Keresés

Részletes keresés

Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.11 0 0 38547

Hátha most is lámpás, akkor csak úgy hagyták

Előzmény: trizs77 (38544)
NAR Creative Commons License 2018.01.11 0 0 38546

Hello!

 

Nemrég átépítették Budapesten a Záhony utca - Gázgyár utca - Angel Sans Briz út kereszteződést. Az eddigi 90 fokos kanyar helyett két kanyar van (az Angel Sans Briz út felé "egyenesebb" az útvonal) és lámpa is nőtt ki a földből. Ezen kívül a Gázgyár utca felől kitettek egy 40-es táblát kb. 10-15 méterrel a kereszteződés előtt. Ennek mi értelme? A táblát ugye oldja a kereszteződés, tehát 10-15 méteres szakaszon érvényes csak, ahol viszont kanyar, lámpás zebra és kerékpárút-kereszteződés is van, tehát egyébként sem lehetne száguldozni. Van valamilyen előírás arra, hogy ilyen helyzetekben kell kitenni a táblát?

troglodita Creative Commons License 2018.01.11 0 0 38545

Igen, persze, azért egy autópályánál elvárás, hogy ne szintben keresztezzen egy alsóbb rendű utat, de valamiért azt gondoltam, hogy csak a továbbépítésig takarékoskodnak a két körforgalommal.

Előzmény: trizs77 (38544)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.11 -1 0 38544

Nem is hagyták.

 

Az új (pár hetes) M35-4-es út kereszteződés már külön szintű.

 

De a M35-ről a 4-re valóban lámpás kereszteződésen át lehet lehajtani.

 

 

 

Előzmény: troglodita (38542)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.11 0 0 38543

Nem fért bele a költségvetésebe. 

Előzmény: troglodita (38542)
troglodita Creative Commons License 2018.01.11 0 0 38542

Igen, jártam arra, mikor még ott volt az M35 vége, de azt hittem, hogy nem hagyták úgy.

Előzmény: trizs77 (38541)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.11 0 0 38541

Az volt sokáig.

Előzmény: troglodita (38540)
troglodita Creative Commons License 2018.01.11 0 0 38540

vááááu, 4-esnél lámpás? ;-)))

Előzmény: RadiX (38539)
RadiX Creative Commons License 2018.01.11 0 0 38539

Amit beraktál az a Kishegyesi út, ott van körforgalom, a 33-nál és a 4-esnél is lámpás kereszteződés van a fel/lehajtóknak.

Előzmény: puntooo (38538)
puntooo Creative Commons License 2018.01.10 0 0 38538

Az M35 és a 33-as út kereszteződése nem külön szintű ?

 

Dehogynem, de a felhajtás rá nem a megszokott 4 "kunkorral", hanem csak kettővel van ,megoldva, 

 


A körforgalmak helyén viszont jelenleg jelzőlámpás kereszteződés van. (nem tudom, később megtörténik-e ezek kiépítése.)

 

 

Előzmény: trizs77 (38537)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 38537

Az M35 és a 33-as út kereszteződése nem külön szintű ?

 

 

Előzmény: puntooo (38536)
puntooo Creative Commons License 2018.01.10 0 1 38536

Az M35, illetve az új szakasza kapcsán tisztelettel kérek egy szakértőt, nyugtasson meg: a jogszabályaink megfelelőek; az út ezen szabályoknak megfelel; ill. a legracionálisabb megoldást választották, amikor: a 2x2+2x2 terítő út szélességű debreceni szakasznál pld. a 33 főút kivezetőjénél az autópályára való feljutást 2 db, jelzőlámpa biztosítású szintbeli kereszteződéssel oldották meg. (ugyanis csak 1-1 felhajtó út épült...Így Debrecen felől 2 lámpánál lehet várakozni a jelenleg szinte 0 forgalom elhaladására, hogy az elkerülő szervízútjára feljuss...

troglodita Creative Commons License 2018.01.10 0 0 38535

nem az útviszonyoknak megfelelően ;-)))

Előzmény: Mash_bakter (38534)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.10 0 0 38534

De gondolom nem azért mert 90-es tempoval mentek, hanem 120Ssal....

Így halottnak a csók a 80as tempó 

Előzmény: Fradista Utazó (38531)
dimelo Creative Commons License 2018.01.10 -1 0 38533

Ez a két forgalmi térképkivonat némi vizuálással bemutatja, hogy mi a magyar (M86)- M70 és Szlovén A5 legnagyobb konkurenciája.

