Fogadjunk, hogy ment a klímád. Nekem is túlmelegedett már a megane. A sceniccel még nem jártam így. Még jó, hogy van ismerős szervízben és megmondta mi a hiba. Megáll a szmötyi a két hűtő között. Ki kell mosni. Azóta nekem semmi problémám. Remélem neked is csak ez a problémád.
135cm alatt kell gyermekbiztonsági ülés (azt mindenki döntse el mi számít annak: csak a full gyerekülés, vagy az ülésmagasító is - a rendőr majd úgy is eldönti ahogy neki "jobb").
135cm felett nem kell, ha be tudod kötni rendesen a gyereket - ez megint úgy van megfogalmazva a jogszabályban, hogy szintén rendőre válogatja a végeredményt....
Nekem már mindkettő a normál ülésen ül (147 és 137cm), mert az öv úgy áll ha ülésmagasítóban ül a gyerek, hogy a nyakukon megy keresztül.
No meg egy 135cm-es gyerek vagy 36kg felett van, vagy olyan hosszú a lába, hogy már egy hosszabb úton szétnyomja a rövid lőlap a lábát.
Első ülésen pedig korhatár nélkül ülhet gyerek, ha magasabb mint 150cm.
Úgy tudom, 135cm alatt gyerekülést kell használni, efölött lehet az ülésmagasitót használni. A vaterán nézz szét vannak olcsóbbak használtan. Olyan is van, amiről a támla levehető, igy később ülésmagasitóként tovább használható.
Ülésmagasító 130cm (vagy 135?) használható. Ha rám hallgatsz egyébként ezen nem spórolsz, mert oldalvédelmet (ütközés esetén) nem nyújt. Használtan vettem a múlt héten STM ülést (Recaro Monza jóárasítva), de alapvetően az off autóba szánom amint kapok olyan Recaro Monza Seatfix-et a Scenicbe amilyet szeretnék. Ez a gyerek 12 éves koráig ülés.
Az 5 személyes Scenic hátsó üléssorán a két szélső ülésen a fejtámlából gyerektámla hajtható le, ami a biztonsági övet a gyerek mellkasa előtt vezeti el. A kérdésem, hogy ezt milyen életkortól lehet használni? Van egy 4 éves gyerekem, ő lassan kinövi a gyerekülését, és ha nem muszáj, akkor nem vennék 15+-os gyerekülést.
5 perc alatt, kb. 90-es tempónál nem melegedhet túl a viz, szerintem is ez valami téves jelzés lehetett. Persze jó lenne pontosan tudni, hogy mitől....
Off autóval volt hasonló eset, de ott a termosztát adta meg magát és a viz valóban forrt, nem csak a müszer szerint. Szintén ennél az off autónál volt ventilátor motor hiba, nem kapcsolt be soha.... de emiatt még később kéne a túlmelegedés jelentkezzen.
Ez is lehet (az én kocsim manuális váltós persze). Csak azért aggódom, mert tavaly júniusban, szintén hasonló melegben, már volt valami hasonló gondom - amit aztán nem tudtam megnézetni, mert közben letérdelt a motor (csapágyas lett, motorcsere, a teljes sztorit itt leírtam). Utána meg nem volt ilyen gond egészen mostanáig.
A hőmérséklet jeladó a termosztáton van, le tudod követni a csövek alapján, hogy hol találod. Logikusan úgy gondolom, hogy ebben is a hőmérséklet emelkedésével nő az ellenállás(NTC), tehát egy szakadás vagy kontakthiba azt jelenti, hogy felforrt a víz. Lehet elég a csatlakozót megtakarítani.
Most beszéltem a szervizzel telefonon, jövő héten viszem az autót. A fickó annyit mondott a problémára, hogy szerinte késve indult el a hűtőventillátor - no de ez akkor se normális, gondolom én.
Nálam egyszer olya volt, hogy levettem a gázról a lábamat és a kocsi 50-el ment. Ez nem gond ha be van kapocsolva a tempomat, de nekem nem volt bekapcsolva. Mivel autómata a gép ezért érdekes szitu volt. Aztén üresbe tettem és pörgött kb 2e fordulaton. Ekkor a vízhőmérő 1 kockét írt. Leállítottam és újraindítottam aztán semmi baj azóta sem. Elmentem kiolvastatni a szervízbe azt írta, hogy a hőfokjeladó adott fals értéket. Vettem egy újat de azóta sem cseréltem ki. Nem jelentkezett a hiba azóta sem.
Tegnap estefelé, jó melegben, kb. 5 perc autózás után, úgy 90 km/órás tempónál, hirtelen felszalad a motorhőmérséklet-kijelző a maximumra, Engine Overheating hibajelzés, STOP felirat, sípolás. Na mondom, ennek fele se tréfa - de mivel az Egérúton autóztam, nem tudtam azonnal megállni, tehát lightos gázzal mentem tovább. Kb. egy percen belül a kijelző visszaállt a normál 5 vonásos jelre. Kb. 5 percen belül megálltam, a hűtőfolyadékszint normál szinten állt, a motor nyugisan ketyegett, a hőmérsékletjelző maradt 5 vonásnál. Ma reggel, pedog komoly városi dugótúrát nyomtam, semmi gond.
