Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

csigabiga007 Creative Commons License 2009.04.20 0 0 361
bocsánat , de tárgytalan, most néztem meg a vaterán és látom hogy csak 1 db ! :(
Előzmény: csigabiga007 (360)
csigabiga007 Creative Commons License 2009.04.20 0 0 360

Szia

 

Engem érdekelne a kerék, de kérdésem hogy ennek sem lyukas a közepe ?

Mennyi az ára ?

 

Üdv.: Csiga

Előzmény: moli1 (358)
moli1 Creative Commons License 2009.04.19 0 0 359
moli1 Creative Commons License 2009.04.19 0 0 358

Sziasztok

Citroen C5 gyári alufelni eladó . A vaterán részletesen megtalálható akit érdekel  a mail cimem puplikus. 

moli1 Creative Commons License 2009.04.17 0 0 357
Kiveszed a tartályt kiöntöd belőle az olajat , visszarakod beleöntöd az olajat kiemeled néhányszor és lelégteleníti magát.
Előzmény: Birdiee (354)
GalloG Creative Commons License 2009.04.17 0 0 356
egyébként meg

Hölgyek, Urak!

Holnap (2009. április 18., szombat) lesz a Citroën Automobile Club Hungary évadnyitó találkozója Sukorón (Pákozd és a Velencei tó mellett). Ha bárkit érdekel, mindenkit szeretettel várunk. Nem kell klubtagnak lenni hozzá, és nem is kell ott belépni (persze lehet).

Lesz ott jó sok öreg és fiatal Citroën kocsi, meg sok elmeháborodott, aki ezeket használja napi rendszerességgel.

Persze autószerelő jómunkásemberek is lesznek közöttük, így kérdezni, okosodni, okosítani, kapcsolatot építeni is remekül lehet.
GalloG Creative Commons License 2009.04.17 0 0 355
Ha BP környékén kell, akkor a Citroën BX fórumban keresd mondjuk Pajkos Kisdömper vagy BX 16 soupapes MK2 urakat. Amelyikük közelebb van Hozzád. És szerintem egyiküknél sem lesz 10e az óradíj.

Elnézést mindenki mástól, akit nem ajánlottam most. Én nem járok hozzájuk (sem), magam szerelem a kocsijaimat, ráadásul salgótarjáni vagyok. De ismerem mindkettőjüket.
Előzmény: Birdiee (354)
Birdiee Creative Commons License 2009.04.17 0 0 354

Köszönöm a segítséget!

 

Megveszem az olajat.Már csak a a kérdés,ki fogja nekem nem  10.000Ft-os órabérrel kicserélni,viszont szaktudással..

 

Előzmény: GalloG (353)
GalloG Creative Commons License 2009.04.16 0 0 353
Nagy hiba volt az _után_ kérdezni, hogy beleöntötted. Előtte kellett volna.

Sajna így az egészet le kell engedni, új LDS-sel feltölteni, majd mindent légteleníteni. Gyakorlatilag egy komplett hidraulika folyadék cserét kell csinálni.

Az összes tömítés, gumi, membrán az LDS-hez van szánva. Az LHM ásványi eredetű olaj, ilyenként pedig jó eséllyel megeszi a szintetikushoz tervezett gumicuccokat gyorsan.

Régebbi, LHM-mel üzemelő Citrók is gyakran halnak meg mindenféle beleöntött DOT3-4-5 fékfolyadék, napraforgó olaj, motorolaj, stb. miatt. Drága helyrehozni egy ilyen hibát.

Persze nem kötelező márkaszervizben venni az LDS-t, de legyen a dobozon, hogy Citroën LDS-nek megfelelő (mert van pl. LH-M feliratos olaj, ami nem LHM, csak ilyen nevű, szervó kormány folyadék - nincs is a címkéjén említve a Citroën név).

A cserét viszont olyan csinálja, aki tudja hogyan kell, hogy mindenhol tuti lecserélődjön.

Ja, a teljes feltöltési mennyiség 5.0 liter. Én Total Fluide LDS-t javasolok, ITT például 2100 Ft literje. Az a gyári, belevaló.
Előzmény: Birdiee (347)
oszcilloszkop Creative Commons License 2009.04.16 0 0 352
Hát ez jó kérdés, én csak mindenhol azt olvasom, hogy a kettőt nem szabad keverni. Állítólag az LHM keveredik olajjal az LDS pedig nem. Én kitisztítanám a rendszert és feltölteném LDS-sel. Persze ha már nem szivárog sehol.
Előzmény: Birdiee (349)
Birdiee Creative Commons License 2009.04.16 0 0 351
*Mármint magánterületre hívatkozott a rendőr...
Előzmény: Birdiee (350)
Birdiee Creative Commons License 2009.04.16 0 0 350

Nah megvolt a szilikonos project...Tényleg szuperál a dolog,visszahúzza az övet! :)

Ezer hálám! :)))

 

Nincs valakinek bal hátsó lámpája C5 limuzinhoz? Egy bmw-s idióta állat belémtolatott.....Persze fizetni nuku,a rendőr meg közterületen történt eseményre hivatkozván semmit sem tett.

