Neked is szép karácsonyt, majd valamikor beszélünk msn-en, vagy skypon.
(Tegnap volt a kocsinak is karácsony, mosás, pasztázás, most pihen a garázsban. :)) Rá is fért, már a mocsoktól nem látszott ki, nameg a fehér sókéreg...
Nekem 2008-ban csinálták a hűtőfolyadék cseréjét, és mivel én már a régi Swiftben cseréltem magam, tapasztalatból tudtam, hogy rá kell még egyszer nézni, mert a kiegyenlítő tartályból elfogy a folyadék, hiába volt légtelenítve, utána kell tölteni, és azután áll be. Itt is így volt, benzinkúton ránéztem, egy csepp folyadék sem volt, vettem hűtőfolyadékot, és felöntöttem a kiegyenlítő tartályt, utána nem kellett bele semmi, egészen mostanáig, most kb. 2-3 deci folyadékot töltöttem bele a kiegyenlítőbe 2 év után. (1,5 szintén.)
Én rutinból nézem legalább havonta egyszer az összes folyadékot.
Éjjel 1 óra van. Karifa felpompásítva, fóemberek világítanak a korláton, dzsingl bellsz szól a rádióban, csomagoljuk ( a Jézuska persze) az ajándékokat. :o)
Lassan hátradőlök, de reggel még le kell ugranom Kecskemétre 10 percre, utána jövök is vissza. :o)
Nagyon Boldog, Békés Karácsonyt kívánok Nektek Skacok!
Nekem az 1.3-asnál 3 év alatt egy deci víz sem tűnt el a tartájból és most a Sport a 2 éves szülinapjára múlt hónapban kapott tőlem 1 liter fagyállót a kiegyenlítőbe..... Szép mi?
Minden kedves fórum,illetve márkatársamnak kívánok boldog,békés,szép,áldott,meghitt karácsonyi ünnepeket,és baleset,illetve műszaki hiba mentes,sikerekben gazdag boldog új évet!!!
Konkrétan nem az olajcserére gondolok,hanem az olaj mennyiségére.
Mert ha mondjuk ( és már volt rá példa) ha a leeresztő csavart nem jól húztad,vagy húzták meg,vagy az olajszűrőt,akkor szépen lassan elfolyhat az olaj.
Esetleg nem e vettél észre olajfoltot a kocsi alatt?
Vagy nézz alá a kocsi alá,nem e olajos az alja?
Ha kevés olaj volt benne,akkor az olajszivattyú nem tudja felkapni,és már meg is van a baj.
Az is érdekelne milyen benzint használtál utoljára?
Érdekelne a fagyállód is.
-10 fokot írtál,hogy kb annyi volt kint,gondolom a fagyállód ennél jóval hidegebb körülmények között is bírja,de nem e volt csere,s esetleg sima vizet kapott,vagy sima vizet raktak bele.
Egy „megfőzés”még nem egyenlő a besüléssel.
Megfőzésnél még nem minden esetben kell ízekre szedni a motort.
Ha beállt a motor,akkor tényleg nem olcsó a javítás,bár ilyen mértékű szereléseknél sajnos mélyen a pénztárcába kell nyúlni.
Lehet,hogy előjelek is voltak,de ez is lehet olyan előjel,melyet nem vezetés közben veszel észre.
Mondjuk olajfogyás,vagy vízfogyás(mert ezek is előjelek lehetnek)
Esetleg ne-e volt tuningolva (chip tuning)
Nem e lett babrálva a leszabályozás (bár írtad hogy az asszony használta),valszeg nem élvezkedett vele.
Ha én járnék így,akkor visszamenőleg elgondolkodnék,hátha beugrik valami.
Egy motor amibe megvan minden,és ami megvan az működik is,és a folyadékok is rendben,akkor nem történhet meg ilyesmi.
Még akkor sem,ha 4-es padlón mész Karakószörcsökre,ennek bírnia kell!!!
Lehet akármennyire hipnotikus az út, itt a Swift sofőrje volt az igazi vadbarom. Karácsony előtt nem szép dolog ilyent írni, de én őt nem is sajnálom, egy barommal kevesebb az utakon, a két utasát annál inkább. :( Ha 135 km/h-nál akadt ki az óra, akkor mehettek akár 150-160-nal, országúton, előzgetve, hát gratulálok.
Régen mindig mérgelődtem, amikor ilyen streetracerek - olykor engem is veszélyeztetve - elhúztak mellettem, ma már inkább csak szánalmasnak tartom őket.
Szia!Köszi a választ,elemcsere megvolt,változás semmi sött két hibakodot ir ki b1170,meg U1001,et.Esetleg tudja valaki mik ezek,és hogyan törölhetöek.?
Nem értettem pontosan, most akkor garanciális még az autó, de nem vállalta a szerviz? Ha még garanciális, akkor ez szvsz tipikusan az a helyzet, hogy helyszínen Suzuki mester kihív, és onnan kezdve minden az ő dolga lett volna, ha kell, egészen a csereautóig, ha nem javítható a helyszínen.
Először is nagyon sajnálom, ami történt, ez tényleg egyedi eset, eddig itt volt szó kisebb-nagyobb hibákról, de ilyen elképesztő motorhibáról még nem is hallottam. (Mármint Suzukinál.) Csiszolni talán a hengerfejet csiszolták, a 30e/darab meg talán az injektorok lehetnek. A gyertya legdrágábban is 5e/db. Azért jó lenne ezt a motort megmutatni szakszerviznek, vagy legalább fotókat csinálni, dokumentálni a motor belső állapotát, és a gyárnak elküldeni levélben, vagy e-mail-ben, hogy vizsgálják meg, mitől lehetett ez, nem lehetetlen, hogy valami anyaghiba.
