Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Szeky JTD Creative Commons License 2015.12.10 0 0 71854

Üdv Urak!

 

Jelenleg épp vezérlés csere és 2 féltengelycsere van folyamatban. 

Vettem bontott motoros üléseket a régiek helyére. Most szeretnénk őket beszerelni,  próbálgatjuk és a bal oldali nem fűt, a jobbosnak meg fűtéskapcsolója nem akar működni!

Most hogyan tovább? Kezdjem el szétszedni vagy hagyjam úgy ahogy van bent a régi üléseket....

granturismo Creative Commons License 2015.12.10 0 0 71853

Ez teljesen igaz! Azt vizsgálják hogy a darab gyártási évében bekerülhetett-e az adott extra. Pld. ha van egy Polux kiegészítő hátsó szélvédő-spojler Ladára Skodára (ami akkor nagy divat volt) vagy 120-as Skodába az a kezdetleges műanyag fekete utólagos konzol Videoton autórádióval AB 1010 Vidi hangszórópárral a kalaptartón azzal semmi probléma nincs. Másképp nem is lehetett a Skodába autórádót tenni, mert gyárilag elfelejtettek helyet tervezni.

Természetesen utánanéztem a tetőablaknak és ez a modell már 97/98-ban is gyártásban volt a Webastonál szóval ezzel nincsen gond. Szerencsére a tetőablak gyártók ritkábban váltanak modellt az autógyártóknál. "facelift" persze volt, de az kimerült a vezérlőelektronika fejlesztgetésében. A Mark I.-é olyan mint az előbbi képen, a MarkII. szériában változott a kapcsoló design és volt +3 memória gomb amibe az ablak 3 fix helyzetét lehetett betanítani. A MarkIII szériában pedig egy esőérzékelő lett beépítve amely automatikusan bezárta az tetőt gyújtás nélkül is. Így intelligensebb helyeken nyugodtan ott lehetett hagyni a kocsit nyitott tetővel ha jött egy eső bezárta magát én nem tudott átforrósodni a beltér.

Előzmény: Törölt nick (71850)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.10 0 0 71852

A Punto I-nél szerintem csak a Tipo/Tempra volt még nagyobb :).. Nem egy magas vagy épp széles ember ült anno az enyémben és többen megjegyezték, hogy döbbenetesen jó a helykínálat benne. A Bravo/Brava/Marea már nem ennyire nagy belül. 

A Punto I és II viszont tényleg oké helykínálat terén a kategóriájában szerintem. Először meglepődtem, de a Punto Cabriomban még hátul is egészen jól elfértem - persze nem nagyautós a hely, de azért a szükségüléstől messze van. 

Előzmény: granturismo (71849)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.10 0 0 71851

Tudom , de például most kasznizok egy Mazda Demio-t a húgomnak - abban egész jól el lehet férni. Szóval azért van olyan japán, ami oké - de tény, hogy a többségében mélyen van az üléspozíció.

Előzmény: DonPrego (71848)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.10 0 0 71850

Szerény tudomásom szerint a korhű extrák nem kizáró okok a veterán vizsgán sem.  Emlékszem, hogy a Wartburgokba, ladákba is divat volt rakni tetőablakot. Akkor egy kappába miért ne lehetne :) ?

Előzmény: granturismo (71847)
granturismo Creative Commons License 2015.12.10 0 0 71849

Na látszik nem volt Alfa 33-asotok. Az még picit nekem is szűk volt pedig azt 91-ben még alsó-középkategóriásként árulták. A Punto I helykínálata biztosan nagyobb volt. A 146-osban meg táncolni lehetett hozzá képest és a Bravoban meg pláne különösen széltében.

Viszont a 33-asban is mélyen kellett ülni. Egészen furcsa volt utána a két másik, "kakasülő".

