Keresés

Részletes keresés

RadiX Creative Commons License 2018.01.13 0 0 38577

Az 56-60 kilométer közötti 2x2 sávot is újraépítik az előző szakaszban, most éppen a Szolnok felé menő pályán megy kétirányú forgalom, mert az már elkészült (a betonos szakaszt teljesen újraépítették aszfaltburkolattal). Annyiban jó, hogy  később nem kell más ütemben javítani mint az új részeket.

Előzmény: radio100jozsi (38575)
puntooo Creative Commons License 2018.01.13 0 1 38576

Na igen. 2014.12.2-én még azt írták, készen lehet 2020-ra az M35-ig....Két dolog motoszkál bennem: 1: az eddigi kevés tisztességes 4 sávos szakasz egyike pontosan a Szolnok Abony szakasz. Kicsit pazarlás, hogy ezzel párhuzamosan kezdték szinte először építeni a szolnoki északi szakaszt. 2: Nyilván ez is (az egész autópálya hálózatot jellemző, hosszútávú következetes koncepció nélküli bővítés eredménye) na persze a változó viszonyok mellett-közben egy rendszerváltással-ezen nem is igen lehet csodálkozni. De ezzel összefüggésben: tulajdonképpen milyen megfontolás alapján készült el pontosan azoknak a szakaszoknak a 4 sávúsítása-főleg Szolnoktól keletre?

Előzmény: dimelo (38572)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.01.13 0 0 38575

Tényleg, ez fel sem tűnt, hogy eltolódik a km. szelvényezés, így lényegében Ceglédtől a mai 2*2 sávos szakaszt teljesen átépítik. Őszinte legyek azért agyrém, hogy egy jó minőségű új 2*2 sávos utat át kell megint építeni. Csak azért, hogy picit szélesebb legyen az alapja, miközben ez nem autópálya, azaz most is 110-el lehet menni, meg ezután is. A 21-es úton sem nyúltak a már kész 2*2 sávos szakaszokhoz. 

Előzmény: RadiX (38568)
RadiX Creative Commons License 2018.01.13 0 0 38574

Pont erre jöttem ma, az új kilométerszelvények kis táblákon kint vannak a két leendő útpálya közti sávban. A leendő 70.00 kilométer a Külső Kátai út kereszteződése előtt pár tíz méterrel van jelölve. 

Előzmény: RadiX (38568)
dimelo Creative Commons License 2018.01.13 -1 2 38573

A napokban cseh "nyelvleckét" vettem, (by google translate)

Lehká nákladní vozidla (užitečná hmotnost do 3,5t) bez přívěsů i s přívěsy= Kisteherautók (legfeljebb 3,5 tonnáig) pótkocsik és utánfutók nélkül

Lehet mondani ebben semmi új, ismert kategória.

De tüzetesebben átvizsgálva az adatsorokat a kistehergk-kat és a buszokat is beleszámolták az összes teherjármű kategóriába.

 

Így áttekintve az osztrák adatokkal és M15 Rajka meglehetősen hektikus volumen-változásaival, tisztul a kép.... (De nem javul...)

Az M15 forgalomnövekedése (külön fejezet) megér egy percet:

Csökkenő 86. úti tranzit, növekvő osztrák tranzit.

Eredő 122,8%, de M1 Győr után 139,6%, 86. út 90,5%.

 

Ezt okozta az E-útdíj bevezetése és az osztrák A5/ cseh R52 útvonal erőteljes használata.

 

Az a +41 km és ugyanannyi perc, amivel több a 86. útvonal, soha be nem hozható hátrány.

 

Ehhez fognak csatlakoztatni még egy abszurd nyomvonalú M9-et is?

Magyarország lesz a legtöbb kihasználatlan szellempálya országa...

 

Tudom, tudom, más szempontok érvényesülnek...

Előzmény: dimelo (38533)
dimelo Creative Commons License 2018.01.13 -1 1 38572

Részemről csak spekuláció, pedig

a kormány ebben sem szereti a konkurenciát.

 

Amit most érzékelhetünk, az előre (2022-ig) lezsírozott haverfuttatás.

A választás előtt még jönnek "megnyugtatónak, vagy lelkesítőnek" szánt hírek a torzóban maradt szakaszról is...

 

Hamarosan 3 éve, hogy lepi a gaz...