Ignisnél tudok hasonlóról, de az meg VVT. Ott túl nagy sebességnél rakták vissza 2-be, a foresmérő kiakadt, és utána nem akart menni, az egyik hengerben nem volt kompresszió. De ott valószínűleg a VVT adta meg magát, vagy fene se tudja.
Természetesen ha van fejlemény akkor írd meg. Kíváncsiak vagyunk a dolgokra és ha tudunk segítünk is. Ezt a többiek nevében is bátran mondhatom azt hiszem.
utána kell járnom sok információnak még, sajnos amit most tudok, az nem sok mindenre jó (az oka ennek az, hogy a szerelő az asszony ismerőse, nem ver át, többször volt már nála az autó, valamint más, a családhoz tartozó kocsi is, panasz nem lehet rá).
a kocsi szalonból lett véve, nagyon oda volt rá figyelve, és nem is volt semmi gond vele egy hűtőcső-kilyukadáson kívül (amit azonnal észrevettünk és azonnal meg is lett csinálva, még 2 évvel ezelőtt). Azóta az ilyen apróságon hogy a zár meg a riasztó baszakodott valamin és a szervizben kicserélték, az égvilágon semmi baja nem volt. Olajcsere rendben megvolt, műszakik, ellenőrzések, minden.
a suzuki szervizt megkérdeztük, ők aztmondták hogy garanciás alapon semmiképpen nem vállalják, jó sok pénzért viszont annál inkább, és vigyük persze bátran. na ezért maradtunk inkább az ismerősnél akinek a munkájában tényleg megbízunk.
elmondom az egészet: pestre kellett mennünk, haladtunk is, én vezettem. 120-130as tempóval mentem a pályán, és tényleg, időben indultunk, nem rohantam sehova. az eset előtt kb 20 perccel álltam meg egy kútnál lemosni az ablakot, akkor még az égvilágon semmi jele nem volt semmilyen problémának.
Bag mellett járunk éppen amikor valami furcsa zörgést hallunk a motorból... elveszem a gázt, zörgés mintha megszűnne, gázadásra megint. abban a pillanatban kivillan a sárga motor-ikon a műszerfalon (ez nekem régi jó barátom a saját kocsimból), gondoltam hogy na, ez valami gebasz lesz, de nem halálos. abban a másodpercben látom azt is, hogy a hűtővíz hőmérője 0-án áll! Azonnal nekiálltam lemenni az útról, de azon a részen még leállósáv sincs, ugye az a dimbesdombos része a pályának, és akkor szépen kivillan az összes hibajelzés, EPS, akku, minden, akkor már csak gurulunk, le a bagi lehajtónál, a dombon már nem tudtam felmenni.
Gőz dől a motorból, felnyitom, látom hogy forr a víz... reméltem tényleg csak túlmelegedett, ezért vártunk vagy negyedórát (-10 fok volt kint kb). Miután lehűlt, próbálom indítani: semmi. De a hangja is fura volt már akkor. Két-három próba után már nem is gyújtott, az akksi is elment, gondoltam.
Asszony elment a közeli benzinkúthoz hogy talán tudnak valamit, mondtak is egy szerelőt, aki pár méterre van. Amíg oda eltoltuk a kocsit, azthittem ott halálozunk el... persze senki se vetett ránk ügyet se az úton, hogy mégis ez a két hülye mit tolja azt a kocsit... namindegy.
Faszi rárakta a töltőre, utána próbáltuk indítani megint, aztmondja nincs kompresszió, és hogy nagy a baj, azzal már nem megyünk sehova. Remek.
Két nap múlva hozattuk haza egy minimálbér áráért, traileren. Azóta (és innen jön a nem pontosság, elnézést érte), annyit tudok, hogy szétkapták a motrot, állítólag be volt sülve, el kellett valami szakemberhez vinni aki lecsiszolta (nem tudom mit, nem tudom mennyire volt nemjó, de kiderítem), mindenki csak csóválta a fejét hogy "de hát valami jele biztos volt..." NEM VOLT, bakker, észrevettük volna, az égvilágon semmi jele nem volt hogy akármi ilyen megtörténhet, tettünk már meg benne 7-800 km-es utakat nyáron 40fokban, akkor se volt semmi...
Na és a mai fejlemény ez, hogy (ismét mondom, megfelelő info híján mondom ezt, én melóban vagyok, asszony beszélt a szerelővel): motor össze lett rakva, megy is, de állandóan hibát jelez, írja befelé a hibakódot, és valami olyat kell cserélni a gyertya környékén, ami majdnem 30 ropi per darab. Többet nem tudtam meg az asszonytól mert majdnem zokogásba fulladt az egész beszélgetés.
én még ilyet életemben, pedig apám különböző kocsijaival valamint a sajátommal jó pár ezer kilométert megtettem már... ez valami X-akta, de ha még az is, bassza sas, csak azt nem értem, hogy hogy történhet ez meg a mai csodálatos technikusan szuperadvanszd motorokkal, meg hogy heroin-árban van hozzá minden... nade ez már csak lamentálás persze.
ha még mindig érdekel titeket a sztori, amint lesz új infóm (és most már én akarok majd beszélni a faszival hogy végre rákérdezzek mindenre) akkor megírom...