KBS-694-et 8:30 és 13:00 között tuti megtalálod, mert ebben az időpontban kiállása van, nem megy sehová, az EVL-471-nek meg olyan a fordája, hogy csak Tömörkény és Szeged között közlekedik, meg asszem Szeged-Makó között is van egy kanyarja (de ebben nem vagyok biztos), a lényeg, hogy Csongrádon sosincs, próbáld inkább Szegeden elkapni.
Nem biztos ám az, az a baj, pontosan nem tudom melyik körfordában van most az IDZ-489, de ha Ő csinálja az esti 90H-79-78-78-at, akkor hétvégén 72Y 73-73Y, 70-78A-at fog csinálni. Ebben a fordában hétvégén nincs Tarján. Ohh várjunk rájöttem, múlt héten a DUD-923 volt, utána jön az IDZ-489, akkor Mars téren lesz több mint valószínű.
Remélem nem raragszol meg, de nem (sicc!), hanem (sic!), ugyanis sic [szik] latinul azt jelenti: így. Lásd: Sic transit gloria mundi, azaz Így múlik el a világ dicsősége. (Ez most a TV-flotta esetében valamennyire aktuális is.)
ON
ABU-030-cal meg a ketrecben futottam össze a minap, köszöni szépen megvan, ha valakinek kell, még lecsaphat rá. :-)
No, igaz, hogy ebben a topicban nem divat a menetrendesdi, de azért egy ötletet felvetek:
A sulipénteki Szeged-Mohácsot szoktam látni Baján néha, és hát izé, onnantól az utasforgalom jó közelítéssel nulla. És mivel a bácsos Szeged-Pécs seggében megy, nem gondolom, hogy hatalmas tömegek szállnak fel rá Baja után sem. Visszafelé nem szoktam látni, de nem hiszem, hogy mentesíteni kell a 1504/234-et (gondolom az utasforgalom csak csökken Pécstől, Bajára meg már elég későn ér).
Szóval a többletteljesítmény nélküli javaslatom az lenne, hogy küldjük Mohács helyett inkább Szekszárdig. Szerintem az kassza-robbantás lenne, mert a gemences járatnak van pénteken másodrésze, és elég jó indulási-időpont a 13:30, illetve a 3 óra körüli menetidő versenyképes. (És akkor a gemences másodrészt ki is lehetne húzni. Ez rendszerszinten is spórolás, mert az rezsiben jön Szegedre.) Persze gondolom a Gemenc nem engedné, de az RKI talán.
Van egy spórolósabb változat is (de most már nem erre hajlok), idézem magam a volán topicról: "én visszavágnám Bajáig a Szeged-Mohácsot, a kocsijával végeztetném (a jelenleg bácsos) 1538/597-et, 588-at meg kihúznám a fenébe. (Arra egyébként csütörtökön lenne szükség, a pannonos sufni másodrész helyett.)"
Ma estétől vagy holnap üzemkezdettől közlekedik az IDZ-489 fordáján, tehát a tarjáni vonalakon. A teszt vasárnap üzemzárásig tart. Hétfő reggel megy tovább a szekér.
Algyőre megérkezett a 358 és elég jól muszikál, a 355 eleje pedig ott van a 357 en a többi része egyben a telepen pihikél egy jó darabig még biztos mert lassan megkapja a duplasor ülést, nyomáspróba, műszaki, szerválnak rá egy másik "arcot" és már ő is harcra kész lessz.
Speciel a busz sérülései nem számítanak, azt helyre lehet hozni, de a hét áldozat..., tipikus példája ez a baleset a patkára hajtás, majd onnan hirtelen visszavágódás veszélyeinek.
Majdnem pont 11 éve utaztam ezen, akkor még a Szeged-Pécsen volt, mint high-end zászlóshajó... de ez mit számít most. Ez benne van a melósbuszokban, lepattant rozogányokkal, teleülve, piszkosan, fáradtan, ebben a melegben - nem vidám.
Csongrád helyi járat, munkanapokon 7:20 és 18:10 közt nagy eséllyel meg találod, mert csak a városban körözget, illetve 14:30-kor kimegy Kettős Halom-ba, ahonnan 15.30-kor ér vissza.
Na lehet találgatni ki karambolozott Szentes és Kunszentmárton között. MR2 most mondta, hogy: "Egy rendőröket szállító busz szenvedett halálos balesetet Szentes és Kunszentmárton között. A rendőrök az árvízi védekezésben segédkeztek."
Ja és legjobb, mivel helyközi kavalkád van, így az egyik reggeli 20-asra Ik256-os jutott, BOS-577 személyében, szép látvány volt :-). Gondolom ez van most az FGM-323 helyett mert a KBT-235 csinálta a szokásos 7:28-ast.
10 Tisza Volános kocsi van oda Borsodban az árvizi mentésen a HRE-907 melet ott van a AEX-076 HHR-850 FJG-543 BFF-768 FHT-802/804/806 KMB-545 és a GTE-361
Ma olvastam, hogy az új autóbusz beszerzésre fordított összeg: 0 ezer forint. Persze ezek csak tervek. Makón is felújjítás alatt áll egy 260-as, azért mert nincs autó. ABU-???
"Ámbár idén a cég nem tervezett autóbuszbeszerzést, vagy tévednék?"
Szerintem nem tévedsz, én is úgy tudom, hogy idén nem jönnek új buszok.
Mi sem gondoltuk volna 1-2 éve amikor a két 260-asunkat (KAZ-889, BOS-242) áthelyezték tartalékosnak, hogy ismét újból állandó fordán fognak dolgozni, mondjuk ennek én nagyon örülök, mert a KAZ naponta egyszer tiszteletét teszi nálunk. 3-mal kevesebb autóval kell megoldani a feladatokat. Lett egy "új" MARS-os forda, azon dolgozik a GJD-116, a HFF-710-est elvitték, KMB-550, tudjuk..., GVM meg felújításon. Ha a BSE-570, BFF-768 Különjáratozik, egyáltalán nincs tartalékautónk. Mondjuk a nyár egy kis "megkönnyebbülés" lesz a kirendeltségnek, pár autó felszabadul, ha a KMB elkészül, és visszajön a GVM, viszik a GUF-977-est felújításra, már rég elvitték volna, ha nem áll elő ez a helyzet.
Eddig is megoldotta a cég a nagyobb "rohamokat" fennakadások nélkül, nem hinném, hogy a tanévkezdés ekkora gondot okozna. Azért évközben is volt pár olyan alkalom amikor hatalmas embertömeget kellett megmozgatni.Én így tapasztaltam, mind Szegeden, mind pedig a többi kirendeltségben.
3 bizonyára nem, de a KNS tervezése már olyan stádiumban van, hogy nemsokára el lehet kezdeni a javítást, pontosabban az átépítést. Persze ez a buszhiány nem állapot, de a Tisza Volánt sem kell félteni, érvényt szerez az akaratának eag ügyben. Ha kell 3 évet várunk, de hál Istennek annyit nem kell, max pár hónapot. Még ha a négy eag elkészülne még akkor sem lenne kisegítve a vállalat, szóval valóban szükség lenne pár autóbuszra. Ámbár idén a cég nem tervezett autóbuszbeszerzést, vagy tévednék?
Én is szívesebben választanám az E94-est, de te is beláthatod, hogy tanévkezdéskor ez bajt okozhat, járatoknak meg nem kéne kimaradnia. Volvok arra az időszakra tökéletesek, és gondolom nem kerülnek annyiba mint egy Alfa Regio, vagy bármi más. Ha nem bírják sokáig, akkor alkatrésznek is jók lesznek.
De ha 3 év múlva készülnek el akkor hiába maradnál az E94-esek mellett, addig valami csak szerezni kéne, mert hogy ekkora kocsihiány van az nem állapot. Pár vacak Volvót vagy akármit beszerezni, ha visszajönnek az E94-ek akkor pedig ha nagyon szarok a Volvók (vagy akármik) akkor azokat kidobálni, ha bírják akkor meg az öreg gépeket ritkítani, netán a Citarókat visszarakni helyibe, a leírtak alapján mindig van velük valami probléma és így is ugyanannyit fogyasztanak. Én is az E94-eket pártolom, de valószínűleg nem mostanában készülnek el.