Birdiee Creative Commons License 2009.04.16 0 0 349

Ajajaj....Akkor most mit tegyek?

Már 1 liter LHM belement.... :((8

Előzmény: oszcilloszkop (348)
oszcilloszkop Creative Commons License 2009.04.16 0 0 348
Csakis LDS-t szabad beleönteni!!! Ez full szintetikus.
Nem kell a Citroennél megvenni, nekem ott 5000-et mondtak rá.
Van olcsóbb is:

http://www.bgm.hu/webshop/catalog/product_info.php?products_id=189

vagy

http://www.formula3000.hu/shop/product_info.php?manufacturers_id=16&products_id=1800
Előzmény: Birdiee (347)
Birdiee Creative Commons License 2009.04.16 0 0 347

A hidraulika olajról egy kérdésem:

 

Milyet öntsek a c5-be?Vettem kúton LHM-et,de állítólag az nem jó mert a citroennél azt mondták,hogy amit ők tesznek bele az a jó..Bár már beleöntöttem de kevés mert nem éri el a BASE szintet sem....

Nos az LHM amit a kúton lehet kapni,kb.2500Ft.Amit a citroennél adnak az 4000Ft...

Szerintetek a drágábbat vegyem vagy ez csak lehúzás és jó az LHM?

Illetve az,hogy összekeverem a két fajtát az nem igazán jó gondolom...

Már késő mert 1 liter belement,viszont még 1 liter tuti kell bele..

Volt egy ki folyás az egyik bilincsnél,és elfolyt kb.2 liter...

oszcilloszkop Creative Commons License 2009.04.15 0 0 346
Jaj, bocsánat :)))
Ha nem bízol a ruha védelmében, tegyél alá egy fehér törölközőt, azon úgyis lejön az eredmény :D
Előzmény: Birdiee (344)
oszcilloszkop Creative Commons License 2009.04.15 0 0 345
Alkatrészárak....ne is mondd. Hétvégén beszereltem a nagynyomású szervokormány csövet , mentem kis próbakört és meghűlt a vér az ereimben amikor visszatérve a garázsba láttam, hogy még mindig engedi az olajat...hát ilyen nincs!
Aztán még is van. U. is alaposan áttörölve mindent látható lett, hogy a visszatérő vezeték is ereszti az olajat! Ezt a konstrukciós trehányságot amit műveltek e téren...hát.
Szóval a nagynyomású csövet igényesen gumi rezgéscsillapító közbeiktatásával fogatták a kasznihoz, míg a visszatérőt direktben, a csövet közvetlenül körülvevő vas-acél szorítóval. Aztán elkezdődött az alumínium oxidáció. Most már csak arra lennék kíváncsi, hogy tudatosan tervezték így, hogy megspóroljanak 20 centet a rögzítésen, vagy nem tudtak róla, hogy létezik nedvesség hatására különböző potenciálú fémek közt elektron vándorlás ami jelen esetben lyukkorróziót okozott?
Lényeg, hogy újabb 10,6e HUF könnyítés érkezett az autó jóvoltából.

Ami meg a bontókat illetve a használt alkatrész kereskedőket illeti. Felhívtam ötöt és egyikben volt csak a fenti alkatrész féláron (Egerben), az sem volt még arra sem hajlandó, hogy egy fényképet küldjön róla. Ezt azért kértem, mert azt állította, hogy az előremenő és visszatérő csövet nem lehet szétválasztani egymástól. Pedig nagyon is szét lehet...nem volt tiszta a srác. Az itteniek tudtak volna hozni ki tudja mikorra Olaszországból, így inkább az új mellett döntöttem. Ritka a típus sajna még.

