Nem csalás, nem ámítás, ez így tök legális. Most próbálok szabadulni tőlük, hát nem adják ingyen a szabadságot sem. Hiába van kp., hiába szeretném most azonnal kifizetni a tartozásom, NEM LEHET. Kb kérelem beadásától kb 10 nap míg zárják a hiteled és csak az általuk előírt árfolyamon hajlandóak számolni.
"Je, meg mindig van olyan a piacon, ahol penzt kernek a hitelkozvetitesert?"
Nem tudom :-) Én nem is adtam egy fillért se neki. Mondjuk ha valóban jobb hitelt talál ÉS mindent elintéz helyettem (járkálás, rohangálás, földhivatal, stb.), akkor nem sajnáltam volna a pénzt, hiszen "elvileg" több lett volna a megtakarítás.
Persze ez csak a marketingszöveg volt.
Nekem már ott kezdett nem tetszeni, amikor titkolózott, hogy most "nem-mondom-meg-melyik-bank" ajánlata, mert tiiitok! Hát, ha titok, tartsa meg magának. (Persze weben megtaláltam, hogy ELLA (AXA) :-)
yetibácsi: Mindenhol off, tekintve, hogy nincs többé BrokerNet fórum :-) Amúgy a BrokerNet - BankBróker - AXA kapcsolat onnan jön, hogy a BankBróker tudtommal csak az ELLA (ma: AXA) bankkal tud kombinált életbiztosítás + hitelt adni.
Nekem az alaphelyzet az volt, hogy fizettem egy másik banknál a havi lakástörlesztőt, plusz az AXA-nak a havi életbiztosítást. A kettő együtt már sok volt (összegben), ezt váltottam volna ki.
De kiderült, hogy mégse olyan szép a helyzet, egyrészt van benne kockázat (bár ma már talán nincs hova zuhanni), hogy az életbiztosítás mennyi hozamot ér el, másrészt nagyok az életbiztosításnál a költségek (évi 6%-ot levonnak az első két év egységeiből). Harmadrészt ha hitelhez van kötve, akkor évente kötelező indexálás (emelés) van.
Tehát mindegy, hogy most szar év volt-e a cégednél vagy sem, tőled a biztosító mondjuk +4%-ot fog beszedni, évről évre emelkedik. Tehát abszolút nem tűnt flexibilisnek.
Emellett rengeteg költség lett volna (BankBróker költsége kb. 200 ezer Ft, hitelfolyósítás, közjegyző, ingatlanbecslés még 100-200 ezer)... És ezt akkor akarták, amikor minden bank "ingyen" adott ingatlanbecslőt, és elengedett rengeteg költséget.
(Jó, nyilván az ingyen-t is meg kellett fizetni.)
Ráadásul a BankBróker-es hölgy beígérte, hogy mond több bank ajánlatát is, de nagy nehezen sikerült csak két ajánlatot mutatni.
Felőlem írhatsz, és én nem is tagadom: szerencsém, hogy egy balfax bankbrókereshez kerültem, aki egy nyomorult excel-táblát nem tudott adni, amiből kiderült volna, hogy melyik évben (hónapban) mennyit kell majd fizetnem a hitelre, stb.
Nembaj, megcsináltam én, ki is derült, hogy szívás az egész!
Bár, ha jobban belegondolok, megnyomhatta volna a vészcsengőt ő is, és valóban, voltak néha helyzetek, amikor nem tudtam, hogy most én érdekeimet képviseli inkább, vagy a bankfiókkal való jó kapcsolata a fontosabb. Összességében nem teszem felelőssé a helyzetért.
Nem írtam rosszat a Bankbrókerről. Éppenhogy azt látom, hogy újabban a Bankbrókeres kolléganőt sem tájékoztatják, vele sem beszélnek nyíltan, mert nem akarják beismerni, hogy slendrián és felületes munkát végeztek a fiókban, és elbírálás helyett ezért dobta vissza a Központ nekik az ügyünket.
A Brókernet (állítólag!) már feljelentett egy Indexes fórumot -- ami már el is tűnt. A BankBróker a Brókernet-hez tudtommal közel áll, nem tudom, szabad-e rosszat írni róla?
Mindenesetre ha egy életbiztosítás + hitel kombóra beszélt rá a BankBróker-es, akkor nem is baj, hogy nincs válasz, inkább gondold át, hogy tényleg előnyös-e?
AXA-val kapcsolatban: ott van/volt az életbiztosításom, általában türhetően válaszoltak (1-2 hét alatt), de volt, hogy 1-2 hónap is volt, amíg egy bonyolultabb dolgot elintéztek.