Előzmény: DonPrego (71848)
DonPrego Creative Commons License 2015.12.10 0 0 71848

Kis emberek, nekik jó a pici autó is :)

Előzmény: Törölt nick (71846)
granturismo Creative Commons License 2015.12.10 0 0 71847

"Én idáig azt hittem, hogy az eredetiség motivál a felújításnál :) .."

 

Hát igen ez elméletileg így van, de sajnos elég nagy a kísértés és persze nem csak ebben az egy dologban.:-)

Pláne ha sikerül bizonyos dolgokat megoldani úgy ha nagyon kell vissza lehet alakítani eredetire.

 

Mondjuk az üveg tetőablak beépítése már tipikusan olyan dolog aminek nem lehet ellenállni ellenben visszaalakítani lehetetlen.

Egyébként csak megjegyzem, hogy találtam egy német Car-társat akinek a Coupe-jában ott figyel a hazai márkaszervizek által beszerelhetetlennek ítélt tetőablakom...

 

 

Namost azért számos dolgot állíthatunk erről a beépítésről, de azt semmiképpen, hogy igénytelen, hernyák. Pld. mindenképp lámpással kell keresni itt olyan kárpitost aki elvállalja a tetőkárpit illesztését ezen a módon, hogy a széleken körben rádiusszal hajlik fel, nem csak simán körbe van vágva és rápattintva valami utólagos kéder hanem anyagában megoldva.

Én úgy gondolom, hogy ha ebbe egy típust alaposan nem ismerő személy bepillant simán gyárinak veheti. Szóval az ilyen jellegű módosítás nekem belefér. Jó a kapcsolótól tekintsünk el talán az a beépítés gyenge pontja és árulkodó és mindenképpen gyári kapcsolóval szeretném.

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (71843)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.09 0 0 71846

Én sok japánban azt utálom, hogy nagyon mélyre kell ülni. Illetve nem is önmagában az a baj, hogy mélyre, hanem azt, hogy sokszor kicsi ajtó is párosul mellé. Mélyen kell ülni a Lancia Beta coupémban is, de annak igen nagy ajtaja van - viszonylag jól be lehet nyomorgatni magam.

Én konkrétan 191cm vagyok. Apám 6-os mazdájába gyűlölök például beleülni a vezető ülésre, mert alig tudom berakni a lábam a kormány alá - pedig amúgy elég nagy a helykínálat benne. Öcsémnek az említett Punto Cabrio mellett van egy Corollája is - na azt is utálom vezetni. Illetve ugyanezt elmondhatom a régebbi lancerekről is. 

A Mitsubishi Grandisom viszont oké ilyen szempontból - egyterű lévén. Éppen csak nem felfelé kell ülni benne beszálláskor. 

Előzmény: DonPrego (71845)
DonPrego Creative Commons License 2015.12.09 0 0 71845

190 felett a japán autók 99%-át ki is lehet zárni. Én 197 vagyok, legnagyobb problémám hogy kormányzásnál a kezem beleér a lábamba, egyszer majdnem sikerült is így frontálisoznom egy négykarikással.

Sajnos sok japánnál a komplett kormányoszlop nagyon lent van. Legnagyobb csalódás a Mitsu Galant volt: imádom azt a cápa orrot, még magam mögé is beférek, de a kormányoszlop ... . A Honda Accord (7. gen) határeset. Carina E és Avensis I-nél jól jönne egy tologatható kormány, valahogy nem találtam benne a jó üléspoziciót, amúgy a kormányoszlop már elég magas.

A Camry (4. gen) érdekes eset, elfértem benne kényelmesen, de valahogy érződött hogy nem rám tervezték. Pedig az is szép autó, megelégednék egy 2.2-essel is.

Lexus LS400 persze már OK, csak hát ott egy lengéscsillapító árából veszek egy Kappát :D

A régi GS300 (1. gen) tetszik, még nem volt alkalmam kipróbálni.

Előzmény: Törölt nick (71844)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.08 0 0 71844

Igen - öcsém is hamar utána nézett a német fórumokon  - sőt a népitélet.hu-n is volt utalás rá, hogy elsősorban a facelift előtti modellek esetében olajfogyás probléma van - amit a gyár nem akart hivatalosan elismerni típushibaként. 

