik amit írtál, és szinte minden reggel Én húzigálom őket, hogy induljanak.

Előzmény: joebatyo (19354)
Kemenyes65 Creative Commons License 2012.08.18 0 0 19372

                Lehet, hogy most nem kellene Neked segítenem. Bizonyára olvastad a fórumon, frissen lettem lemeszelve, sok mindenfélének elmondva , magukat a mindentudás kizárólagos birtokosainak kikiáltó  személyek által. Persze itt senki sem akart megbántani senkit sem, de  egyes emberek idegrendszerét olyanok is csak óvatosan merek több részletben csillapítgatni, akik egyébként bátran odaszólogatnak  a fórumozók többségének. De hát tudjuk a kisebbségeknek van divatja manapság.  Sajnos én azon kisebbséghez tartozom aki nem kisebbségpárti.  Visszaolvasva a hozzászólásaimat úgy tűnik kérdéseimmel olyan érzést kelthettem Benned, hogy segíteni akarok. Én mindig is olyan voltam, hogy amit igazán elkezdtem azt be is fejeztem. Sokszor első hallásra/olvasatban meghökkentő vagy kimosolyogni való gondolataim vannak, ennek fogadtatását már régen megszoktam. De a sok meglepődő arcot is akik olyanokat dünnyögnek magukban , hogy ezt nem gondoltam volna. Persze az igazamért ilyenkor is gyakran szorulok.

Szóval nekem is volt mostanában hidraulika problémám a 28-assal (is). Erre javasolják, hogy meg kell kérdezni a hozzáértőket. Én hozzáértő nem lévén így is tettem, megkérdeztem néhányat, különböző csatornákon.  A nagy durranás elmaradt.  Egyik fórumozó nagy szakit -nevet nem említek a korrektség jegyében, bár ő nem ilyen körültekintő- is megkérdeztem,  mit mondjak lövése sem volt.  Jött a működési elv alapos tanulmányozása és kreatív gondolkodás. Tudod  a nagy szerelők rutinból dolgoznak, abban igen nagyok. Viszont a gondolkodást nem igazán preferálják, az nehéz , fárasztó. Úgyhogy a problémát magam  voltam kénytelen megoldani. Sikerült. Mint ahogyan a motor indulást is kitűnően megoldottam, saját kútfőből, rajtam kívül senki nem nyúlt hozzá. Első fordulatra indul, hideg motornál. Persze ezen most sokan bosszankodhatnak.

De most rólad van szó.

Véleményem szerint a gépednél alapesetben 4 hiba ok állhat fenn.

1, Szivattyúprobléma. Ennek legalább 2 fajtája lehetséges

2, Vezérlőtömb probléma. Legalább 4-5 lehetséges merőben más típusú hiba

                /Ezeket érintőlegesen említve lettek/

3, Átváltócsap hiba vagy hibás szerelése

4, Egyéb, amire első hallásra senki sem gondol. Piszlicsárénak tűnő apró rendellenesség. No ez a leghálátlanabb fajta, itt kell igazán észnél lenni .

1,Nem véletlenül kérdeztem, hogy a gép Nálad romlott-e el, vagy így került hozzád. Esetleg azért adták el, mert nem tudták arra használni amire akarták, éppen a hidraulika végett?  Az, hogy 3 szivattyút cseréltek rajta lehet igaz is, nem is. Ezt akkor hidd el, ha szavahihető ember mondta. Általában jó tanács, öreg gépnél főleg. Elképzelhető, hogy cseréltek 3-at rajta, lehetséges, hogy mind a 3 kopott, rongyos volt, de szerintem valószínűtlen. Az első kettő működésképtelensége után én tutira mennék, minden kétely nélküli szivattyúval próbálkoznék, ha csak kölcsönkérnék egyet is, ami napi használatban van,  biztosan tudom, hogy jó. De most nehogy feltegyél egyet, ami még ráadásul nem is a Tiéd! Nem derül ki a képről, hogy pontosan milyen típusú a szivattyú. A méretéből ítélve kb. 2x folyadékszállításúnak nézem mint a 28-as munkahengerének igénye. Ha MTZ-é (?)a nyomása olyan 160 bar körüli újkorában. 28-as által működtetett függesztett munkagépek a mérsékelt súlyuk miatt, közel nem igényelnek ilyen nyomást. A vezérlőtömb nyomásszabályzó szelepe(?) egyébként sem enged annyit elérni.