Mi meg amíg felújításon lesz a GVM-086, megkaptuk a HHR-854-et, így már mind a 3 csongrádi Classic (HHR-854, GUF-977, HOG-564) felénk jár, M3-as viszonylaton.
Hát ha rajtunk múlna mi maradnánk az E94 eseknél. Soha semmi baj nem volt a Hmvhelyivel, ezt a problémát kivéve. Jó volt vezetni, jól fordult, kultúrált, és szép. S hát ez utolsó EAGok egyike. Ez sokat számít.
Ez már csak az Ivecon múlik. Erről az autóról bizonyított teljes mértékben az, hogy garancia időn belül "szakadt". Ha az Iveco elálna a javítás költségviselésétől akkor hatalmas per elé kellene néznie.
Hát nyárra igen, de ősztől már megint kezdődik a bolondokháza. Kevés az autó. A csuklósok leállnak, kivéve sztem a DUD-272. mindaddig dolgozni fog amíg vissza nem jön az E94-es, ha visszajön egyáltalán. Most úgy néz ki hogy igen, de itt napról napra változnak a dolgok.
De most nyárra talán egy kicsit fel lehet lélegezni, minden bizonnyal Vásárhelyen is vannak fordák, amik nyáron nem "dolgoznak", így a beosztott kocsi sem.
Így is már rohad a testvérével együtt. Nem kell neki több víz:). De azért az felháborító, hogy egy év után már rohadnak, rozsdásodnak. Már a makói egy újonnan felújított gufos is már rozsdásodik.
Azért nekik is van beleszólásuk, s ha azt mondják, hogy nem akkor nem. Még most van választásuk, ez csupán egy lehetőség. A DUD-595-ről meg annyit, hogy többet van most helyköziben mint helyiben.
Az most másodlagos, hogy mi a véleményük. Egyelőre a cégnek szüksége lenne rá, mint helyközis kocsi. DUD-595 helyiben elegendő csuklós kocsinak, a 361 meg állandó helyközis gép lehetne.
Most felesleges őket felújítani. Természetesen fel kell Őket újjítani, de vannak náluk rosszabb állapotban lévők is. Persze 978-asról ránézésre lehet tudni honnan adták ki, az egy kicsit le van lakva. Ezek is lassan ott vannak 12 évesek. Jövőre betöltik a 12-öt, szóval jövőre állítólag mindenképpen. Idén csak a Gnx-megy, azt hiszem még ebben a hónapban.
Érdekes, hogy az ABU-n fennmaradtak a csíkok. Érdekes lehet már Románia buszállománya, sok Magyarországról selejtezett busz dolgozik kint, még jó hogy dolgoznak, nem az olvasztóba viszik őket, mondjuk kerülnek ki nagyon jó állapotú buszok, amiket tényleg értelmetlen lenne szétvágni.
Átrendszámozásnál azt írja ki, hogy ilyen azonosítóval nem található jármű az adatbázisban. Amit neked adott az a forgalomból kivont járművek esetén szokott szerepelni.
Ez nem a kérdésre válasz csupán megfigyelés részemről hogy van amelyik busz élénkkék-ként és van amelyik törtfehér-ként van ebben az adatbázisban holott ugyanúgy néznek ki...
Ő is átrendszámozódás áldozata, vagy elérte a végzet?
A gépjármű nyilvántartásban lévő adata:
Rendszám: BPZ-882 Gyártmány: IKARUS Típus: 280.06 Szin: ÉLÉNKKÉK A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Nem felesleges a felújítás, csak ekkora futásteljesítmény mellett nem időszerű 10 éves életkorukban elvégezni azt. 2 éven belül el kell, hogy menjenek felújítódni, szerintem.
Bocs. A guf-973 és 978 mennek napi 70-80 km-ert. Ezért fölösleges őket felújjítani. Amúgy is még nagyon egyben vannak, korai lenne a felújjítás. Meg hát felújjítás után már sohasem lesznek olyanok, mint azelőtt.
Hódmezővásárhelyről/Szentesről van most Szegeden felújítandó C56? Lenne 1-2 tippem, de a mostani kocsihiány miatt nem veszem biztosra, hogy el is jutottak a felújításig...
"FGM-320 detto. Sejtésem szerint DUD-894 van helyette."
Nem sokat van Szegeden főleg délután, Kolozsvári térről elindul iskola járatban 14:30-kor és utána már nem is jön vissza, mert Újszentiván-Tiszasziget-Újszentiván iskola járatot csinál ott is, és Újszentivánon végez 16:30-kor. Nem rossz forda egy hajdani volt helyis csávó csinálja, előtte az FJU-310 volt az övé.
Az igen, és mit lehet róla tudni, hogy ennyiszer kellett rajtuk rendszámot cserélni?
Más: Mi nap tudtam meg, hogy néz ki a közeljövőben nem csak a BHJ-909 fog még újjászületni új rendszámmal. Magyarán ez az jelenti, hogy lesz még menekült busz új rendszámmal, de ugye sajnos ez a KAY-572-re már nem mondható el, hogy szerencsés.
Mindkettő Békéssámsoni telephelyes volt még anno. Az FLN tavaly került be Hmvhelyre, az FLX meg már jó pár éve. Miután tűz ütött ki a motortérben fél évig állt, majd úgy döntöttek, hogy már nem kerül vissza eredeti helyére. Az FLX sokáig tartalékautó volt, miután visszajött . Most iskolajáratozik az FLNnel együtt. Azért, lehet látni melyiknek volt gazdája, melyiknek nem.
Bár ez itt OFF, mert aktív Volános busz csak néhány pixel terjedelemben van a képen, de remélem, ennyit elnéztek nekem. Meg aztán egykor a 266-os is TV-s volt.
Számomra talán ez az egyetlen olyan közlekedéssel történő baleset -a vonat balesetekre gondolok- amikor egyszerűen nem tudom sajnálni a baleset okozóját, ami az esetek 99%-ban a közúti jármű vezető, vagy ami a mostani sajnálatos esetben gyalogos. Egyszerűen nem értem valaki hogy tud egy átjárót megközelíteni úgy, hogy ne győződjön meg róla, hogy jön e vonat, ez nagyon nagy felelőtlenség. Azt azért ki kell, hogy emeljem, még valaki félre nem ért, hogy azt nem tudom hogy a szerencsétlen áldozat hogyan került a sínekre, lehet hogy nem szándékosan lépett a vonat elé, lehetett rosszullét vagy bármi más is az ok... De amire ilyenkor mindig gondolok, az a szerencsétlen mozdonyvezető helyzete, aki egyszerűen tehetetlen, "alatta" több száz tonna, fékez, dudál, de nem tudja elkerülni a balesetet, nagyon sajnálom őket, nagyon nehezen -vagy fel sem lehet- dolgozni egy ilyen eseményt...
Erre. Akkor a Szabadkai út környékén történt nem a Bajai út után, de a vonatokat sikerült neki tönkre tennie, szívtam is a fogamat rendesen. A héten már ez vagy 4.-ik Sg IC ami gázolt, nagyon brutális.
Tegnap este volt egy kis élmény, 19 óra körül valaki elgázoltatta magát a Bajai út környékén így vonatpótlózni kellett, az FHT-804-et meg az LPK-538-at (Tarjáni tartalék) vetették be a dorozsmai vasútállomásig. Frankó volt a fől érkezés Pestig, csupán csak 80 perc késés volt.
EOG-355-el mi a nagy helyzet? Az utolsó infóm róla, hogy a Citarok helyközibe száműzésekor Mórahalmon a BOS-252-t váltotta, de azóta semmi... Még csak nem is láttam.
FGM-320 detto. Sejtésem szerint DUD-894 van helyette.
Arról valaki tud valamit, hogy a fekete Freightliner felújjítását valóban a Tisza Volán járműfelújjító részlege végezte? Mondjuk láttam már Szeged Volán telepen.
Szerintem panaszkodhattak, hogy nem tudnak menetrendezni és ezért szedték le. Meg egy ilyen látványtervnek nem ott a helye, hanem egy külön részt érdemel, és több leírást...
Lehet totál rossz jelölést használtam:S.Elnézést.Majd máskor leírom inkább.
