Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2018.01.30 0 1 38697

Kérem megköpködni

 

 

 

Magyarország és Szerbia között 7 közúti határátkelőhely működik:

 - Hercegszántó,

 - Bácsalmás,

 - Tompa,

 - Ásotthalom,

 - Bácsszentgyörgy,

 - Röszke,

 - Tiszasziget.

 

Van amelyik napi 24 órában, van amelyik csak nappal és van amelyik időszakosan.

A két legforgalmasabb Tompa és Röszke.

 

A teljes közúti forgalom 2016-ban, kb. 5800 személygépkocsi, kb. 300 kisteherautó és kb. 200 autóbusz, naponta.

A személygépkocsikat átlag 1,2 utassal, a kisteherautókat átlag 1 sofőrrel, a buszokat átlag 30 utassal számolva, közel 14.000 fő lépi át a magyar-szerb határt közúton naponta.

Mindkét irányt egybe számolva.

 

Évente kb. 5 millió fő.

(plusz kamionosok, teherautó sofőrök, de azokat most nem számoltuk ide.)

 

Vasúton, a MÁV szerint kb. 130.000 utas lépi át Kelebiánál a határt évente. A röszkei vasúti határátmenet zárva van.

A magyar-szerb határt átlépők kb. 98%-a közúton távozik/jön, míg kb. 2% vasúton.

 

A légi forgalom elhanyagolható, hisz hetente kétszer repül egy Belarusz CRJ-200 gép (Belavia) , 50 üléssel.

Egy év alatt (két irány együtt) kb. 7000 utast szállítottak Budapest-Belgrád között.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Azt nem állítom, hogy a Kunság Volán ebből a közel évi 5 millió főből igen nagy szeletet tudna kihasítani, de azért több mint vicces, hogy egyetlen menetrendszerinti járat se üzemel Bács-Kiskun megye és Szerbia között.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

2016-ban magyar-szerb viszonylatban, 2016-ban, kb. 350.000 kamion közlekedett.

Két irány együtt.

 

Átlagosan 10-12 tonnás kihasználtsággal számolva**, kb. 4 millió tonna árút szállítottak.

Ok.

 

Kelebián a vasúti határátmeneten, kb. 65.000 vasúti kocsi lépett ki és kb. 66.000 vasúti teherkocsi lépett be, kb. 3000+3000=6000 vonatba sorozva.

Egy vonat kb. 22 vasúti teherkocsiból állt.

Összesen kb. 130.000 vasúti teherkocsi/év.

Átlagosan 25 tonna hasznos raksúllyal számolva***, kb. 3,5 millió tonna árút szállítottak.

 

**= a kamionok nem mindegyike 22-25 tonna hasznos raksúllyal lépi át a határt, ezért nem tévedünk sokat, ha az átlagos raksúly kihasználást kb. 10-12 tonnával számoljuk.

 

*** = A napi kb. 16 teher vonat (két irány együtt) kb. fele, Lengyelországból Szerbiába közlekedő szénvonat. Ezek kocsijai visszafelé üresen jönnek.

Míg a konténer vonatok délről északra tartva (kínai árúk) rakottan, visszafelé nagyobb részt üresen utaznak.

 

Magyar-Szerb viszonylatban, árúszállításban a közút-vasút teljesítménye közel 50-50%.

 

 

 

 

 

adiaboli Creative Commons License 2018.01.29 0 0 38696

Ha Dimelo jön az M4-el, akkor egy igazán elfogult tösgyökeres budapesti csak félvállról annyit mond, hogy amig a Nagylali nem 2x2 sávos Zuglóban az egész ország álljon vigyázzba.

Egy elfogulatlan tősgyökeres pesti pedig azt, hogy: "Látod, ez az M4 kálvária éppen ugyanolyan xar ügy, mint nálunk a Nagylali, a Szegedi úti felüljáró meg az Üllői út lajosmizsei sorompója, etc. Amúgy a 4-es engem is cefetül zavar, ha Pestről Erdélybe megyek".

 

Nincs itt semmi ellentét.

