Azért érdekes, ha LCF lesz a nyerő. Ugyanis a bankgep.hu-ra mintegy 8 hónappal később került fel az a járgány, mint amikor megnyerte a Viszló a vonalakat mind a két háromtengelyessel. Én anno ősszel arra számítottam, hogy rövid idővel a hosszú Setra után egy újabb ugyanolyan érkezik, mondjuk az M6log telepéről. Ott sokáig árultak 319NF példányokat, mostanában is keltek el off cégeknél. Ha viszont LCF lesz a Viszló újdonsága, akkor nagyon kapóra jött a nekik az árverés, így megérte az egy év késedelem. Erre aligha számítottak, amikor tavaly a vonalakra pályáztak.
Balazs1 topictárs néhány hozzászólással lentebb írta, hogy a Setra már a Várpalota-Visteon szerződéses járaton dolgozik, az ő elődjére gondolt falconbus topictárs, FIX-275-re:
A kis setra végleg munkás járat marad , az elődje a / IKARUS / már úgy néz ki nem lesz lemüszakiztatva , szét lesz bontva vagy egyben eladják . A setra helyére került MAN csak ideglenes megoldás , míg a háromtengelyes új volvo meg nem jön . Az FSJ rendszámát és kettő dísztárcsáját a Tordasi focipályánál lelopták .
Na, ez igen!! Hát ez ténylegesen rendkívüli hozzáadott értékkel bír, ott a Szekfű Gy. úton. Ha éjszaka valahogy (taxival?) el tudsz jutni a Berényi út végéhez, akkor onnan fölvisz a helyi járat a Kassain. Remélem legalább a videotoni induló megállójánál is ki van téve egy hasonló (bár szerintem simán lehet, hogy nincs legutóbb, mikor láttam, olyasmi irányjegyzék volt kitéve, mint ami a menetrendfüzetben is található).
Csak kis mellékpéldaként: előfordul más (mondjuk csak magyar) városokban is, hogy egy olyan járműállomány mellett, amely nincs megfelelően elektronikus kijelzőkkel felszerelve ill. azok egy része sem működik, ha nyitnak egy új vonalat, EGYETLEN viszonylatjelző táblát sem készíttet a szolgáltató??? Itt igen ("13A").
Hatékony, effektív utastájékoztatási rendszer; ez a fehérvári.
Az ajtók működéskeptelensége mellett más is van. Ma sikerült majdnem utolérnem egyet, amelynek a féklámpái sötétek. Ez nem csak bosszantó lehet, akár komolyra is fordulhat.
Hogy AV-járművel ajtóprobléma? Soooha!! Olyan még nem volt! :D A 412-esektől kezdve mind remekül szuperál. Az SN12-k hátsó ajtajaikkal sem volt gond már az első héten, mikor forgalomba álltak. A DAB-okkal szintén semmi gond, azóta sem történt velük soha olyan, hogy a megállóban állnánk, és a sofőr ötödjére tizedszerre kísérli meg becsukni az ajtókat, de azok nem akarnak záródni
A leírtak tartalma csakis a képzelet szüleménye lehet, ha a valósággal bármily hasonlóságot mutat, az csak a véletlen műve. A felvétel pedig nyilvánvalóan montázs. :P
Ez az egyik ex. linzi kocsi negyedik ajtaja, de a sárga ex. esseni példányoknál is van már ilyen az utólag beleépített negyedik ajtóknál.(Sokáig bírta a "vágjunkbelemégegyajtót").
Egyébként az egyik KCH-s szóló Volvo SN12 harmadik ajtaja is úgy néz ki jópár hónapja, hogy két műanyag táblát beraktak keresztbe a kétszárnyú ajtók elé, hogy a T. utas tudja, hogy lehet előre menni a második ajtóhoz.
Ja, hogy milyen dolog ez? Hát ilyen. Volán foglalkozik az alvállalkozó teljesítményének a minőségével? Aligha.
Önkormányzatot érdeklni? Úgy tűnik őket sem.
Ha foglalkoznának és véletlenszerűen egy vezető felszállna egyik sárga verdára, akkor tapasztalhatna olyat, hogy a mindössze három darab, negyedes méretű bukóablakkal szerelt(amelyek a csuklószerkezet előtt kétoldalt és a leghátul ajtótlan oldalon találhatóak), "elvileg" légkondícionálóval felszerelt példányok, nagyon hamar átalakíthatóak lennének mozgó szaunává és hozna némi plusz bevételt, ahelyett, hogy a T. utasok a saját és más hónalj és egyéb testtáj szagjait gyűjtené és zárná együvé elfelejtve számokra a kultúrált utazás gondolatát és lehetőségét is.
A másik hosszúbusz mikor érkezik? A tendert két háromtengelyessel nyerték, ebből eddig egy fut. És ha jól számolom, akkor még egy rövid is várható, hiszen a vonalak átvétele óta állt be az LTW-050, most az LWX-146 és kicsit régebben a rövid Setra, összesen pedig négy rövid járgányra emlékszem a pályázatból.
Fél év késés utánn végre kocsit cserélt a Viszlo a Martonvásár-Ercsi vonalon az egyik AOA helyett mától Az LWX-146 jár elvileg elöbb utobb a másik kocsi is cserélve lesz
A legtöbb kocsin csak a közvetlenül az ajtó melletti leszállásjelzők maradtak meg, a többit leszerelték vagy nemes egyszerűséggel körbetekerték szigetelőszalaggal.
És az igaz, hogy néhány hónapnyi üzem után leragasztgatták az összes ülésnél a leszállásjelző gombokat? Nem szoktam a 26-26A-val utazni, de egy rokonom mesélte, aki először lelkendezett, hogy milyen jó az ülésenkénti leszállásjelző, majd később tapasztalta, hogy a legtöbbet nemes egyszerűséggel leragasztották, elvágva ezzel az utast a kényelmes, korai jelzés lehetőségétől. Megerősíteni nem tudom, de megbízható a forrás. :)
Hogyan járathat a Transman üzemszerűen olyan buszt menetrendszerinti forgalomban,amelyiknek az egyik ajtaját nemes egyzsreűséggel üzemen kívül helyezték?Milyen dolog ez?Mikor jutunk már el oda,hogy ha egy buszon a kijelző/légkondi/ajtó/etc. nem jó,akkor az a busz sem jó,azt ki kell cserélni,másikat kell helyette beállítani?Mert tőlünk nyugatabbra ez a gyakorlat...
Egyébként a Transman MAN-jaival (főleg az átalakítottakkal,de az "echte" négyajtósokkal is) elég sok ajtó jellegű probléma akadt.Legalábbis szerintem.Helytálló a megállapítás?
Igen, és úgy nézem, már Móron is így futott, hogy a frontkijelzője funkcionált.
Immár, hogy Fehérvár vitathatatlanul a Steyr-gyűjtőtégely az Albánál, várhatjuk, mikor jön át 561 is. Mert az rendben, hogy most nem érzi meg (annyira) a város, hogy tartósan le van állítva 3 csuklós, 7 szóló és 3 midi eszköz, továbbiak pedig időszakosan, mert egy IAA is például helyettesítgetni tud így, összességében kettővel kevesebb a csuklós osztott forda, és nem üzemelnek az éjszakai vonalak sem. De aztán ez a nyári tanszünet végeztével megszűnik
Egyébként belegondolt valaki, hogy KCH-559 végigjárta a három üzemigazgatóságot?