Előzmény: puntooo (38564)
drummond Creative Commons License 2018.01.13 0 0 38571

Ez engem is nagyon érdekelne. Szerintem az M4-M8 elvállási csomópont közbeszerzését is rövidesen ki kell írni, hogy garantált legyen az összeköttetés a félbehagyott szolnoki északi elkerülő és a most megjelent Cegléd-Abony szakasz között.

Előzmény: RadiX (38557)
drummond Creative Commons License 2018.01.13 0 0 38570

Ez az infó biztos?

Előzmény: strangerr (38565)
rm40 Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38569
RadiX Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38568

Arra is érdemes figyelni, hogy a hosszabb belső szakasszal eltolódnak a kilométerszelvények, jelenleg a 311-es körforgalomnál van a 70-es kilométerkő, a rajzon már egy kereszteződéssel (kb 3 kilométer?) korábban.

Előzmény: Mash_bakter (38561)
RadiX Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38567

Kösz, így már világos, nekem is ez jutott eszembe mint lehetséges értelmezés.

Előzmény: strangerr (38566)
strangerr Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38566

Azt, hogy alul- vagy felüljáró azt mindig a tárgyi tervezett létesítmény szempontjából értendő. Azaz ebben az esetben az aluljáró azt jelenti, hogy az M4 van alul, a keresztező út felül.

 

Előzmény: RadiX (38563)
strangerr Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38565

Tavasszal jelenik meg a közbeszerzés, magyarán jövőre indul érdemben.

Előzmény: puntooo (38564)
puntooo Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38564

A Simicska-torzó sorsáról van valami újabb hír?

Előzmény: dimelo (38562)
RadiX Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38563

Jogos, ez csak az M4 elválási pontig szól. Az aluljárókat továbbra se, értem, szerintem mást értenek alatta, mint a köznyelv.

Előzmény: Mash_bakter (38561)
dimelo Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38562

Köszi!

 

Kis lépés az embernek, nem nagyobb az emberiségnek:)

 

1,5 milliárd/km  Gyakorlatilag félcsík, vagy még az sem.

 

Nem látom az építési határidőt...

Előzmény: Mash_bakter (38552)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38561

http://static.regon.hu/ma/2017/08/m4-1-1024x725.jpg

 

a térképen is látszik, hogy külön projekt:

Előzmény: RadiX (38557)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38560

http://ted.europa.eu/TED/notice/udl?uri=TED:NOTICE:12972-2018:TEXT:HU:HTML&src=0

 

ebben azt írják, hogy 

Kapcsolódó beruházás: M4 gyorsforgalmi út M0 - Cegléd közötti szakasz, M4 Abony-kelet csomópont (M8-M4 elválási csomópont).

 

tehát ebből nekem az jön le, hogy az egy külön projekt...

 

ezek a fő feladatok:

— 2x2 sávos gyorsforgalmi út építése 3,75 m széles forgalmi sávokkal, 26,60 m koronaszélességgel, stabilizáltüzemi sávval vt=130 km/h tervezési sebességgel,

— ~ 17,6 km M4 gyorsforgalmi út építése az alábbiak szerint:

— meglévő 2x2 sávos nyomvonal átépítése: 73+235-79+230 km sz. között (meglévő 8,25 m széles burkolat,26,60 m sz. korona),

— meglévő 2x1 sávos szakasz bővítése 2x2 sávossá: 79+230-90+859 km sz. között (meglévő 7,75 m sz.burkolat, ~13,80 m sz. korona),

— Csomópontok: 2 db (401. sz. út, 3122. j. út),

— Országos közúton történő beavatkozások: 2x1 sávos út 1 db (401. sz. út), 2x1 sávos mellékút 2 db (3119. j.út, 3122. j. út),

— Főpályát keresztező Önkormányzati utak: 2x1 sávos burkolt út 2 db, földút 1 db,

— Főpályával párhuzamos Önkormányzati utak: 2x1 sávos burkolt utak 3 db (2., 3., 4. sz. burkolt út), földutak 11 db (F101, F102, F103, F104, F105, F106, F107, F201, F202, F203, F204),

— Műtárgyak: 8 db (1 db meglévő felüljáró felújítása, 3 db meglévő aluljáró felújítása, 4 db új aluljáró építése),amelyek közül a legnagyobb szabad nyílású: 25,1 m,

 

meg még egy rakás kisebb nagyobb dolog, akit érdekel olvassa a linken

Előzmény: RadiX (38557)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38559

akkor fura, hogy olcsóbb egy 2x2 sávos útat megemelni, hogy alatt elférjen egy alulljáró.....

na de majd ha megépül meglátjuk, megyek megkeresem a TED-ben

hátha ott pontosabban le van írva mit is kell csinálni

Előzmény: radio100jozsi (38555)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38558

Lopni. Gondolj bele a másik 2 cég még ennél is többet kért...