 

Előzmény: Jared- (38686)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.28 0 1 38695

gondolom, hogy ne számolgassunk...

itt kb 55 millió/km ár volt 2016-ban..

 

idén gondolom 75 millió vagy több....

Előzmény: Aladár46 (38694)
Aladár46 Creative Commons License 2018.01.28 0 0 38694

Némileg kevesebb infó rajta, mint a 2016-os verzión:

 

 

Kép forrása: kadarka.net

Előzmény: Aladár46 (38692)
Aladár46 Creative Commons License 2018.01.28 0 0 38693

És Győr környékén is.

Előzmény: Aladár46 (38692)
Aladár46 Creative Commons License 2018.01.28 0 0 38692

Kikerültek a Komplex Útfelújítási Program 2017-2018 táblái Sopron környékén:

 

http://cyberpress.hu/felujitjak-a-kozutakat-uj-aszfalton-sopronban-es-kornyeken-is/

 

dimelo Creative Commons License 2018.01.27 -2 2 38691

Rendben van-e az, hogy a gazdasági potenciálból fakadó évszázados tradíciókat (Nyugat-kelet)

mondvacsinált és nem igazolt indokokkal észak-dél orientációra akarja váltani a kormány? (V4-ek)

 

Minek vagyunk mi a motorjai, amikor az EU GDP 1 %-át sem éri el a hazai teljesítmény?

Ez itt a Balkán reláció:

Ehhez van máris 3 autópálya kapcsolatunk, és lesz az M6.

Románia GDP-je                                                187 ezer

Ausztria GDP-je:                                                386 ezer

 

és ehhez van 1 autópálya kapcsolatunk és lesz még egy. (Ausztria felé is)

De nem Nyugat-Keleti, hanem M35 Észak-Keleti...

 

Jelenleg 7 db É-D projekt fut és 3 db K-NY. (és az M70 2x2 vajon mi?)

Valakik nem ismerik az iránytűt és a valóságot...

 

 

Előzmény: Mash_bakter (38663)
troglodita Creative Commons License 2018.01.26 0 0 38690

Nem is indult már legutóbb varga misike Karcagon, hanem itt nálunk, Óbudán ;-))))

Előzmény: dimelo (38689)
dimelo Creative Commons License 2018.01.26 -1 1 38689

miért nem ott épül autópálya, ahol ő lakik (és eközben feltűnően ekézi Debrecent, ha kell, ha nem)

 

Szubjektíve: tanultam-éltem-dolgoztam Debrecenben. Ismerem a "cívis" mentalitást.

Pechemre találkoztam is és "beszélgettem" a "legpökhendibb" cívissel 2002-ben.

Mr. 10-20 majd 30% 1998-2010-ig városvezető.

Élete "főműve" az M35 meg a Kossuth tér lezárása. A "mellékhatások" sora évtizedekig mérgez.

Ahhoz nem volt lelke és szive, hogy kikövetelje: Debrecennek Szolnokon keresztül fontosabb az autópálya összeköttetés.

Békéscsaba nem kooperált Szolnokkal, 10 évet vesztett, most "kap" egy pazarló M44 szellempályát.

 

Apropó! Miért nem követelik az elfogult fórumozók, hogy tiltsák ki a 44. útról a kamionokat,

hiszen az M43-M5 jobb, gyorsabb, rövidebb Aradtól?

 

Vagy fogadja el mindenki, hogy hálózat helyett zsákutcákat építenek?

23-25-44-67-83....  

 

Minek örüljek? A térség lakóinak elszegényedése történelmi bűn...

A megyeszékhely vezetése (Autópálya)törvénybe foglalt prioritásokot rúgott fel, terveket-engedélyeztetéseket szabotált, politikai alkukat használt ki.

 

Különösen fájdalmas a KSH mentalitása. A megyei statisztikák, amelyben úgy tűnik: Hajdú-Bihar "szépen" fejlődik...

Debrecen-Hajdúszoboszló-Nádudvar igen, a többi mélységes lemaradásban.

Ezen belül is Hajdú   böszörmény-nánás és Balmazújváros-Polgár 12 év előnyben.

 

Sárrét-Bihar mérhetetlenül leszakadva. De a forgalom nem ott halad, ahol az infrastruktúra jó.

