a 42. úton egyedül a 6017. mérőhely adatait részletezik, ami összehasonlíthatatlan az előző évekkel, mert korábban nem az volt a referencia szakasz,
hanem az 1134. a Berettyóújfalu elkerülőn.
a 6017 melyik? Korábban rendszeresen számoltak a Királyhágó utcán (42-es főút), kb. a lőtérnél, ott még egy bódé is van. Mostanában viszont nem láttam számlálást.
+1 szubjektív forgalomszámlálás: elképesztő, hogy akár 22h után is 10nél több kamionból álló konvojok haladnak a 42-esen, -naponta a szembeforgalmat leszorító túlméretes szállítmányok is- (ami jelenleg cc 1/2-ill inkább 2/3 részben megy Berettyóújfalunál a 4-es felé). Időnként a 42-esre percekig nem lehet felhajtani, olyan nagy, szinte városi forgalom van rajta. Félek, hogy hiába építjük ki a határig az M4-est, ha nem lesz megfelelő kapcsolat román oldalon (+eleve eléggé északon sikerült vezetni a bihari településekre hivatkozva), akkor a forgalom jelentős része marad a 42-esen.
A berettyóújfalu melletti észak-keleti csomópont csak egy szempontból lett volna hátrányos: a forgalom vszleg rázúdult volna az erre jelenleg nem igazán alkalmas Jegyzőkert utcára. A K0 ág, most is aktuális lenne. Benne is van a városrendezési tervekben. A 42-déli elkerülő hegyesszögű háromszöge több kilométeres kerülő, így csak az megy arra, akit kitiltanak a városból. (+eléggé veszélyes=nem vonzó szakasz a két hidas (Berettyó+vasút), menekülőút nélküli nagy forgalmú 42-es szakasz.)
Még egy kis morgolódás: mindenki rosszul járt azzal, hogy a nyomvonal-vita miatt több évet csúszott az M35 Debrecen utáni szakasza. (És sokan haltak mag.) A kisajátítás szabályai is változtak, ismerek olyan gazdát, akit nagyon átvágtak. (Illetve beszéltem egy vadásszal, aki elmondta: Derecskétől keletre nem is találkozott azokkal a védett állatokkal, -csak Nyugatra!!!) amelyekre hivatkozva Dercskétől nyugatra, a termőföldeken át vezetik a nyomvonalat.
Persze, igazad van, csupán arra gondoltam, hogy a nagy forgalmú 4-es úton értékelem a meglevő 4 sávos szakaszokat (még a jelzőlámpát is megbocsátom). Gondolom nem csak én vagyok úgy vele, hogy kb. 20 percig nem tudtam megelőzni egy teherautót.
Szolnok és Abony között jelenleg nincs 4 sávos út. Vagy csak én nem találom :) (talán a Szolnok-Törökszentmiklós szakaszt akartad írni)
A Szolnok-Törökszentmiklós szakasz régóta az egyik legforgalmasabb része a 4-esnek (25.000 E/nap), szerintem simán a forgalom mértéke indokolta anno a bővítést, nem hinném hogy a gyorsforgalmi hálózat részének gondolták amikor kialakították. Ott jelentős a helyi forgalom, aminek nagy része ott is marad az M4 megépülte után is. Persze ahhoz már valószínűleg elég lenne a 2x1, de jelenleg a tranzit+helyi forgalomnak együttesen kell a 2x2. Ha időben elkezdték volna az M4 kiépítését szakaszosan, akkor lehet, hogy elkerülhető lett volna a bővítés.
Tartok tőle, hogy az M4 félbehagyott szakasza még évekig így marad. Most persze jönnek majd a szokásos ígéretek ahogy azt megszoktuk az elmúlt 25 évben, de amíg nincs meg az M4-M8 elválási csomópont addig értelme sincs megcsinálni azt a szakaszt. Pedig egy lendülettel akár 2021-re kész lehetne a Bp-Fegyvernek M4. Onnan meg már "csak egy köpés" Berettyóújfalu :)
Mire gondolsz? Tisztességes Szolnok-Abony 4 sávos szakasz...
Cegléd-Abony (nyugat), az van.
Esetleg az egyáltalán nem tisztességes Törökszentmiklós-Szajol-Szolnok(kelet), vagy a Surjány település lámpás kereszteződéssel "szabályozott" 5,5 km 2x2 sávos szakasza,
amely éppen ott ér véget Szapárfalu előtt, ahol a legdurvább a szűkület, a kosarasok és dinnyeárusok standjainál.
Régi mese: 2000-től 2008-ig minden 4. főút melletti falunak-városnak beígérték a 4-es elkerülőt.
Kisújszállás (késve) megkapta, a többi már 10 éve homályban...
2010-től már nem is ígért senki, bevillantották az M4 Abony-Törökszentmiklós autópályát,