Sajnos egy brókernetes nekem is elismerte, hogy a régi AXA-s gárdát lecserélték, állítólag azóta zuhant a színvonal.
Úgy van, azóta megtudtam magam is, semmilyen kötelező határidejük nincs. Ezek szerint nem is csoda, hogy a január 16.-án beadott - és előtte 2 hónapon át, a Bankbrókeres megbízottunkkal minden apró részletében leegyeztetett - hitelkérelmünkre a mai napig semmi válasz. Többszöri írásbeli reklamációnkra, ami nem panasz, csak érdeklődés volt, egy pökhendi, tárgyi tévedésektől hemzsegő, helyenként enyhén szólva csúsztató, összességében felelősségáthárító választ adtak, amelyben egyetlen kérdésünket sem felelték meg. Újabb, az ügyintéző személyére vonatkozó levelünkre nem is válaszoltak. Azt gondoltam, hogy az AXA-s vezetők néha ránéznek a fórumra, bár ha erzsi18 nem kapott privát e-mailt tőlük, akkor az én ügyemben sem akarnak majd tájékozódni. Ha így lesz, szerény vigasz, de csak remélni tudom,minél többen olvassák a fórumot.......
Hehe épp felmondtam a számlám az OTP-nél, mondtam, hogy az AXA bank sokkal jobb kamatokat ad. Erre mondták, hogy de nincs irodájuk, nem lehet reklamálni... Én ekkor csak mosolyogtam :)
Bár erzsi18 hozzászólását olvasva, lehet, hogy igazuk volt :-)
Mondjuk ha rendes számlavezető bank kell, akkor CIB, az AXA pedig megtakarításra lehet jó (lekötés nélkül szép kamatok, napi kamatozás!)
Szerintem nincs nekik határidö megszabva(mindent ök szabnak meg,mint minden magyar bank)
Ugyanolyan vérszivó ez a bank is mint a többi.
A törlesztörészletet az x összegü kölcsön után számolják elözetesen,a folyósitási jutalékot (75eFt) nem számolják bele.Ezt hozzácsapják a kölcsön összegéhez,és ezzel megnö az elözetesen számolt részlet is.
Az értékbecsléshez(ami 30eFt) is eredeti,fullos tul.lapot kérnek,nem elég amit ök egy gombnyomással le tudnának kérni a takarnetröl.
A szerzödéshez mégegyszer eredeti,teljes tullapot kérnek(amin már nincs rajta az eladó bankja,tehát ennek a törlését meg kell várni,)pedig állitólag van olyan bank ahol a széljegy törlés érkeztetését is elfogadják.
Kölcsönigérvényt nem adnak,csak egy "értesités pozitiv hitelbirálatról"-t.
...de más banknál sem jártam volna jobban.
Nagyobb nyügöm hogy hónapok óta nem volt olyan erös a forint mint a folyósitás napján.
Köszi a választ, de arra gondoltam a kérdésemmel, hogy van-e kötelezően betartandó eljárási határideje a hitelbírálatnak, vagy ahogy esik, úgy puffan alapon zajlik a dolog. Nem is olyan régen egy több hónapos hercehurcáról olvashattunk itt a topikban, de ott sem derült ki, hogy túllépett-e a bank valamilyen megszabott határidőt. Lehetséges, hogy a bankoknak nincs is megszabva, hogy mennyi időn belül kell dönteniük egy hitelkérelemről?!
Nekem gyorsan ment,ami viszont idöigényes hogy a széljegyröl az eladó bankjának törlését meg kellett várni(nem volt elég az érkeztetésröl az igazolás),és csak ezután szerzödhettem.
Azt, hogy nem csak pl. a 80-as port él, hanem a többi is, sőt, még a pornószájtok is elérhetőek:). (Eddigi tapasztalataim szerint munkahelyekről max. webezni lehet, de pl. az FTP port használata már tiltott.)
Bár, ahogy nézem az iBanq a 80-as porton küldi ki az üzeneteit, nem valami spécin.
A munkahelyi használatnál szerintem nem a tűzfal a gond, mert nekem fullextrás netelérésem van mh-ről, viszont proxy mögül. Annyi fejlesztés kellene, hogy be lehessen állítani az iBanq-nak egy proxy szervert is - ez azért nem lenne a világ. Viszont elvárható lenne, ha már azt írják róla, hogy munkahelyről is használható. (Melyik picit is komolyabb munkahely ad közvetlen netelérést a helyi hálóról? Akkor meg kellene az a proxy támogatás...)