Nemrég átépítették Budapesten a Záhony utca - Gázgyár utca - Angel Sans Briz út kereszteződést. Az eddigi 90 fokos kanyar helyett két kanyar van (az Angel Sans Briz út felé "egyenesebb" az útvonal) és lámpa is nőtt ki a földből. Ezen kívül a Gázgyár utca felől kitettek egy 40-es táblát kb. 10-15 méterrel a kereszteződés előtt. Ennek mi értelme? A táblát ugye oldja a kereszteződés, tehát 10-15 méteres szakaszon érvényes csak, ahol viszont kanyar, lámpás zebra és kerékpárút-kereszteződés is van, tehát egyébként sem lehetne száguldozni. Van valamilyen előírás arra, hogy ilyen helyzetekben kell kitenni a táblát?
Igen, persze, azért egy autópályánál elvárás, hogy ne szintben keresztezzen egy alsóbb rendű utat, de valamiért azt gondoltam, hogy csak a továbbépítésig takarékoskodnak a két körforgalommal.
Az M35, illetve az új szakasza kapcsán tisztelettel kérek egy szakértőt, nyugtasson meg: a jogszabályaink megfelelőek; az út ezen szabályoknak megfelel; ill. a legracionálisabb megoldást választották, amikor: a 2x2+2x2 terítő út szélességű debreceni szakasznál pld. a 33 főút kivezetőjénél az autópályára való feljutást 2 db, jelzőlámpa biztosítású szintbeli kereszteződéssel oldották meg. (ugyanis csak 1-1 felhajtó út épült...Így Debrecen felől 2 lámpánál lehet várakozni a jelenleg szinte 0 forgalom elhaladására, hogy az elkerülő szervízútjára feljuss...
Csoda-e, hogy a magyar útdíj bevezetése miatt egyre több fuvarozó választja a rövidebb (R)52-A5-A2 útvonalat? (A ma még 32 km-es kényelmetlenség ellenére megéri)
Az M86 (M9) nyomvonala sohasem lesz (lehet) versenyképes az A2-vel. (Főleg, ha olasz az úticél)
Amióta a 2x2 sávon 50%-kal több útdíjat is le akarunk szívni a tranzitról, azóta ez a tendencia erősödik.
? Az autópálya keresztezi felüljáróm a 42-est. De a főúttól keletre még nem sok minden történt, így nem tudom Neked megmondani, hogy mekkora helyet fognak hagyni...Eleve még ott fog kiépülni a bicikliút is.
Miért? Sok a kamion? Sok a baleset? Sok a rossz út? Vagy elmaradt az utak szélesítése, mert úgyis ott az autópálya, ezért abban hittek a nyolcvanas években, hogy a többség majd használja az autópályákat, így nem kell az utak szélesítésére költeni?
Franciaországban a 2×1 sávos főutakon szigorítják a sebességkorlátozást: az eddigi 90 helyett ezután 80 km/h lesz a megengedett sebesség. A változás júliusban lép hatályba.
az már a mi dolgunk lenne, hogy kiválogassuk a ránk nézve érdekeseket.
Ami innen izgalmas: hogy a szlovén DARS több forgalmat regisztrált Rédicsnél is, ezzel együtt a legendás lengyel tranzit csökken.
Az A5-autópályán nyugat felé haladók száma kevésbé növekedett, ám Szlovéniából Horvátországba izmosodik a forgalom.
Nagyobb az átjárás Lendva-Petisovci között (3194/394), mint Letenyénél. (834/276) Ne feledjük, hogy az M7-en csak személyforgalom halad át (1923 db/nap/
Gondoljuk át: a "nagy magyar Adria kapcsolat" összesen 2755 db gépjármű/nap... (ennek fele július-augusztusban)
Szóval még a szlovének kishatárforgalma is erősebb Horvátországba, és ehhez nem kell nekik 2x2 sáv a 109-es úton.
A teherforgalomban 2016-os DARS adatok szerint 1952 tgk-ból 394 db Horvátország felé megy át Rédicstől. (+105 db/nap és +202 db/nap)
2010-ben 1847 192
Vagyis a 6 év növekményénél több megy át Horvátország felé.
Szumma: csökkenő lengyel-szlovák tranzit a 86. úton, már érzékelhető Csorna felett: az 2010-es napi 1850-ről 2016-ra 1675 db-ra. (90,5%)
Eközben az A9 osztrák határ teherforgalma Spielfeldnél 139,4 %-kal növekedett! (+823 db tgk. naponta)
ha ez a nagyon buta fórum felület legalább valami nagyon egyszerű táblázat beillesztési lehetőséget biztosítana, máris sokkal szebbek és értelmezhetők lennék a számsorok...
a statisztikusi véna (Tied, enyém) mégis megköveteli a konzekvens adatfelhasználást.
Ha OKA, az keresztmetszeti forgalmat jelent, tehát TOTAL. (Az osztrák, cseh, szlovén is így működik.)
Ellenben a határadatoknál hihetetlen káosz van (volt) Schengen, sch-telen, Ukrajna. (Megáll, nem áll, megmér, EU folyosó...)
Az útdíj prezentáció éves mennyiségeket mutatott.
Ebben rendszerezni kellene (Nem nekünk)
Mégis visszább fogom magam, mert az osztrák csak 3,5 t alatti és feletti bontást alkalmaz, így az összehasonlíthatóság csak összes tehergk. szinten lehetséges.
Jelzem: találtam az M70-ről 55 db "elkóborolt" kamiont:)))
2010 2016
M7 (Letenye 7. főút átkelő) CRO felé 221 276 / nap (tehát nincs dráma, csak van akiknek ott rövidebb, gyorsabb)
Ezek apróságnak tűnnek, különös tekintettel a hibahatárra (amely a legnagyobb kockázati tényező) de kénytelenek vagyunk tudomásul venni, hibázni mindig lehet,
csak a törekvést nem tapasztalom, hogy csökkenjenek a hibaforrások.
Tehát nem mikroszkóppal szemlélve Horvátország EU csatlakozása nem változtatott érdemben a dél-nyugati tranzit helyzetén,
de összességében stagnáló állapotokat mutatnak az adatok,
miközben Ausztriában, Csehországban vagy Kelet-Magyarország román határátkelőin rekordok dőlnek.