Nem vagyok én szerelő, csak amit lehet házilag is bütykölnii, azt megpróbálom én is.
Pl. most fogok menni szerelőhöz , mert neki se mernék állni magam a vezérműszij cserének!
De a lebontást biztos megengedi majd a szaki. :-D
Nincs hibakód olvasom meg komoly műszereim, de egy talpas gömbfejet, öninditót, bekötéseket vagy hasonlókat amikhez csak csillagkulcs, kalapács, csavarhúzó, vezeték vagy egy egyszerű multiméter elég, azokkal elszórakozok énis.
Lassabban mint egy szakember, de jó lessz, és büszkén mondom a páromnak, hogy ezt a vacsiorát is ÉN sporoltam össze! :-D
Ne haragudj, hogy leszólitak, autószerelő vagy?, mert ahogy látom kened-vágod a xsarákat, minden csínját ismered a motornak és nagyon segítőkész vagy. Üdv.
Ha hazamegyek megnézem de most így nem nagyon értem, hogy a hűtőből akkor hogy tudott neked lefolyni a víz mert ha jól emlékszem a termosztáttól a cső a hűtő jobb felső sarkába megy.
A termosztát szemből nézve a motor jobb oldalán van felül ugye? Akkor még megnyitottad a csapot a radiátor alján is igaz? És milyen típusú fagyállót raktál bele?
Megnézem de erről jó lenne egy kép ha esetleg van valakinek 1.6-os 8 szelepes motorhoz. A 8,5 liter az remélem a HDI sajátja. Én azt gondoltam 5 liter elég az 1,6-ba. Nem tudja valaki mennyi kell bele?
A motortömb mögött is van egy torx csavar, azt is ki kell csavarni, legalábbis 2,0 HDI-nél van. Gondolom nincs ez másképp a többinél sem. És ha már neki kezdel fontos, mert a hütőből kb a fele jön csak le. Emlékeim szerint 8,5 Liter a hütőkör, és én pl akna nélkül nem kezdenék neki a hátsó csavar kiszedésének. Elég rossz a hozzáférés, de adja magát, ha benézel a motor mögé.
El is adtam ma a kis citromot, JÓ vételt csináltak vele, tényleg nagyon egyben volt az autó + leengedtem ismerősnek nem keveset.
Elnézést ha valakit megsértettem,nem volt szándékomban. A jövőbeli tulajnak (ismerős) ,nagyon tetszett az autó, jó kezekben lesz ,mert egy 19 éves nissaljuk volt ami nem a legjobb állapotban van már.
Üdv mindenkinek és kevés próblémát az autóval és ami annál is fontosabb, balesetmentes közlekedést kívánok !
Nekem a vezetesi elmeny eleg sok dologbol all ossze: motorhang, gazreakcio, stabilitas, ulespozicio, kormany visszajelzesei, stb. szerintem a 406 coupe-t tudni kell a helyen kezelni, miszerint az nem egy sportauto, sokkal inkabb egy gyors tura coupe, vagy grand tourismo. Ennek megfeleloen nem kihegyezetten sportos, sokkal inkabb egy idealis kompromisszum kenyelem es sportossag tekinteteben. En barmikor, amikor beleultem es beroffentettem a 6 hengeres motort, akkor mindig mosolyogtam egyet magamban es tudtam, hogy jol valasztottam. Szamomra a 406 coupe volt a nagy szerelem! ;-) termeszetesen azert nagyobb elmeny, mint a xsara... :-)
Gondoltam megosztom itt is a hirt, hogy elado sorba kerult szeretett Jenonk (igy hivtuk a xsarat :)). Ujonnan vettem,megkimelt, folyamatosan karbantartott, reszletes szervizeloelettel rendelkezik.
Nekem a Xsara I-gyel (ami az első saját autóm volt) mind a mai napig nagyon jó emlékeim vannak. (szüleim ma is azt használják) 1.6i 8V, eddig 140e km alatt csak egy komplett sor gyújtótrafó baja volt, meg az egyik oldali féltengely kihajtásnál a tömítés feküdt ki, kipuff cseréje volt, illetve a szelepfedél tömítést cseréltem, no meg a klíma gyengélkedett pár éve, amit néhány cső cseréje, illetve egy újratöltés orvosolt. Ezeken kívül semmi baja sem volt, évente olajcsere és kimegy a világból is. A váltója már kissé akadozóbb, mint 10 évvel ezelőtt a vételkor, de még mindig szeretem vezetni, nekem mind a mai napig "élmény" beleülni, pedig azóta már volt egy 406 coupe 3.0 V6-om, jelenleg pedig egy 407 SW 3.0 V6-ot hajtok.