Kezdte ugye Dunában, majd Mór, most meg Fehérvár :)
Ma sikerült egy olyan útvonalszakaszon helyijáratoznom, ahol kb. 20 éve nem jár helyi járat, és pluszként volt olyan rövid szakasz is benne, amin még egyáltalán nem járt helyi járat. Megállót nem hagyott ki. Nem árulom el, hol és melyik volt :PP
Így van, KCH-566 feladatán. S most sem ez az egyetlen pillanatnyi csuklósszóló kavarc pl. KXM-054 helyett pl. AOA-330; leginkább viszont van éppen elég Steyr hiányzó.
(Mondjuk azt, hogy ez csak egy kis nyári "rövidzárlat" az SN12-eseknél, mert ha ők is úgy eltűnnek, ahogy azt a DAB-ok tették, akkor a fehérvári helyi közlekedés fog elszublimálni, és végső soron megszűnni létezni.:)
Nem egy busz a kérdés szerintem, és támogassa csak a sportot, ha nagy az igény rá, és sokan élnek vele.
Adja magát a kérdés, hogy mellette van-e olyan területe a városnak, ahol viszont évek óta nem fizeti meg azt, amit meg kellene.(Van :P)
Csak hát a Volán nem fog olyat mondani, hogy akkor másnap nem állnak ki a buszok, míg nem fizet az Önkorm., mert már rég megvannak a háttérben levő kesze-kusza érdekszálak és benyögheti, hogy jó, akkor a város kanyi forintot sem ad a Volán sportszakosztályainak, ha ők meg így állnak. Így minden marad a régiben, és ki tudja, hogy a város milyen új hálózati tervvel és menetrenddel fog előrukkolni.
Egy magáncégnél ez nem merülhet fel, az kőkeményen a pénztárcájából él. Ha ürül a kassza és nincs meg a jogos juss, akkor mondhatja, ennyi. Ha fizetsz, lesz járat is.
(Nézd, én tudom; fiatalkoromban jégkorongoztam, van egy jó pár (volt) öttusás ismerősöm :) De ha közben a fő szponzorvállalat olyan szinten irrentábilis lesz, hogy esetleg az illikviditás helyzete áll fel, ne adj' isten csődbe kerül, nos akkor azt hiszem nem vagyunk beljebb!
Beszélje meg zsitvica topiktárs azzal a min.100 fiatallal, akik a fehérvári női kézilabda csapatánál érdekeltek, akár ifi, serdülő, vagy felnőtt csapatnál. Vagy a Sapa Fehérvár játékosaival....
Elkézpelem:
- Fiúk, Üdv! 30 Millióval megrövidítették a költségvetésünket, de vettek egy új buszt a városba, hát nem csudajóóóó?
Mi fontosabb?
A fiatalok utánpótlásképzése az élsportokban, vagy az, hogy évente 1-el több buszt tud vásárolni az Alba Volán.
Valaki ide beírt-talán A90-hogy eldobta a levegőt műszakváltáskor még a multkorjában aztán se előre se hátra.
A piros C83 amúgy miért áll a telepen?Rossz, vagy csak nyárra állt le?Volt mostanában forgalomba?Csakmert nem vagyok most Dunaújba, de kiváncsi lennék rá!
OFF
Az ígért cikket nem felejtettem el, majd megoldom, hogy eljusson hozzád!
Az eredményes sportegyesületek már évek óta bejáratott módon kapnak támogatást: A város szponzorációs szerződésben áll a kiemelt sportágakkal. Nálunk ez a női kézilabda, a jégkorong, a kosárlabda, az utánpótlás labdarúgás, az atlétika és az öttusa.
A kézilabda, a kosárlabda és a jégkorong idén 42-42 millió forintot kapott, az utánpótlás futball 110 milliót, az atlétika 15, az öttusa 20 millióhoz jutott......"
Évente a város élsport támogatásra 42 + 42 + 110 + 15 + 20 = 229 millió forintot áldoz.
Érdekes nyárnak nézünk elébe. A legújabb (gyártású) kocsit kapták ki többek közt az osztott csuklósok közül, IAA-864-et, most tartalékként áll rendelkezésre, ma például éppen KCH-566 gazdája vitte ki.
KCH-559 pedig úgy tűnik, még bírja, habár délután egy járatán nem ő volt, hanem csuklós vezényelt tartalék GMY-388. (Ebben a szóló csoportban mellesleg változott a vezénylés!)
Az a másik. Délutáni műszakváltás után általában jön az SN12-es és a GSA-465. Az SN12 helyére időnként tetszőleges típus helyettesíthető, láttam már ezeket: GSA-464, HIV-351 (többször is), HFF-762, meg egyszer valamelyik KMC-s Alfa.
Móron mellesleg mennyire voltak gondok ezzel az SN12-essel? Most elég furcsa hangot ad ki. Továbbá, csak az elülső kijelzője működik, az oldalsó és a hátsó offol.
Na, hát ez igen érdekes, mert a héten már eddig is azt tapasztaltam, hogy ITY-760 helyett IAA-864 közlekedett (IAA helyett AOA-330 jár). Még szerencse, hogy így meg tudják kavarni a dolgokat.
Viszont mára továbbgurultak a főjárati feladaton dolgozó kocsik, így aztán úgy tűnik, a legfiatalabb helyi C80-as most már JIW-681 dublőre. Csak azt nem tudom, hogy ez most csak ilyen nyári szemfényvesztés, vagy IAA tényleg tartalékautó lett (?)
Az vicces, akkor tényleg belevetette magát a munkába ez az új szerzemény, KJR-759 helyére állt be. Eszerint a héten eddig szóló tartalék volt, azért állt tétlenül a Jancsáron. Hétvégén pedig a 38-as vonalon tűnhetett fel.
Sok sikert neki a fehérvári pályafutásához, a DAB-nál mondjuk nem lesz nehéz jobban produkálni. ;)
Az szép (arra a feladatra amúgy is nagyon kell a csuklós, különösen tanszünetben :)) Pedig a héten eddig működött a kis KUG.
Tegnapig meg még csuklóst (JIW-681) helyettesített 14-esen a 327. De gondolom, a utastájékoztatása hasonló szinten maradt a 19-es vonalon is (előre kirakva valami összeeszkábált tábladarab)
Hát önmagában nem meglepő a járműállomány-bővítés ténye. Állandósult jelleggel, a rengeteg DAB szóló mellett elég sok a csuklós hiányzó is, így jó pár hete szinte mindig használatban vannak a mozgatható tartalékok egytől egyig. És akárcsak éppen most, nem ritkaság, hogy csuklós fordára szóló eszköz jut vagy fordítva. Azon csodálkoznék, ha külön a nyári tanszünetre jött volna csak át. Ahogy néztem a móri menetrendet, nem lehetne rá azt mondani, hogy az iskolai járatokra épülne. És Fehérváron kevesebb járműre van szükség nyáron, mint tanítási időszakban. Inkább véglegesszerű dolognak tűnik, mint az exdunaújvárosi tesókája esetén. Kíváncsi volnék, vajon mikor kapják meg a helyközis és egyéb különböző fényezésű autók a flottaszínt ha egyáltalán valaha megkapják.
Végül is (ha nagyon gonoszak akarnánk lenni), adhatnánk Mórnak egy KCH-564-et. Azt a kocsit sem láttam kint több mint fél éve. Élhet vajon még egyáltalán, vagy elhalálozottnak tekinthető? (Ráadásul elvileg gazdás autóról is van szó; csupán nem közlekedik rendszerint Ikarus helyettese van.)