Jó lenne megnézni, megtisztítani a gyári adattábláját és  leolvasni róla a paramétereket. A nyomás, a folyadékszállítás, és a forgásirány érdekes. Elképzelhető, hogy nem egyező a forgásirány. Szivattyúja válogatja, melyik, hogy viseli. Van amelyik azonnal tönkre megy. Van amelyik csak nagyon korlátozottan dolgozik ilyen esetben, kis nyomás, kis mennyiség, erőteljes melegedés. Ha közelebbről nagyon MTZ-re alkalmas szívattyúnak látszik is vigyázni kell vele. Az oroszok, főleg katonapolitikai-hadászati okok miatt sok mindent másképp csináltak és másképpen csinálnak a mai napig is mint Európa más népei. Ez sokszor jó, sokszor rossz nekünk. Szóval a szivattyúgyárban általában gyártanak szivattyúkat és ha speciális igény nincs a tervezőmérnök ezt építi be az orosz gépekbe. Tökéletes csereszabatossság , majdnem. Annyira megegyeznek még külső formájukban is, hogy az eltérő forgásirány nehezen derül ki. Persze alapos odafigyeléssel, beömlőnyílásokon lévő nyilak cirill betűs rövidítések a ki és be irányok megtalálhatóak általában. Ukrán után gyártottnál nem biztos. Egyidőben a bulgár testvérek is besegítettek a gyártásba. Pl. Az MTZ-re alkalmas szivattyúra kísértetiesen hasonlít a ZIL billentő-munkahengerének szivattyúja, de harckocsikon is alkalmaznak a megtévesztésig hasonló és csatlakozó méretei miatt teljesen felszerelhető szivattyúkat.

2, Vezérlőtömbbel kapcsolatban : Első megközelítésben arra volnék kíváncsi, hogy kihelyezett munkahengert pl: pótkocsit működtet-e?  Mert ha igen ne okoljuk a szivattyút. Volt próbálva? Abban az esetben ha a kihelyezett munkahengert vagy hidromotort működtetne, nem a szivattyú a hibás értelemszerű. Ennek próbája után térjünk vissza a vez tömbre.       De lehet, hogy a biztonsági szelephez nyúltak hozzá és eltekerték kis nyomásra , eltörött a rúgója, stb egy a lehetőségek közül.  Kérdezném még,  a kisebb dolgokat tökéletesen felemeli, vagy csak részlegesen . Amikor már nem emel ,rendellenes visító hangot hallat-e a rendszer?    Azokat amiket megemel, az általános munkahelyzetében tartja meg vagy csak egyes pl. ritkábban használt állásokban?                                                                                                                                                             

 

3, Átváltócsap működik-e?  Billentés miatt egyébként is kénytelen leszel elfordítani. Jelenlegi állásában- már ami látszik az öntvényből kiálló részen –emelési helyzetben van, de ez korántsem biztos, hogy bent a csapon(csonka kúp)lévő kimetszés megfelelő irányba áll-e? Ezt az egyszerű szerkezetet is 2 x 2 féleképpen lehet összerakni. Ebből csak 2 megoldás működőképes. De ha a gyári ütközőstift el van törve, vagy hiányzik ez semmit sem jelent mert akkor teljesen körbeforgatható, a  csap pedig ott áll ahol éppen akar. Lehetséges, hogy jelenleg csak csekély résolaj halad át és emel valamicskét.

Tudom , most a sok ostoba lökött kérdésem miatt pancsernak  gondolnak.  Egyesek majd kifejezésre is juttatják, mások meg nem . Akik meg hozzá mernek szólni, majd kapnak a pofájukra. Nem nagyon zavar. Elvégre szabad országban élünk(egyenlőre).

4, A mai világban minden igaz lehet, még az ellenkezője is.

Gondolom írsz még, vagy add meg a számodat és telefonon beszélünk tovább!

 

Előzmény: Kisdutrás_Laci (19369)
stihl guru Creative Commons License 2012.08.18 0 0 19371

Üdv,Kisdutrás Laci.MTZ-50 traktoron eredetileg két hidraulika szivattyú van,kormányszervoé a kissebb,a hidraulikáé a nagyobb,az NS-32 jelű.Szerintem ránézésre a kissebb szervoszivattyú van a képeken.Nem tul drága,több tipus kapható belőle,ha esetleg veszel,vigyél mintát,forgásirány,tengely méret eltérések lehetnek.Van egy netes oldal,Keletagro Webáruház,ott képet is látsz róla,meg árat is.Még annyit,hogy a szovjet-orosz szivattyúk szeretnek motorolajjal menni.

Előzmény: Kisdutrás_Laci (19367)
endrebá Creative Commons License 2012.08.18 0 0 19370

Kedves Lacink, komolyan drukkoltam hogy ne sértődj meg hogy ellentmondok neked... valahogy nagyon belepasszolt volna az eset a mai magyar mindennapok kiszámíthatatlanságába.

    Ehhez képest az én egyik jóbarátomként szóltál vissza hogy félreértettelek, és tényleg jó érezni hogy még nincsen a világ teljesen a feje tetején.

 

Itt a kezem Laci, örülök hogy még mindíg te vagy te... vagyis a dutráslaci.   :-))))))

Előzmény: dutráslaci (19364)
Kisdutrás_Laci Creative Commons License 2012.08.18 0 0 19369

Ez így került már hozzám.Állítólag régen kipróbáltak ,3 szivattyút is,de nagyon azzal se ment. Kitakarítottam a fülkében lévő mágnes szűrőt,de az se jelentett semmit. Lehet,hogy ez a szivatyú nem nagyon jó hozzá.Eredeti dutra kellene rá esetleg van valakinek lehajítva egy?