Az XM elérhetetlen álomnak tűnt amikor új autóként meg lehetett venni. Egy osztrák tag rendszeresen járt a szembe szomszédhoz látogatóba vele, amikor megérkezett, mindig ott csüngtem az ablakban annyira oda voltam érte. Most is vennék ha lenne belőle jó állapotú de ez már csak álom marad...
Előzmény: GalloG (338)
Birdiee Creative Commons License 2009.04.15 0 0 344

Nekem szürke az övem... :)))

Holnap megcsinálom,remélem nem lesz a ruhám kuka... :P

 

Előzmény: oszcilloszkop (343)
oszcilloszkop Creative Commons License 2009.04.15 0 0 343
Tökéletesen értetted, a fekete övet kell befújni.
Előzmény: Birdiee (342)
Birdiee Creative Commons License 2009.04.15 0 0 342

Ma jutottam el odáig,hogy kirpóbáljam a szilikonos ötletet.De nem tudom jól értettem e,hogy az övet fújjam le??? :-O

Vagy esetleg a keretet amiben síklik?

Köszi

moli1 Creative Commons License 2009.04.15 0 0 341
Szia, én pontosan ezért veszem mindig a Feredo márkáju fékbetétet mert olcsóbbal nekem is nyivákolt.
Előzmény: m-tom4 (340)
m-tom4 Creative Commons License 2009.04.14 0 0 340

Szia,

 

fék ügyben már többször értekeztünk, most a következő jelenség előtt állok értetlenül:

Az első tárcsát és betétet zsír új Bosch cuccokra cseréltem. Néhány nap múlva konstatáltam, hogy kisebb sebességről fékezve az első fék szörnyű csikorgó hangot hallat, mintha fém a fémen.... Szétszedtem, de semmi nem látszik.

Az első fékezésnél még nincs ilyen hang, csak később, ha bemelegszik....

Talán annyit vettem észre, hogy a B. fékbetétben nagyobb "fémszemcsék" vannak, mint pl. a Ferodo-ban, ami benne volt, ezért én a betétre gyanakszom....

 

Valakinek ötlet, tapasztalat?

Előzmény: Lalika75 (339)
Lalika75 Creative Commons License 2009.04.14 0 0 339
A tárcsa egyenetlenségét alacsonyabb sebességnél pl 70-80 körül gyenge fékezésnél érzed hogy ráz.Ha ezt tapasztalod tuti hogy a tárcsa hullámos.Erős fékezésnél nem érződik.A féket a féknyereggel együtt kell cserélnem mivel féknyergek mind a három típusban különböző. A legkisebb az 1,8-ban mivel ennek csak 266mm-es a tárcsája és 22mm vastag, a 2,0-ben 283mm-es a tárcsa és 26 mm vastag a v6-ban 288mm-es és 28 mm vastag a tárcsa.A hátsó fék az mindegyik típusban megegyezik.Az első fékeknek vagy egy típushibája,hogy fékbetét csere után elkezd folyni a munkahenger,amin nem segít az új karmantyú sem,általában csak féknyereg cserével lehet orvosolni a gondot.
Előzmény: egoka76 (331)
GalloG Creative Commons License 2009.04.13 0 0 338
A BX még nem annyira durva alkatrészben, és inkább az a baj, hogy már nincs hozzá gyári, mint az, hogy drága.

Viszont az XM-nél nem kérnek bocsánatot semmilyen összegért (pl. első torony szilent ami szeret átszakadni: 115 ezer, és kettő van belőle...), és ilyen korára van benne gazdagon, ami elkopik/tönkre megy. Szerencsére találtam jó bontót az XM-hez (BX-hez meg sokkal könnyebb szerezni bármit), így megúszható a javítás annyiból, mint más márkák hasonló korú autóin. Fiatalítás címén mondjuk én ebben a 6-7-8 éves sávban gondolkozok (15 évnyi ugrás szerintem sok lenne egyszerre, hozzá kell szokni az újabb modell durvább javítási költségeihez), abba már nem vennék új gyári alkatrészt, ha van bontott jó (pl. az említett szervócső), viszont 1-2-3 évesbe meg csak gyárit vennék, annak a vételárához még passzolnak az ilyen alkatrészárak.

Motorban csak a 2.2 HDI jöhet szóba ilyen kor mellett, mert a 2.0-hoz nem volt automata váltó akkoriban. Ezen felül csak Exclusive lehet, ha mód van rá minden egyéb extrával, mert az XM is feljött az elmúlt pár évben a saját fullos szintjére, alább már nem akarom adni. Csak nem automata (még 200e lenne hozzá, és ér 400e-et a kocsi), amit mindenképp javítani akarok a vásárlásnál.