Azóta egy 280-asban is találkoztam ugyanezzel a megoldással: gyorsjáratos tábla pingálva másodgenerációs matricás 26-osból, egy G odabiggyesztésével. Végül is tényleg minden stimmel rajta, a végállomásoktól elkezdve a fekete színig :S Mellesleg a sofőr a SteyrVolvóban nagyon hozzánőhetett ehhez a műremekhez, mert pl. akár 14G-t visz, vagy éppen 24-est, az a 26G ott virít elöl. Kissé röhejes.
Egyébként az AV most már komolyan reklámozhatná magát lassan a fehérvári táblái után a Kinder tojás jelmondatával (Kézzel festett:D)
__________
De még mennyire, hogy kéne Csak hát, ez felülről jöhetne, és úgy tűnik, az elektronikus technológia mint trend terjedésével egyáltalán nem fordítanak már figyelmet a hagyományos, táblaalapú módszerre. Pedig nagyon is kéne: sorolhatnám, melyik autóban milyen utastájékoztató berendezés van elromolva, bár valójában rövidebb listát tenne ki, ha azt néznénk, mi az, ami működik tényleg alig van olyan kocsi, amiben minden megbízhatóan üzemel. Drága egy billenő elemes kijelzőt tenni a buszra előrehátulra?!? Akkor miért azzal adják el/selejtezik a buszokat? Csak példának okáért, GBZ-ről mehetett volna az ikertesóra egy hátulra, DUD-812 helyett 813 is mehetett volna Somlónak, vagy a kijelző mehetett volna rá át, ott úgy sem használják. AOA-328 nem olyan rég kapott EMKÉ-ket, mikor kivonták a forgalomból. Ezek döntések, amik logikailag üres halmaznak tűnnek, csak nekik nem úgy látszik
Volt amikor mind a kettő helyi kocsi helyett helyközi dolgozott Móron+most még tanszünet jön 2,5 hónapig.
Szerintem a nyáron esedékes kisebb-nagyobb helyrepofozások miatt került Fehérvárra +1 kocsinak, mivel szinte ugyanannyi kocsi pörög a nyári tanszünetben is, mint máskor(-2 kocsi)
JET-862 ma 13 óra fele a Széchenyi út - Börgöndi út kereszteződésénél (a lekanyarodó sávban állt), és a bal hátsó kereke elég érdekesen nézett ki, nem tudom, hogy defekt-e, de kicsit mintha elrendezte volna a lemezt is körülötte. Amikor ott jártam éppen megpróbálták felemelni.
Egyedi autok, egyedien kéne velük foglalkozni. Nyilván a 417esek se szeretik ha addig hajtják őket, amíg mennek, utána meg kendács módon újraélesztik őket.
HFY-836 osztott fordát jár, azaz műszakváltásokkor van kint
IZL-026 pedig tartalék, szóval az gyilkolja, akinek épp lerohadt a sajátja
A költőinek tűnő kérdésre, hogy hová lettek a 26-os táblák a VT-átadás után, egy-két tipp: Fezen Fesztiválos tábla matricája alatt domborodik; vagy éppen az Alba Volán Alkotói Kör tevékenységének esett áldozatul:
- Elfelejtettem, hogy JET-862 Credo EC11 kapott egy agárdi Lidl nyitásos reklám matricát mindkét oldalára, majdnem befedi a középső harmadát a busz oldalának. Így a ferde sraffozásból nem sok látszik+JHZ-335 is bent dekkolt a Scania fotó készültekor a buszállomáson valamelyik Viszlós Regio helyett. Aki esetleg vadászik rá...
IZL-026 múlt csütörtökön rohadt le Vasmű úton, az 5.30körben 15ösön, azért nem látod. Tippem szerint levegőjét elengedte megint, aztán a rendszer leblokkolt mindent.
Ígértem anno Lajoskomárom - Sáripuszta "helyi" menetrendet. Nos, az utóbbi időben többször módosult a közlekedés, mára napi két járatpár maradt. Az első 7.20-kor indul Lajoskomáromból, 7.25-kor vissza Sáripusztáról. Elvileg a busz ezután megy Középbogárdra, az óvodásokért. A második forduló 15.30 és 15.45 között indul, és ugyancsak "gyorsforda". A községházától áll ki a busz, a kapuban veszi fel az utasokat, és megy ki Sáriba. Előfordul, hogy a "tulipános" helyi busz különjáraton van, ilyenkor a régi önkormányzati buszt állítják be a sáripusztai járatra. (Ez a busz szolgált a tulipános megjelenéséig.) A FIZ pedig elkerült Lajosból, értelemszerűen a másik helyi járat megszűnése miatt.
Más: Kulcson ismét kint van hosszabb ideje az AOA-318, nyomtatott A/4-es "iránytáblával".
No igen, most így visszakeresgélve azokra az időkre, amikor először kigurult a város útjaira menetrend szerinti módon, akkoriban is már ezt a következtetést vonták le, azaz hogy 1999-es VolvoSaracakis járgány. Az, hogy a kialakítás nem mai, az úgy feltűnt, de gondoltam, bárhonnan szedhette az Alfa a terveket, szóval attól még gyárthatták volna itt is. (És a képet pedig már akkor, szűk három éve is közre bocsátották, úgyhogy szerintem publikálható:) Amúgy így viszont már mindjárt érthető, miért annyival rosszabb az üzemkészsége, mint a "többi" (tényleg) Localónak. Konkrétan én KXM-et most az elmúlt hetekben láttam itt Fehérváron először hiányozni. Kíváncsi volnék, hogy LEP-310 esetén valami típushiba lép fel olykor-olykor, esetleg néha költésges/nehezen beszerezhető alkatrészre szorul, vagy egyszerűen megártott neki az a 9 év semmittevés.
Ha Alfáék össze tudtak volna hozni egy ilyen kaliberű buszt, nemcsak abban lennék biztos, hogy ezt némi észrevehető marketing-tevékenység is kísérte volna, hanem abban is, hogy igencsak megszaporodtak volna a típus példányai a volánoknál... :))))
De hát nem tudom, 2007-ben ez már bőven nem volt divatos formatervezésileg.
Egye-fene, itt a kép az eredeti állapotról: nyílt napon készült, tehát publikálható. :P
Azt meg, hogy mi volt az eredeti cél ezzel a busszal, már csak a Volvónál tudhatják, ha nem még ott se. :D
Jézusom, de komoly Szóval így megy ez. Hogy mi van kinn a buszon, mellékes, kb. épp olyan random felirat volt náluk.(?) De ha görög típus, mit keresett ez a példány Németországban? (Egyébként nem is tudtam, hogy nem Svédországban van az európai Volvo-központ ) Vagy ezt valami mintadarabként küldték Hellászból? Akkor ezek szerint távolról sem 2007-es gyártmányról van szó, és nem is az AlfaBusz gyermeke, csak függetlenül rákerült az α matrica, mint néhány ex-berlin SN12-re vagy ex-genève 7000A-ra?
B10L alvázas a valóságban, ez elég egyértelmű a papírtrükk ellenére is.
Szerintem semmi mintavételi szándék nem volt a busszal, csak nagyon szépen megkérték Alfáékat Heilbronnból (Volvo Bus Europe-központ), hogy vigyék már a francba. :D Ez 1-2 hasonló kaliberű, teljesen használhatatlan géppel (1-2-0 ajtós, CNG-s Volvo 7000 bemutatóbusz; B7R alvázas, izraeli Merkavim demóbusz) még szintúgy előfordult. :D
Ott rohasztották őket a gyár mögötti füves placcon hosszú évekig.