Ettől függetlenül én magam be merném vállalni család nélkül, mert egy nagy becsben tartott hobbi autónál azért 30-40-50e km elég sok idő alatt megy bele. Nem feltétlenül vállalhatatlan költség a motorfelújítás. 
 
Igazándiból öcsémnél az ébresztette fel a kabrió lázat, amikor egyszer két hétre kölcsön adtam neki, mert hónapok óta szervizben volt az alfája. Ő már egy ideje Ausztriában él a német határhoz közeli részen. Teljesen odáig volt érte, hogy milyen jó is volt egy cabrióval mászkálni a hegyekben vagy épp reggelenként 20km-re munkába ( ő egy kis faluban lakik a hegyek között)

Se családja, se kutyája, se macskája, de a magyar viszonyokhoz képest meglehetősen jól keres - így egy roadster is jó választás lehetett volna neki. Azért lehetett volna, mert egyikben sem fér el az elmondása szerint rendesen. Ő még nélam is magasabb a 192-3-4 centijével és hiába próbálta az MR2-t, Barchettát, Z3-at, Z4-et, az elmondása szerint nem fér el bennük kényelmesen. A Punto viszont baromi nagy belül a méretéhez képest - ezt én is megerősíthetem, vagy a sárga punto 130+ kilós tulaja is :) .. Ezért lett végül punto-s ő is. Bár hozzá teszem, hogy a kék természetesen osztrák rendszámos lesz (Wechselkennzeichen)

Előzmény: BmS1 (71839)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.08 0 0 71843

Én idáig azt hittem, hogy az eredetiség motivál a felújításnál :) ..

Volt szerencsém nekem is már Thema tetőkárpitot látni - bontóban és a Workshopon is. Tényleg nem egy kategória a Kappával. 

Őt nem próbáltad még kárpitozással kapcsolatban?

https://www.facebook.com/karpittuningmuhelytapolca/?fref=ts

Nekem még nem volt dolgom vele (sajnos - főleg, hogy az építkezés miatt tolódik a projektem), de egy ideje már követem a munkáit és elég jó a hozzáállása :) ..

Előzmény: granturismo (71838)
DonPrego Creative Commons License 2015.12.08 0 0 71842

így alakult: vásárlás után a két stabpálca mellett cserélte szakibá a viseletes kormányösszekötőt, most meg a hátsó gátlók. Bár ez utóbbi cseréje, mint kiderült, nem okozott eltérést

Előzmény: probody (71841)
probody Creative Commons License 2015.12.08 0 0 71841

Egy évben kétszer futóműállítás...?  Ó, kezdem szégyellni magam, én kappával még sosem voltam:-(

Előzmény: DonPrego (71835)
DonPrego Creative Commons License 2015.12.08 0 0 71840

Érdekes, én csak a VVTi motorokról tudok ilyen gyűrűhibáról (illetve ott a furatok is hiányoztak), illetve a Carina E nél is volt egy hibás gyűrűs évjárat, ha jól emlékszem a 1995-ös. De mindkét esetben 200e km környékén jön elő az olajevés dolog.

Előzmény: BmS1 (71839)
BmS1 Creative Commons License 2015.12.08 0 0 71839

 én inkább egy Toyota MR2-re akartam rábeszélni

 

Az MR2 -a kategóriájában- egy baromi jó élményautó, több ilyen jár ide.

 

Sajnos, egy ügyfelemnek 40e km-es korában két liter olajat fogyasztott ezer km-re. Széthúztuk: eszetlen gyűrűkopás, beszállítói hiba.

Toyota hálózaton keresztül vett orig. gyári gyűrűkkel összerakva, gondos gazda, szuper olaj gyakori cseréje mellett is újabb 40e km. után már megint olajzabálás. OK, egyedi hiba, de mégis gáz.

