Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Köszönöm a segítséget. Találtam bontott TDS-ből, már csak a beszerelés várat magára. Bár még időm nem volt megnézni, de azért biztos ami biztos megvettem a biztosíték táblát is, hátha.
Egy kis segítségre szorulnék, itt a forumon is sokat említett fűtőmotor halál engem is utolért. Minden előzmény nélkül a tegnapi napon menet közben erős amper szag fűtés közben, majd kissé megkésve de észleltem, hogy már füstöt is tol be az utastérbe. :((
Szóval a kérdésem az lenne, hogy minden kappában ugyanolyan fűtőmotor van? Vagy olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy a TDS-emhez külön kell keresnem bontóba. /Mert ugye egyre kevesebb van már ebből, sokszor nem is olyan egyszerű TDS alkatrészt találni/
Talán a legbonyolultabb dolog benne, hogy kell a vezérléscseréhez szerszámkészlet - legalább is szerintem nem százas, aki anélkül áll neki, mert le kell lazítani a fogaskereket a vezérmű tengelyről és elforoghat a tengely, ha nincs, ami rögzítse. Ha pedig nincs lelazítva, akkor meg könnyen elmehet picit a vezérlés az új szíj felrakásakor. Illetve spéci torx-szerű extra hosszú bitfej kell a hengerfej leszedéséhez.
A hengerfejen kívül pedig szinte minden ugyanaz, mint a 8v-ben. Egyedül a gyertyakábelek mások még.
Azt szokták mondani, hogy érzékenyek a gyertyára (NGK párti), kábelekre, illetve szépen fogyasztja is őket. Az enyémben is elment pár hete egy henger időnként - a gyertyákban még csak 20e km volt. Elmentem, vettem pár ezresért négy új gyertyát és azóta is tökéletesen megy. Bagóért van hozzá minden alkaztrész, a motorvezérlője pedig IAW (legalább is a PI-nél) - amit a Fiat ECU scan-on túl a saját ingyenesen letölthető open-source diag.progija is szépen visz.
Hát igen. Pedig ha az akkoriban készült gyáron belüli többszelepes motorokkal veted össze messze ennek messze a legegyszerűbb a felépítése. A vezérlés megoldása is ötletes szerintem biztosan sokkal kevesebb vezérlési galiba fordult elő és hiányzik egy nagy hibaforrás, a vezérlésmódosító, ha pld. az korabeli Alfás modularhoz képest nézed.
Érdekes, hogy a Punto fórumot régebben olvasva sok hozzáértő szidta az 1.2 16v-t és azt állítják, hogy a 8v-hez képest alig van teljesítmény különbség, viszont a 16 szelep miatt bonyolultabb, kevésbé tartós - nem egy eltalált konstrukció. Mindenkinek a 8v szokták ajánlani.
Apósomnak van faceliftes 1.2 8v punto kettese és én szoktam azt is szervizelni és többször vezettem már. Hát nem tudom, hogy hogyan gondolták, de ég és föld a különbség menetteljesítmény terén. Közelébe sem ér az én 86 pacisomnak. Arról nem is beszélve, hogy annak ocsmány vinnyogó hangja van - mintha nőkre tervezték volna. Aztán lehet, hogy PII-nél már a 16 v is olyan - sosem vezettem abban 16v-t - de a PI 16V-nek annyira szép morcos sportos motorhangja van, hogy az egyik ismerősöm is most szedette le a sportdobot a Puntojáról, mert túl elnyomta ezt a szép hangot.
A tartósságát nézve pedig legfeljebb azért hullik több szét szerintem, mert sportosabb autó lévén több az olyan tulaj, aki széthajtja és/vagy nem gondozza rendesen.
...van egy módszer a kamionokon ezt megnézni, adott egy erre a célra "meghenkelt" zárt kanna, amiben
jó híg motorolaj van és azt rákötve a turbó olajbetáp-csatlakozó oldalára 1-1,5Bar nyomással az olajat rátolva forgatjuk, illetve cibáljuk a szívóoldalon a turbinatengelyt (oda könnyebb rányúlni). Na, akkor kell stabilnak lennie és persze tömítettnek.
Egyébként ha már nagyon beteg a csapágyazása akkor serceg, ropog meg sziszeg, ahogy az
először buborékokkal teli olaj eléri a csapágyakat.
Csatlakozom, az 1.2 16V motor nagyon kellemesen forgatható, élénken és jókedvűen dolgozik még 200 ekm felé is. Nyilván van sok olyan körülmény, ahol nem annyira él meg, de 80 lóerőhöz képest nagyon jó.
Ha csúszócsapágyas akkor valamennyit lehet hiszen az működő motornál egy olajfilm jön létre amin siklik a csapágy. Nyilván álló motornál nincs olajfilm így egy gondolatot kotyoghat.
Láttunk már. (többet, mint amennyit látni szerettünk volna)
Én nem tudom, amiket eddig láttam mind mozgott valamelyest.
Ha nem így lenne, az baj lenne. A turbó csapágyai "úszó illesztéssel" illeszkednek úgy a házban, mint a tengelyen. Egy 200,000/perc fordulatú turbó tengely esetén a csapágy kb. fele fordulattal forog.
Van egynéhaány alkatrészem eladó: váltó, generátor, önindító, első lámpák, ködlámpák, teljes hátsó lámpasor, 4 acélfelni, kormánymű. Ha valakit érdekel, írjon mailt. zsoolakukacfreemailponthu