Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kappa 5.10 Creative Commons License 2015.12.20 0 0 71896

Írtam mailt csak lemaradt a képpel együtt. 

Előzmény: Kappás Zsoola (71892)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.20 0 0 71895


Akkor tévedtem :) ..

Előzmény: Kappa 5.10 (71893)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.20 0 0 71894

Lidl parkoló :) ? Szerintem egy ex-themás kolléga lehetett így a szín alapján..

Előzmény: Kappás Zsoola (71892)
Kappa 5.10 Creative Commons License 2015.12.20 0 0 71893

Szia! Én lennék az aki mellé parkoltál(meg láttalak párszor a városba). Vártam egy ideig csak az asszony nyűgös volt így menni kellett. 

András

 

Előzmény: Kappás Zsoola (71892)
Kappás Zsoola Creative Commons License 2015.12.20 0 0 71892

Előzmény: Kappás Zsoola (71891)
Kappás Zsoola Creative Commons License 2015.12.20 0 0 71891

Kép is megy remélem.

Kappás Zsoola Creative Commons License 2015.12.20 0 0 71890

Egy hete volt, sajna kollegával nem tudtam beszélni.

sooty Creative Commons License 2015.12.18 0 0 71889

Mégis csak karácsony van:

 

 

 

probody Creative Commons License 2015.12.16 0 0 71888

ADAM mik a fejlemények a váltóval?

khru Creative Commons License 2015.12.15 0 0 71887

Köszönöm!!!!

 

üdv

 

Tamás

Előzmény: Lönci (71886)
Lönci Creative Commons License 2015.12.15 0 0 71886

A blokk hátulján, a vízcső alatt:

Előzmény: khru (71885)
khru Creative Commons License 2015.12.15 0 0 71885

Sziasztok!

 

Tudja valaki, hogy hol találom az olajgombát kappa 2000 -es 155 lovas motornál?

 

üdv

 

Tamás

dallosjoe Creative Commons License 2015.12.15 0 0 71884

Köszönöm a segítséget. Találtam bontott TDS-ből, már csak a beszerelés várat magára. Bár még időm nem volt megnézni, de azért biztos ami biztos megvettem a biztosíték táblát is, hátha. 

 

Köszi még egyszer a válaszolóknak.

K-api Creative Commons License 2015.12.14 0 0 71883

Hi. A leírásból úgy gondolom az elektromos fűtésű gázolaj szűrőt keresed. Esetleg egy fényképet tudsz küldeni? Szinte biztos van. Üdv Kapi

Előzmény: sooty (71876)
probody Creative Commons License 2015.12.14 0 0 71882

Minden kappában egyforma van.

Előzmény: dallosjoe (71879)
Marklar T ie Creative Commons License 2015.12.14 0 0 71881

A hétvégén pakolásztam. A felnin kívül találtam még némi pluszt:

-1pár fényszóró 14e/pár

-légzsák 5e

-V6 óra csoport 5e

-hátsó lámpák 2e/db

-balos ajtók üresen 5e/db (zöld, v barna) 

-j.h ajtó üresen 5e

-mh tető 10e (zöld, v barna) 

-hátsó lökös (zöld,v barna)

20 4723609  Érden vannak a cuccok

 

 

Előzmény: Marklar T ie (71862)
Marklar T ie Creative Commons License 2015.12.14 0 0 71880

Nem szoktak ebben változtatni. De szerintem az AR166 al is megegyezik. Pl: Tipo/Tempra/ Delta2/ Dedra, AR155 ugyan azok vannak. 

Előzmény: dallosjoe (71879)
dallosjoe Creative Commons License 2015.12.14 0 0 71879

Tiszteletem az Uraknak!

 

Egy kis segítségre szorulnék, itt a forumon is sokat említett fűtőmotor halál engem is utolért. Minden előzmény nélkül a tegnapi napon menet közben erős amper szag fűtés közben, majd kissé megkésve de észleltem, hogy már füstöt is tol be az utastérbe. :((

 

Szóval a kérdésem az lenne, hogy minden kappában ugyanolyan fűtőmotor van? Vagy olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy a TDS-emhez külön kell keresnem bontóba. /Mert ugye egyre kevesebb van már ebből, sokszor nem is olyan egyszerű TDS alkatrészt találni/

 

Előre is köszi a válaszokért. 

üdv

Alfás Theo Creative Commons License 2015.12.14 0 0 71878
Alfás Theo Creative Commons License 2015.12.13 0 0 71877

A 156 166 alfa jtd-knek is ugyanaz a szűrő rendszere. Felétek biztosan van olyan bontóban KKFházán valahol van is ALFA-bontós.

Előzmény: sooty (71876)
sooty Creative Commons License 2015.12.12 0 0 71876

Valakinek TDS-hez vagy JTD-hez komplett gázolaj szűrő felfogató rendszere nincs véletlen. Az az alumínium öntvény rész, alatta a műanyag résszel.