 

üdv

Előzmény: Törölt nick (71837)
granturismo Creative Commons License 2015.12.07 0 0 71838

Jólvan azért ha kicsit szűkebben álltok befér oda még egy:-))

 

Az a baj, hogy egy nagyon speciális kór van rajtam:

 

A MENNYEZET-betegség.

 

Igazából megláttam a Thema LX mennyezetét kb. egy éve és azóta úgy vagyok, hogy nekem olyan mennyezet kell a Coupe-ba.:-))

Nem könnyű LX mennyezetet szerezni, mert persze eltér minden más Themáétól még a 8.32-tól is bonyolultabb a belső lámpa részen.

 

De én beleszerettem a mennyezetébe.

 

Ez a 8.32 mennyezete:

Szóval a belső lámpa azon egyszerűbb.

 

Ez az LX mennyezete tetőablakkal persze:-):

 

Egyszerűen annyira durcán tetszik:-))

 

Namost itt a belső első lámpatest és környéke. Nem igazán jó kép de azért látszik mi minden van itt:

 

Szóval nem adja vissza a kép, de ez a tükör látszólag ugyanolyan mint a Kappán, de nem, mert ennek a foncsorja arany árnyalatú amit mikor először megláttam teljesen kész lettem egyszerűen muszáj volt vennem egy ilyen tükröt:-))

Namost a J1 oldali napellenző konzol forgó csapjába egy miniatűr kapcsoló van integrálva plusz bemegy az áram a napellenzőbe.. hogyha a NŐ lehajtja a napellenzőt akkor a benne lévő tükör kerete világítani kezd.

Nem ám egy snassz lámpa a mennyezeten amit külön be kell kapcsolni mit a Kappán:-))

Azt mondanom sem kell, hogy fekete Poltrona Frau bőrbelső van ebben az LX-ban és természetesen a napellenzők is ugyanazzal a bőrrel vannak borítva.

 

Van itt egy kép ahol a lámpatest jobban látszik:

 

A "funkcik": van maga a nagy belső lámpa, akkor van az a a vetítő lencse középen ami természetesen forgatható akármerre, az infra vevője, a nagy szögletes piktogramm lámpa a biztonsági övek becsatolására figyelmeztet a hátsó(!) utasoknak, egy digitális óra, a riasztó ultrahang érzékelői plusz ott hátul az a nyitott rész amihez az a különálló fedélke való, oda jön a visszapillantó váza. Mert a visszapillantó egy aluöntvény vázra van rácsavarozva a mennyezetre és a váz hátsó része egy gumirozott laprugóval csak feltámaszkodik a szélvédőre hogy még véletlenül se tudjon berezonálni a tükör viszont a szélvédőt is megóvja így. Ezt a valóban átgondolt megoldást talán azok a Kappások tudják értékelni akiknek valaha kitört a visszapillantójuk a szélvédőből....

 

Na itt egy Kappa tető. Ilyen szegény rokon feelingje van:-(((

 

Végül azért mutatok egy képet még innen is üdvözlöm a magyar, 10-20-x éve tetőablak beépítéssel foglalkozó hazai szakembereket akik már sokat láttak és megnyugtattak, hogy ezt a bizonyos tetőt ami nekem van nem lehet beépíteni a Kappa Coupe-ba. Milyen hülye az ügyfél, hogy először vásárol és utána döbben rá, hogy ablakon kidobott egy szakajtó pénzt....

 

Íme egy német Car-társ Coupe-ja és nini pont az én fajta tetőablakom van beépítve a Coupe-ba....

És meg is mondom hogyan építették be neki az ablakot.

Simán....