Lehetett akkor tehát egy olyan elképzelés is, hogy küllemre ilyenek lesznek a Localók (csak aztán mégsem)? És legfelül a sarokban, ami számomra "B10L"-nek látszik, az tényleg az? Csak mert határozottan úgy emlékszem, mintha a buszon hátul "B7R" lenne (?)
Sokkal egyszerűbb ennél a sztori. Alfáéknak volt 2005-ben egy befejezetlen Localo-prototípusa, ami épp kapóra jött ennek a szemétnek a forgalomba állításához - papíron az ő adataival dolgozik. Az eredeti gyáritábla pedig itt látható:
Egyébként kiválóan tudod, tényleg 1999-es a busz eredetileg. :) Ha megnézed a VIN 10. karakterét, az ott látható X is ezt igazolja.
Én egyébként Volvo 6000 néven listáztam be, a bal felső sarokban látható beütés alapján.
Hát ez egy érdekes szerzet, az biztos.:) Elméletileg egyaránt B7RLE alvázra épült kocsi, és szintén a Localo nevet kapta (habár van, ahol nem akként említik mindenesetre szerintem egy járművet úgy hívnak, ahogy a gyártó elnevezi). De külsőre se a budapesti tesókra, se a fehérváriakra vagy a dunaújvárosiakra nem hasonlít, annyi szent.:P Egyébként úgy tudom, 1999-től a Saracakis gyártott Görögországban ilyen vagy ehhez megtévesztésig hasonlító küllemű buszokat, bár azok elvileg B7L ill. B7LA alvázzal készültek. Ha valaki okosabb görögül, mint a gúgli analóg fordítója, az tehet egy próbát a cég honlapján, én őszintén szólva ott sem lettem okosabb. Szóval ezt a fehérvári egykét pedig akkor valahogy úgy lehetne nevezni, hogy "VolvoSaracakis B7RLE Alfa Localo".
Ha az említett LWX-146 a legújabb, akkor az a múlt héten csütörtökön rezsiben járt Fehérváron is. Este 6 körül jött be a 7-es főúton Agárd felől, a buszpályaudvar felé tartott, majd eltűnt.
Láttam, a minap is Csákvár felé ment. Napszak sajnos nem rémlik, talán este környékén volt járaton.
BOS-785 a múlt héten még Enying - Siófok, vagy Enying - Felsőnyék járaton futott, ha jól emlékszem. DUD-382 pedig talán Agárd táblával ment ki a fehérvári pályaudvarról, ma 13 óra körül.
Kösz. Úgy látom, ezzel együtt megszűnt az a kecskeméti járat, amely ezidőben ért dunaújba Székesfehérvár-Mezőfalva érintésével, csak nem emléxem honnan indult. Az volt az első járat, amely az új hídon, Dunaföldvár érintése nélkül ment Kecskemétre. Mindenesetre szokatlan, hogy 2 "idegen" város között jár.
" (Budapesttől 50, Székesfehérvártól 25, Tatabányától 35 perc alatt elérhető átlagos sebességű gépjárművel, a helyi járatú autóbuszok szinte óránként közlekednek.)"
Ezt nem nagyon tudom értelmezni. A helyközit sikerült helyijáratnak írni? Mert helyi menetrend nincs az oldalon!
AOA-309-et nemláttad mostanság? Két hete szombaton láttam kint, a szokásos Csákvár táblával,de hétköznap amikor voltam lent, sosem láttam. DUD-498 meg szerintem hamarosan visszatér az utakra. Illetve a DUD-382, BOS-785-t nemláttad mostanában?
Én a rácalmási telephelyes kocsiról úgy tudom, hosszabb ideje Kulcson telephelyes. Ez egy 8700-as Volvo, ha egyre gondolunk, és reggel nem szokott munkásjáratra menni.
Kár, hogy nem olvastad ezt korábban, mielőtt mentél. Tibi írt a 12047-es hozzászólásban egy aktuális és biztos indulást / közlekedést arra az időszakra, amikor Te is kint voltál. Én pedig egy reggeli fordulót írtam le, azt most nem találtam visszakeresve (7.10 Központ - Szőlőhegy); 7.40 Elzamajor - Iskola). De mindegy, a lényeg, hogy megtaláltad. :)
Aki Seregélyesre menne megnézni/lefotózni/kipróbálni a helyijáratot, annak elmondom, hogy a honlapon található MENETREND kb csak tájékoztató jellegű. Ma kipróbáltam. A 13:35 helyett 13:50 után érkezett meg a vasútállomásra, kimentünk Elzamajorba, meg be a központbe, de 14:30-ra már nem ment ki a busz az állomásra-így gyalogolhattam a sofőr házától az állomásig. Amúgy enyém lett a 0000018-as sorszámú jegy: a sofőr először nem is találta a jegytömböt, majd adott egy szétázott, koszos fecnit...
Milyen érdekes, hogy az újságíróknak mennyire csak a szenzáció számít. Itt egy másik cikk, ugyanazzal a tartalommal. Képnek egy abszolút ide nem illőt tettek be, az off Tisza Volán egyik kocsiját, ami ugyanúgy törött, mint a VID-316. Aki nem környékbeli, simán el is hiszi, hogy a Tisza okozta a balesetet, mindezt azért, mert a cikk írója hatásosabbá akarta tenni írását a lehető legkevesebb befektetett munkával (talált egy balesetes képet, nem keresett ideillőt). Az ügyről pedig úgysem esik többet szó, hiszen később már nem lesz érdekes.
Nyolc személy sérült meg egy tizennégy éves lány súlyosan abban a balesetben, amely negyed négy után történt Adony belterületén, a külső bekötőútnál. Két busz üközött össze, értesült a DO; a sérülteket első bejelentkezésünkkor szállították kórházba. A helyszínt lezárták.
Azt a fordát viszi, amit korábban a KAZ-146, annyi különbséggel, hogy a legutóbbi menetrendváltáskor beiktatták ezt a járatpárt, így a dunaújvárosi érkezését követően:
I 9:40 Dunaújváros-Székesfehérvár-Győr (érk. 12:40) 1703/416
I 14:10 Győr-Székesfehérvár-Dunaújváros (érk. 17:15) 1703/411
14:10 Győr, aut. áll. - 17:15 Dunaújváros, aut. áll. 1703/411 járatot Kunság Volán járja. Tudja valaki, hogy kerülnek csak Dunántúli vonalra? Vagy valami Albás (esetleg Kisalföldes) kisegítés?
Az AV-nál pedig elvből szerintem biztosan elég fontosnak tartanák, hogy a székhelyük helyi tömegközlekedésének közszolgáltatása az ő kezükben maradjon.
------------------------
Nem.
Bár a 24 Volán vezérigazgató 24 féleképpen vélekedik a székhelyváros helyi közlekedésében való résztvétel fontosságáról, már harmadik éve a tulajdonosuk ezt nem ösztönzi.
Sőőőt.
Egyelőre olyan tulajdonosi tiltás van érvényben, immár harmadik éve meg-meg újítva, hogy nem szabad eleve veszteséges tevékenységet végezni.
(a helyi közlekedés ilyen)
Ezt a tiltást a tiltást kiadó tulajdonos se veszi komolyan, a cégek se veszik komolyan, de érvényes.
Kérdés az, hogy mikor ki dob kézigránátot ebbe az állóvízbe ?