Szépen le van osztva, ezt én nyerem, majd te ott nyersz, mert föléd kinálok 5 milliárddal.

kicsit úgy mint a szombathelyi bérlakás  építésnél, az egyik nyerte az emeletest,

a másik a földszintes házakat. 

Előzmény: radio100jozsi (38554)
RadiX Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38557

az is kérdés hogy a leendő M4-M8 csomópontrendszerből mennyit építenek meg, és milyen visszakötés marad a mostani déli elkerülőre Szolnoknál

Előzmény: radio100jozsi (38556)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38556

Most nézem, a 79 km-nél is van már a mai még 1*2 sávos részen egy felüljáró, így akkor nem tudom melyiket építik át, de az előzőben említett, vagy ez lehet.

Előzmény: radio100jozsi (38555)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38555

A két csomópont az a 40/401-es Abony-Nyugati átkötésben lesz, és a másik az Újszászra vezető mellékútnál. Ez azt is jelenti, hogy az Újszilvásra vezető mellékútnál nem lesz kiépített csomópont, de akkor felüljáró átvezetés lesz, vagy akkor itt lesz aluljáró átvezetés? Egy meglévő felüljáró átépítése, ez lehet a 76 km-nél meglévő a mai 2*2 sávos szakasz majdnem végén, lehet ezért lenne akkor már a 73 km-től az átépítés, mert nyomvonal korrekció lenne a már kiépült 2*2 sávos szakaszon? A további új aluljárók számomra is érdekesek, hova lenne még, lehet az Abonyi elkerülő szakaszon mezőgazdasági átjárókhoz lennének még, és akkor nem felüljárókat építenek itt ki.

 

Előzmény: Mash_bakter (38552)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38554

Ebben az a vicc, hogy Ceglédtől a 40-es főút átkötéséig (tán 401-es ott Abony Nyugatnál) ma is 2*2 sávos fizikai elválasztós azaz a 69,5 km-től a 76,5 km-ig, külön szintű csp-s a 4-es út, meg tán 110-es sebességre engedélyezett, hasonlóan ami Ceglédbercelnél volt azon a 4 km-es szakaszon, akkor itt mit is akarnak csinálni, hogy ennyibe kerül ez az útépítés?

Előzmény: Mash_bakter (38552)
hbe Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38553

Egyrészt a Záhony u (Szentendrei felől) - Záhony u. autós irány és az Angel út felől egyenesen jövő biciklisek viszonylata nem volt egyértelmű. Másrészt a Gázgyár u. Záhony u. autós és Gázgyár u. felől biciklisek viszonylata, hogy ki van már a védett úton illetve ki hagyta már el. Hosszú, de hasonló a szitu, mint amikor nagyon közel, de nem teljesen szemben van egymással szemben két betorkolló út egy főútvonalba, és mind a kettő balra akar kanyarodni. Nem volt célszerű így tervezni, de mivel az Auchan költségén ment ha jól tudom, adta magát, hogy azon az oldalon legyen a kerékpárút, egyébként nem jó megoldás lett.
A mostani helyzetben a Gázgyár útról jövő autók és biciklisek konfliktusát várom elsősorban a Záhony - Angel kisívbe jobbra vagy másik irányba nagyívben balra kanyarodóknál, ha nem lesz lámpa.

Előzmény: NAR (38551)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38552

Dimelonak:

 

http://magyarepitok.hu/aktualis/2018/01/ezzel-a-szakasszal-jut-szolnok-kozelebe-az-m4-es

 

A projektben többek közt az alábbi részfeladatokat is kivitelezni kell:

  • két darab csomópont megépítése,
  • zajárnyékoló falak építése 1700 méter hosszan,
  • egy kétoldali egyszerű pihenő létrehozása a 86+200-as kilométerszelvénynél,
  • egy meglévő felüljáró felújítása,
  • három meglévő aluljáró felújítása,
  • valamint négy új aluljáró építése.

hol lesz aluljáró és minek?