Az XM-et (és az előtte lévő összes kocsimat - a Trabik kivételével) akartam. Csak anyagi okok miatt vont több (olcsóbb és öregebb) kocsim az XM előtt, ha lehetett volna, elsőre azt veszek és azóta is azzal járnék akkor is. A C5-öt is akarom, de nem annyira mint az XM-et akartam. Viszont a kor az kor, nem szeretném ha napi használatból esne ki alólam a gép. Ha sikerül a csere egyszer, ez marad 2. hobbi kocsinak - szépítgetni, találkozóra járni. Ez azért van, mert Citróság fix - hidraktívnak kell lennie, de nincs nagyobb kombijuk sajna. A C6 lenne még alternatíva, de azon felül, hogy nincs kombi (szörnyű hiba tőlük), sokkal fiatalabbak és így drágábbak. (Panel lakásba szerintem gáz és röhejes drágább kocsival hazajönni, mint a lakás értéke...) Ez azt is felveti, hogy bontottban nem nagyon van hozzá semmi (mármint C6-hoz), újban pedig még exkluzívabb árakkal kell számolni az alkatrészeket, szerintem.

Szóval a C5 kombi aut. 2.2 HDI lenne az ideális az én olvasatomban minden extrával. Sajna nem túl sok az eladó, a bőrbelsős/tetőablakos pláne nem. Most van egy jó áron a neten. Ha sikerül minden elintézni nyugodtan és még meglesz, akkor vesszük, ha nem, akkor várunk a következőre. Két jó Citró mellett nem sürgős a vásárlás, meg akarunk várni egy olyant, ami minden tekintetben megfelel.

A hirdetés figyelőt én is beállítottam, résen leszek mostantól. Van olyan XM-es ismerősöm, aki 2 évig kereste a megfelelő gépet, mire vásárlásig fajult a gondolat.
Előzmény: oszcilloszkop (335)
egoka76 Creative Commons License 2009.04.12 0 0 337

hali!

 

Nos, a klíma nálam is rendezett ilyet, illetve asszonynál kezdte, a bal meleget fújt, a jobb rendesen hideget. Valami elektronika hülyül meg benne állítólag, nekem aztán megjavult, bár még csak 10 napja van nálam az autó, de aztán nem produkálta újra.

 

Az öv nekem is lassú, a szilikont én is kipróbálom majd.

 

Plusz előbb-utóbb kuplungos lesz, én is érzek enyhe rágást-rázást, ha járó motornál ráteszem a lábam a pedálra...

Birdiee Creative Commons License 2009.04.12 0 0 336

Nagyon köszi!

Utánanézek! :)

Előzmény: oszcilloszkop (334)
oszcilloszkop Creative Commons License 2009.04.12 0 0 335
Hi!

Az a baj, hogy ennél az autónál (és általában az újabbaknál) nagyon elszálltak az alkatrészárakkal. Csak egy példa. Elszállt a szervokormány nagynyomású csövem, utángyártott nincs, meg kellett vennem a gyárit 36545 forintért márkakereskedésben. na a régebbi autóimnál ilyen elképzelhetetlen lett volna. Mindazonáltal úgy vagyok vele, hogy azok a szolgáltatások és a kényelem amit ez az autó nyújt, megéri költeni rá, hogy még sokáig élvezhessem.
Szerintem ilyen szintű ergonómiával, helykínálattal autót 10m felett lehet keresgélni. Mondjuk egyszer ültem egy E merciben arra mondtam azt, hogy azért arra már elcserélném. De ez ár-érték arányban mindent visz. Persze használtról beszélek.

Amúgy először egy BX-be ülve éreztem úgy, hogy nekem egyszer biztosan lesz Citroenem, annyira megtetszett. Igaz akkor még 14 éves voltam és egy ausztriai vásáron lelkesen ültünk be az akkor még csak prospektusokban látott nyugati autókba. A BX teljesen megfogott kényelmes ülésével, helykínálatával, valahogy ebben éreztem úgy, hogy körém tervezték az autót.

A C5 az első olyan autóm amire tudatosan vágytam. Az eddigiek csak úgy jöttek; van amelyik jó vétel volt, volt ami biztos forrásból jött de egyiket sem akartam igazán. Xantiákat is nézegettem ami még szóba jöhetett volna, de párom lebeszélt, ha egyszer már veszünk, legyen fiatal. Végül is nem bántam meg :)

Szóval nekem 1.6 HDI kombi van belga importból. 134e km-rel vettem 2,5 évesen, a kereskedő váltig állította, hogy nincs visszatekerve az órája ami később be is igazolódott. Megvételkor azért tudtam volna alkudni rendesen, ha tüzetesebben ismerem a típust. Pl. kettős tömegű lendkerék hangja leállításkor, részecskeszűrő volt-e cserélve 120e-nél (nem volt), hátsó ablak nem nyílt. Na mindegy, utólag könnyű okosnak lenni.

