Kár, hogy koppintanak, imádom a japán termékeket. Kocsit csak tőlük, ez nálam tapasztalati alapelv, most is egy onnan szállított Mitsubishivel járok. Ezeknél 200 ezerig semmi baj nem lehet és nagyjából utána sem. Gondolom az óráik is precízek, a GS legendás. De ez a Mechanical GMT egy az egyben Rolex Explorer II. Még a mérete is. Fasza lehet, de ezt nemá! Igaz nagyító nincs rajta... Ez nagyjából egy most induló kínai gyártónál is ciki lenne, nemhogy a világ egyik legjobb manufaktúrájánál...
Egy Grand Seiko-t szerintem sehol nem fogsz 100e.-ért megkapni,homályos emlékeim szerint is legalább 200 fölött van egy ilyen óra,de ez gyönyörű lett,még itt a Svájci órák fórumán is.
A szervíz ár tényleg nem volt kevés,de lehet olcsón fogta ki a kedves topiktárs és ezért nem sajnálta rá az összeget.
Amúgy az újakat most néztem és húzós árak vannak :
Az enyém lassan szervíz érett lesz. Elérte az 5 éves kort. Felajánlották a tok és acél szíj felújítását de nem az itt olvasottak alapján fogok eltekinteni ettől. Nekem kifejezetten tetszik hogy én általam olyan amilyen :) Mikrokarcos :)
Csak az az egyszál mikroszkópikus pontszerű karc az üvegen ami valahogy még is fáj:)
Mondjuk nekem pont ellentétes tapasztalaim vannak a Seiko szervizt illetöen.
Nemrégen bevittem a nemrég az ebay-en vett (Japánból) vett Grand Seikót egy totál szervízre és 100e királyiforintért mindent mecsináltak rajta,. Minden: teljes szervíz, polírozás, és mindez 1 év garanciával.
Nem a hátlap sérült,hanem a tok maga,ami acél.Szerintem rossz szerszámmal vagy rossz szögből nyitotta, és ott ahol a tok oldala és alja közötti él van,keletkezett egy vagy két benyomódás.Így én cseréltem elemet tizenévvel ezelőtt az olcsó kvarcórámon,amikor egy svájcibicska pengéjével pattintottam ki a fedelet.
Ráadásul emlékszem,hogy amikor először visszaadták,akkor meglepődve láttam hogy áll a szerkezet. Visszaadtam a munkafelvevő kisasszonynak,az szólt az órásnak aki vidáman közölte hogy véletlenül a régi elemet rakta vissza.Tehát kétszer kellett nyitni a szerencsétlent.Ez a második csere 2 percig tartott,míg az elsőnél kb. félórát vártam a váróban.(Andrássy út) No comment.Ismétlem, elismerték a dolgot,meg orvolták ahogy tudták, csakhát ezek után az a szervíz....hát eléggé,hogyismondjam,és nincs másik....
Sok ész kell a lünetta feszegetéséhez egy márkaszervíznek. Még nekem is megvan a sokoldalas dokumentáció a különböző többrészes seiko tokok sérülésmentes szétszedéséhez.
Gondolom, akkor a gyári szervíz is kap naprakész dokumentációt. Sőt, mintha lenne külön szervizes hozzáférés is a seikonál...
Nagyobb sérüléseket,karcokat már gumikoronggal próbálja az órás 'kiköszörülni' úgymond a tokból.Sajnos ilyenkor valamennyire elvesznek az eredeti ívek,de sokszor olyan szépen megcsinálják,hogy szinte láthatatlan marad a terület,vagy csak nagyon tüzetes vizsgálattal veszed észre,főleg,hogy utána polírozzák,vagy szállrahúzzák,attól függően,hogy milyen volt az eredeti állapot.
Neked hol volt és mekkora sérülés?ha csak a hátlapon,azt elvileg cserélni is tudták volna.
Valami szar toknyitójuk van, ami csak 4 helyen nyomta meg...
A lünettát meg látszólat valami barbár alányúlással próbálták meg levenni, amikor van egy direkt erre kialakított hely rajta, hogy sérülésmentesen le lehessen venni.
A felkelő nap országából származó órák topicjába leírtam anno.
Kézen, hordva annyira nem látszik, úgyhogy amíg nem kell szervizelni addig marad így, és majd akkor megcsináltatom...
Ameddig csak polírozni kell egy autót,addig nincs baj,mert a felső lakk réteget állítják csak vissza az eredet állapotra.Ettől nem lesz se több,se kevesebb az autó.Ha viszont mélyebb a sérülés és már gittelni kell,meg újra fújni az elemet,az már baj,mert ténylegesen veszít az értékéből az autó.
Szerintem nem fogják törölni. Maximum azután, hogy felvették veled a kapcsolatot. Legalábbis rendes figuráknak tüntek eddig. Remélhetőleg korrektek lesznek.
Látom, klasszikus seiko. Tíz irányból 20 féle felület. Szálracsiszolt, matt, fényes. Élmény lesz rendesen, gyári állapotúra
rendbetenni. Bár egy jó szakember nyilván meg tudja csinálni.
Eltünteti a legtöbbször. Kérdés mennyi anyagot kell hozzá levenni. Az a legnagyobb gond vele, hogyha nem gyakorolott ember csinálja, és nem ügyel gondosan az óra eredeti vonalaira, akkor a túlzott anyagleválasztással enni vág az óra formájának. Jellegzetes, kelendő daraboknál, pl. egy Rolex Sub-nál, datejustnál komoly esztétikai és eladási probléma tud lenni, ha szépen lepolírozni az éleit, és elkerekíteni a tokot...
Most kaptak pár képet a facebookra is, gondolom majd törlik, de nem sokból áll pár naponta postolni.
Sajnos sokat balhézni nem volt kedvem/időm, így se akarták elismerni a sérülést, sőt egyenesen közölték hogy ők nem is látják, de ha ragaszkodok hozzá, akkor polírozhatják....