A Gemenc már megtette amikor felmondta Dunaföldvár helyit és a Vértes is amikor felmondta az Esztergomi helyit.
Ezek picurka rések az egységes helyi piacon, de előbb utóbb valamilyik nagyváros is ere a sorsra jut.
No persze, ezért is írtam feltételes módban az egészet; nem volt ugyebár olyan ormótlanul nagy belföldi túljelentkezés tavaly az alvállalkozói pályáztatásnál sem De, mondom, ki tudja, ki mit lát majd nyugatról/északról/vagy ki tudja honnan Magyarországban Az AV-nál pedig elvből szerintem biztosan elég fontosnak tartanák, hogy a székhelyük helyi tömegközlekedésének közszolgáltatása az ő kezükben maradjon; másfelől, így van, azért abban sem volnék olyan nagyon biztos, hogy nem-e kezdenek már ők is belefáradni ebbe az egész helyzetbe
Olyan kocsikat fognak hozni, amit a megrendelő megrendel.
Ha csak annyi a kikötés, hogy legyenek kerekei és nyitható ajtajai, akkor lesz nulla utas és nagy felháborodás.
Ha kikötik, hogy x év alatt kell lennie a járművek életkorának ilyen-olyan felszereltséggel, akkor majd olyat hoz a nyertes.
Ha lesz nyertes, ha a megrendelő pontosan megmondja, hogy mi kell neki, milyen feltételekkel és milyen ellentételezés mellett, amit ki kell perkálnia szigorúan. De most még a "szocális otthon" időszakot éljük, ilyen olyan érdekekkel átszőve.
Valószínűleg az Alba Volán jópár könycseppet elmorzsolna, ha elveszítené a Fehérvár helyi közlekedését. Max titokban durrangatnák a pezsgőket, najó, a presztízs azért fontos:)
Kíváncsi lennék hányan kapkodnának egy olyan munkáért, amelyet a megrendelője ki sem akar fizetni.
Hogy mi lesz a következő 4 év alatt, azt nem tudni, de az szerintem sejthető, mi lehet 4 év múlva: szolgáltatóváltás. (T.i. Fehérváron 2015-ig szól a szerződés a város és az AV között a helyi közforgalmú közlekedés bonyolítására. Addig pedig megtörténik az európai uniós piacnyitás, ergo bárki pályázhat majd.) Legalábbis ez persze csak akkor, ha lesz olyan vakmerő (nyugat-)európai szolgáltató, akinek akkora a vállalkozókedve, hogy bepróbálja Magyarországot a jelen helyzetben, körülmények ellenére is. Na és akkor aztán vége az önkormányzatok számára ezeknek az "aranyidőknek", ugyanis egy külföldi nemzetközi nyereségorientált vállalattól minden bizonnyal kíméletlen érdekérvényesítésre, deficitbehajtásra számíthatunk; nem lesz itt majd huzavona, veszteségesnyereséges vonalak (avagy akár helyihelyközi üzem) közötti keresztfinanszírozás, késő veszteségtérítés stb. Ha pedig a város mint megrendelő nem fizet a szolgáltatónak, akkor a helyi közlekedés leállhat majd. Ezek azért elgondolkodtatóak
BPG-677 a 12.40-es Budapest - Siófok járaton futott, GZH-058 pedig különjáratként száguldott dél körül az M3-as autópályán. A 15.00-s Budapest - Szfvár járat rásegítőjének pedig mintha a MikroCredot láttam volna felmenni, ami szerintem nem túl nagy helykínálat.
Délelőtt a KXW-191-nek nagyon beteg hangja volt. A sofőr is csak fogta a fülét, valami nagyon csikorgott a motornál. JHZ-335 Seregélyes táblával állt a Piac téren.
Nem kötekedni akarok, de én a 837-est tudom selejtnek és a 836-ost írtam javításra.
Amúgy meg tényleg minek foglalkozni alacsonypadlós modern kocsik javításával, mikor ott vannak a jó öreg 25-30 éves,3-4 millió Km-t lefutott Ikarus 280-asok.
Miért állnának neki egy olyan típusú busz kendácsolásának amiből van mindösszesen három a Volánnál, és így is lefutotta a 10 évét különösebb gond nélkül? Legalább lesz némi alkatrész pótlás a másik kettőhöz még néhány évig.
Így van! Egyébként az elmúlt hetek tapasztalatai alapján egyedül JHZ-327 nem mindig kiadható a tartalék csuklósok közül, a szólóknál meg DUD-813 most momentán nincsen. De a korukhoz meg ahhoz képest, hogy folyamatosan közlekednek tartalékként, ez is szép teljesítmény szerintem. A fő bűnük persze az, hogy nem alacsonypadlósak.
Egyébként Fehérvár helyibe visszatértek a sárga MAN-ok? :P
26A-n például LLT-062 és LLT-063 volt, a Denso szerződésesen pedig LTP-355 (mintha felcserélődtek volna a szerepek:) De tegnap az Alufénél láttam a "klímásnál" LLT-066-ot is. ;)
"6,5 éves 280-asokkal itt fele ennyi gond sem volt"
És most sincs. Ha jól láttam, akkor az összes fehérvári 280-as és C80-as kint volt hosszabb-rövidebb időt a héten, vagy most is kint van (a három AOA, a két BPG, a BSR, a CCP, az összes DUD, legalább két GMY, a GSR, az IAA, a HIV, a HPR és legalább az egyik JHZ biztosan), de ahogy írtad, mostanában ez a helyzet jellemző. A műszaki részre egyébként nem én fogok tudni válaszolni. :)
Hát itt Fehérváron nem túl rózsás a helyzet. Rengeteg autó hiányzik, kb. az összes működőképes kocsi be van fogva ami persze most már nem új jelenség, elég megszokott az utóbbi időben.
Mindössze azt nem értem, hogy a használtan beszerzett autóbuszokon túl az újonnan érkezett Conectókkal például hogy lehet ennyi probléma, mint amennyi mostanában egyre inkább jellemzővé válik? (Azt megértem, hogy egy használt jármű több ráfordítást igényel, mivel nem olyan már, mint újkorában; vagy ha pl. olykor egy-egy MB-alkatrészre várni kell és emiatt a busz nem közlekedik.) De komolyan kérdezem, szóval ha valaki műszakilag jártasabb, legyen szíves írja meg a gondolatait; mert az biztos, hogy mondjuk átlagban 6,5 éves 280-asokkal itt fele ennyi gond sem volt.
Ilyen rendelkezésre állással, amit ez a helyi eszközpark produkál most már, nem fogja sokáig húzni az AV, és ez egy erős jóslat. Hogy mentsék majd a menthetőt, vagy sebtében ki lesz adva pár vonal még alviba, vagy nem tudom mi
Mellesleg megcsonkították a DUD-695-öt is, stílusosan: lekapták az oldalsó táblatartóját és eltűnt hátulról a kijelzője is. Fejlődünk!
AOA-453 helyett dolgozik vele a mélyen tisztelt drájver úr. Már majd két hete...
D 20(12453)
Ezt is vakeroltam már egy ideje...
KBK-783(12454)
Én, mint Maktettostomi nagy tisztelője még kis puruttya koromban elkészítettem szinte az összes Dunaúji helyis makettet. Akkor még volt ilyenekhez türelmem...
Azóta voltak amelyek vázcserés felújítást kaptak, de voltak amelyeket leselejteztem és nagyon durván szétvágtam :))
Ma este Kálozon volt egy 280-as Ikarus. Rendszámot sajnos nem láttam, elől egy ajtós példány volt és ferde csíkos, ám ez nem nagyon szűkíti a kört. Úgy nézett ki, hogy kint is alszik.