Az osztrák A5 autópálya új szakaszának átadása (egy hónapja) még fokozni fogja a jól látható folyamatot.

Miután a lengyel A1 megépítésével teljesen új helyzet van Sziléziában, ehhez még csatlakozott a teljes kiépítésű A4 az Ukrán határig.

Bohumin/Gorzyce CZ/PL átkelőnél 2016-ban 10 805 gépjármű haladt, benne 3809 db tgk /nap.

 

Sokkal meghökkentőbb és egyben erős fejfájást okozhat a cseheknek, hogy az osztrák határnál bedurrant a forgalom: 223%-os tgk növekedés 6 év alatt!!!

Mikulov/Drasenhofen CZ/A átkelőnél 2016-ban 7945 gépjármű haladt, benne 3195 tgk/nap!!!  2x1 sávon...

                                                          2010-ben 5054                                        1430 tgk. volt!

 

Csoda-e, hogy a magyar útdíj bevezetése miatt egyre több fuvarozó választja a rövidebb (R)52-A5-A2 útvonalat? (A ma még 32 km-es kényelmetlenség ellenére megéri)

 

Az M86 (M9) nyomvonala sohasem lesz (lehet) versenyképes az A2-vel. (Főleg, ha olasz az úticél)

Amióta a 2x2 sávon 50%-kal több útdíjat is le akarunk szívni a tranzitról, azóta ez a tendencia erősödik.

 

Régi vitatéma, új adatokkal bizonyíthatóan.

 

Előzmény: dimelo (38521)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 38532

Ahogy vezetnek, az nem is csoda.

Előzmény: Fradista Utazó (38531)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.01.10 0 0 38531

Túl sok a baleset, igen. A francia halálos közúti balesetek kb. hatvan százaléka az országutakon történik. 

Előzmény: Mash_bakter (38530)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.10 0 0 38530

Indoklás van? Túl sok baleset vagy valami más?

Előzmény: Fradista Utazó (38522)
puntooo Creative Commons License 2018.01.09 0 0 38529

mostani helyett kellene egy ideiglenes elkerülő

A leendő kereszteződések miatt a 47-es mellett így is kellett elkerülőket építeni.

Előzmény: Mash_bakter (38527)
puntooo Creative Commons License 2018.01.09 0 0 38528

most meg a 42-esről beszélsz? csak elírás igaz?

 

Persze. Bocs.

 

 

Előzmény: Mash_bakter (38527)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.09 0 0 38527

ezt írtad:  az épülő M4 felüljárón keresztezi a 47-est. 

 

most meg a 42-esről beszélsz? csak elírás igaz?

én csak tippelem, hogy mi miért úgy épül, ahogy.

de számomra is logikusabb lett volna egy 47-es felüljáró az új autópáya felett,

kicsit módosírott pályán mint a mostani vagy a mostani helyett kellene egy ideiglenes elkerülő

Előzmény: puntooo (38526)
puntooo Creative Commons License 2018.01.09 0 0 38526

és 2x1 sávosan épül az aluljáró? 

 

? Az autópálya keresztezi felüljáróm a 42-est. De a főúttól keletre még nem sok minden történt, így nem tudom Neked megmondani, hogy mekkora helyet fognak hagyni...Eleve még ott fog kiépülni a  bicikliút is. 

Előzmény: Mash_bakter (38515)
NAR Creative Commons License 2018.01.09 0 0 38525

Amilyen 2x1 sávos utakon jártam Franciaországban, fel sem merült bennem még a 80 km/h megközelítése sem :-) Igaz, ez az Alpokban volt.

Előzmény: Fradista Utazó (38522)
v_peti Creative Commons License 2018.01.09 -1 1 38524

Miért? Sok a kamion? Sok a baleset? Sok a rossz út? Vagy elmaradt az utak szélesítése, mert úgyis ott az autópálya, ezért abban hittek a nyolcvanas években, hogy a többség majd használja az autópályákat, így nem kell az utak szélesítésére költeni?

Vagy miért van erre szükség?