Ha tudja valaki a HCT-515 dolgozik-e a hétvégén? Lehet van vele egy kis gond(ami a napi ellenőrzés során nem láthatott a sofőr)! Ha jól láttam akkor gáz adás(elindulásnál) hátul a helyzetjelzők el kezdenek erősődni egészen fék lámpa erősségűre.
A 646-os szükség esetén besegít. A HRE-907 is végez gyorsjáratot 12-30 kor szeged mars térről, amit eredetileg a KNS-059 es csinált. Apropó, ma jó hírekről értesültem a 059-essel kapcsolatban. Nagyon remélem, hogy hamarosan megoszthatom veletek. Na meg a HPD-083-nak is van gyorsjáratos kanyara. Majd júni 16-tól figyeljétek a 12-30-as gyorsjáratot. :)
Azt nem, de még áprilisban hallottam egy vásárhelyi szaktárstól (aki gyorsjáratozva szokott átjárni ide), hogy valami régi kék busz jött egy reggel... :)
"LGP-783 --> FLX-304" Az is marad egy darbig ha minden igaz, viszont a 304-re szükség lenne iskolajáratban. Eredetileg az EOG volt beosztva, de a kis malőr után nem adták vissza.
Az a baj, hogy minden nap nyomják ezek a neveletlen kis fiatal suttyók, csak nem ilyen durván. Leszagatják a függönyöket, kivágják és kiégetik az üléseket, összefirkálják a busz belső terét, összekarcolják az ablakokat stb. Pedig én nem szoktam velük kötöszködni. Nagyon jó lenne, ha be lenne kamerázva az összes autóbusz. kár, hogy erre nincs keret.
Az AAD nálunk(Hmvhely) volt olyan fél évig helyiben. Tőlünk Szegedre vitték, és ott 1X láttam is a bértárolóban, de nemsokára onnan eltünt. Általában minden kiöregedett autóbuszt Szeged Volán telepre visznek, és ott várják sorsuk jobb ill. rosszabra fordulását. Egyik kirendeltségnek sincs kapacitása seljt buszok tárolására, csak Szegednek. Még most is rengeteg busz áll ott. Van ott E14-es(egy darabig fent volt a használtautón), 280-asok, 250 vagy 56-os.
Más: valaki nem tud valamit az AVD-033-asról, bár lehet, hogy kérdeztem? Egy utaspanasz miatt került el tőlünk. Sztem csak egy mindent átfogó takarítás kellett volna neki.
Mondjuk ha mindkét busz Szentesről lett selejt, akkor nem lehet, hogy mondjuk az ottani selejtsorról adták el őket (ha van olyan), és a szegedi ketrecet nem is érintették a gépek? Vagy hogy szokás?
Tudni kell különbséget tenni egy már zajló, és egy még elméletben létező beruházás között. Ha eldől, hogy hova és mikorra épül a pályaudvar, annak is lesz nagy visszhangja, azt garantálom. Részben azért, ha elviszik a Marx térről (emiatt már hallottam nem egy sajnálkozást is), részben meg azért, mert hasonlóan nagy jelentőségű beruházás lesz, mint az Akvapolisz, vagy a Nagyprojekt.
Nem mondom, hogy a legjobb hely, de jelenleg jobbat nem igazán találhatnánk neki. A Belváros már beépített, innen kifelé meg már nincs értelme építkezni, az lenne csak a periféria, még szegedi viszonylatban is.
Ha majd megoldódik a Buszport körül minden, akkor majd ez lesz a középpontban, főleg a köré építendő parasztvakító intézmények, vagy csak úgy önmagában az épület látványa miatt.
A helyével szerintem nincs probléma. Végülis van többféle elérési mód is (villamos, busz, troli a közelben), közel a telep, és aránylag még közel is van a belvároshoz. Külföldön se divat a központba tenni a távolsági pályaudvart.
Ha Baktó, Völgyérhát utcába kerül a buszpu, akkor is át kell szervezni a közlekedést a városban :-))) Ha kimozdítják a megszokott Mars téri állomást, az alapjaiban változtatja meg a közlekedési útvonalakat a városban.
Az a baj, hogy ez a hely még aránylag jó helyen is van, ennél beljebb már nem igen tudnak építkezni... Még az Árkád helyére lehetett volna építkezni, de az a placc már foglalt, a Centrum mögötti üres telek meg elég szűk helyen van, az se alkalmas.
De amúgy úgy látom, hogy ez az ügy nem sok embert izgat a városban.
Egyáltalán én azt nem tudom elképzelni, hogy miafrancért oda tervezték a buszput, totál kiesik a városból, a ráhordásért meg át kellene szervezni az egész buszhálózatot, mert azért a volán sem hinném, hogy híve lenne annak, hogy az SZKT szállítsa ki a buszpura az utasokat a bengálikkal.
Az a hely amúgy is egy istencsapás, gondoljunk a Világ utcájára...
Aztán még az sem biztos, hogy a buszport a voláné lenne. Lehet, hogy a megállapodásban ingatlanhasznosító cégként beruházó a Szeviép a Volán meg csak üzemelteti a buszos részt, mert ugye terveztek ide plázát, meg mindenféle parasztvakító jóságot.
Ha így van, akkor elég hosszú procedúra lesz, mire a Volán és a város kievickél ebből a kissé hátrányos helyzetből. Főleg, ha az építésért cserébe adott tárgyat/telket a felszámolóbiztos még hasznosítani fogja...
Csak ugye valami olyasmi volt, hogy cserébe valamiért építi meg a buszportot a Szeviép. Na ha már a cserébe adott valami már a Szeviépre van írva, akkor nem lehet visszakérni addig, amíg a cégjogi eljárás tart. Ráadásul a terepet nem hiszem hogy át lehet engedni, mert az szerintem így nem per és igénymentes.
A Volán nem hatóság. A hatósági jelzés a rendszám, az meg rendben van.
Szerintem a dizájn lehet vitás, de nem tudom, hogy a volán levédette-e. Mert ha nem fűződik hozzá kizárólagos joga, akkor csak polgári peres úton lehet vitázni, Btk szerint nem feljelenthető. De a részletekkel nem vagyok tisztában. De kisebb baja is nagyobb annál a volánnak, hogy ilyenekkel sz?rakodjon.
Olyankor mi a helyzet, ha a Szeviépet felszámolják, mint fizetésképtelen halmazt? Ha semmissé nyilvánítaná a bíróság a szerződést, mivel még nem kezdődött el és a megbízott cég időközben becsődölt.
"Az egy másik dolog, hogy a tiszás matrica fennhagyása lehet, hogy bitorlásnak minősül, de gondolom ilyenekkel nem sz?rakodik senki." Extrém helyzetben: Mi van akkor, ha pl. elsodor egy gyalogost a busz, az meg csak a TV feliratot jegyzi meg? Közbe meg a busz már maszek... Engem ezek csak ezért bosszantanak.
Gondolom a szerződést nem tudja a volán csak úgy felmondani, rengeteg klauzula köti a feleket a vita nélküli rendezéshez, ha meg vita van, a bíróság évek múlva hoz határozatot és ki fog mit kifizetni? A Szeviép valszeg semmit. Félek, hogy ez a buszpu projekt beragadt. Köszönjük Szeviép...
Szerintem a tagállamok maguk szabályozzák az ilyen irányú előírásaikat. Románia egyelőre liberálisabb ezen a téren.
Ezt valami buszkereskedő vehette meg és helyezte újra forgalomba. Előfordulhat az is, hogy a szerződésben a felek elfogadtak egy annyi kikötést, hogy a Tisza Volán üzletkörét nem zavarja meg, ellenkező esetben rakat pénz kötbérrel élhet, aztán Kelet-Mo-n elszuttyoghatnak ezek a vasak. Az egy másik dolog, hogy a tiszás matrica fennhagyása lehet, hogy bitorlásnak minősül, de gondolom ilyenekkel nem sz?rakodik senki.
Inkább a versenytársként való megjelenés miatt tiltják le az újbóli forgalomba helyezéseket a volánok, mikor értékesítenek.
Amúgy miért ne lehetne EU-n belül forgalomba helyezni az EURO 0/1 miatt? Románia már 2007.január 1 óta tagállam és mégis ott landol sok gép a körösös kocsikkal együtt.