Más önkormányzatok "tulipánjai" is érdekelnek? Említetted, hogy listához kellenek. Ha írsz egy mailt, esetleg tudok segíteni: ha van Nálad hiányzó, és összefutok valamelyikkel, megírom mailben, és nem itt szaporítom az off hozzászólások számát. Ma például Pusztahencse tulipánja volt különjáratban Sárbogárdon, ez egy VW Crafter, alapszíne fehér, rendszáma LMW-309. Talán már ismered. Ha érdekelnek ilyenek, mailben egyeztethetünk.
KMC-s Volvok ('173 és '174) sem ritkák ezen a vonalon, talán sűrűbben is előfordulnak, mint az ETX. Vagy csak engem kerül el az utóbbi :) De éppen a múlt héten láttam olyat, hogy az egyik móri KMC (ha jól emlékszem, a '174 volt) még Mór - Bp viszonylatjelzéssel, de már rezsiben jött át Pákozdon, Fehérvár felé.
De, ő is szokott lenni. ETX,HNY meg asszem egy GZH-058 szokott tán feljárni. Illetve bármi más, ha valamelyik meghó.. Mondjuk az ETX az inkább Mór környékén szokott kolbászolni, főleg szerződésesként.
Nekem tegnap pont ahhoz volt szerencsém. :) A 10-es pihenőnél, 6.53-kor.
Apropó HNY-561: régen felmerült bennem a kérdés, hogy az albás Tourismok és az IHX-885 oldalán a Fehérvár Travel felirat csak reklám, vagy szó van esetleg közös tulajdonosi viszonyról / üzemeltetésről? Olyan szerződésre gondolok, hogy ezeket a kocsikat viheti-e a Fehérvár Travel például különjáratra, bérleti díj nélkül. Elvileg van nekik bőven ilyen és ehhez hasonló kocsijuk (Tourismo, Travergo, GT-HD Setra, Irizar, stb.), tehát nincsenek rászorulva. Viszont ez az egyetlen matrica, ami kezdetek óta fent van, és nincs cserélve vagy eltávolítva. (És csak a "komfortos" albás buszokra került fel.)
Mármint BSR-840? Én ővele ma 22-esen találkoztam egy Conecto helyettesítőjeként. GSR-216 meg KJR-759 hiányában járta a várost, GSR-217 pedig IDZ-466 helyett. Kollektíve az SN12-k is eléggé gyengelkednek. Az egyikőjüket pl. épp DUD-813 helyettesíti 33/34-en. Amúgy a mai nap (is) totál kaotik volt. Reggel HSX-426-ot érte a hirtelen halál, csuklós tartalékot vezényeltek be a helyére, délután KUG-320 barátunk dőlt ki, szintén CCP-500 sietett a segítségére. Az aktuális szóló tartalék KCH-522 meg 12-esen járt ITY-758 helyett, na az is érdekes
Egyik helyen sem, mivel ez a mai Közgyűlésen került elfogadásra, hogy megindítják a közbeszerzést.
A döntési anyag előterjesztését a város honlapján találhatod meg.
Döntések/ azon belül 2011-Közgyűlés-Meghívó-t válaszd sorban / a találatok között a mai dátumot "bontsd ki", és a 4. napirendi pontnál lesz két dokumentum, mely az előterjesztést tartalmazza.
A másik Ik.415-öst (ex. EWS-896) viszont rendszeresen használják ma is, legutóbb Bicske és Vasztély között láttam néhány hete.
A martonvásári telephelyet pedig a Gyúró felé vezető útón találod, a vasúti híd alatt áthaladva rögtön jobbra esik. (Tömegközlekedve a vasútállomástól 100-200 méter gyalog.) Bent még sose jártam, pedig igazi aranybánya. :)
Az viszont feltűnt valakinek, hogy a képek között megtalálható az az izraeli busz (Merkavim), ami hosszú éveken keresztül rohasztotta a talajt az Alfa Busz hátsó udvarában? Nem gondoltam volna, hogy valaha is el fog kelni... :) NZ-824DL a rendszáma a képek alapján, és ha jól tudom, 2001 körüli évjárat.
Elég szörnyű volt felismerni az Ik. 415-ös személyében az egykori fehérvári EWS-887-et Azzal a kocsival is mi lett? Azt hittem volna, még közlekedtetik (Ez a telep, ahol pihen, merre található amúgy? )
Másfelől; Ik. 283-as Börgöndön: hatalmas!:P Majdnem szélesebb annál a kis útnál a busz lol
Ha a KIW a 36-oson állt le, akkor azt helyettesíthette este az egyik GSR szóló kocsi. Ilyet se gyakran látni a 36-oson. Ugyancsak este BSR-840 a 34-es vonalon is megfordult.
Szép De amúgy egyébként is rengeteg a hiányzó. Nincs pl. LPN-422 (helyette BSR-840, ma éppen DUD-696), AOA-323 (h. AOA-330), IDZ-466 (GSR-217), KJR-759 (h. GSR-216, ) de mostanság hiányzott még GMY-391 (h. DUD-697), KXM-051 (h. cs.JHZ-327) vagy KJR-761 is (h. KJR-760). Külön érdekességszámba megy a tartalékkocsik már-már egészen randomszerű kiadása hogy ti. szólós fordára csuklós jut és fordítva. Egy kidőlt DAB sofőrjei a egyik nap kihozták helyette a GSR-216-ot, másnap KJR-760-at, harmadnapra már a csuklós DUD-696-tal rótták a kanyarokat :) Ha minden igaz, KIW-77536-oson lehetett ma. De történt valami az egyik 22-essel is, valamivel még az előtt: a 13.35-ös Jancsár utcai induláson szóló vezényelt tartalék (KCH-522) volt, és későbbi délután folyamán is kissé esetleges volt a forgalmi rend (de legalább járatkimaradásról nem tudok). Hát ha a Conecto-k is kezdik feladni a harcot, akkor közeleg a vég
Valóban van egy új szerzemény ( volvo ) ami nemrég lett lemüszakiztatva . Előélete ugyan az mint a LTW - 050-nek . Ellőszőr viszlós aztán szlovák tulajdonos majd megint viszlós .
Az okát ne firtassuk felesleges , mindannyian tudjuk hogy .......
Kárpótlásul feltöltök egypár új képet . Egyébként a viszlós buszok össze vissza vannak most rakva mert kettő rossz a többi pedig mind kint van különjáratban , ezért nem mindig a megszokott buszok járnak a fordákon , most van az osztálykirándulások szezonja.
Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése a Székesfehérvár közösségi közlekedési hálózatának újratervezéséhez menetrend tervezési szolgáltatás megrendelése tárgyában a Kbt. 251. § (2) bekezdése szerinti általános egyszerű közbeszerzési eljárást megindítja.
A menetrend tervezés során figyelembe veendő elvárások:
- A jelenlegi rendszernél gazdaságosabb megoldás keresése
- Az utasok kiszolgálása nem romolhat a jelenlegi rendszerhez képest
- A városban maximum egy átszállással el lehessen jutni bárhova
- Olyan alaphálózat kidolgozása szükséges, amelyet a kis utasforgalmú időszakokban is megfelelő szolgáltatást biztosít
- Lehetőleg vonjunk be új területeket a szolgáltatásba
- A menetidők meghatározása során figyelembe kell venni a forgalomlefolyás időbeli változásait, a menetrendet ez alapján kell elkészíteni
- A hivatásforgalmat kiszolgáló céljáratokat szükség esetén át kell venni a jelenlegi hálózatból
A végleges menetrend terveket 6 példányban (1 elektronikus alapú és 5 papír alapú) kell Ajánlatkérő rendelkezésére bocsátani.