 

A Nagykunságról: a 2 "kun-miniszter" lobbitevékenysége láthatatlan. Nekik térkép e táj...

 

A cselekvés helyett készülnek a teóriák. Elkerülők helyett M4 ígéretek,

aztán telik az idő, és sem 2x2, sem elkerülő, csak kamion, halál és nyomor...

 

 

Minimum, hogy igyekszem felhívni a figyelmet erre a történelmi aljasságra..

 

Előzmény: Fradista Utazó (38685)
Jared- Creative Commons License 2018.01.26 0 0 38688

Igy van.

 

Ès épüljön metró, és épüljön hid, és épüljön út, és épüljön lakás, legyenek felújitva a pályaudvarok az utak, satöbbi. Ès mindezzel elég nehéz vitatkozni, mivel tényleg épüljön. Ezért gondolom hogy óvatosan kell bánni a "prioritások" hangoztatásával, mert ha ez igy van, akkor Budapest kb. azonnal mindent visz.

Előzmény: Mash_bakter (38687)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.26 0 0 38687

és a végén meg legyen már meg a Szegedi úti felüljáró a sínek felett!!!!

Előzmény: Jared- (38686)
Jared- Creative Commons License 2018.01.26 0 1 38686

Igen, más fórumokon sokszor lerendeztem már ezt a meddö vitát. Ha Dimelo jön az M4-el, akkor egy igazán elfogult tösgyökeres budapesti csak félvállról annyit mondd, hogy amig a Nagylali nem 2x2 sávos Zuglóban az egész ország álljon vigyázzba. Ès igaza lesz (a maga szempontjából).

 

sakk-matt.

Előzmény: Fradista Utazó (38685)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.01.26 0 0 38685

Viszont Dimelo nem Budapesten lakik. És elég nehéz nem észrevenni, hogy évek óta itt azon sír, miért nem ott épül autópálya, ahol ő lakik (és eközben feltűnően ekézi Debrecent, ha kell, ha nem).

 

Ami a Linz - München kapcsolatot illeti: két autópályán is megvalósul (még ha a német A8 ma még valamivel rosszabb állapotban van is, mint a harmincas években volt). Mindkettő kitérő, Salzburg ill. Deggendorf felé, de az mindig kétséges marad, úgy az osztrák, mint a német oldalon, hogy van-e kapacitás-igény egy harmadikra. Persze minél több elkészül ebből az irányból, annál égetőbb lesz a maradék hiánya. 

Azt is tegyük hozzá, hogy Bécsből ma Inssbruck csak Bajorországon keresztül, vagy mindenféle alpesi szerpentineken át érhető el. Ez még politikai viharokat is szült (emiatt született meg a német autópályadíj gondolata). Persze az Alpokon át, bárhogy is nézzük, kicsit macerásabb építkezni, mint az Alföldön. 

Előzmény: Jared- (38683)
dimelo Creative Commons License 2018.01.26 -1 1 38684

Hahó, sejtem, hogy tűzközelben vagy, így nem lenne fair, ha erre fogadnál:)))

 

El tudod képzelni, hogy a fantasztikus ötlet miért lenne végleges megoldás?

Miért nem tiltják ki a kamionokat a 62, 63, 81 utakról, hiszen ott van az M6(M1)?

Miért nem tiltották ki a 6. főútról Pécs- Szekszárd között, hiszen "csak" 30 km kerülő az M6/M60-on?

 

Különben is mi ez a f.szság? Kitiltani a teljes 86. útról, mert ott van az A2/A9!!!

 

Akik így gondolkodnak a minisztériumban, azok alkalmatlanok a tisztségükre.

Ha M30-at "érdemel" Miskolc-Kassa, M6-ot Szekszárd/Pécs - Eszék, akkor M4-et is Szolnok-Nagyvárad!!!

 

A megyeszékhely szemlélet (Modern Városok)  beismerése annak, hogy a cél a szavazatmaximalizálás...

Előzmény: Aladár46 (38669)
Jared- Creative Commons License 2018.01.26 0 0 38683

Ausztria hálózata logikus (a domborzati viszonyok ellenére), a miénk - jelen állás szerint - nem...