Előzmény: Fradista Utazó (38522)
troglodita Creative Commons License 2018.01.09 0 0 38523

;-(((

Előzmény: Fradista Utazó (38522)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.01.09 0 0 38522

Franciaországban a 2×1 sávos főutakon szigorítják a sebességkorlátozást: az eddigi 90 helyett ezután 80 km/h lesz a megengedett sebesség. A változás júliusban lép hatályba. 

dimelo Creative Commons License 2018.01.09 -1 2 38521

Megbocsátod, ha nem kínlódok vele félórákat?

 

Minden ország táblázatban közli az adatait.

az már a mi dolgunk lenne, hogy kiválogassuk a ránk nézve érdekeseket.

 

Ami innen izgalmas: hogy a szlovén DARS több forgalmat regisztrált Rédicsnél is, ezzel együtt a legendás lengyel tranzit csökken.

Az A5-autópályán nyugat felé haladók száma kevésbé növekedett, ám Szlovéniából Horvátországba izmosodik a forgalom.

Nagyobb az átjárás Lendva-Petisovci között (3194/394), mint Letenyénél. (834/276) Ne feledjük, hogy az M7-en csak személyforgalom halad át (1923 db/nap/

 

Gondoljuk át: a "nagy magyar Adria kapcsolat" összesen 2755 db gépjármű/nap... (ennek fele július-augusztusban)

Szóval még a szlovének kishatárforgalma is erősebb Horvátországba, és ehhez nem kell nekik 2x2 sáv a 109-es úton.

 

A teherforgalomban 2016-os DARS adatok szerint 1952 tgk-ból 394 db Horvátország felé megy át Rédicstől. (+105 db/nap és +202 db/nap)

                                2010-ben                                1847            192

Vagyis a 6 év növekményénél több megy át Horvátország felé.

Szumma: csökkenő lengyel-szlovák tranzit a 86. úton, már érzékelhető Csorna felett: az 2010-es napi 1850-ről  2016-ra 1675 db-ra. (90,5%)

 

Eközben az A9 osztrák határ teherforgalma Spielfeldnél 139,4 %-kal növekedett! (+823 db tgk. naponta)

 

Előzmény: trizs77 (38520)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.08 -1 3 38520

Esetleg hasonlót lehet szerkeszteni

 

 

 

troglodita Creative Commons License 2018.01.08 0 0 38519

ha ez a nagyon buta fórum felület legalább valami nagyon egyszerű táblázat beillesztési lehetőséget biztosítana, máris sokkal szebbek és értelmezhetők lennék a számsorok...

Előzmény: trizs77 (38517)
dimelo Creative Commons License 2018.01.08 -1 0 38518

Nem vagyok sértődős, bántódós...

A fórumon nem jellemző az elmélyültség,

a statisztikusi véna (Tied, enyém) mégis megköveteli a konzekvens adatfelhasználást.

 

Ha OKA, az keresztmetszeti forgalmat jelent, tehát TOTAL. (Az osztrák, cseh, szlovén is így működik.)

Ellenben a határadatoknál hihetetlen káosz van (volt) Schengen, sch-telen, Ukrajna. (Megáll, nem áll, megmér, EU folyosó...)

Az útdíj prezentáció éves mennyiségeket mutatott.

 

Ebben rendszerezni kellene (Nem nekünk)

 

 

Mégis visszább fogom magam, mert az osztrák csak 3,5 t alatti és feletti bontást alkalmaz, így az összehasonlíthatóság csak összes tehergk. szinten lehetséges.

 

Jelzem: találtam az M70-ről 55 db "elkóborolt" kamiont:)))

 

                                                          2010    2016

M7 (Letenye 7. főút átkelő) CRO felé  221     276 / nap   (tehát nincs dráma, csak van akiknek ott rövidebb, gyorsabb)

 

Ezek apróságnak tűnnek, különös tekintettel a hibahatárra (amely a legnagyobb kockázati tényező) de kénytelenek vagyunk tudomásul venni, hibázni mindig lehet,

csak a törekvést nem tapasztalom, hogy csökkenjenek a hibaforrások.

 

Tehát nem mikroszkóppal szemlélve Horvátország EU csatlakozása nem változtatott érdemben a dél-nyugati tranzit helyzetén,

de összességében stagnáló állapotokat mutatnak az adatok,

miközben Ausztriában, Csehországban vagy Kelet-Magyarország román határátkelőin rekordok dőlnek.

Előzmény: trizs77 (38517)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!