Szerintem ez már nem a Volán állományát gyarapítja, mivel:
- a "Szentes" tábla helyén "Különjárat" látható, ez pedig nem a Volánra jellemző megoldás, ha különjáratozni küldik a buszokat - egy ideje már GMY-585 lett a szentesiek kiránduló busza, erről árulkodnak a fotók, amiket néha az IFC topicban lehet látni, korábban ezt a szerepet a 484 töltötte be - Te is említetted, hogy eladó buszként fel volt tüntetve, furcsa lenne, ha pont egy öreg 256-t hoznának vissza az "élők" sorába
Nem túl igényes, hogy fent hagyták a matricákat, de ez van...
smoon: itt szerintem le volt vajazva az eladás, és nem vonhatták ki a forgalomból...
Valamit mondasz. Mert tényleg az IKARUS E14-et is "Kizárólag külföldre történő értékestésre" címszó alatt árulja. De mégis dolgoznak az országban ex TV-s buszok. Akkor most mi van... mert én nem igazán értek ehhez.
Szerintem nincs eladva, mert akkor leszedték volna róla a matricákat. A Volán a leselejtezett buszait szokta árulni, a cég honlapján megtalálható a lista.
356? Bordányban? Arrafelé tudtommal, csak a 357 jár. Változások történtek megint? Viszont abban tényleg igazad van, hogy a 357 mondható a legmegbízhatóbbnak, hangja is sokkal szebb, mint bármely másik Mercinek :D
A 357 mondható a legmegbízhatóbbnak, vele volt eddig a legkevesebb gond, a 356 is mendegél, de voltak váltó problémái az utóbbi hetekben, múlt héten vagy az előtti héten meg is feküdt Bordány környékén. Az a baj, hogy a 355 és 358 esetében legtöbbször a nem odafigyelés mutatkozik be, ez a múltkori esett is nevetséges volt, szerencse hogy nem főtt meg a motor.
Szerintem kérjétek eme két busz eltávozását tőletek, mert ez így siralmas, hogy minden héten van velük valami. Ami nem megy nem kellene erőltetni, mert úgy néz ki nekik nem megy ez a típus megszokása. Ott a két jó DUD gép (945,957), kérelmezzétek, nem kellene a Merciket teljesen tönkre tenni.
Általában 12 -13 éves korukban újjítják fel őket. Nem hinném, hogy hamarabb felújjítanák őket, bár ha busz állapota olyan, lehet, hogy kívételt tesznek. De sztem, 2 éven belül biztos nem, mert nincs rá kapacitás. Az elkövetkezendő egy év teljesen be van táblázva, és ráadásul, ha a volán építheti újra az E94-eseket, akkor ez az időpont még kitolódhat egy pár hónappal, mert bizonyára ők lesznek az elsődlegesen ilyen busz ínséges időkben. amógy az összesnél fellelhetők kisebb-nagyobb átkorodálodott elemek, leszakadt padlók. A váltóhibákról nem beszélve.
A vázat teljes egészében biztosan nem cserélik, de vázig lebontják az autóbuszt és kicserélik az elhasználódott részeket, illetve megerősítik ha éppen az kell. A váltó passz, nem hinném, hogy cserélik.
A váz bizonyos elemeit biztosan cserélni kell, mert egyes részeken át vannak rozsdásodva a négyszügkeresztmetszetű elemek. Sajnos ezek még nem teljesen saválló alapanyagból készültek, mint az E94-F-esek.
Sok érdekes dolog van ott. Én pédául a buszfelújjítók munkáját szoktam nézni, azt, hogy egy csumáig lebontott buszból, hogy építenek egy újat. Ja meg mindig nézem ott van e az e94-esünk, nem e csinálják már, de mindig csalódnom kell.
Na akkor úgy néz ki, hogy a KMB-550 újra munkába állhat. Az alapján amit ma mondtak nekem Csongrádon, szükség is lesz rá, mert nincs elég autó. Nagyon szeretnék én is lejutni Szegedre, a műhelybe, sajnos utólag tudtam meg hogy a GVM-et az egyik legjobb haverom vitte le, aki ha tudta volna hogy menni akarok vele, biztos elvitt volna... Na majd megpróbálom kitudakolni, hogy ki megy érte, ha kész lesz, hátha eljutok a műhelybe, nagyon kíváncsi vagyok rá.
De de! Az egyik a KBK-840, másik rendszámát nem tudom. De nagyon meglepődtem mikor láttam, rendes csongrádi táblával, csongrádi fordában. Sajna másik buszból láttam, annyit tudok egyenlőre ismertetőjegyeként megemlíteni, hogy a sofőr ablak fölött van egy Scania felirat. Ez így mondjuk elég sovány, de a sofőr akit kérdeztem annyit tudott hogy nem rég hozták, nem tudta honnan, de a CREDO-k is itt vannak még, pedig az egyiket el akarták vinni. Sejtésem szerint a KMB-550 kiesése miatt hozták az E94-est, mert egyáltalán nem maradt tartalék autó, meg hát a GVM-086-ost is elvitték felújításra. Múlt héten KAZ-889 kuplungos lett, könyörögni kellett Szentesen hogy javítsák meg azonnal mert nem tudják mivel kiváltani.
Elviekben kivan matricázva a buszon, mely árak alatt érvénytelenek a vonaljegyek. Ezzel csak az a baj, hogy az utas akkor értesül(het) róla, amikor már a kocsi belsejébe tart.
A Tisza Volán helyközi járatain is a Dakört az illetékes?
OFF Engem azért vágtak meg villamoson, mert túl régi volt a vonaljegyem. (Azóta bojkottálom a helyi közlekedést, pedig nem a Tisza-SZKT tehet róla, de mást nem tudok bojkottálni. Már többször megspóroltam a bünti árát, és a bicaj egészséges. :-) Érdekes, hogy amikor a jegyet vettem, akkor még úgy volt, hogy korlátlan ideig érvényes. Nyilván azért van az embernek régi jegye, mert ritkán utazik, ergo nem jut el hozzá az infó, hogy utólagosan érvénytelenítették a jegyét. ON
Csak egy-két lakatos munka volt, meg műszaki átvizsgálás. Ahoz képes nem nagyon sérült, erős fából faragták, már sokmindent megélt és reméljük meg is fog.
Szerintetek egy Volán szabadjeggyel is rendelkező utast aki egyébként "hagyományos bérlettel" utazik érvényes diákigazolvánnyal, és nincs neki az a 40 forintos bérletigazoló lapja, nem sok egy kicsit a 6000 forintos büntetés, egy kolléga gyerekének, aki 5 éve mindig érvényes bérlettel, vagy jeggyel utazik, ez ám a méltányosság... szerencsére sikerült elintézni, hogy csak a bírság töredékét kelljen kifizetni. Érdekesek az ellenőrök is van aki épp csak rápillant az ember bérletére, és mikor látja a Volán szabadjegyet, még udvariasan köszön is, a másik meg szívózik, mindenre kíváncsi -ami nem baj mert ez a dolga-, pedig nem hiába van az embernek az a bizonyos "hagyományos" bérlete is ahová a szabadjegy már nem is érvényes. Bezzeg a sok rohadt vandál hülye gyerek, meg a rendszeresen bliccelők ellen nem bírnak ilyen keményen fellépni, pedig rengetek konkrét példát ismerek. Az eset egyébként nem velem történt, csak nagyon felháborít a dolog.
Olvashattad, hogy eredetileg a műszaki cikkekre mentek volna rá. A Volán sem nyereséges már, mint régebben, így nekik is szükségük van a pénzre. Ennyi pénz is számít.
Ha már úgyis van GPS+GPRS rendszer a buszokban, akkor a pesti buszteszten járt két buszhoz hasonlóan ki lehetne építeni az ingyen wifis rendszert. Persze ehhez tudni kéne, hogy a buszokban lévő adatkártya tudja-e a 3G/HSDPA-t is vagy csak a lassú GPRS-t, illetve hogy a Vultron működését nem zavarná-e a netezés. Egyáltalán a Vultron folyamatosan szinkronizálja az adatokat neten vagy csak a végállomási váltásokon?
Persze a wifi router, az adatforgalom, stb. plusz költség lenne ígyis..
