Jobb lett volna 1-2 számmal nagyobbat vennem, mert ebbe csak egy vastagabb zokni fér.
Valahol megvan még a kamáslim is, de az alulról beengedi a hideget, elfárad a talp felől a tépőzár és időnként még a cipő orráról is felkunkorodik. Nem tudtam megszeretni.
Hidegben akárhogy is vastag vagy dupla zoknit veszek fel, rövid időn belül lefagy a lábam (bokától lefelé). Ez így sokat ront a komfortérzeten, de nem szeretném tavaszig eltenni a bringát. Ti mit használtok téli tekerésre? Speckó zoknit vagy speckó téli bringás cipőt??
1000 köszönet, találtam is egy nagyon részletes videót! Így már menni fog szerintem simán. 😉👍
Esetleg van-e olyan alkatrész lista, amiben a szimmeringek méretei meg vannak adva? 🤔 Lehet akkor már érdemes beszerezni őket (gondolom filléres tétel lehet), hátha valamelyiket mindjárt cserélni kell... 🙂
Ha halogén izzós a mostani lámpa, azt cserélheted LED-esre. Azzal el lehet érni némi javulást. De mivel elemes a lámpa, nem dinamós választanod kell. Vagy marad a nem túl acélos fény, vagy hamar lemerül. Beépített akkus lámpák meg általában kormányra szerelhető konzollal készülnek. Van kivétel is, de az nem éppen olcsó: https://www.bumm.de/de/produkte/akku-scheinwerfer/parent/163/produkt/163.html? Ez a villára szerelhető, USB-n keresztül tölthető akkuval szerelt.
Érdeklődnék, van-e, aki jártas lenne ROCK SHOX DART 2 teló felújításban, szervizelésben? 2 hete vettem egy bringát, abban van a teló, de nem kielégítő a mozgása... Nem lóg, kopás, túlhasználtat sem látszik rajra, abszolut szép... Viszont sem előfeszítést, sem csillapítást nem lehet változtatni (érzésre legalábbis), pedig minden állító csavar működik... Lehet hogy csak olaj kell bele? (Lockolni sem tudom...)
Van esetleg jó videó egy ilyen modell szervizeléséről?
Bármilyen segítséget szívesen fogadok, viszont hülye kommentekre nem vagyok kíváncsi.
Gyári első lámpával van szerelve, amit remélem hamarosan lefogok cserélni.
A mai napon döntöttem el, hogy veszek rá egy komolyabb első lámpát, mert ez semmit sem ér. Sötétedéskor értem haza, elmentem boltba, semmit sem láttam, ráadásul ködszitálás volt+ nem volt közvilágítás. 😡
Olyan (erős / erősebb) fényű első lámpát szeretnék venni, ami a mostani helyére rögzíthető. (első sárvédőre)
Nem tudok olyat venni, amit a kormányra való, mert van elöl kosara, ami van, hogy meg van pakolva + szivacs borításos a kormány, amit nem szeretnék tovább vagdosni.
Tudtok olyat ajánlani, ami első sárvédőre való és nagy fénye van?
Esetleg lehet átalakító szettet kapni lámpához, amivel a kormány helyett a sárvédőre tudom szerelni?
Én fenn hagytam a gyári dinamót és a hozzá tartozó világítást, a trekkingemen, bár nem használom az általad említett okok miatt, de nem veszem le, mert dizájnos a bringámhoz.
USB-C (!) akkus lámpákat használok elől-hátul - állítható fényerő, villogás, akár. Egy hátránya, hogy lezárás után leveszem (egyiket az egyik zsebbe, a másikat a másikba, mehetek a boltba, stb.)
Én a 7köznapi közlekedős retró outin dinamót használok a szokásos távokra, 10 k alatt. (Hosszabb útra már inkább viszek akkus lámpát). LED-es első lámpával tök erős a fénye, és világit akkor is, ha megállok. Lehet még kapni gumisapkát a fejre, és azzal esőben is működik. Persze kissé visszafogja a tempót, de kárpótol, hogy sosem kell lámpa töltéssel vesződni, és állandóan le /fel rakni, nehogy ellopják, ha lelakatolom a bringát.
Jó nagy szívás volt a dinamó. Lassú tempónál alig világított a lámpa, vizes (inkább csak nedves) környezetben nem forgott a fej. Egyszer a köd miatt maradtam "sötét".
Tudom, de hiába magyarázom.... Rühellem a kormányra aggatott kosarakat. A "profiknál" sem a forgó kormányra aggatják, ha már kell, hanem a vázon van a kosár, azaz a postásbringáknál, nem véletlenül.
A súlyukkal tisztában vagyok, de lényegtelen. ABC-be járós, sík terepen, városban használatos Budapest bringa, nem downhilleznek vele. A szerelés nem probléma.
Súlyelosztás szempontjából kedvezőbb a hátsó oldaltáska/táskák. Ez a különbség kormányzásnál, fékezésnél érezhető.
Ismerősnek van agygenerátoros bringája, volt nálam többször, nekem nem tetszik. Nehéz, a kerék kivétel során figyelni kell az érintkezőre. Akkor inkább egy hagyományos dinamó. Ha az akkus lámpát nem akarod a bolt előtt hagyni. Létezik nem retró kivitelű is!
Nekem bőven tökéletes az 1500Ft-os saccon fék is elemlámpával, de a kérdéses bringa nem az enyém, és pont a V-féket szeretném kiváltani egy nem felnifékesre, az agygenerátor pedig adja magát, ha már fejlesztünk.
Én megelégednék egy Shimano agydinamóval, a villán lévö féket cserélném Shimano BR-T4000-es típusra. Egyszerü beállítani, és fog mint a frissen festett kerti pad.
Egy egész évben, minden időjárási körülmények között használatos, ABC-be járós (azaz jól megpakolt első kosarú) 26" Budapest bringa első kerekét szeretném upgrédelni. Cél, hogy esőben is megmaradjon a fékhatás, tutira ne nyekeregjen, és a világítás is örökké be legyen majd ezután kapcsolva éjjel-nappal, ha süt a nap akkor is. (Hátul kontrás nexus3 van, egyelőre marad, bevált.)
Nincs még tapasztalatom se az agygenerátotokkal, se a dob illetve görgősfékekkel. Számomra érthetetlen okból léteznek 2,4 és 3w-os verziók is, értelemszerűen a 3w-ossal foglalkoznék csak. (A küllőzés nem probléma, felni marad az eredeti gyári beretta, hibátlan.)
Nézegettem a Sturmey Archer X-FDD-30 6V -ét, (30eFt körüli) ez agygenerátorral egybeépített dobfék. Nem tűnik annyira hivalkodónak, vagy ellopásra serkentősen dizájnosnak mint a shimano görgősfékek. Gyorszár, tárcsafék nem kell. Esetleg valami jobb alternatívát tudtok ajánlani?