Elég alapos munkának tűnik. Nem egy hernyák. Mondjuk arra is fel vagyok készülve, hogy majd hány kárpitos mondja, hogy nem lehet így megcsinálni az eredeti tetőkárpitot, hogy igy álljon, hogy ilyen szép, igényes kerekítés legyen a kivágás szélén. És úgy van kivágva hogy elől szépen megy az ív együtt az ablak ívével hátul egyenes. Szóval talán a kapcsoló árulkodik csak, hogy ez nem egy gyári cucc. Lehet ez már olyan, hogy ezt vagy te megcsinálod magadnak vagy nem lesz ilyen szép az életben.

Szóval ez a tető azzal a hurkás Alcantara tetőkárpittal ami a második képen van meg az LX mennyezeti cuccokkal az a vágyam. És végre mindent sikerült hozzá beszerezni.

 

Na aztán ahol voltam búcsúzásképpen még láttam egy Alfa 90 mennyezetét... Na attól már annyira ki lettem, hogy el is szédelegtem onnan:-))

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (71837)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.07 0 0 71837

Kicsit OFF, de nálunk meg a Punto Cabrio mánia teljesedik ki :) ..

Most épp öcsém vett egyet. Mosom kezeim, mert én inkább egy Toyota MR2-re akartam rábeszélni, de nem fél el benne a magassága miatt - sem a Barchettában, így ragaszkodott a már bevált típushoz. 

Törölt nick Creative Commons License 2015.12.07 0 0 71836

Nekem is hasonlók a tapasztalataim - a Lancia workshopon már sok éve vannak Themák is és rám mindig is nagy hatással voltak. Sokkal nagyobb durranás lehetett a maga korában a kategóriában, mint utána a Kappa. Mondom ezt ex-kappásként is - kár, hogy a Thema karosszériája éppenséggel a leggyengébb pontja volt..

Előzmény: granturismo (71834)
DonPrego Creative Commons License 2015.12.07 0 0 71835

Végül nem jutott fényes napszak, hogy szétszedjem a zárat, felmentek viszont a téli gumik, nyáriak lemosva és glicerines vízzel átkenve (futófelület nem) eltéve. A porvédő gumik is kaptak gyorskötözőt, ma reggel voltam futóműállításon, remek értékeket produkált a kocsi (igaz tavasszal volt), ez a szaki is átnézte a futóművet, nem talált benne hibát.

Lehet már csak valami 6. érzékem szórakozik azzal, hogy úgy érzem mintha picit oldalazna a kocsi (hátsóval jobbra).

Valami apró kotyogás azért van benne, rossz úton, illetve kezdődő ropogás is van valamelyik féltengelyen.

Most hogy bejöttek a hideg idők, a belső világítás is felkapcsol vezetőoldalon az esetek 90%-ban, a maradék felében meg van késve, vagy a kilincs néhány huzogatására, szóval az annyira nem is fontos.

Azért múlt héten, amikor kimentem a javitott kocsiért, a buszhoz a Lanciával jött ki elém a szaki (forgalmi nálam volt). Hát visszafelé vigyorgott mint a tejbetök, meg mondta hogy milyen kényelmes. Az már csak hab a tortán, hogy lakotton belül simán feltolta 5-be (50-nél még kevés szokott lenni a 4). :)

granturismo Creative Commons License 2015.12.07 0 0 71834

Tegnap a nagy év végi hajtás közben, mintegy kikapcsolódásként elmentem Thema-t bontani.

Meglettek a belső lámpák hiányzó elektromos csatlakozói, a mennyezeti lámpatest hiányzó búrája és takarófedele a J1 ülés napellenzőjének az elektromos csatija.

 

Plusz egy nagyon szép Thema hűtőrács, dísznek.

Aztán egy komplett üzemanyag szivattyú blokk, 2db légtömegmérő, (ezek jók a 16vt Coupe-ra)

 

És egy Thema tempomat kapcsoló szarv egy műszerfali kapcsolósor.

 

Szóval ez a Thema még mai szemmel is egy nagyon komolyan nagy odafigyeléssel és sok energiába autó. Számos helyen sokkal aprólékosabban ki van dolgozva és hozzá képest a Kappán nagyon sok dolog le van egyszerűsítve, nyilván a gyártási költségek csökkentése miatt.