Az biztos, hogy már 2002-ben le lett vizsgáztatva IDU-759 rendszámmal, amikor bezárták a gyárat és eladták a raktáron maradt gépeket. Azután szerintem a Rákos Kft.-hez kerülhetett, de erre nem vennék mérget. Mindenesetre innét még két éve volt a Tiszához kerülni - és szerintem ezalatt sem közlekedett.
DUD-957 mostanában Domaszéken is vendégszerepelget, jól meg is lepődtem a csuklóson vasárnap este 3/4 9-kor... Máskor bezzeg jó volna az. De azóta többször is jött, szóval rendszeresen jár. Mintha az FJU-309 helyett lenne, de akkor miért idegen vezetővel? Amúgy ilyen esetben, ha kint végez egy kocsi de a vezető nem odavalósi akkor mi van? Rezsibe megy vissza?
Köszi! Még annyit szeretnék tudni hogy honnan jött? ahogy néztem '95-ös gyártmány, tehát nem valami exportból visszamaradt, azok nem szoktak ilyen sokáig gazdátlanul állni.
Olyan régen, így telik az idő, az szép. Amúgy érdemes kipróbálni a gépezetet mert teljes motor felújítást kapott, részben ezért is állt le megint pár napra mert a motorral voltak gondok. Tisztább is lett a hangja sokkal mint volt.
1x-erre nem volt kint 6, szombaton meg vasárnap volt váltás, ami állandós volt (Shuttlés) az a LIF-765,LPK-532,LPK-533. Az 534 csak beugrós volt (40C) az is csak vasárnap volt egy két kanyarra, rásegítő gyanánt.
Lehet volt az 6 is. Vasárnap pl. kettő kint állt Shuttle-ba szerintem azokat fényképezte le a topictárs(534 is kint volt). 3db volt kint szerintem 40C-be(Vezérgép, LIF és ???, másik 3 Shuttle járatban!
nem úgy volt, hogy a Volán a megrendelt AP-kon felül is biztosított alacsonypadlós buszokat a vonalakon? gondolom most ezt a pluszt vették ki.
meg talán turisztikai szempontból fontosabb volt, hogy oda csak AP-s buszok szállítsanak ki, mint hogy 1-2 járaton kivételesen magaspadlós busszal kellett közlekedni
Emberek! Hány kocsi van 40C-Shuttle bus járatokon? Ahogy a rendszámokat nézem 2-3 db - ennyi alacsonypadlós csuklós gépet ki lehetett venni az AP-s fordákból? Ez meglepő.. :o
#5988 audirs4: megkaphatnám eredeti méretben a Sorry, Not in service-s képet? #5977 Tourismo: tőled is szeretném ezt az év fotóját elkérni eredeti méretben.
Kedves Közlekedésbarátok!
A Közlekedési Emléktár Alapítvány a 656-os FVV villamos után megszerezte a Tisza Volán-t hosszú éveken át szolgáló volt AVD-741 frsz. IK 266-os autóbusz tulajdonjogát. Mindkét jármű esetében célunk a gyártáskori állapotban történő, működőképes felújítás. Az autóbusz jelen állapotában megtekinthető lesz Szegeden, a Széchenyi téren, 2010. június 5-én szombaton, a Közlekedési Gyermeknap programsorozat keretében.
Köszönöm! Rendesek voltak a sofőrök van aki 30perccel az indulás előtt beállt és azt mondta fel lehet szállni. Irányítóként talán Draskóczy úr volt kint. Gondolkoztak hogy az utolsó busz után küldjenek-e másikat, mert kicsit sokan voltunk. Ja meg élveztük milyen 50 felett(60-70-el) süvíteni, csak hát a magyar utak... kicsit ütött az első ülésen.
A Cecétől közlekededő mentesitő járat az a Veszprémi busznak van nem a gyors Zalának, de ez már csak Dunaföldvárig jár fől és ezt a 644 csinálja Soltól van a másik mentesitő am már menetrendben is van ez 14:00-kór indul Szegedről ezt csinálja a 695 v. 696 felváltva a másik kocsi ilyenkór Tiszafüredet csinál 7:25-kór. A 645-őt pedig a 11:00-ás Jászberényt csinálja a 697 pedig a 14:30-as Szeghalmi járaton található meg. Ezek a Carrusák amik vasárnap távolsági rásegitőt csinálnak.
A Alfák is csinálnak ilyen járatot az FLN-324 Tiszafüredre jár a Miskolci kocsi elé mentesiteni, mig a KMB-545 csinálja a 12:20kór indúló Székesfehérvári járatot ami 16:40kór jönn vissza Fehérváról, ennek a járatnak Dunaújvárostól van mentesitője az szokot lenni az IRZ-705 Kiskunhalastól pedig a KXW-373 szokta mentesiteni őket ezek persze mind a Győri busznak a mentesitőjei.
Tulajdonképpen meg van még ez a menetesítő járat, csak vagy Cecétől vagy Enyingtől jár, általában vagy 695-őt vagy a 645-őt szoktam rajta látni. Carrusa csinálja a Szeghalmi járatot is vi-s vasárnap.
"Ezek a mentesítők mikor szoktak indulni? Menetrend szerinti járatként, vagy Különjáratban?"
Idén már semmikor, talán 3-4 éve szűnt meg. Akkor még volt tiszás másodrész Kaposvártól a sulivasárnapi Zeg-Szeged gyorsjárat mellett. A menetrendben nem szerepelt külön, de a menetrend szerinti 1505/112 (zalás kocsi által végzett) járat másodrésze volt.
Sajnos nem határoltam szét a helyközi és a távolsági igényeket, de általában azoknak az utasoknak a hangja a legnagyobb, akik az agglomerációból érkezve használják a járatokat, tehát ott egy Halas üléses busz egyáltalán nem büntetés (annyira).
Távolsági forgalomban törekedni kellene a megfelelő kialakítású buszok alkalmazására, de mint Te is említetted: a pénztelenség nagy úr...
Amúgy ha ma is csak 1200-as Ladát és Trabantot lehetne kapni, senki nem szólna egy szót sem egy Halas üléses C56-ért...
Azért én megszexuálnám őket érte. Főleg este amikor autóval mész és egy ilyen köldökig kigombolt inges kemény legény jön feléd a busszal ködlámpával és belevilágít az arcodba. Te azért nem látsz mert belevílágított az arcodba, ő meg azért mert alapból nem lát semmit. Este sokat ér a helyzetjelző ködlámpával.
a DZA-035-ön működőképes még a ködlámpa? Mert nem sokáig lesz az. A ködlámpatesztelő pilóta majd teszteli. Remélem azon sem marad sokáig az illetékes. HPD-082--->CJN nem tom mennyi---->DZA-035 és az ideális---->új munkahely
Még jó hogy nem. Különben is csak azt mutatta a kedves gépkocsivezető, hogy milyen jól megcsinálták a turbóját, mivel Hmvhelyről elindulva kb az algyői hídnál érte el a 60-at. Ha nem volt lendület nem is nagyon ment fel rá.
Nem tudom, nekem a KMB-545-tel volt gyórsúlós élményem, de a Carrusa sehol nem volt, hozzá képest, igaz a fiatal soför volt vele, azt mondta, ha gyorsúlni akar akkór átveszi az irányitást az autómatától(mármint kézel vált), igy azt mondta még nem volt neki elenfele, de azt mondta, ez a soför, h a KMB-sek menek legjobban, mert azók még nem AdBlusak.
A legudvariasabb személyzet akkor is a DUD-272-ön és a CCN-158-on van. A 272-ön a bajszos, míg a CCN-en a kopasz körszakállas viszi a pálmát. Öröm ilyenekkel utazni! Példaképeim lesznek ezentúl!