Mi a fene lehetett ez? A hirtelen felszaladásból és ugyanolyan hirtelen visszaállásból én arra következtetnék, hogy valami szenzor rakoncátlankodhat.
Kb. egy hét múlva megyek szervizbe, megmutatom, de addig is érdekelne a szakértők véleménye.
Velem ugyanez volt 5 napja. 2008-as 1.6 16V (nem grand). Autópályán 90 km-en keresztül ment a klíma, aztán a lehajtónál kigyorsításkor minden fokozatban kicsit gyengélkedett a kocsi, mintha a felengedett kuplung egy-egy pillanatra még mindig csúszna, aztán a kocsiban többé nem volt hideg. Most meg a klíma bekapcsolására semmi "kettyenés", semmi fordulatszám változás, viszont a visszajelzőn nincs jele hibának.
Egy német nyelvű fórumon olyasmit írnak, hogy a motortéri biztosítéktáblában kell kicserélni a biztosítékot, aztán működni fog... Megkukkantom majd, de nem fűzök hozzá sok reményt. Más tipp?
A ventillátor 2-es és 3-as fokozatban sem megy, az 1-es és a 4-es frankón működik. Mit tegyek? ebben a melegben az 1-es kicsit gyenge a 4-es kissé erős volt a klímához.
Amúgy imádom a Scenic-et. Mindig ad valami meglepetés bónuszt, ami minimum 30ezernél kezdődik...
Hello!
Nekem egy 2006-os 2000cm3 grand senicem van.
Ma délután történt hogy egy nagyobb gyorsítás után megállt a klíma.
A kompresszor nem is indul el.
Valaki tud segíteni hogy mi lehet a baj?
Köszönöm a felajánlást! Mivel sürgősen meg kell oldanom a helyzete, valószínű, hogy körbe nézek már holnap itt helyben. Meg a 75 Ah-t kicsit soknak tartom az 50 Ah-hoz képest, amit egy Renault szalon szerelt az autóba cirka 3,5 éve.
Van egy Bosch S5 75 Ah-s aksim fölösben, még garis, néhány napot volt próbaként használva ... igaz a napfény városában és kb júli elején mozgok felétek
Gondoltam megosztom veletek mai kis "afférunkat" az autóval (Grand 2,0T; 2005.10.).
Egy ma reggeli, max. 10 perces utazást követően jó 1,5 h-t állt az autó a napon. Visszaérve mielőtt beszállítottam a családot gondoltam átszellőztetem az utasteret: ablakok teljesen le, tetőablak is középig kinyit, ventillátor középső+1 állásban (AC még OFF). Max. 3 percet (se) várva indultunk ... volna, mert a START gomb megnyomására csak élénk relé kattogás volt a válasz, de a motor nem indult be. Az akksi megadta magát: az ablakokat még moccantotta, de indítani már nem tudott. Igen, tudom: járó motornál kellett volna szellőztetni, de a fene se - legalább is én biztosan nem - gondolta volna, hogy ennyi elég lesz egy gyors akksi-lemerüléshez. Pláne úgy, hogy eddig semmi jele sem volt a gyengélkedésének, és az előző 2 napban kapott 2 x 120 km-nyi töltést, mindkét nap 2-2 indítózással. Szóval őszintén meglepődtem, a család meg "nagyon örült"! :)
Akkor jöhet a reklám! Még tavaly - egyébként egy itt leírt hozzászólást olvasva, ezúton is köszönet, annak aki írt róla annak idején - kötöttem egy ilyet: http://www.europ-assistance.hu/hu/gepjarmu-assistance. Nosza telefon, egyeztetés, majd 25 perc várakozás + 2-3 perc előkészület utáni segéd indítózást követően, megköszönve a segítséget, elgurultunk a "tetthely"-ről. Tehát öszesen volt 30 perc (Pünkösd Vasárnap). Szóval csak ajánlani tudom a fenti belinkelt biztosítást, ami egyébként Forensis-es kedvezménnyel még 20%-kal olcsóbb is.
Otthon ránéztem az akksira: alacsony kapocsfeszültség (10,58 V !!!), egy gyors sav-koncentráci mérés az első hozzáférhető cellán: 1,13 g/l. Ez utóbbi ugye már erősen a töltendő kategória. Nosza előkerestem a Fiat-os idők óta nem használt kis Tronic (by Lidl) automata töltőmet és jó 1,5 - 2h töltést követően a töltő azt jelezte, hogy "kész", feltöltve. Újabb konc. mérés ugyanabban a cellában: nincs változás. Gyorsan még 2 cella-dugo fölül lehúztam a Motrio-s matricát, és azokban is megmértem a sav-koncentrációt: 1,21 ill. 1,23 g/l (ezeket a töltés előtt nem néztem meg). Na szóval, akkor most mi van? :)
Az akksi egyébként még az előző tulajnál lett betéve: a számla alapján 2010.10.13-án, egy 50 Ah-s Motrio.
Holnap megint menni kell a 10 perces útra. Hát erősen kíváncsi vagyok, hogy mi lesz!
Üdv', és kellemes, valamint baleset-, és meghibásodás mentes autózást Mindenkinek ebben a gyönyörű időben!