Talán az egyetlen ahol a Kappa egyértelműen előrelépés az a karosszéria merevség. A Kappa sokkal erősebb szerkezetű, vaskosabbak a merevítőbordák és néhol 3 rétegűek az ajtók is sokkal masszívabbak. Persze az is sokat számít, hogy a Kappa a hátsó tornyok között zárt a Thema meg nyitott és ez bár praktikusabb, de a Kappa karosszéria merevség szempontjából emiatt eleve előnyben van.

Dehát ezt egyszerűen több anyag beépítésével oldották meg így a Kappa karosszéria nehezebb.

 

downer Creative Commons License 2015.12.06 0 0 71833

Azért ha minden kötél szakad is, be ne told a bontóba, még ha max. 200-ért tudsz venni egy komplett autót, akár automata akár manuális és átalakítva, még kevesebb veszteség úgy megcsináltatni.

Előzmény: **ADAM** (71832)
**ADAM** Creative Commons License 2015.12.06 0 0 71832

Igen, nagyon szorítok, hogy jó legyen a váltó.

 

Ha nem jó, akkor valószínűleg megy a roncstelepre, 100eFt-ért nem adok el autót, főleg nem a Kappát, hogy valami sutyerák utána ezzel hordjon gereblyét a hátsó ülésen, amire a fiamat csak levett cipővel engedtem be évekig :)

Az előző autómat is 13 éve szépen kivezettem a roncstelepre, átültem a Kappába, megvártam, amíg a targonca elvitte bezúzni, felvettem a súlya alapján kapott 8eFt-ot, és hazamentem.

 

Viking temetés :)

 

Előzmény: granturismo (71825)
sooty Creative Commons License 2015.12.05 0 0 71831

Tudtommal gyárilag nincs. Én is kábelkötegelővel rögzítettem. Uniós lett...

Előzmény: DonPrego (71830)
DonPrego Creative Commons License 2015.12.05 0 0 71830

A lengéscsillapító porvédője alul rögzítve van valahogy a gátlóhoz? Holnap gyorskötözővel röghiteném. A bal első porvédőm ki van szakadva, azt pótolni kell.

DonPrego Creative Commons License 2015.12.04 0 0 71829

Wow, köszi, ez részletesebb, mint a gyári manual. A tükör takarója már szilikonnal volt visszatéve, én tépőzáras kétoldaluval helyettesítettem.

Az ablak vezető sínt is szedtem már ki, kapott passziválást a forrasztási pontokon, ott már volt némi felületi cucc. A fekete hangszigetelő szőnyeg is volt már lent többször is.

Egyedül a zárat rögzitő beragadt csavarok lesznek kihívás. A többi ajtóban lévőket egyesével kiszedtem, bekentem rézpasztával.

Na akkor lesz dolgom hétvégén, téligumik, zár, pótféklámpa visszaragasztás, a szervóolaj alatt is találtam száraz leveleket, lehet szétkapom és megnézem a fűtőventilátort is.

Előzmény: sooty (71826)
probody Creative Commons License 2015.12.04 0 0 71828

Szétszedés nélkül rakasd be az ajánlott váltót.

Jó eséllyel soha nem romlik el.  Ha esetleg mégsem élné túl az autód, akkor még mindig ráérsz gondolkozhatsz azon amin most.

Előzmény: **ADAM** (71824)
sooty Creative Commons License 2015.12.04 0 0 71827

És egy számomra örömhír. Ma ismét bővült az olasz flotta:

Vásároltunk egy Iveco Daily 35-10-es hűtős dobozos teherautót (ez a fülkétől külön doboz). 94-es évjárat bevallottan 564ezer km-el.

Eddig imádom, de rengeteg elektromos gányolás van rajta. Lesz vele mit csinálni, már várom.

2.5-ös 110 lovas.