 

Tényleg nem akarom relativizálni a disznóságainkat, de az osztrákok felfüzték a komplett országukat 2 kelet-nyugat és 3 észak-dél folyosóra. Lényegében két sorban sorakoznak a városaik Bécstöl Voralbergig/Karintiáig. Igy azért egyszerübb (vasuton ugyanez a helyzet). De pl. egy értelmes kapcsolatra München felé még mindig nem volt elég akarat (akit jobban érdekel a téma olvasson utána a német A94 véget nem érö, szomoru történetének).

 

Ami a prioritásokat illeti, igen, mint már sokszor irtam itt valóban van probléma, ugyanakkor ha a végtelenségig tágitjuk a kört, akkor ma gyakorlatilag az összes égetöen fontos projekt Budapesten található. :-)

 

 

Előzmény: dimelo (38682)
dimelo Creative Commons License 2018.01.26 -1 1 38682

A párbeszéd hasznos!!!

 

Csakhogy a fórumon ez ritkán valósul meg....

Ezért duplán örülök, hogy egy teljes napon keresztül foglalkoztatott embereket a "koncepciótlan" beruházások ügye.

Miután agyonrágtuk már, ezért csak annyit: tudom, hogy vannak "más" szempontok...

 

Az M3/M34 akkor fog Kijevnél "végződni", amikor már régen nem írunk a fórumra:(((

 

Ausztria hálózata logikus (a domborzati viszonyok ellenére), a miénk - jelen állás szerint - nem...

Én is fontosnak tartom az M0 Nyugatot, csak azt ne kilométerben mérjük.

 

HA a Bp. Kelebia -Belgrád vasút 750 milliárd, akkor hogy nincs pénz az M0Ny-re?

És mégsem tör ki forradalom az égbekiáltó disznóságok miatt?

 

A sugárirányú hálózat építéséből az M4 nagyon hiányzik, az összekötő M8 központi elemeit  nem kellene akadályozni.

Nem vitatom, az M8 Aladár "becsípődése".

 

Ahhh, itt mindenki biceg valamelyik lábára:)))

Előzmény: Jared- (38681)
Jared- Creative Commons License 2018.01.26 0 2 38681

Bármilyen hihetetlennek is tartod, ezzel nincs vitám. Ugyanakkor nézd a dolog pozitiv oldalát: M0Ny, M4, M10 és lényegében készen vagyunk. Ez az épülö M4 szakaszokat nem számitva kb. 150 km. Aztán lehet rongyot rázni M8-al, M9-el. Szerintem ez alapvetöen egy pozitiv fejlemény.

 

M3 Vásárosnamény: nem vitatva amit irtál, ha összehasonlitom a két koncepciót, autópálya Kijevig vagy autóút minden megyeszékhelyre, akkor én utobbira szavazok. Nekem ez a hozzáállás egyszerüen logikusabbnak és értelmesebbenk tünik.

 

Ausztriához meg annyit hogy:

 

1, az ö hálózatuk nagyjából készen van

2, amit sürgösen épiteniük kéne, pl. S31, az a sötétzöld terror miatt lehetetlen. Szegények azt sem tudják jelenleg az A3-as hogy fog kapcsolódni a mi M85-ünkhöz. 

Előzmény: dimelo (38680)
dimelo Creative Commons License 2018.01.26 -1 2 38680

A 24 órája feltett posztom erős vitát generált a fórumon.

Kifejezetten örülök annak, hogy sokan véleményezték.

 

Az alapvetés: a fórum nem a disszertációk helye, ezért a megfogalmazások sokszor túlzók, elkapkodottak, felszinesek, provokatívak...

Mindegyik útkapcsolat fontos, de ha megengedően fogalmazol,pl: "Lehet ma kisebb a forgalom,"

akkor éppen a legfontosabb szempontot hagyod figyelmen kívül: a prioritási sorrendet, amely a racionális fejlesztéseket objektíven rangsorolja.

Különösen fájdalmas az említett Vásárosnamény M3 szakasz említése, amely iskolapéldája az abszurditásnak.