Ajánlatok felbontási dátuma: 2011.06.14. A szerződéskötés tervezett időpontja: 2011.07.05.
Valamennyi Ajánlattevőnek Ajánlatkérő ugyanazokat a kérdéseket teszi fel ugyanolyan sorrendben. Az első tárgyalás alkalmával Ajánlattevő legfeljebb tíz percben összefoglalhatja az ajánlatának lényeges tartalmi elemeit. A tárgyalás zártkörű, a tárgyalásról jegyzőkönyv készül. Az első tárgyalás tervezett időpontja: 2011. június 17. 09:00 óra, helye: Székesfehérvár MJV Polgármesteri Hivatal, Székesfehérvár, Városház tér 1. II. emelet 63-64. iroda. A tárgyalások célja a minél kedvezőbb ajánlatok elérése.
Típus vagy megjelenés esetleg? Nálam egy LVX-796 szerepel, ez egy hófehér Setra S315UL, ennél "frissebb" rendszám (LW kezdetű) nem. Ráadásul ez is valószínűleg a Bitter-Szűcs garázs busza (Viszló alvállalkozója), mivel a Mór - Pusztavám vonalon fut, és az az övék.
Falconbus topiktárs honlapjára fel szoktak kerüli az új viszlós vasak, de eddig ott sem szerepel ilyen. (http://www.bus.eoldal.hu/fenykepek/nincs-megadva-rovat/kepek-a-buszaimrol/) Bár arról sem röppent fel infó, hogy mikor és miért kezdett el a Viszló a pusztaszabolcsi vonalon közlekedni. Az oké, hogy van szabadideje az FSJ-nek, de erről akkor sem olvastam még honlapokon (Alba, Viszló, stb.).
Más: említettem tegnap a piros lökhárítót, nos valóban az került a GMY-396-ra. Ellenfényesen parkolt, de dokumentum jelleggel a lényeg (a fekete hátsó lökös helyi kocsi egyébként a DUD-697):
Ugyan még nem budapesti helyszín, de már majdnem. :) KNR-769 az M7-esen, a 10-es pihenőnél (Budaörs):
Végül DUD-689 járja ma a 42-es vonalat (börgöndi képek):
Én is örültem neki. :) Egyébként GMY-396-ot mintha piros első lökhárítóval láttam volna ma. Valaki látott hasonlót? Személyautók takarták részben az elejét, ezért nem vagyok biztos ebben a "piros orr" dologban, előre is elnézést, ha tévedtem.
Helló!Zalás fórumozó vagyok.
Valaki tud valamit a hétfő délutáni buszbalesetről?Zala volán vs. Alba volán?
A Zala volán busza a Keszthelyi JWC-940(Setra 3tengelyes) volt ami Pestről indul 14:45kor
Szivesen fogadok képeket meg infót,ha valaki tud valamit
Köszi!.
Nem hinném hogy több DABot fel tudnának már támasztani. Dunába már régen láttam BPG-t és a telepen is GSR áll a helyén és azzal is dolgoznak a gazdái, lehet hogy visszaviszik Fehérvárra... :))
... A_90 hajnali eszement-eszmefuttatásának komolyanvétele szigorúan tilos! Az egész csak kitaláció és a valósággal történő bármi nemű egyezés, csakis a véletlen műve! ...
Szfv./helyi Elképzelhető, hogy le vagyok maradva, de mióta közlekedik ismét a tartalék KJR-760? Én ősz óta nem láttam kint az utakon, viszont tegnap és ma is találkoztam vele. Még egy DAB visszatérő? :)
Azoknak ha kitapasod a lelkét, széthajtod őket, akkor is el tudsz velük menni bárhova, míg a mai magyar csodák háromszor lerohadnak... El kell ismerjem, a kényelmük már egy más kérdés.
Ugyan nem .42 hanem .44, de ma JSZ-150 volt az egyik Dunaújváros-Győri kocsi...
Más, egy kis helyi járat: Ercsiben egy szóló MAN végzi a Vásártér - vasútállomás járatot (a cég egyetlen autóbusza). Üzemeltető: Makkai busz. Rendszám: LNC-992. Kép:
Kislángon alap helyzetben mindhárom busz Volvo, nem? Úgy tudom, a három kocsi a fehérvári vonalon (8062) mind Alfa Regio. És eszerint kettőt is helyettesíteni kellett. (Esetleg ugyanazt az egyet helyettesítette előbb a CCN, később a DUD, de ezt Volvik tudja pontosítani.)
Hát a rossz kiírás lehetőségét, azt sem lehet soha a kizárt kategóriába sorolni a korábbiakból kiindulva; de ilyesmi inkább a régebbi típusú, EMKE billenő elemes kijelzőkre volt jellemző. Azon, hogy egy 32-es helyett "32A", vagy 12A helyett "21A" jön, senkinek nem kell már különösebben meglepődnie, de kifoghatunk éppenséggel olyat is, hogy 15Y helyett valami "15G" (v."15C")-szerűségen utazunk. Az újabb fajta, LED-es kiírókkal azonban ez szerintem nem szokott előfordulni. A '90-es években, amikor még sokat játszottak táblákkal, akkor tudtak jókat alkotni a sofőrök. Előre "24"-es, oldalra "26-os" kitéve; elölhátul a billenős EMKÉ-n más, mint oldalt ilyenekkel időnként azért lehetett találkozni. Persze nemrégiben is megesett, hogy az utolsó 24-es járaton (amit a 25-ös autója végez) a Conectón oldalt "25-ös" maradt kinn azokból az igényes kis mágnesszámokból. Szólok a sofőrnek, mire ő cinikusan: "Na most akkor merre menjünk?", és az értésemre adja, hogy az senkit sem érdekel :)
Nem, ezt azért mondtam mert, 194 -esen láttam az öreget. MÁS: a dégi kocsikhoz hozzányúltak mostanában? ma mentem gsr-rel meg dud-887-tel és mind2nek olyan hangja van mint 554-nek. vmi nagyon erős morgás vagy búgás, elnyomja a motor hangját. és sokkal hangosabbak mint korábban voltak.
Anno még szofitás időkben lettek megszüntetve a "betűs" járatok, azon egyszerű okból hogy nem nagyon akarta kiírni a kijelző...
Az óta, ugyan pl. a 2es egyszer betér a Kokszvegyészethez, egyszer onnan indul, egyszer odáig megy csak, vagy a 3as csak a Római városrészig megy, vagy onnan indul stb.
... de maradt a nyista betű, nur szám rendszer :))
Irigylem a kislángiakat. Ma CCN-169 és DUD-767 is ment hozzájuk.
Palotára szombat reggel DUD-886-ot, tegnap este FAL-254-et küldték. Fő a változatosság. És szerdára talán utcára adják FKS-t.
JXF-356 bal oldala végig van húzva, DUD-885 első ládaajtajáról is lejött a festék. GMY-396-nak már a hátsó lökhárítója is elhajlott bal oldalon. Egyre szebb lesz...
Azt tudod esetleg (vagy tudja-e valaki), hogy hasonló helyzet van-e Dunaújvárosban? Ott is futnak ilyen kijelzős masinák, és ott még gyakoribb a meg nem különböztetett betétjáratok közlekedése (2-es, 3-as, 4-es, 8-as, 35-ös vonalakon).