Szia! Az enyém II-es 1.6-os (1 ventillátoros), ugyanegy csinálja egy kis különbséggel.
Amikor olyan 95 fok körüli a hőmérséklet, elkezd az alapjárat kicsit ingadozni, a motor hangja kicsit mélyebb lesz és olyan, mintha fulladozna.
Hibakódot nem tudom, hogy ír-e még nem találtam olyan embert aki ki tudná olvasni, de a kijelzőn nem villan fel egy lámpa sem, sem üzenet (pl. antipollution fault)...
Kicsit rámentem most a Xsara hűtésére. Gondoltam rendbe rakom. Nálam üzem közben kicsit 90 fok alatt szokott állni a mutató. Ha dugóban araszolok felmegy a 90-es és a kovetkező rublika között úgy az 1/3-ig max feléig. Ott bekapcsol a venti. Na már most, a kérdés ugye az hogy ez jó-e így? A másik hogy 2 venti van, nekem csak a hűtőfolyadék betöltő nyílás felőli megy. Ez is jól van így? Gyanítom hogy nem. A kocsi I-es Xsara 1.6 klímával.
Én pont amiatt szeretem a Xsarámat, hogy ami baja eddig volt, mindet meg lehetett javítani. Én is költöttem rá rengeteget, mire ez az autó lett belőle, ami most van, de azelőtt, csak tankoltam a kocsijaimat és szerelőt csak vizsgán láttak.
Én nem tudom, hol van az ékszíjtárcsa, hogy kell cserélni egy gömbcsuklót, vagy merre keressem a fázist a generátornál. Viszont meg tudtam csinálni az elszaródott bajuszkapcsolómat, a műszerfal szétbontását, a CD olvasót, mindenféle nyekergést és esztétikai hibát, cseréltem gyertyákat, fékbetétet, pucoltam fojtószelepet, nyomásszabályzót, stb.
Mind az itt szerzett tapasztalatok és leírásoknak köszönhetően. És ezáltel büszke vagyok az autómra. :)
Szerintem természetes dolog, hogy egy 5-ös BMW-re még büszkébb lennék, de lehet nem szeretném annyira (a kezdeti lelkesedés után).
Szerintem jó autó a citroen. Az enyém 2001 Xsara II. 2.0HDi. Szeretem mert a "vetély társai" közt, az egyik legdinamikusabb motorral rendelkezik kis fogyasztás(nálam 4-5l) melett. A rugózását és felfügesztést nem szeretem, az én kocsimban a zajok elenyészőek a felfüggesztés nyöszög fekvőrendőrön kicsit.
Na most pedig a probléma: Nem rég írtam, hogy a az autó ha csak negyedig van a tank, körforgalomban képes leállni, de utánna 2-3 perc után beindul és megy tovább narancssárga motor hiba led világít fél napig és utóbbi időben gyujtás kikapcs után nem áll le még 2-3 másodpercig. Meg is kaptam a korrekt válaszokat amit nagyon köszönök, rendeltem hozzá üzemanyag pumpát és diesel szürőt is. Magasnyomású pumpát nem. De most nem produkáljaja, egyik hibát sem. Nyílván ki lesz cserélve amit megrendeltem, de létezik, hogy az magsnyomású pumpa szűrője kitisztul magától? Mert nem bánnám ha megúsznám az 50e Ftos alkatrész cseréjét :) És az üzemanyag pumpa szűrője-szűrőtáskája külön kapható? Én nem találok, pedig külön leszedhető a pumpa motorrol.
Amúgy nagyon jó kis fórum ez, köszönöm a sok hasznos tanácsot!
Megtaláltam, köszi! Hat nem tudom hozzá merjek-e nyúlni... Rossz tapasztalataim vannak a Xsara műagyagok minőségével. Máshol nem kell leengedni? Gondolok itt például arra hogy a motorból és a fűtőradiátorból is le fog tudni folyni ezen a csapon? Amúgy 1.6-os 88 lovas.