Elvileg a különböő fagyálókat nem szabad keverni. Nem is szokták.
A gyári feltöltés az Glaceol RX Type D. 2000 Ft/L körül szokott lenni koncentrátum formában, de azthiszem, hogy van belőle kikevert verzió is ilyen vagy hasonló néven. (Glacelf pl.).
Ha kis mennyiségben való feltöltésről van szó (pár deci) lehet, hogy nem lesz gond belőle , hogy ha valami mással töltöd fel mint ami benne van. De erre nem esküszök.
Bár ilyen időjárási viszonyok melett lehet elég lenne a desztvizes feltöltés is.
Tudom hogy most nem régen volt teljesen kivesézve a fagyálló téma de amire kíváncsi vagyok nem nagyon tudtam kivenni a sok hozzászólásból. Után kellene töltenem a fagyállónak, mert a fűtőradiátor miatt eltűnik... A kérdésem az az hogy ilyen kis mennyiséget bármilyen aluhoz valóval utántölthetek vagy jó lenne tudni milyen van benne és olyat tegyek bele?
Azt nem tudom, hogy ha 5 kivezetésest veszek azt mindenhol tudom-e használni. Mármint az a záró érintkező ami az ötödik lába az be van-e közve mindenhol, vagy ahol nem kell csak üresen van hagyva a helye, és mindenhol lehet nyugodtan használni.
Tudom köszi. Igazából kikapcsoláskor veszélyes. Bekapcsoláskor nincs szerepe. Viszont létezik ugyanilyen ellenállással is. Az is szerintem tökletesen megfelel.
AC pumpa elhalálozásnak van valami tipikus jele? Igen érdekes hangja volt ma induláskor. De lehet az akksim haldoklik, esetleg valami relé szarakodik és nem kap rendesen tápot, mert utána már nem volt baja. Holnap asszem átmérem.
Ha a vízpumpa ereszt alul a blokk oldalán az olajpumpa alu öntvényén megjelenik az a zöld trutyi ami a hűtőfolyadékból visszamarad. Ott az alsó szíjtárcsa mellett.
Segítséget kérnék!Thália 14-es 16v gázos tulajdonosa vagyok.Pár napja ha leállítom az autóm,2-3 másodperc és elkezd villogni a stop.szervíz lámpa.Ha be indítom az autót nem világít és semmi gond nincs vele.Mi lehet a gond?
Szia! Én vezérműszett csere előtt éreztem a szagot. Vízpumpa is lett cserélve, 100 000-nél. A szerelő mutatta a régi pumpán,hogy eresztett. Zöldes kikristályosodott trutyi volt a tengelynél. Csere óta semmi szagot nem érzek. Fogyás nem volt számottevő,kb 1deci/ho.
Nem lehet cserélni a tömítést. Azaz én nem kockáztatnám meg. Valami hűtős guru lehet tudna benne cserélni. És bontottat sem vennék tekintve mekkora munka kicserélni. 10-13 az új radiátor. Elvileg mindegyik egyforma.
Meg eleve ami kikerül folyamatosan el is párolog a forró radiátortól, és akkor nem olyan intenzív, mint amikor elkezd melegedni és az összegyűlt folyadék elpárolog. De ez csak egy tipp.
A radiátortest és a műanyag oldala közti részen ereszt. Az ott található gumi tömítés adja meg magát. Hűtőtömítőt nem ajánlom, iszonyatos munkát végez a motorban. A mi kocsinkba is valaki öntött ilyen szart, és végül mindent cserélni kellet. Nem tudom, hogy a nem jó folyadék miatt, vagy ez a szar is közrejátszott. De a hengerfej tömítésen pl ilyen kis gumidugók, szűkületek alakultak ki a vékony furatokban.
Hasonló promblémával küzdök magam is. Én is érzem a fagyáló szagot időnként a kocsimba, de nem igazán látok szivárgást sehol. Valaki itt a fórumon azt mondta (Kerekati, vagy Köhike talán) , hogy ezek a radiátorok (ha valóban azzal van a gond)
valahol a tömítés vagy valami műanyag részüknél adják meg magukat, tehát nem igazán az alumínium részen.
Hűtőtömítő anyaggal nem volt dolgom, nem tudom, hogy használna -e az ilyen.
Hát ha radiátor cserére kerül a sor, az nem kis munka. Az egész belső műszerfalat le kell bontani hozzá , hogy a keverőházhoz hozzáférj.
Lehet, hogy meg kellene kérdezni egy autoszerelőt, hogy mi lehet a probléma/megoldás.
Cseréld ki az olajat, ártani nem ártasz vele. De lehet az egyik szinkrongyűrű kezdi megadni magát. Ha kuplung lenne akkor minden sebességben reccsenne.
Sziasztok! Régebben már írtam ide a fűtőradiátor miatt. Mivel még csak kicsit fogy a hűtővíz ugy döntöttem,hogy a nyárra halasztom a cserét. Mostanában elkezdtem figyelgetni és arra jöttem rá, hogy ha a fűtőmotor kapcsolója 0 ra van kapcsolva, és még hideg a víz akkor érezni a szagot, meg mikor rákapcsolom a motort 1-2 mp ig.
Az lenne a kérdésem, hogy ez miért van hogy nem folyamatosan?
A szönyegen sem érezni, hogy nedves lenne.
Azt hallottam, hogy régen a hűtőkhöz lennmag lisztet használtak ha kisebb lukak voltak rajta. Itt ez nem segítene?
Félre értettél akkor! :) Nincs vele semmi probléma! Csak a K7J700-hoz úgy volt megadva az alapjárat, hogy 750 +/-50. És én arra reagááltam, hogy az a +/-50 reálisnak tűnik, ha hosszabb távon figyeled műszerrel az alapjáratot, akkor látszódni fog az ingadozás. Én ezt nem nevezném hibának, ha a gyár is így adta meg az adatot. Inkább érdekes, hogy egy korszerű motor így jár alapjáraton. De ismétlem, hogy műszer nékül ezt észre sem venni. És ezek az ingadozások adódhatnak a műszer, program, ECU pontatlanságából is. Mármint, amit én mértem. Ellenben azt vettem észre most a hidegebb idők beálltával, hogy amíg hideg a motor és sebváltó, addig a kettest néha reccsenősen veszi. Még gyári váltóolaj van benne. Lehet nem ártana cserélni. Vagy kuplungszerkezetre gyanakodjam? Amúgy ha meleg, vagy melegebb időben nem produkál ilyet.