Így a két kappa, a 164-es alfa után ez a negyedik olasz az udvarban.

sooty Creative Commons License 2015.12.04 0 0 71826

 

Nem tudom, hogy vezető felőli vagy anyós oldali, de nagyjából megegyezik.

1., Sajnos úgy kezdődik, hogy a tükör belő felénél lévő fekete műanyag burkolatot le kell venni. Akármit csinálsz a felfogatói le fognak törni, de a kettő közül az egyik biztos. Kétoldali ragasztó, fbs, szilikon stb ezekkel visszarakható. Egyébként csak erősen magad felé meg kell húzni. Nem jobbra balra, nem tekergetve, csak egyszerűen meghúzni.

2., vezető oldalnál: az ablakemelő kapcsoló egységet ki kell szedni. Alján két csavar van, gumidugóval eltakarva. Kitekerés után felfelé kiemelni, elektromos csatlakozót széthúzni.

anyós felől az ablakemelő kapcsolót csak felfelé kiemelni csatlakozót széthúzni.

Már most szólok, hogy összerakásnál ezekre a csatlakozókra figyelni kell, mert ha a kárpit felrakása előtt nem igazítod helyre, akkor lent maradnak és utána már nem tudod a helyükre igazítani, sőt a hangszórót is ki tudod velük lyukasztani.

3., belső ajtónyitó kar körüli műanyag leszerelése: szintén kb 2/3 résznél van a bepattintója. Egy kicsi lapos csavarhúzóra lesz szükség. Újjal fentről mögé nyúlsz és elkezded kifeszíteni. Látni fogsz egy fém színű valamit, egy pöcköt. Azt kell a lapos csavarhúzóval egyszerűen csak lefelé nyomnod és már ki is akadt. Alul ugyan ez csak fejjel lefelé. Ha erős vagy és csak húzod akkor el fog törni a műanyag ellendarab, onnantól kezdve sosem fog többé rendesen rögzülni.

4., kárpit leszerelése. Alul 3db csavar. A fehér világítót nem kell bántani most. A piros fényvisszaverőt ajtó élével egy irányba kipattintani, alatt lesz egy hosszú csavar. Ajtó élébe a felső harmadánál egy csavar. Zsanér oldalon asszem két csavar. Egyik biztosan a levegő átvezetésnél. Középen a 3szög alakú lancia emblémát ki kell pattintani, alatt imbusz fejű sárga csavar. Az elektromos ablak modul kiszerelése után ott is találsz egy sárga csavart. Láttam már imbusz és torx változatot is. Ki kell venni. Kb ezzel meg is vagy, de a kárpit még csak mozog. Alulról és a csukódó rész oldalról elkezded felfelé tolni. Az ablaknál lévő disz lécre kell figyelni, hogy ne törjön el. Ez miatt kell egyébként leszerelni a tükörnél lévő háromszöget.

Anyós oldalon annyi a különbség, hogy ott az ajtó behúzó felső részénél van egy műanyag dugó az kel leszedni és alatta lesz egy csavar.

A kárpitot szépen felfelé tolva le tudod emelni, ekkor már a kezedben van és ekkor kell a z alsó fehér fény vezetékét széthúzni. A kárpitot tedd a hátsó ülésre.

 

Ha gyári a cucc még, akkor lesz egy fekete szövet jellegű "kárpit" rész. Ez teljesen lefedi az ajtót.

Kell egy szike, vagy szike penge is elég. (tapétavágóra gondolok)

Fentről a zár irányából elkezded húzni, és egy fehér nyúlós ragasztót találsz. Ezt kell a szikével nagyjából félbe vágni. Ha marad az ajtón is és a kárpiton is akkor később vissza tudod ezzel ragasztani.  Felül kb félig vágd be, illetve az ajtó élénél majdnem lentig. Lentebb találni fogsz alufólia szerű valamit is.