Most keletkezik az újabb abszurd.(M30-M35)

 

Ha EU pénzeket lehet manipulálni, arra a legjobb példa a leállított M4 Tisza-híd szakasz.

Ha arra nem adott pénzt az EU, akkor miért van még mindig kint a tábla?

Ha adott az EU, mert állítólag elszámoltak vele, akkor miért nem ad a többi M4 szakaszra?

és miért ad az M30-M35 re, vagy milyen forrásból épül az M4 határszakasz?

Vagy: ki döntötte el, és milyen elvek szerint, hogy a fele forgalmú M35 autópálya, de a dupla forgalmú M4 autóút?

Mitől lett a 10 évvel ezelőtt 1,4-1,45 Milliárd/km árból 1,9-3,3 mrd/km? (az autóút árszintje 140 %-ot, az autópályáé 220%-ot növekedett)

 

Most nem nyújtom hosszabbra, de nekem mintapélda az osztrák A5 kivitelezése.

2010 óta építettek 48 km-t, és folytatják szisztematikusan (most épül 9 km) a határ felé, nix ugri-bugri, hogy most ezt, majd azt.

Pedig a Drasenhofen/Mikulov átkelő forgalma duplájára növekedett ezalatt.

Az M30/R4 forgalom alig a fele ennek, és mégsem alkalmazzuk a logikus szisztémát:

I. ütem Szikszó elkerülés (2019)

II. ütem Encs elkerülés  (2022)

III. ütem határig (Ja, a 3. főutat itt már végig elkerülősítették), ez akár 10 évig sem nélkülözhetetlen.

 

Szóval a legfontosabb: prioritás, a pénzforrások logikus és arányos elosztása

és nem a jelenleg tapasztalható káosz. (Lopni ugyanis mindenhol egyformán lehet)

Előzmény: Jared- (38659)
troglodita Creative Commons License 2018.01.26 0 1 38679

Na igen, csak akkor a maradék 80 km mentén élők fognak megbolondulni. Ha 21-22-re kész lesz Ceglédig-Abonyig és az M35-től az országhatárig, netalántán addig Romániában is megmozdul valami, akkor az van akkora vonzerő, hogy mindenki arra akarjon menni...

Előzmény: mash.69 (38677)
mash.69 Creative Commons License 2018.01.25 0 0 38678

40-75%-ot akartam írni, de lehet még nagyobb %-ban elkészült....

Előzmény: mash.69 (38677)
mash.69 Creative Commons License 2018.01.25 0 1 38677

és úgy, hogy a Szolnok utáni szakasz már 40+75%-os készültségben van/volt

csak be kellene fejezni és a többire is már volt érvényes építési engedély...

Előzmény: bp01 (38675)
puntooo Creative Commons License 2018.01.25 0 2 38676

teljesen kitiltják a 20t feletti járműveket a 42. főút Berettyóújfalu és Püspökladány között.

Ezzel végül is sokan jól járnának. Ha meg elkészülne az M0 ény-i szakasza, (persze: álom, álom) az M1 felé nem is lenne sokkal hosszabb az út.

Előzmény: Aladár46 (38669)
bp01 Creative Commons License 2018.01.25 -1 1 38675

Ezt én sem kétlem... ma bármilyen őrültségre alkothatnak és alkotnak is jogszabályt. Gondolj bele, kb. mintha az M5 északról az M6-ra terelnénk a forgalom egy részét. Közel párhuzamos, az 52-esen pedig vissza lehet gurulni az Kecskemét alá. Így részben tehermentesíthető az M5 legforgalmasabb része. Nekem hasonló őrültségnek tűnik egy másik régióba történő terelés. Pláne hogy az említett hangzatos elvekkel teljesen ellentétes. 

 

A M4 fejlesztését én is említettem, de a kellene szó megállja a helyét, éppen az utána következő szó miatt, hiszen nem végig épül az M4, márpedig végig kellene. Ha megépül az M4 Szolnokig akkor még inkább vonzó lesz a tranzitnak a 4-es. 

