"Csak a diagnosztika azt nem mondja meg, hogy a szenzor hibája vagy a vezetéké vagy esetleg másé."
Persze hogy nem. Mivel "Ő" sem tudja. Azt annak kell tudnia aki ért hozzá. Ezért nyúlik az arca ilyenkor azoknak, akik nagy mellénnyel vesznek egy diageszközt, hogy majd basznak fizetni a szerelőknek, hiszen ő is el tudja olvasni amit a diag ír. És tényleg, elolvasni tudja, csak értelmezni nem.
A relé és a lámpa független egymástól. A lámpa kialvása csak annyit jelent, hogy indíthatod a motort.
"A másik, hogy ha az előízzítás megszűnésekor ( amikor a relé kikapcsol) megszakítja az izzítógyertyák áramát, akkor hogyan jut el az utóizzításhoz az áram a gyertyákhoz?"
Túlkomplikálod a dolgot!! :-)) Simán visszakapcsolja a relét és annyi.
Nincs itt véletlenül Soltvadkerti fórumtárs? Van egy KZK 763 rendszámú Superb a Skoda kereskedésbe. Jó volna tudni a kocsi múltját. Vagy ez csak hiú ábránd?
2.5 V6 TDI tiptronic. Félek tőle de beleszerettem. 9 éve használok egy 2.0 HDI citroen picassót és semmi bajom vele. Csak az automata váltó kell. 238 ezer van a ákosában de az én évi 6-7 ezer km-el még bírja egy darabig. Bízom benne. Pedig nagyon sokan leakartak beszélni.
Olvasgattam az 1,9 pdtdi motor izzítás témában. Azt mondják, hogy +9 C° alatt kezd előizzítani, (amit a vízhőfok jeladótól tud, vagy meghibásodás esetén az üzemanyag hőm. jeladótól).
Indítás után pedig még 4 percig utóizzít ( vagy 2500 rpm-ig).
Érdekes, mert ha megfigyelem az izzító relét és lámpát, az +9 C° felett is működni látszik. Akkor most hogyan is van ez?? ( a vízhőmérséklet jeladó jele alapján mondom a magasabb értéket...) Az időzítés végrehajtódik, de igazából nem ad áramot az izzítókra a relé? Eleve a relére sem ad ilyenkor egy teljesítmény elem áramot?
Ha ez így van, akkor mi a fenéért nem vették ki az időzítést és a relé vezérlést ilyenkor, kicsit megtévesztő lehet...
A másik, hogy ha az előízzítás megszűnésekor ( amikor a relé kikapcsol) megszakítja az izzítógyertyák áramát, akkor hogyan jut el az utóizzításhoz az áram a gyertyákhoz? Talán egy másik áramkörön keresztül? De annak a megszakítását is kellene hallani, ha csak nem egy szintén teljesítmény elektronika végzi.
( de ha már kétszeri is említettem egy teljesítmény elemet, akkor meg eleve mi a fenének a relé?)
Szia! A tolatóradarral én is szívok egy ideje. Diagnosztikával ki lehet olvasni, hogy melyik rossz. De az én esetemben ez nem volt megoldás. Kiderült, hogy a jobb hátsó szenzor szar, vettem bele eredeti gyárít, beletettem, de továbbra sem jó. Tegnap lebontottam a hátsó lököst, átnéztem a kábelköteget, külső sérülést nem találtam a vezetékeken. Jelenleg fogalmam sincs, hol keressem tovább a hibát.
Ha kizárod az autót akkor világít fel.Csak nekem nem,mert ki van égve a vezető oldali.A másik fele világít.Akartam venni újat,de 70 euró,na majd valamit kezdek vele.
Üdv! Valaki szerelt már ki belső világítást ? A napellenzőre gondolok,ami középen van,és ami hátul van.Mert a papírban azt írják hogy szervízben javasolt. Továbbá a kérdés a tolató radar nem működik,hogy lehet megállapítani mi a baja ? Köszi
A 2 din-es rádió kijelzője szines. A műszerfal világítás 2006-osig minden zöld, 2007-től a műszerfal fehér a többi zöld. Nem a tökörben vannak a led-ek, hanem az első, belső világítás egység elején, alján. Kellemes, halvány vörös színnel világítja meg a műszerfal közepét, váltókar körüli teret.
Elfelejtettem. Színes a kijelzője egyébként? A műszerfal este zölden világít? Mi az a belső led világítás? Hogyan működik a visszapillantó tükörben a kis lámpa alól?
Igen, 2002-től 2006-ig gyártották, majd 2007-től 2008-ig a facelift-es változatot. Így van, nincs rá magyar térkép sajnos... És még CD lejátszóként sem lehet használni csak CD tárral.
"Pedig hidd el, nincs forgásirány megjelölés vagy felirat! Én is dilemmázok, de ez van."
Félreértetted! Pontosan ezt mondom, hogy nincs, mert nem is lehet. Ha forgásirányos lenne a külső-belső oldal jelölésű gumi, akkor külön kellene gyártani jobb és baloldalas gumikat. Olyat pedig egyik gyár sem gyárt. Ebből pedig az következik, hogy az ilyen gumi nem lehet forgásirányos.
Nem pont ugyanilyen. A hátsó lámpák indexe más, a tükörben van már index, és a műszeregység világítása már fehér. De nézz meg egy hirdetést ami 2007-es-2008-as kocsit tartalmaz….azon látod milyen a facelift-es változat. Az üvegeken a gyártási év utolsó száma van feltüntetve, de ez lehet félrevezető is, mert lehet h az üveget 2004 végén gyártották akkor …4 a szám és az autót már 2005-ben szerelték össze. Így az autó 2005-ös de az üvegeken csak 4-es van.
A mostani téli gumimon sincs forgásirány, aszimetrikus és nincs 2-2 pár különböző gumi, az egyik oldalon "visszafelé forog" a márkajelzés! Csak a külső és belső oldal jelölés található rajtuk.
Talán túl "öreg" vagyok, nem vagyok én ehhez szokva...:-) pl v-mintáknál egyértelmű volt, de ennél nem értem???
Ezt a Superb-t meddig gyártották változatlan kinézettel? Mondjuk a 2007-2008-as kiadás külsőre ugyan ilyen mint ez a 2005-ös? A gyártási év látható az ablakokon?