Az ajtó alsó élénél lévő kárpit rögzítő műanyagot úgy tudod leszedni, hogy a közepét befelé beütöd, így ott is szépen le tudod szedni a burkolatot. Később ezt visszarakni úgy kell, hogy a kiütött tüskét kiveszed és miután a rögzítőt helyre rakod, újra vissza ütöd.

Nagyjából ekkor már látod a belsejét az ajtónak.

Az ajtó belső nyitő hátulján van egy csavar, ki kell venni, hogy lifegjen a cucc. Ekkor már láthatod a rudazatot.

Az lebontott belső kárpiton keresztül egyértelműen látszik a rudazat. Végigkövetve, tapizva találni fogsz mindkét rúdon egy fehér rögzítő karikát. Ha meglátod egyértelmű lesz, hogy egy csavarhúzó segítségével hogyan kell kiakasztani.

Ezután a belső ajtó nyitónál már könnyebben szét tudod akasztani a rudakat. Ott egy műanyag rögzítő van. Csavarhúzóval felfelé majd oldalra kell elforgatni. Majdnem nőgyógyászati eset, de megoldható.

 

Az ablakvezető sínt ki kell szerelni. Ezt a belső kárpit alatt két hatlapfejű sárga színű csavarral oldásával tudod megtenni. Elég a vezetőt csak elfektetni az ajtóban.

A felső nyitó rudat ki tudod akasztatni a zárból, szintén ilyen műanyag felfelé tolós majd oldalra fordítós megoldás.

Az ajtó élénél lehet a 3db csavart oldani. Ekkor már rendesen lötyög belül a cucc.

Az alsó nyitó rudad meg se próbáld kivenni, majd később meglátod miért. 

Szóval a cucc lötyög, de nem esik le. Látni fogsz egy fekete műanyag rudat ami a külső kilincs és a zár között van. A zárnál lévő végét kell szétbontani. Csak húzni kell, de marha nehezen jön szét. Próbáld jobbra, balra csavarni, hogy kipattanjon.

Lehet, hogy érdemes a zárat a külső 3 csavarral kicsit visszafogatni, hogy erőből tudd húzni, mert csak egy kézzel férsz hozzá. Egyébként egy gömbre van rátolva, az akad be.

Ha megvan akkor már csak ki kell a rúddal együtt emelni a zárat. Amikor már majdnem kint van akkor elérhető lesz a két elektromos csati. széthúzod és kint is van. 

 

Innentől kezdve a tiéd.

 

Visszarakásnál figyelni kell a zár visszacsavarozása előtt, hogy a külső kilincs rudazatát bele dugd a helyére. Miután visszacsavaroztad kívül akkor már nem tudod ezt megtenni. Teljesen értelem szerű, hogy mit hova, de ki szokott maradni.

 

Illetve az említett fekete műanyag rúd visszarakása a gömbre. Oldalra fordítással kell visszarakni. Ha nagyon tolod elgörbülhet. A felülről a kilincs résznél veszed le még nehezebb visszarakni, illetve ott könnyebben törik a gömb rész.

 

Nem olyan bonyolult, mint ahogy leírtam, de oda kell figyelni. Javaslat, hogy szánj rá bőven időt, semmi kapkodás, de tényleg. Nekem megy egy óra alatt, de már csináltam sokszor.

 

Előzmény: DonPrego (71821)
granturismo Creative Commons License 2015.12.04 0 0 71825

Hát igen itt a gond, hogy a piaci szempontból a V6 az egyik legproblémásabb darab. Egy tökéletes érvényes magyar papíros  példányt is szerintem nagy öröm ha 300eft ért el lehet adni. És nem három nap alatt.:-((

Ha pedig hiányzik a váltó de lényegében bármilyen olyan problémára igaz amely miatt mozgásképtelen az autó  2/3-al kevesebbet ér. Szóval ha váltó nélkül 100-ért elmegy az megint öröm.

Nem jó hírek ezek.

És azt mondom bízzál, hogy a downernak jó lesz a váltója és használd az autót azzal tovább.

Előzmény: **ADAM** (71824)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!