Így van, "37I"-t azért láthattál, mert az exgenfi Volvók kijelzőjébe egy viszonylatjelzéshez csak egy útvonalat lehet programozni, ezért a pontosság érdekében minden olyan járat, mely ugyan azonos menetrendi mezőben szerepel ugyan, de az alapviszonylattól eltérő vonalvezetéssel közlekedik, különböző jelzést kap (pl. "10A", "15S" stb.). Ezt a "37I"-t egyébként kvázi iskolásjáratnak is lehet tekinteni, csak úgy, mint a "13I"-t; főként az egyes érintett oktatási intézményeket szolgálják ki, és csak tanítási napokon közlekednek. Ebből a 37-es SZKG-s betétjáratból 2 van csak du., és mindegyik a Vasútállomásra közlekedik; tehát aminek szemtanúja voltál, rejtélyes számomra. Ha jól értem ugyanis, akkor a Prohászka O. út felől a Széchenyi I. útra jött át az Esze T. utcán, ergo a viszonylatjelzése szerinti menetrendszerű járat nemigen lehetett. Alapból azt mondanám, egy szolgálati menetet kellett látnod; a 13.35-öst és 14.25-öst egyazon kocsi szokta végezni, így a kettő közötti rezsijárat akár lehetett is volna, ezzel viszont ellentmond ugye, hogy a járművön utasok voltak
Az "I" jelzést bis1one topiktárs néhány hónappal ezelőtt boncolgatta egy hozzászólásában. A lényege, hogy minden olyan betétjárat, amelyik nem közlekedik végig a viszonylaton, de nincs megkülönböztető (A, B, Y, stb.) betűje, az kapja az I-t. Például a tejüzemi 13-as járatokat is láthatod 13I jelzéssel, és ugyanez a történet az SZKG-s betéttel. De a feketehegyi iskolajáratot rendes "iskolabusz" táblával láttam régebben, tehát semmiképpen nem ezt jelöli az I betű.
Meg tudná valaki mondani, hogy miért láthattam a 37I-t valamelyik nap délután az Esze Tamás utcában a Széchenyi utca felé jönni? Utasok is voltak rajta. Nem érinti az Univerzál megállót?
Az az Alba távolsági kocsi, amelyik aznap reggel a 6:20-as Szfvár-Bp. gyorsjáraton van. Reggel megfordul Pestre, majd pihi, délután a váltója végzi ezt az Szfvár-Érd kanyart, majd 18:15-kor Pest, és 20:00-kor vissza Fehérvár.
Engem láthattatok. :) Nem akartam zavarni, láttam értekeztetek éppen. Engem ma az az off masina érdekelt, amit rendesen árnyékolt az a felhő abban a 15 másodpercben. :)
Én először láttam. A 13.30-as indulást csinálta, csak azt nem tudom, akkor mi ment Érdre (14.15) helyette. Nem olvastam, hogy vettek volna át vonalat / járatot az Albától ebben a térségben.
"a Bp - Mór járatok Bicskéig az M1-en mennek? Vagy a fizetős szakaszon letérnek az 1-es főútra?"
Az utóbbi a helyes válasz. Egyrészt így nem kell éves matricát tartani arra az x móri buszra, amelyik csinálhatja a járatot, másrészt pedig a bicskei autópályacsomópont ugyebár elég kretén helyen van, így időben és kilométerben is több lenne, ha arra mennének a buszok. Az 1-esen egyébként is ugyanolyan gyorsan lehet haladni.
T pepe83! A menetrendi időpontok "tájékoztató jellegüek". A zegerszegi járaton is vannak fennakadások, mint pl:útépítés kb 30km-en! Ha állandó vagy akkor tudnod kellene hol (Hévíz-Zeg) van. A Bfüredi pihenőidőt azért találták ki mert senkit nem lehet arra kényszeríteni hogy 4 órát üljön a buszon egyhuzamban, Itt lehet elmenni a mosdóba stb... A fontosabb időpontokat mint a Veszprémi, Bfüredi, Keszthelyi és az érkezés csak akkor lehet tartani ha semmi nem fogja vissza a járatot. A 9:43-as érk az teljessen "normális" jelen helyzet miatt. De más az utviszony télen és nyáron amikor tele van a balatonpart. NINCS 2 egyforma nap, nincs 2 egyforma járat stb...
A tisztaság: A legtöbb buszon van szemetes! A 782-en van egy b@szott nagy kuka a hátsó ajtónál csak egyes utasok nem veszik észre! Egyszerübb az ülés mellé begyürni ledobálni odakenni, a mellette ülö biztos nem szólna rá, hogy te ott a kuka miért nem oda dobod??? A soför meg takarit helyette? A nap végén 15! percet adnak a soförnek pluszba munkaidőt, ebbe még a tankolás sem fér bele nem hogy a takarítás, kasszazárás, javítás, mosatás stb...A buszvezető nem takarítónő! Tudnák még mesélni sok mindenről........... :)
Ha nem akkor csesszenek le a többiek és csöndbe maradok :)
Igen, én is ott láttam legutóbb, bár jó képem még nincs róla. AOA-243 is érdekesnek hangzik, talán sikerül egyik nap útba ejteni. Dunaújvárosban pedig AOA-223-at láttam néhány hete, de ez úgy tudom, nem rendkívüli.
Más érdekesség nem tűnt fel. Nem volt kint egyik midibusz (S91-es) vagy "öreg vas" sem (AOA-sorozat, BPA-116, stb.). A vasútnál állt több LCR, jártak az LLB-k (431 és 435), illetve a JHZ-335 volt érdekesebb jelenség délután. Na meg az emlíett FSJ-701 a vasztélyi vonalon. :)
Köszönöm. A 782-re emlékeztem, akkor biztos írtátok anno az ITN-t is, csak nekem nem rémlett.
Más: ígértem jelentést Bicske helyi járatáról. Nos, itt egy 543-as Ikarus látja el most a feladatokat, rendszám: JOT-029. A felszabadult viszlós Ikarus 415 pedig most Csabdi és Vasztély felé jár. (Egyébként JHZ-335 pedig Szfvár - Bicske vonalon volt ma délután.)
Ma a Siófok - Bp járatot az LHL-989 csinálta. Volt még egy érdekesség: a 15.00-s Budapest - északi part - Szfvár járaton már másodszor látok rásegítőt. (Nem pénteken.) Úgy látom, hogy a köztes budai megállókat is kihagyja, ugyanis minden másik 15.00-s járatnál előbb hagyja el a fővárost. EWS-934 csinálta ma. Amikor legutóbb láttam, akkor pedig mintha az Auchan felől jött volna be a városba.
Más: egy autópályás kérdés: a Bp - Mór járatok Bicskéig az M1-en mennek? Vagy a fizetős szakaszon letérnek az 1-es főútra?
A pontosság be nem tartásának sok oka lehet, ebbe nem is akarok belemenni, nem akarom a sofőrt látatlanban kellemetlen helyzetbe hozni.
De a tisztaág ügyében azért megkérdeznék valamit: ki szemeteli össze a buszt? a Sofőr? Ő tömi tele az ülés melletti részt papírzsepivel, firkálja össze az oldalfalat, stb? Azért a sofőr sem hülye, hogy naponta többször végigmássza a buszt, pár utas ilyen viselkedése miatt.
És ezzel nem akarok vitát indítani, csak nekem ez a éleményem.