Előzmény: Aladár46 (38673)
Aladár46 Creative Commons License 2018.01.25 0 0 38674

A virtuális km számlálással sok kamionost az M35 felé lehetne terelni.

Előzmény: bp01 (38672)
Aladár46 Creative Commons License 2018.01.25 0 1 38673

Nem hinném, hogy nem lenne olyan jogszabályi vagy kedvezményezési rendszer, amely nem az M35-ös felé fogja terelni a 20t feletti forgalmat. Az M4-est jelenleg is fejlesztik, tehát a kellene szót nem állja meg a helyét. Azaz a legfontosabb szakasza, az M0 és Szolnok közötti szakasza 2021-ig kész lesz.

Előzmény: bp01 (38671)
bp01 Creative Commons License 2018.01.25 0 2 38672

Igen tudtam, hogy ez is szóba kerül. Bár az azért elég durva kötelezés lenne, hiszen nem egy párhuzamos útra terelik a tranzitot, hanem egy másik régióba:) Konkrétan az Alföld közepéről Miskolc alá. Azért az nem ugyanaz Mint az M5/5 vagy M1/1.

 

Tudom, hogy ma bármit meg lehet tenni, de hogyan férne ez össze mondjuk a köztársasági elnök  „éghajlatváltozást okozó környezetszennyezés” elleni kampányával. Vajon mekkora + környezetterhelést jelent majd egy (vagy 1500db) nyerges vontató ha az M0 dél -Ártánd vonalon oda-vissza +150 km-el többet pöfög? 

Előzmény: Aladár46 (38669)
bp01 Creative Commons License 2018.01.25 0 3 38671

Nem azzal van baj, hogy Debrecen kap egy újabb elkerülőt (bár az M35 enné azért több lesz), vagy hogy végre Békéscsaba is elérhető lesz gyorsforgalmi úton. A sorrend és az átgondolatlan költekezés az ami fájó. Jelenleg az M4 lenne a legfontosabb fejlesztés. Nézhetünk akár forgalomnagyságot, akár baleseti statisztikát, akár elmaradott térségek megközelíthetőségét, minden szempontból prioritást élvezne ez az út. Nem más útfejlesztés rovására, hanem azok mellett kellene végig megépíteni. 

 

Sem a M44-es, sem az M35-ös nem fog számottevő forgalomcsökkenést eredményezni a 4-esen. Budapest-Békéscsaba viszonylatban most is az M5-44 a leggyorsabb és legjobb út, esetleg északra a 32-es irányába tartók fognak átterelődni a 46-osról, az M44-442-esre. Ott viszont amit nyernek az M44-en azt elvesztik Szolnok kb 13 km-es átkelési szakaszán. 

 

M35-ről már többször volt szó. +75 km, közben Abonyig (talán Törökszentmiklósig) megépül az M4. Vagyis az M35-M3 hosszabb, drágább és még nem is lesz gyorsabb. 

 

Természetesen fontos minden útfejlesztés. Csak a fontossági sorrenden van nézetkülönbség. 

 

 

Mézgár Creative Commons License 2018.01.25 0 0 38670

Szerintem max. ejszakara lesznek kitiltva, ugy mint a 86-oson Csorna es Mosonmagyarovar között.

Előzmény: Aladár46 (38669)
Aladár46 Creative Commons License 2018.01.25 -1 1 38669

Vagy ha kötelezik őket. Nagy pénzben mernék fogadni, hogy az M35-ös decemberi átadása után részlegesen vagy teljesen kitiltják a 20t feletti járműveket a 42. főút Berettyóújfalu és Püspökladány között. Kötelező útvonal iránya a M35-M3-M31-M0 lesz. Van erre már példa. Szép táblákkal jelölik.

Előzmény: bp01 (38668)
bp01 Creative Commons License 2018.01.25 0 1 38668

"a tranzit arra megy, ahol olcsóbb, rövidebb..."

 

Hihetetlen, hogy ezt jól látni és a számok is alátámasztják, mégsem képesek még mindig sokan elfogadni. Csak akkor terelődik számottevően a tranzit más útra, ha az időben és költségben megéri nekik.

 

 

Előzmény: Mash_bakter (38664)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!