Majd beszéljünk fox. Lassan kellene a motyó, mert ebben a hónapban viszem a kicsit, februárban a nagyot. Gondolom Neked úgy célszerű hogy egyszerre hozzam el, csak kellene egy előkalkuláció mert nagyon Karácsony utáni hangulatom van. :o)
nem tudjátok véletlenül hogy amikor hídról mérnek akkor a kép mikor készül? Amikor elmegy az ember közvetlenül alattuk ( elötte persze) vagy már jóval messzebről rögzít? Vagy akkor még csak mér és várja hogy minél nagyobb sebességgel tudjon fotózni? Eleve kizárom a lehetőségét annak hogy nem várja meg a lehető legnagyobb mért sebességet.
dec.24.-én reggel futottam bele egy ilyenbe Gyálnál az M5-ösön, a 100-as korlátozásnál, durván 120-130 között. Mire a hídhoz értem már ellépett a sün a lézertől, de félek hogy elötte már lesúlytott. Elöttem egy másik furgon ment aki kicsit korábban tépett ki a külsőbe, de későn vettem észre mert ott két felüljáró van egymás után és mit ad Isten véletlenül a nehezebben látható másodikról mértek. Mostmár csak abban bízom hogy ez 30e és nem több. A pontos sebességet én is csak saccolni tudom.
Ahol én lakom ott jók az utak és egyik kanyar éri a másikat.
A motoromon is csak a széle kopik, nem lesz az szögletes soha :-)
Amelyik utakat rendszeresen használok, ott már tudom mit tud a gép, néha nyüszítenek is a gumik. Ilyenkor szemmel látszik, hogy mennyire igénybe veszi a gumit.
Pont ezért írtam mert én sem 6000-es fordulat környékén autózom vele, messze nem. A kanyarokban élem ki magam én is ha száraz és jó minőségű az út. Bár múltkor épp 2 hete készültem rá, mert volt egy Esztergomi utam és gondoltam milyen ihaj lesz ha a hegyen keresztül megyek majd Pestről. Nem volt az, lépésben kerülgettem a kátyukat, mert ép felnikkel szerettem volna odaérni, pedig maga az út abszolút alkalmas lett volna a kanyarvadászatra, de a minősége ezt messze nem engedte meg. :o(
Akkor ehhez képest én nagyon finom vagyok vele, pedig fox kolléga már megjegyezte több ízben hogy biztos ütöm a vasat azért kormos mindkét kipufogóm vége. :o) Most járok 30ezernél és még szinte újak a gumik. :o)
a Sziget az működik. Nekem nem túl szimpik, de voltam náluk 2x is kényszerböl és korrektek voltak. Tudom hogy fura megfogalmazás ez így, de valami rossz érzés volt bennem mindkét alaklommal. A kocsiban nem tettek kárt és elvégezték amit kértem. Na ezt rakd össze. :o))))
"Az a baj, hogy a gugli nem mondja meg,".. az nem is... de vajon, hogy tudható meg, beférsz-e a szervízbe aznap? na hogy? hááát telefonon...írhattam volna három szervíz telefonját is a közeledben, sőt, kihez menj, de akkor más lett volna a baj...
Valami márkásabbat vennék bele, de ami kint van a kereskedelemben lényegében bármelyik megfelel. Ezeknek van egy MSZ számuk, ami a bevizsgálást jelöli. A keverési arányt Te határozod meg, ezzel állítod be a fagyási pontot. Én pl. a Glicosam-ot tudom ajánlani:
Még nem jöttek vissza panasszal, hogy nyikorgott volna a fék. Vagy tényleg nem ad ki hangot, vagy nem érdekli pont azokat az embereket akiknek eladtunk. Szerintem a gyári betét nagyon kemény, eszi a tárcsát, ezért jobb az utángyártott. Felelősséget senki nem fog vállalni, hogy nyikorgás mentes lesz a féked. Ráadásul ha már berakták, utána már cserélni sem fognak, mivel használt az alkatrész. No meg az is relatív, hogy kit milyen erősségű nyikorgás zavar. Az enyém pl. tolatáskor, közvetlenül megállás előtt nyikkan egy kicsit. Ez engem nem zavar, de mást már lehet. Érted a dolgot ugye?! Egyik oldalról kényes a dolog, hiszen Te fogod hallgatni nap mint nap ha esetleg van hang, viszont a másik oldalról bagatel és hogy bizonyítod az igazad.
Ne az alapján válassz betétet, hogy van-e hozzá vagy nincs. A gyárihoz szerintem nem adnak és mégis tud működni benne. A régi swiftnél volt jellemző a fék (féknyereg) zörgése.
Akár tárcsa, akár betét, nálam a fő kritérium, hogy ne nyikorogjon sem újkorában, sem később. (Nyilván alap kitétel hogy fékezzen úgy mint a gyári cucc) Az utángyártott tárcsák nem nyikorgósak ?
Tárcsából én személy szerint két félét tudok és ismerek. A gyárit (kb.10000.-) és utángyártottat (kb.5000.-) Vannak még különböző fúrt, mart (tunning) tárcsák, de ezekért plusz pénzt nem adnék, mert nem indokolt. Én itt is maradnék az utángyártottnál.
Még annyit szeretnék kérdezni, hogy egyes fékbetétekhez adnak rezgéscsillapító lemezt, más betétekhez nem. Ez mennyire fontos, vagy most is van ilyen a fékhez és újra felhasználható? Vagy ez is kopóalkatrész és cserénél ilyen is kell hozzá ?
A ferrodo fékbetéteket ajánlották nekem is, valszeg az lesz a befutó. A tárcsákat nem szabályoztatnám, mert nem sokkal kerül többe új tárcsákat venni. Tárcsák között van jelentős minőségi különbség? Mert ott is láttam 4k-tól csillióig minden félét.