Kemenyes65 Creative Commons License 2012.08.18 0 0 19368

Nálad működött ez a szivattyú és most elromlott valami, vagy így került hozzád?

Előzmény: Kisdutrás_Laci (19367)
Kisdutrás_Laci Creative Commons License 2012.08.18 0 0 19367

Sziasztok! A szivattyúrol sajna nem tudok sokat,de csináltam pár fényképet hátha valakinek ismerős.

 

 

 

 

peti ue50 Creative Commons License 2012.08.18 0 0 19366

Üdvözlet minden Dutra rajongónak

 

Egy kis történetet szeretnék megosztani veletek ,ami tegnap történt.

Telefonhívást kaptam egy ismerőstől,hogy a Duna-Ipoly torkolat közelében elakadt egy kisbusz,nem tudnék-e segíteni.

Természetesen tudok némi üzemanyaghozzájárulás fejében,mondom.Azonnal jöjjek.

Kiketyegtem a partra ahhol egy születésnapozó brigád fogadott.Ámulták-bámulták a gépet ,ők még ilyen traktort nem láttak.Felvilágosítottam őket a Dutrák történetéről.

Ráakasztottuk a busz hátuljára ,a születésnapos sofőr beült,majd húzni kezdtem T2-be.

A talaj teljes homok a Dunától kb 4m-re.A Dutra elásta magát vagy 50cm-re .

Nem nagyon akart jönni a szerelvény kifelé,difizár ,majd dobálta magát a földhöz,és lassan cm-röl cm-re elindult.Kétszeri nekifutásra sikerült kirángatni az elakadt kisbuszt.

Nem győztek hálálkodni,megköszönni a segítséget.Felvétel is készült az eseményröl,ha felteszik a srácok közzéteszem.Ezekután ők biztosan megtanulták a Dutra mire képes.

Kemenyes65 Creative Commons License 2012.08.18 0 0 19365

Jó lenn ha tudnánk, hogy milyen típusú szivattyúval rendelkezika gép

Előzmény: Kisdutrás_Laci (19361)
dutráslaci Creative Commons License 2012.08.18 0 0 19364

Bocsánatot kérek mindenkitől,akit megbántottam!Nem ez volt a szándék!

Nem haragszom én senkire! Endrebá-ra meg főleg nem.

Én csk azt nem értem,hogy alap ismeretek nélkül,hogy lehet nekiállni motort generálozni?

Vagy ha mégis nekiállok,előtte veszek egy két könyvet(Mezőgazdasági Erőgépek-I.,II.) és tanulok róla valamit....

Lehetett volna elötte is kérdezni,mielőtt nekiáll nem?

Nem tehetek róla,de az a halálom,mikor valaki belenyul,elqrja,és várja a megoldást több száz kilóméter messziről látatlanban!

Ha én innét megtudnám mondani,hogy mit rakott fére,akkor a NASA-nál lennék szerelő!!!

 

 

 

Előzmény: endrebá (19357)
dutráslaci Creative Commons License 2012.08.18 0 0 19363

Ha az van amit írsz,akkor vagy szivórnyú,vagy vezérlőtömb.

Az előbbit cseréld ki,nem nagy összeg,vagy pillanatnyi megoldásként tegyél bele sűrű olajat,régen az enyémbe is az volt:hydraulikaolaj+80w/90 hajtómű felesbe.

A tömb az már gázosabb,mert az sajnos meg tud kopni,és szelepek is vannak benne,amik néha rakoncátlankodnak.

Ha a tömböt szétszeded,polírozd fel a szelepeket,hogy könnyen mozogjanak,és olajjal rakd vissza,de figyelj oda,nehogy összekevedjenek a szelepek. Az is lehet,hogy már előtted ezt valaki megkeverte.

 

Előzmény: Kisdutrás_Laci (19361)
matzox Creative Commons License 2012.08.18 0 0 19362

Én a túl híg hidroulika olajra illetve a kopott szivattyúra tippelnék.

Igaz ezeket a jelenségeket nem dutránál észleletem ( MTZ80 ) , de ott a kopott szivattyú volt az egyik hiba.
Kicserélt szivattyú+új olaj ( hígabb , nem tudom milyen pontosan) ,  rosszul emel->régi olaj vissza egyből jó:)

Előzmény: Kisdutrás_Laci (19361)
Kisdutrás_Laci Creative Commons License 2012.08.18 0 0 19361
Sziasztok! Van egy ue-28 dutrám. Teljesen rendbe van rakva csak a hidraulikája gyenge. Egy mtz 50-es szivattyú van rajta,de egy szalmabálát se bír megemelni. Van egy borona amit fel tud venni és ha lezárom akkor viszont akár évekig is megbírná tartani visszaeresztés nélkül. Mi lehet a gond,hogy nem bír megemelni szinte semmit? Előre is köszönöm a válaszokat! Üdv!
Kemenyes65 Creative Commons License 2012.08.18 0 0 19360

Elégtételt kaptam. Köszönöm.

Előzmény: endrebá (19357)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!