Aha, szóval ez megy arrafelé? Nem jó sem az Ikarus, sem a Mercedes, hm..., nem tudom egy jó kis lóréhoz mit szólnának. Az nem hangos és nem is zörög... Na de komolyra fordítva a szót, nálunk azért nem ennyire "elvetemültek az igények", itt még aránylag meg vannak elégedve a buszokkal, nem szokták tömegesen szidni sem a Volánt, sem a sofőrt. Egyedül télen vannak ilyen beszólások, van rá példa, hogy beszólnak a forgalmi irodába, hogy nem fűt a sofőr..., buszos haverom erre csak azt szokta mondani, keljen fel a kedves utas télen -20 fokban, éjszaka fél háromkor, menjen be a telepre, leheljen életet abba a sz@rba, és majd megnézi milyen meleg lesz a buszban az első, második hajnali járatban, az utas szerint azért nem fűt a sofőr, mert hülye?, vagy én nem tudom, én is buszsofőr pályára készülök, amióta az eszem tudom, apum is Volán nyugdíjas, nem tudom, én hogyan oldom majd meg az ilyen problémákat, mert egy biztos, mindig higgadtnak kell lenni...
Na, vitát generálva én meg hadd szidjam az egységsugarú volánokat:
Pont rossz helyen írom, mert a Tisza elég korrekt cég ebből a szempontból magyar viszonylatban, de amíg 18 üléssoros 3 tengelyes Irizar Intercenturyt, a Szeged-Pécs gyorsjáraton Halas üléses pannonos C56-ot vagy légkondi nélküli minimálablakos helyijáratos gépeket látok, addig az az érzésem, hogy az utas babkonzervnek van tekintve. Ami a bevételi oldal szempontjából nem jó. :-)
Pedig higgyétek el, az (átlag)utasnak nem nagyok az igényei: Lábtér, kényelmes ülés, szellőzés/fűtés/légkondi, a busz hátsó felében halláskárosodás nélkül kihúzni az utat, normális "olvasólámpa", megfelelő méretű csomagtér (utolsó kettő távolsági járatra vonatkozik).
Az más kérdés, hogy a pénzhiányban szenvedő volánjaink számára szinte egyetlen szempont buszvásárlásnál az ár, és az alacsony fenntartási költség... (Csak ezért terjedhettek el a Credok. :-P)
Nálunk az ilyeneket egységsugarú utasnak szokás nevezni :-)
Amióta az egyéni közlekedés teret hódított (elsősorban a tömegközlekedés rovására), azóta hihetetlen gyorsasággal nőnek az emberek igényei a buszok,trolik,villamosok iránt (saját tapasztalat). Lassan ott tartunk, hogy akkor lesz csak hajlandó felszállni egy járatra, ha azon bőrfotelek vannak, továbbá kubai táncoslányok sört és koktélt osztogatnak egyszál banánszoknyában, 18 fokra lehűtött utastér mellett :-)
Biztos volna erre is igény, csak amint nem a megfelelő időben jönne az örömjárat, újra kezdődne az egész...
Igen. Mikor jön a 280 as Ikarus akkor jaj de szar ez a busz és annak max a motorja hangos, de mikor jön a fos Volvo akkor ja de jó új csöndes busz és ennek nem csak a motorja hangos hanem még pluszba zörög is elég lelkesen.
Ez eddig rendben van, de az alkatrészellátás stabilitása továbbra sincs megoldva, mert attól, hogy a gyárt megszűnt, mert életképtelen volt, attól még a legyártott buszok futnak, ameddig bírnak.
Egyetlen megoldás, ha létrehozol egy különálló céget, amely tartja a kapcsolatot az egykori Alfa beszállítókkal és bonyolítja a rendeléseket. Kérdés: ki fogja ezt üzemeltetni? A Volvo?
Sándorfalván is vannak problémák. Ha 280-as jön akkor is szidják a Volánt, hogy "sz*r" buszt küldtek, ha meg Citaro jön, akkor is szidják a Volánt, mert nekik az is "sz*r". Ilyenkor kérdezem én, hogy akkor mi a jó? Ikarusosnak igaza van : "küldhet a cég bármilyen buszt nem fog megfelelni az utazóközönségnek".
Itt nálunk is kezdtek panaszkodni a DUD-957,DUE-850,BRT-053 miatt. Meg ami itt Algyőn nagyon megy az utasoknak a "helyi járatozás" ami azt foglalja magában, hogy szól a gyerek nincs bérletem de csak 1 megállót megyek és ezzel a lendülettel hátra megy az utastérbe mint aki jól végezte dolgát, odamegy hozz fater leszállította és még a kis 12 évesnek állt följebb, hogy mi az,hogy engem leszállít a buszsofőr. Meg egy másik eset mikor az iskolából jönnek a gyerekek és még ki se nyílt a 3. ajtó ő már jönne fel és csodálkozik, hogy ráordítok hogy menyé már arrébb mert én le akarok szállni és különben is te itt ne szállj fel mert ezt az ajtót nem arra találták ki, és mire végeztem a mondanivalómmal már szólt is a sofőr, hogy a harmadik ajtónál piros pólóba már szállhatsz is lefele.
Hol van már a mi buszunk( Tudtommal nem az Önök busza, hanem a Tisza Volán Zrt-é), mikor lesz kész, miért ezt a sz.rt küldték, biztos nem is lesz kész csak ámítják az utasokat, ez marad végleg, miért ilyen hangos ez a busz, nem igaz, hogy nincs másik. Sztem küldhet a cég bármilyen buszt nem fog megfelelni az utazóközönségnek. Múltkor az E95-sem felelt meg nekik:)
A cikk már régi. Ez egy februári újságcikk volt. Tavaly október 20-án került a 059-es szegedre, azóta várunk. A cikk meg azért kellett mert állítólag sok volt az utaspanasz
Persze, semmi konkrétum. Csak az, hogy le kellett állítani őket, mert a további utasszállításra alkalmatlanná váltak. A hiba kijavítás hosszú időt vesz igénybe. "szeretnénk mindenkit megnyugtatni a hiba kijavítása után visszakerülnek eredeti helyükre" szíves megértésüket kérjük. Továbbá még két kép a lebontott 059-esről
A KDJ-358 kint van Algyőn, a 355 a jövőhét elejére várható.A buszoknak szoftver frissítésre volt szükségük, ugyanis állandóan le áramtalanították magukat.
A Molitus mérnökei erősen törik a fejüket. Sokan azt mondják ne is reménykedjünk abban, hogy visszajön. De tutira kész lesz, így is már rengeteg pénz öltek be a vizsgálatokba és a tervezésbe.
Az anyag első osztályú saválló acél. Itt inkább a nem megfelelő megtervezés. Amúgy sem erre az utakra valók ezek a gépek. Finnben semmi bajuk. Igaz azok duplaüvege.sek
Én is észrevettem mikor mentem után az egész láthatón csavarodott, mikor mentem vele akkor valóban hallható volt a felépítmény vetemedése. Úgy lesznek megerősítve, hogy előre legyártott paneleket építenek be. Én csak a 059-es ről tudok többet. Ott a tető elvált az oldaloszlopoktól. Sokat jelentett a hátsó ajtó megléte, nem tört az alváz annyira, mit az Albásnál. viszont súlyos probléméi vannak a motor környékén található alvázrélszen.
Tudtommal a 3 tengelyes EAG oknál is a felépítménnyel van gond pontosabban az oldalvázzal.Lehet most hülyeséget írok de a KNR-988 nál tapasztaltam, hogy mikor a busz befordult akkor úgy megfeszült a váz, hogy szabályosan hallani lehetett h az illesztések, műanyag elemek ropognak.
Igen, ez azért van mert a Volvo motor, váltó stb. jó a kocsikban. Nem is ezekkel van probléma, illetve a pótalkatrészek nem is ide kellenek (a Volvo tudja pótolni az alvázhoz kapcsolódó dolgokat és a műszaki alkatrészeket), hanem a felépítményhez.
Ezt eléggé visszájára fordított jellegű érvelésnek érzem. Az eddig legyártott buszaik olyanok, amilyenek, bizonyították, hogy nincs kerenivalójuk a piacon. Szerintem nem kellene csak a már meglévő buszok fenntartása érdekében a gyárat életben tartani, hogy aztán újabb selejtes szériák árasszák el a Volánokat, egy soha le nem záruló körforgást hozva ezzel létre. Arról nem is beszélve, hogy a magyarországi gyártók rendslkezésére álló felvevőpiac elég szűkös, így egy mesterségesen fenntartott gyártó csak a jobbak (itt most elsősorban a Credora gondolok*) elől szívja el a további fejlesztésekhez szükséges erőforrásokat.