NAR Creative Commons License 2018.01.12 0 0 38551

Tényleg ott van a 40-es tábla a Gázgyár utcára, szóval sikerült olyan állapotot előidézni, hogy egyik irányba 40-es, másik irányba 50-es korlátozás van az utcára. Ez a "hozzáértés" nem véletlen, a Záhony utcai kerékpárút utolsó (keleti) szakaszának is csak az egyik végére tették ki (hagyták ott?) a táblát, a másik végére nem.

 

Az említett anomáliát nem biztos, hogy értem, a kerékpárúton kint volt a macisajt mindkét irányból, tehát elvileg egyértelmű volt az, kinek volt elsőbbsége. Mondjuk a kerékpárút mellett meg fél méterre ott volt a zebra, ahol viszont a gyalogosnak volt elsőbbsége, ez tényleg hülye (bár gyakori) megoldás. Én azt a megoldást választottam volna, hogy a kerékpárutat a Gázgyár utca felé az Angel Sans Briz úton keresztbe vezettem volna, aztán onnan balra már lehet menni kerékpárnyomon pár 10 métert a Gázgyár utcában. Illetve meghagytam volna a zebra melletti átkelést is azoknak, akiknek a Záhony utca jó. A Gázgyár utca felől meg a kerékpárnyomot vezettem volna fel a kerékpárútra (ha már nem építették át az egész Angel Sans Briz utat úgy, hogy kerékpársáv legyen rajta végig). A jelenlegi megoldás (két útkeresztezés, kétszer kell várni) nem túl vonzó.

 

Egyébként ha jól értem, most lámpahiba esetén a kerékpárosoknak lesz elsőbbségük a (nagyforgalmú) rakpartról a (nagyforgalmú) Szentendrei útra menő forgalommal szemben. Nem mernék nagy összegben fogadni arra, hogy ezt az elsőbbséget az autósok 10%-ánál többnek sikerülne megadnia...

Előzmény: hbe (38550)
hbe Creative Commons License 2018.01.11 0 0 38550

Gázgyár utca - Angel Sans Briz út lett a főútvonal, mindkét irányból 40 van, Gázgyár irányba a kereszteződés után is meg van ismételve.

 

A főútvonal vonalvezetése miatt lehet a 40, plusz ha megy a lámpa, akkor azért, mert Gázgyár irányból telezölddel lehet nagyon élesen balra is fordulni Záhony utca felé, ha meg nem megy a lámpa, akkor azért, hogy ne rongyoljanak bele ezerrel a kereszteződésbe, főleg Gázgyár felől. Ugyanis az új rend szerint ha nem megy a lámpa, akkor a Szentendrei út felől Angel Sans Briz út felé kisívben jobbra, vagy Záhony felé egyenesen haladva elsőbbséget kell adni a Gázgyár utca - Angel Sans Briz út iránynak. Ezt nyilván nem a forgalom nagyság indokolja, hanem az, hogy máshogy valószínű nem lehetett megszüntetni a kerékpárutas anomáliát a kanyarodó főútvonallal a régi rendszerben.

 

Így most viszonylag tiszta lett tervezési szempontból a kereszteződés, de azért elég szokatlan, hogy a jóval keskenyebb Gázgyár utca azon a rövid szakaszon főútvonal.

 

Annyi még, hogy a sebesség túllépése nem jelenti automatikusan, hogy a sebességet túllépő lesz a hibás, annak mértékétől függ, és ez a kivétel, nem a szabály.

Előzmény: NAR (38546)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.01.11 -1 1 38549

Knooppunt Kleinpolderlein, 1968. A Hága felé tartó autópálya (A13) már akkor is 2×3 sávos volt. 

A csomópont ma így néz ki.

És itt található.

trizs77 Creative Commons License 2018.01.11 -2 1 38548

A kereszteződés előtt kitett sebességkorlátozó tábláknak az az értelmük, hogy ha ott bárki +1 km/h-val balesetet okoz, akkor övé a balhé.

 

Nyugaton elég elterjedt, nálunk ritka, de van.

 

 

Előzmény: NAR (38546)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!