Egyébként a motor meglepően képes dinamikusan mozgatni a kasznit, egyszer vezettem 2.0 HDI-t, a különbséget inkább 100 felett érzékeltem. Fogyasztás eddig 4,8-6,8-ig változott, meglepő módon a 6,8-at nyáron autópályán klímával értem el, a 4,8-at visszaúton országúton klíma nélkül...

De végül is neked a 2.2-es motor lenne jó mert abban több az automata váltós és elég ereje is van. Használtautón még mindig fut a figyelő email szolgáltatásom, a héten 2 is jött ezekből exclusive kivitelben elég jó árakon...
Előzmény: GalloG (333)
oszcilloszkop Creative Commons License 2009.04.12 0 0 334
Szia!

A biztonsági öv probléma nálam is megvolt, ha amúgy tiszta akkor ki kell húzni teljesen és vékonyan befújni szilikon sprayvel. Nem kell aggódni, nem hagy foltot a ruhán a kezelés után. Másfél év után is tökéletesen visszamegy a helyére segítség nélkül.

Az ablakmosót is szétszedtem már, igaz nem emiatt hanem mert az előző tulaj valami mocskot öntött bele egyszer és emiatt állandóan eldugultak a fúvókák.
Szóval az első-hátsó váltást egy dugattyú segítségével végzi a motor forgásirány váltásával. Ez a dugattyú ha megszorul akkor lehetséges, hogy nem oda spriccel ahova szeretnéd. Szerencse, hogy az egész motor szétszedhető alkatrészeire. Az viszont szerencsétlen megoldás, hogy a víztartály kiszereléséhez le kell venni az első lökhárítót - legalábbis a jobb elejét szabaddá kell tenni.

Előzmény: Birdiee (332)
GalloG Creative Commons License 2009.04.11 0 0 333
Hali!

Most vettem csak észre, hogy C5 topik is van!

Azért örömteli, mert előbb-utóbb frisebb kocsi kell a mostaniaknál, és az egyik lehetőség a C5 lenne. Persze egy XM és egy BX mellett a többi lehetőség is Citroën lesz (van ami még nem aktuális az ára miatt)...

Hirtelen találtam is egy 2002-es C5-1 kombit, 2.2 HDI, automata. A kérdésem az lenne, van-e közületek valakinek ilyen kivitel, és mik a tapasztalatai.

Az eddigi Citróinkat szeretjük annak ellenére, hogy az árukat többször rájuk kellett már költeni, viszont a C5-ből a legöregebb is annyiba kerül egyenlőre, amennyit nem szeretnék később rákölteni. :-) Szóval az XM kombinál kisebb, nem dízel vagy nem automata nem jöhet szóba. És nagy bajai ne legyenek.

A Népítéleten persze a szokásos Citró (azaz össz-francia) megosztás van a C5-nél is. Van aki áradozik és 5 csillag, van aki 1-2 elektromos apróság miatt 1 csillag és soha többet. Namost én eddig újjáépítettem minden kocsimat (muszáj volt :-), így a hibák nem rettentenek el, de szeretnék végre egy kocsit amit komplett nagygenerál nélkül tudok használatba venni mikor hozzám kerül.

Szóval akinek tapasztalata, véleménye van (+ vagy - mindegy), lészi ossza meg velem!
Birdiee Creative Commons License 2009.04.11 0 0 332

Sziasztok!

 

Én is C5 boldog tulaj vok,immáron 3 éve egy 2.0 benzines sx van alattam. :)

Nagyon megvagyok elégedve vele,bár vannak kisebb hibák amikre a próbálok választ találni,ezért is vagyok itt most/mától! :)

Egyébként fogyasztásilag kihoztam belőle nagypapis vezetéssel 5.7 litert ez kb.70-80km/órás autókázással értem el... :))

Szóval a kérdésem a következő lenne,remélem tudtok megoldást vagy van tapasztalatok ehhez hasonló dolgokkal.

Leírom mi az ami nem ok:

 

1.Az első lengéscsillapítás jóval keményebb mint a hátsó...Hátul leng mint a hajó,elöl pedig már kevésbé..A gömbök biztos jók,mert nem üt mint anno a xantiámnál....

2.A biztonsági öv nem akar viszasíklani a helyére...

3.a bal oldali klíma(digit) nem okés,mert 28fokra állítom majd 16 ra,és továbbra is meleget fúj...Illetve ha játszom vele akkor esetleg lanygosat kezd fújni...De ugyanazt a hideget mint jobb oldald,semmiképp sem..

4.Hátsó ablakspriccelésnél előre spriccel..

Jó hosszú a lista...:)

Egyenlőre ezek jutottak eszembe..

 

várom a segítséget,előszeretettel :)

 

Köszönöm!

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!