Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
No brainstormingoltunk ma pepi mesterrel. Elviszem a kocsit a Kanyikékhoz, lehet rosszul lettek visszatéve a távtartók hátul.
Azon kívül kaptam egy tükör behajtó egységet, zárakhoz csavarokat, amiknek elnyaltam a fejét, az ajtóból hiányzó kosaras anyát meg egy akkusarút, mert az el van repedve nálam. Szóval irány vidék, udvar és "kocsiszerelés" a dermesztő hidegben :D
Egy "repedéstől" a hátsó nagy szilenten nem oldalazik az autó. Akkor sem ha a kicsik ki vannak verődve. Gátlók felújítva...Szerintem csak beképzeled ezt.
Én jártam egy hónapig mindkét végén kikötött első stabilizátorral amikor kopogott.
Semmit extra különbséget nem lehetett észrevenni a menettulajdonságokban csak amikor szándékosan megrángattam a kormányt és figyeltem. Akkor minta kicsit jobban billegett volna a kasztni. Sokkal drámaibb változást feltételezne az ember, de nem.
Így igaz, van minek elfogyni. DE. A stabpálcát tartó gömbcsuklós kutyacsont alkatrész, ki hogy hívja, az igazából nem helyettesíthető a hagyományos nem csuklós társaival. Én a Tds-re hagyományosat tettem, de helyesen beszetelve a helyére, a stab pálca hozzáért, illetve majdem hozzáért a lengőkarhoz. Úgy megfelelő ha mind a két gumit a lengőkar fölé rakja az ember, és lengőkar alá csak a kutyacsont menetes része lóg ki egy kicsit, és egy nagyméretű alátét segítségével van rögzítve. Így viszont kb fixre van szerelve a futómű ezen része. Ha valakinek ilyen alkatrész kell, szívesen felajánlom a bárdis kedvezményem, aztán vagy elviszem neki, vagy elpostázom, de ezen az alkatrészen ne spóroljon senki.
Igen, közben kontaktálok pepi mesterrel is, ő is a szilentekre tippel, csak kézi mozgatásra nem fog előjönni a hiba, komolyabb erős eszközökre van szükség. Lehet a tükörrel is tudunk kezdeni valamit.
A nap is kisütött, a kódom is elindult éles rendszeren, alakul ez a nap is ...
Van minek elfogyni elől. Ugye oldalanként 1-1 lengőkar 3-3 szilenttel és a 2 stabipálca.Ez utóbbi alaphelyzetben valami igényesebb csuklós-gömbfejes darab, viszont csereszabatos a sima egyszerű pálcával, ami jöhet Ducatoból, Themából, Volvóból, alkatrészboltban megmondják.
Hátul van a hosszanti kitámasztókar, elülső végén nagyobb, tartósabb szilenttel, de nem nagyon veszel belőle újat, süttetni kell bele gumit valószínűleg, ami szilentesnél rutinfeladat, nem horror pénz.(PLD.Budapest, Pákozd utca, neten rátalálsz).A lengőkar hátsó végén van 1 kicsi szilent, kb 500-1000ft/db, ez boltban megvehető, egyszerűen cserélhető.
-Jobb hátsó egyik szilenten van egy repedés (hossztartó első vagy mi a neve), még nem tűnik szakadtnak, ezért nem lett cserélve, de elképzelhető hogy mégis ez okozza az oldalazást.
-kormánytekerésnél ropogás: vagy féltengely vagy a mittudoménmilyen csapágy, vagy más. Ez tűnik a legkevésbé fontosnak ,de úgyis lesz olajcsere, azzal spórolok a legtöbbet, ha nem megyek kétszer ki a szakibácsihoz.
-Első gátlókat kicsit gyengébbeknek találta próbaúton, baloldalin szakadt a gumiharang alul.
Meglássuk találnak e valamit. Ebbe a műhelybe csak vizsgázni viszem az autókat, amikor a kappa vizsgázott, mondták hogy valami kopog elől, de nem tudják melyik alkatrész, pedig megmozgattak mindent, lehet még nem elég kopott. Szerelőm meg próbaút után lement az aknába, megfogta a két stabpálcát és hallatszott a kopogás. Szóval inkább csak a rázópad érdekel. :D
A rázópad nem mindent mutat meg.Én anno hónapokig panaszkodtam, hogy mintha libegne a verda autópálya tempónál, de padon vizsgálva jónak mondták a szakik.Aztán másik helyen egy pajszerrel vizsgálódva kiderült, hogy elöl a szilentek fele döglődik.Kicseréltettem az összeset, onnantól kezdve királyság lett.
Olyan szempontból szerencsés, hogy minden fl utáni Kappában ugyanilyen ez a cső (kivéve ha Servotronicos). De csak fl után, mert onnantól van ez a fajta előrejövő, a normál hűtő alatt elhelyezkedő szervohűtő. Fl előtt a csövezés lefelé hátrafelé fordul mert a szervohűtő padlólemezre van csavarozva.
Nekem volt már egyszer ilyen - annyi rémlik, hogy nem a magasnyomású rész ment el . Talán a tartályra menő cső ugrik be, de már nem vagyok benne biztos.
No, megint nekiestem a tükörnek, leszereltem a lapot, a tükörmozgató részt, felpattintottam a behúzó motor tetejét, kontaktokat finoman megpucoltam. Kapott még egy nyomat WD40-et. Gombnyomásra a motor hátuljából felszálló fehér füsttel jelzi, hogy nem igazán nyitott az együttműködésre. Itt már forrasztások és egyebek vannak, további bontásba nem mentem bele. Gondolom le lehetne szerelni, forrasztgatni, pucolni, zsírozni stb. Alternatív megoldásként egy új egységet beszerezni ...
Viszont nekem kellene belőle cucc. Konkrétan a gázolaj szűrő feletti egység. Az amire a szűrő van felcsavarozva. A fekete műanyag karika(ez a gázolaj fűtő) és a felette lévő alu felfogatás.
Nem könnyű azt a még Fiat-féle 6-os váltót találni hozzá. Nekem a Thesisét sikerült beszerezni, az hidraulikus kinyomós szóval az sem plug&play:-((
A GM váltóhoz egy 166-ból kellene további alkatrészeket túrni. Meg kell oldani a hidraulikus kinyomó működtetését (maga a kinyomó megvan, rajta van a váltón), valószínűleg kell egy komplett kuplung hozzá (szerintem eltér) és lehetséges, hogy a féltengelyek is eltérnek, ami biztos hogy a váltókar bowdenezése más, mert a GM váltónak a működtetése teljesen eltérő. Az összefogatás szerintem nem gond és az a közdarab amivel a BE nyúlványon feltámaszkodik az is rajta van a váltón.
Tudom. A múltkor ugye már szépen leírtad a tudnivalókat róla. Sajnos annál van szögelni való ha jól értettem. A 66-é pedig plug and play, ahogy azt Lönci írta.
Azért visszakeresem azt a leírásodat, elemzem még egyszer, hátha kedvet kapok.