*Nem olyan régen még nem gondoltam volna, hogy egyszer ilyeneket írok a Credoról, de ők már letettek valamit az asztalra. Csak hát a dizájn... De a Citadell ezt is helyre tette. :-)
Lehet, hogy ritka, de én már eléggé sokszor tapasztaltam, szóló, háromtengelyes és csuklós járműveken egyaránt :) Archlinuxnak pedig abban igaza van, hogy az Alfa simán tud előzni, gyorsulásuk szerintem a legjobb a Volán állományában.
Hol, melyik járaton, melyik országban? Mert nálunk sem a menetrend, sem a KRESZ nem teszi "lehetővé" azt, hogy a járat ilyen sebességgel közlekedjen, maximum ha nagy késésben van, de az ilyen mérvű gyorshajtás még akkor is ritka, szerintem nem attól jó egy busz, és nem az alapján vásárolnak buszt, hogy mennyivel bír menni.
"Akkor én meg hadd járassam le a Credot"
Egyikünknek-sem célja lejáratni sem az Alfát, sem a Credot, csak a véleményünket fejeztük ki, ízlések és pofonok...
Délelőtt még HFF-714 volt, ezek szerint napközben váltottak. Engem különben a legjobban az üléselrendezés zavar az alfákban. A hátsó ajtónál hátrébb nem is megyek, mert ha vannak is üres helyek; akkor azok direkt vannak. Egyszerűen nem lehet beférni, vagy kerékdob van, vagy valami ilyesmi. De viszont például a vezető felőli oldalon a babakocsis hely mögött meg simán kinyújtom a lábam annyi hely van... Ehhez képest pl. egy MAN szinte állandó távolsággal van ülésezve, és még a kerékdob is tűrhető. Na jó, babakocsis hely az nincs.
Akkor én meg hadd járassam le a Credot. :-) Kukk be a Vasi Volán topicba, és olvasd el a Turista88 két utolsó hozzászólását.
Én utasként a falra mászok a kiskerekű Credoktól. Lehet, hogy szépen össze van rakva, meg olcsó a fenntartása, de nincs hely se az utasnak, se a sofőrnek, és a motorja olyan, mint egy kávédaráló. (Alfával simán tudsz előzni 90-100-zal.) A busz presztízse nulla (ami igenis fontos szerintem), egy szakadt E95-re szívesebben nyomakodik fel a Mari néni... A Citadellel speciel semmi bajom nincs, tehát nem a Credoval van önmagában bajom.
Az persze gáz, hogy az Alfa csődbe megy, lesz még egy kakukktojás a volánok járműparkjában (az Ikarus, EAG, Rába is NABI után), és még mondja valaki, hogy a volánok nem magyar buszt vesznek...
Ha csak három példány futna a Volánnál, akkor nem lenne szükség rá.
De mivel ennek durván kilencszerese fut a Volánnál és más megyékben is, ezért jobban járnánk, ha lenne egy stabil utánpótlásrendszer és egy stabil hátterű Maflabusz.
És még természetesen sorolhattam volna. Amit leírtam csak a jéghegy csúcsa. Persze nem cél az Alfa lejáratása, de sajnos az általuk legyártott buszok hagynak némi kívánnivalót maguk után.
Ezen két hozzászólás (Ikarusos és a Tiéd) tökéletes példája, hogy milyen szintű buszokat sikerült gyártanija az Alfabusznak. Nem akarok itt háborúzni, hogy melyik a jobb busz, de lehet jobban jártunk volna pár Credóval - de ebbe a topiktársakra tekintettel ne menjünk bele.. :)))
A Volán meg gondolom a Volvo alváz és pár főegység miatt döntött az Alfa mellett - ami így teljesen érthető is, az akkor még meglévő Volvo szerviz miatt. Ha most lenne egy 10 darabos tender akkor valószínű MB Intouro jönne, node ilyen nincsen jelenleg..
Én is örülök, hogy nincs már központi tender. Így a "tehetősebb" volánok, mint a Tisza (Alba, Kisalföld, Zala stb.) választhatnak igényesebb buszok közül is. Így kerülhetne MB Intouro, MAN Lion's Regio vagy éppen valami használt helyközis Volvo állami pénzből az utakra..
Arra nagyon kíváncsi lennék, hogy hol lesznek az Alfák 15-20 év múlva. Amit az Ikarus lerakott a magyar autóbuszgyártás terén működésének több évtizede alatt, azt nehéz überelni.
Egyetértek veled. Sok buszsofőrrel beszéltem, legtöbbjük nagyon jó haver, van köztük aki L-es rendszámú alfán dolgozik, van aki még egyáltalán nem dolgozott alfán, de egy a véleményük, nem jó buszok (próbáltam magam szépen kifejezni). Meg lehet nézni bármilyen más típust, gyártmányt, aki közületek utazott mondjuk CREDO-n, az tudja, higgyétek el ég és föld a kettő, a CREDO sokkal ésszerűbb megoldásokat tartalmaz és jobb az összeszerelési minősége is, próbáltam olyan példát felhozni ami szintén hazai gyártású, és nem olyan ismert típus mint bármelyik másik, ami minden kirendeltségen megtalálható. Most nem akarok belemenni abba, hogy mennyivel jobb az E95, vagy bármi... csak azt nem értem hogy miért nem kérték ki a sofőrök vagy szerelők véleményét a buszról. Vagy foglalkoztak a véleményükkel, csak én nem tudok róla... Valóban meg lehet nézni az első szériás Zala, Agria Volános, majd a nálunk is dolgozó K-s, KTM-es (jó az mondjuk alacsony padlós, azért más konstrukció), majd L-es szériát, mind különbözik, de hogy miért kellett ilyen sűrűn konstrukciót váltani...
Pedig meg fogják, mert a jelenlegi állás szerint csődbe megy az Alfa Busz Járműgyártó Kft. Még akkor sem tudta az Alfa normálisan biztosítani az alkatrészellátást, mikor még nem volt ilyen kilátástalan helyzetben. Sajna két autóbuszuk sem egyforma és az összeszerelés minősége, arról ne is beszéljünk. Csak egy példa, ahhoz, hogy például egy ajtónyitó munkahengert kicseréljenek egy KTM-en elől, fel kell bontani a padlózatot az ajtó mögött, mert előbb lett beépítve a munkahenger és azután a padlózat, így a tartócsavar a padlózatba került. Nem lehet eligazodni az elektronikán sem, mivel két autóbusznál sem egyforma a vezetékelés. A villanyszerelők néha az őrület határán vannak, mikor fellép egy elektromos hiba. Persze annak tudatában, hogy hogy zajlik a kiszerelés, érthető miért is ilyenek ezel a buszok. Ja és ami a legújabb beszerzésű alfákat illeti. Még csak az kéne, hogy azokat is leállítsák. Már felmerül, hogyha minden kötél szakad akkor nincs más választás. Folyamatosan ellenőrzik a motorolaj üzemanyagtartalmát, és mint Arnold említette nincsennek biztató jelek. Egynémelyiknél már 5000 megtett kilóméter után jelentős gázolajkeveredés mutatható ki. Ráadásul az Alfa Bsz nem is vállal felelősséget az erőforrásokért, mivel nem ők gyártották le őket. Már 4 busz kiesése káoszt okozott, mi lenne ha le kellene állítani az L-es Alfákat is, de természetesen ez csak a legvégső eset. A Tisza Volán mindig is a határozottságáról volt híres, minden bizonnyal felülkerekedik ezen a problémán is. A háttérben az E94-sekért is kemény harc folyik, attól függetlenül, hogy nincs jele. Hál Istennek úgy tűnik a Volán kerekedi felül.
Kevesen gondoltuk volna, hogy ide jut a cég... Azt lehetett látni, hogy külföldi piacokon nehéz lesz a betörés ilyen minőséggel, de belföldön még úgy ahogy. Ha még létezne a központi tender, mindjárt más lenne a helyzet...
Jól mondja Csoki bácsi. Eléreláthatólag két hétig kényszerpihenni fog az autó. A homlokfal üvegelemét nem tudják hamarabb legyártani, viszont egy beszállító visszajelzésére még várnak. Sajnos az alfa--busz már nem képes maradéktalanul teljesíteni az alkatrészutánpótlást.
