Nem jó válasz. Nem erről van szó, de nem érdekes. A gyári előírás sem engedi ezt a fajta javítást (nem is ilyen, mint a linken).
Nem írtam olyat, hogy gyártási tapasztalat alapján okosabbat tudok. Egyszerűen röhögtem rajta, hogy kb 1 euro spórolást csinálnak egy kopó gumialkatrészen, ami később a felhasználónak jelentős kiadást okoz. Igazi felhasználóbarát....
A masik dolog, hogy miert gondolod, hogy tervezesi es gyartasi tapasztalat nelkul is meg tudod itelni, volt-e ertelme a gumit fixre beleonteni a rudba?
Egy francia autóban??? :-)))))
Garantált a "hülyeség" a helyes válasz, bármi is a kérdés.
Az AdBlue pumpaja meg majd tonkremegy, mivel uresen jar. Tenyleg sok ertelme van a literenkenti 1 euros adalekot megsporolni, hogy nyerj egy szazezres pumpajavitast. Vannak meg ilyen szuper otleteid? :)
A masik dolog, hogy miert gondolod, hogy tervezesi es gyartasi tapasztalat nelkul is meg tudod itelni, volt-e ertelme a gumit fixre beleonteni a rudba? Hazilagosan bepreselt gumi soha a budos eletben nem lesz olyan tartos, mint amit gyarilag beleontenek es egy egysegkent arulnak.
Ne vedd személyes sértésnek, nem annak szántam. A gyár szerintem a saját érdekében szeret cselekedni. Erre is ugyanúgy ráfoghatjuk azt, hogy elfogadhatóbbá próbálta tenni a termékét!
EU modellek is tiltják a megállást. Sőt, akadt ezzel zavar, mert visszahívási akció is volt a VAG-nál. AdBlue feltöltés után sem lehetett elindítani a kocsikat...
Igen, tudom mik a vonzatai. Más dízelek is közlekednek azért, amikben valahogy meg van oldva a hétköznapi működés. Még mindig nem látom, hogy mennyire volt értelme a kockáztatásnak a VAG részéről. Sok hibát kisebb hibát is el tudnak követni, pedig azt hinné az ember hogy képben vannak teljesen a dízelautó tömeggyártásban.
Nem tudom jól gondolom e, hogy a csapda ott van felállítva, hogy legyen annyira kicsi a CO és a CH érték, legyen olyan tökéletes az égés, hogy ahoz már kötelező legyen annyi nitrogén-oxid is ami meg azt a határértéket lépi túl? (-:
Na ez az amit nem tudtam eddig, hogy letilt a rendszer, ha ures a tank, de ez valoszinuleg a hulye USA szabalyozas miatt van:
". Dann wird ein Werkstatt-Besuch fällig, denn Adblue kann nur ein Mechaniker nachfüllen - ist der Tank komplett leer, verhindert eine Sperre gar, dass der Wagen überhaupt gestartet werden kann. "
Ez meg erthetobbe teszi azt hogy az USAban miert akartak ezzel trukkozni.
"a hatástalanítás után is megnézi valaki mit pöfög ki utcai használatban és az nem lesz jó reklám."
Mondom, ennek nincs jelentosege. Sem torvenyi sem egyeb. Barki meregethet barmit, nem szamit. Csakis a torvenyi eloirasok szamitanak, azt pedig be fogjak tartani.
Itt par %rol van szo, nem tobbrol. A CO2-botranyt is vedd bele, szerintem ez egyutt ertelmezendo. Az USA meg mas sztori.
kosz mindenkinek a jokivansagokat, sajna ugy tunik nalam ez az elet resze lesz. 4 eve volt egy ugyanilyen eset, szinten korhaz, szinten mutet, aztan neha-neha spontan elment egy ko, most megint korhaz. Egyet kiszedtek, most varunk hogy a masik kijon-e magatol, ha nem, akkor 2 het mulva megint mutet.
Az erdekes az hogy amikor megkerdezem hogy ez mitol van, a dokik csak pingvineznek, igazabol fogalmuk sincs. Lehet anyagcserezavar. Apamnak is volt 5 evente...
VW:
Ez egy osszetett sztori. Amikor kibukott a botrany akkor eleg hamar azt mondtak hogy Europa nem erintett, mert itt a szoftver nem aktiv. Aztan sokaig hallgatas volt, utana kibukott a CO2-csalas, szerintem mar ezzel osszefuggesben, gondolom mindent tisztaba akarnak tenni. Ezert is van Europara ilyen egyszeru megoldas.
Az USAban ez nem biztos hogy mukodni fog, majd meglatjuk oda mit talalnak ki. Ott valoszinuleg az lesz, hogy az SCRes autok szoftveret siman atirjak, es tobbet fog adblue-bol fogyasztani, az LNTs autoknal meg még nem tudjuk, sanszos az uj szuro meg az injektor.
A VWnek az akkor aktualis NEFZ-hatarerteket kell betartani.
Ez igaz... volt korábban. Az arcvesztés után nem biztos, hogy elég lesz. Előfordulhat, hogy a hatástalanítás után is megnézi valaki mit pöfög ki utcai használatban és az nem lesz jó reklám.
A rács szerintem porhintés, valami amit oda tudnak dugni az érdeklődők orra elé: látjátok ilyen egyszerű a megoldás (a csudákat ilyen egyszerű, akkor nem tötyöltek volna rajta vért izzadva anno.).
A légtömegmérést lehet pontosabbá tenni, de a szabályozási rendszer többi eleme nem változik.
A légtömeg, a léghőmérséklet mérés pontossága, a füstgázvisszavezetés, a befecskendezés pontossága, dinamikája, üzemanyag minőség, stb. mind kihat a végeredmény pontosságára.
Egy ilyen rendszerben emiatt - nem tudom a számértéket, de gondolom 2-3% körül lehet - a kritikus elemeket egyforma pontossági osztályra érdemes méretezni és ezt a VW fejlesztőmérnökei minden kétséget kizáróan meg is tették annak idején, minden cent számit jelszóval.
Az előírt határértéket e nélkül a rács nélkül is tudták teljesíteni egy adott motorbeállítással, nem emiatt csaltak és a rács beszerelése nem is változtat a problémán.
A valódi beavatkozás a szabályozási rendszer olyan részeit érinti, amiről nem szívesen beszélnének és ami miatt a csalást is elkövették (amiről ugyancsak nem beszélnek).
Kíváncsi leszek egyébként, hogy eszébe jut-e valakinek egy csalós autóba betenni a rácsos közbetétet és úgy letesztelni, változtat-e bármit is az emisszión.
Az uj szoftverrel meg fog novekedni az AdBlue-fogyasztas, akar a duplajara. Ez a legrosszabb esetben felezett csereperiodust jelent az ugyfelnek, ugyebar.
Nem tudom, hogy vissza lehet-e majd flashelni a regi szoftvert. Ha nem, akkor tarazz be batran regi motorvezerlokbol, mert jo aruk lesz, es kereslet is lesz rajuk.