 

downer Creative Commons License 2015.12.12 0 0 71875

188A5000 van nekünk a Brava-ban, tehát Punto kód. Nem olyan! :D

Előzmény: Törölt nick (71872)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.12 0 0 71874

Talán a legbonyolultabb dolog benne, hogy kell a vezérléscseréhez szerszámkészlet - legalább is szerintem nem százas, aki anélkül áll neki, mert le kell lazítani a fogaskereket a vezérmű tengelyről és elforoghat a tengely, ha nincs, ami rögzítse. Ha pedig nincs lelazítva, akkor meg könnyen elmehet picit a vezérlés az új szíj felrakásakor. Illetve spéci torx-szerű extra hosszú bitfej kell a hengerfej leszedéséhez. 

A hengerfejen kívül pedig szinte minden ugyanaz, mint a 8v-ben. Egyedül a gyertyakábelek mások még.

Azt szokták mondani, hogy érzékenyek a gyertyára (NGK párti), kábelekre, illetve szépen  fogyasztja is őket. Az enyémben is elment pár hete egy henger időnként - a gyertyákban még csak 20e km volt. Elmentem, vettem pár ezresért négy új gyertyát és azóta is tökéletesen megy. Bagóért van hozzá minden alkaztrész, a motorvezérlője pedig IAW (legalább is a PI-nél) - amit a Fiat ECU scan-on túl a saját ingyenesen letölthető open-source diag.progija is szépen visz. 

Előzmény: granturismo (71873)
granturismo Creative Commons License 2015.12.12 0 0 71873

Hát igen. Pedig ha az akkoriban készült gyáron belüli többszelepes motorokkal veted össze messze ennek messze a legegyszerűbb a felépítése. A vezérlés megoldása is ötletes szerintem biztosan sokkal kevesebb vezérlési galiba fordult elő és hiányzik egy nagy hibaforrás, a vezérlésmódosító, ha pld. az korabeli Alfás modularhoz képest nézed.

Előzmény: Törölt nick (71872)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.12 0 0 71872

Érdekes, hogy a Punto fórumot régebben olvasva sok hozzáértő szidta az 1.2 16v-t és azt állítják, hogy a 8v-hez képest alig van teljesítmény különbség, viszont a 16 szelep miatt bonyolultabb, kevésbé tartós - nem egy eltalált konstrukció. Mindenkinek a 8v szokták ajánlani.

Apósomnak van faceliftes 1.2 8v punto kettese és én szoktam azt is szervizelni és többször vezettem már. Hát nem tudom, hogy hogyan gondolták, de ég és föld a különbség menetteljesítmény terén. Közelébe sem ér az én 86 pacisomnak. Arról nem is beszélve, hogy annak ocsmány vinnyogó hangja van - mintha nőkre tervezték volna. Aztán lehet, hogy PII-nél már a 16 v is olyan - sosem vezettem abban 16v-t - de a PI 16V-nek annyira szép morcos sportos motorhangja van, hogy az egyik ismerősöm is most szedette le a sportdobot a Puntojáról, mert túl elnyomta ezt a szép hangot.

A tartósságát nézve pedig legfeljebb azért hullik több szét szerintem, mert sportosabb autó lévén több az olyan tulaj, aki széthajtja és/vagy nem gondozza rendesen.

Előzmény: downer (71870)
tomsojer Creative Commons License 2015.12.11 0 0 71871

...van egy módszer a kamionokon ezt megnézni, adott egy erre a célra "meghenkelt" zárt kanna, amiben 

jó híg motorolaj van és azt rákötve a turbó olajbetáp-csatlakozó oldalára 1-1,5Bar nyomással az olajat rátolva forgatjuk, illetve cibáljuk a szívóoldalon a turbinatengelyt (oda könnyebb rányúlni). Na, akkor kell stabilnak lennie és persze tömítettnek.

Egyébként ha már nagyon beteg a csapágyazása akkor serceg, ropog meg sziszeg, ahogy az

először buborékokkal teli olaj eléri a csapágyakat. 

Előzmény: granturismo (71869)
downer Creative Commons License 2015.12.11 0 0 71870

Csatlakozom, az 1.2 16V motor nagyon kellemesen forgatható, élénken és jókedvűen dolgozik még 200 ekm felé is. Nyilván van sok olyan körülmény, ahol nem annyira él meg, de 80 lóerőhöz képest nagyon jó.

granturismo Creative Commons License 2015.12.11 0 0 71869

Ha csúszócsapágyas akkor valamennyit lehet hiszen az működő motornál egy olajfilm jön létre amin siklik a csapágy. Nyilván álló motornál nincs olajfilm így egy gondolatot kotyoghat.

Előzmény: sooty (71865)
BmS1 Creative Commons License 2015.12.11 0 0 71868

aki már látott új vagy felújított turbot.

 

Láttunk már. (többet, mint amennyit látni szerettünk volna)

 

Én nem tudom, amiket eddig láttam mind mozgott valamelyest.

 

Ha nem így lenne, az baj lenne. A turbó csapágyai "úszó illesztéssel" illeszkednek úgy a házban, mint a tengelyen. Egy 200,000/perc fordulatú turbó tengely esetén a csapágy kb. fele fordulattal forog.

 

Üdv

Előzmény: sooty (71865)
Kappás Zsoola Creative Commons License 2015.12.11 0 0 71867

Szép napot mindenkinek!

 

Van egynéhaány alkatrészem eladó: váltó, generátor, önindító, első lámpák, ködlámpák, teljes hátsó lámpasor, 4 acélfelni, kormánymű. Ha valakit érdekel, írjon mailt. zsoolakukacfreemailponthu

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!