Ja ja. Ma már ő dolgozott/dolgozik, azalatt hogy "legalább nem napi 1 esti járata lesz", mit értesz, mert olyan forda nincs amiben csak egy esti járat legyen, hacsak nem arra gondolsz, hogy ő a tartalék, és valóban csak egy járata van, de reggel, mikor kimegy Szegvárra, a HPD-082 elé, kisegítő járatba. Kuriózum abból a szempontból, hogy Csongrádon már csak ebben van barna függöny.
Hát nem egyszerű dolog az amivel most a Volán "küzd". Ha jól tudom ma dolgozott utoljára a GVM-086-os, holnap viszik felújításra, helyette valószínűleg a KAZ-889-es fog dolgozni, tehát túl nagy kavart nem okoz a 086 "kiesése".
KTM- belerohant egy mezőgazdasági vontató. LGP-Egy másik autóbusz összetörte a hátfalát. A legnagyobb probléma az, hogy nem igazán tudnak hozzá hátső szélvédőt rendelni. Ígyhát le kell gyártatni Ugyanez a probléma a KTm esetében is, nincs hozzá megfelelő motortérajtó.
DUD-925 újra fegyverben! Ezúton tájékoztatom a DUD-925 állandó utasait, hogy amennyiben ezen járművel óhajtanak utazni akkor a kis széket vagy sámlit, esetleg létrát vigyenek magukkal mert szükség lesz a buszraszálláshoz! Köszönöm :) A makóiak ugyanis terepjárót csináltak a gépből! Magasabbra emelték! De kérdem én! MINEK??? Tanyajáratot is kap Hmvhely vagy mi a pruttyóó??
Ha a kamionnál nem vált be akkor miért rakták bele a buszba? Az egy dolog hogy olcsó de gondolom tudták róla, hogy nem jó és nem kelet volna belerakni.(Mi lennénk a tesztalanyok????)
Fogalmazunk úgy, h az L-es Alfákal van motorikúsan probléma, de mind a 11-el, kivétel nélkül. Tudomásom szerint ezekben a kocsikban olyan motorok vannak amelyek megbuktak a tesztelésen, és nem rakták bele a teheraútókba, és ezeket olcson eladták, igy kerűltek ezzek ide, sok jót nem is lehet várni tőlük, a gázolaj kavaródik a motorolajal, és szinte egy éves autók. Már cseréltek náluk inyektórt is programozák ide-oda öket de semmi változás náluk.
ELM-384- Vásárhelyre kölcsön Szentesről. A KMB-550-be már a szigetelést rakták a héten. (Más gondok is vannak az Alfákkal-motorikusan) E94-esek továbbra is a telepen. Tegnap néztem őket. 3érintetlen, egy csúnyán lebontva, ajtók kivéve, középső ajtótól a padlózat eltávolítva.
Nem tudom mi van, de olyan mint ha kezdene összedőlni a kártyavár. A Szentesről várt C56-os sem érkezett meg. Már mint a 2db oktató busz is dolgozik az AZB-528 a HOG-563-at potólja, mig az AZB-529 az IRZ-705 helyett van kint Pusztamérgesen, hétfőn ezzel voltak a Mérgesiek Szekszárdon, mármint az 529-el, és Bajától az ISH-812 volt a rásegitője, tehát másfelé is voltak szokatlan kocsik.
A hétvégén megint voltak érdekes járatok, mivel a hétvégét Solton töltötem látam ezt azt. Vasárnap a KMB-545 hétfőn pedig az IRZ-703 volt a Veszprémi járat. Hétfőn
az FHT-806 és az FHT-801 volt a 14:10-es Székesfehérvár-Szeged járaton, mig a Győrinek a két rásegitője a KMB-545 és a GUF-972 volt. hol vannak a távolsági kocsik?
Mivel nincs két menetrendi ciklus kitalálva (Csúcsidő, csúcson kívül) így ezt nem lehet alkalmazni. A legfontosabb dolog, hogy egy megállóból se mehet el a jármű 4 perccel hamarabb. Ezért is van az, hogy az utolsó járatok többnyire a megállókban ácsorognak. Az a baj, hogy ezt az Önkormányzatot szerintem nem érdekli, a TV meg fölöslegesen nem fog vele foglalkozni, hogy ez alkalmazásba kerüljön.
Ezt most gondolom a lassú tötyörgésre írtad. Persze, csak egy-két perc eltérés lehet, de ha ugyanaz a menetidő van megszabva csúcsban és nem csúcsban, akkor vagy tötyörgés van nem csúcsban (nem jó), vagy késés csúcsban (még annyira sem jó). Ezért kell eltérő menetidőket megállapítani.
Ne feledd, hogy GPS-es lett a rendszer, így a max eltérés csak 1-2 perc lehet (csúcsidőn kívül, illetve hétvégén üzemzárásig). Csúcsban persze más a dolog mert a dugó eléggé meghatározó jelenség lett Szeged közlekedésében. Nagyon jók is ezek a megállóban való dekkolások 21h-22h után, legyen bárminemű járatról is szó.
A régi sem olyan régi, nem tudom elég idős vagy-e, hogy emlékezz a régi matricásokra. Na az az igazi retrókirályság. :-)))))))) (Persze ez nem jelenti azt, hogy arra kellene visszatérni.)
"Itt most arra gondolsz..."
Arra, hogy ha egy járat menetideje adott megállóig csúcsban x perc, akkor off-peak időszakban távolságtól függően ennél kevesebb. Vegyünk egy példát: Legyen ez az off-peak menetidő mondjuk x-5 perc.
A régi menetrend esetén mit tudtál tenni? A végállomási indulás volt megadva, plusz egy menetidő adat, amiből aztán a júzer kiszámolta mikor jön a busz. Ezután két lehetőség volt. Vagy tényleg akkor jött, mivel feleslegesen lassan ment végig a városon (a TV kedveli ezt a megoldást) vagy elment 5 perccel a menetrendben szereplő időadat előtt (Pécsen például ez a szokás). Legfeljebb kirakhatsz egy figyelmeztetést, hogy a forgalmi viszonyoktól függően a menetidő módosulhat.
Ha viszont az adott megálló érkezési időadatait írod ki, akkor megteheted, hogy napszakonként más menetidőt vegyél figyelembe. A példánál maradva: induljon a járatunk a végállomásról óra 00 perckor. Csúcsidőben a megállóban mondjuk óra 25-ös időadat van kiírva, ekkor érkezik a busz. De hajnalban, vagy este mondjuk óra 20 fog szerepelni, mint az adott megállóra vonatkozó időadat.
Nagyon jó. A másik irány feltüntetésének hiánya nem hátrány, hanem előny, sokaknál eddig is csak zavart okozott. Az pedig szintén dicséretes, hogy nem kell számolgatni, hanem az adott megálló időadatai vannak kiírva. Ez lehetőséget teremt rugalmasabb menetidők alkalmazására is a különböző napszakokban.
Hogy miért dupla? Így nem marad üresen annyi hely. :-)
Üdv. Készítettem egy honlapot az általam készített legjobbnak ítélt képeimből a www.busz.eoldal.hu címen. Smoon-nak pedig itt a CJK-364 szkennelt képe.
A 2T jelzés nem a hajdani, Petőfitelepre közlekedő 2-es busszal volt összefüggésben, hanem az 1971-ben kialakított decentrumok számozásával. Petőfitelep a 2-es decentrum. Az innen induló járatok kapták eredetileg a 20-as számjelzéseket (20, 20G, 21, 22, M23, 2T). Az egykori telkes járatok közül az 1T Tarjánból, a 2T Petőfitelepről, a 7T (ez ma 7F néven közlekedik - érdekes ennek a története is) a Mars térről, a 8T pedig Makkosházról indult. A sok változás és keveredés miatt a mai járatszámokat nézve ez persze már nem ilyen egyértelmű.
Csak egy érdekesség még a mai 2-esről. Információim szerint, amikor a Vértói útról a Hont F. u-ba került a végállomása a decentrum száma miatt felmerült, hogy át kellene számozni a járatot 2-esről 82-esre. Aztán ezt az ötletet végül elvetették, mert a decentrumok szerinti következetes számozásnál fontosabbnak ítélték a Volánnál a köztudatban levő, megszokott járatszámot.